Jump to content
IGNORERAD

Tips: Hemlösa i Thailand


AnnaMW

Recommended Posts

kanske du får syn på i månadsskiftet Okt-Nov..efter några Chang kan jag kanske övertalas att göra helikoptern  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • oberg

    10

  • Nack Laeng

    7

  • Scandinaviancorner

    7

  • AnnaMW

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur är det med tillgången på lägenheter i Sverige?

 Tittar du i storstäderna är den i princip obefintlig om du inte cashar, och det tror jag att en hemlös har svårt att göra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker en del av er dömer Anna i förväg, oavsett ämnet tycker jag att hennes uppgift inte alls är så konstig, pressen i Sverige skriver mycket om tiggarna som finns här. Att beskriva hemlösa svenskar i Thailand kan ev hjälpa någon, bättre känd än okänd. För egen del brukar jag säga bättre ökänd än okänd, så lycka till Anna. Tyvärr kan jag inte ge dig tips om någon särskild plats.

ja jag dömer inte Anna, skriver bara utifrån mina dåliga erfarenheter av de sensationslystna "journalister som jag stött på i Los...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag dömer inte Anna, skriver bara utifrån mina dåliga erfarenheter av de sensationslystna "journalister som jag stött på i Los...

 

Klart som fan att journalister skriver om sensationer.

Det är ju det folk vill läsa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte folk, men fä!

 

Mvh

BBJ

:fool: 

 

 

Nja, tidningsmakarna är nog inte dummare än att dom skriver om sånt dom vet säljer.

Sex, knark, olyckor och pengar funkar alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu dessa ar sa kanda, hur kommer det sig att dom inte utvisas som "Aliena whithout VISA"?

Tycker man laser om skarpta regelverk, forvisniingsrisk for livet o.s.v. detta maste val ga att losa!

Pengar ingen som betalar så då får han sitta där
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, tidningsmakarna är nog inte dummare än att dom skriver om sånt dom vet säljer.

Sex, knark, olyckor och pengar funkar alltid.

 

Jo, men det säger mer om dumheten hos dem som köper skiten = fän :wink:

 

Mvh

BBJ

:mda:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det säger mer om dumheten hos dem som köper skiten = fän :wink:

 

Mvh

BBJ

:mda:

 

Så, du läser aldrig tidningar eller ser på nyheterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mitt namn är Anna och jag studerar Tv produktion i en skola i Bangkok och ska nu påbörja mitt slutprojekt. 

Jag tänkte göra en 15 min dokumentär och jag gjorde research på en del ämnen och läste en artikel om hemlösa svenskar i Thailand som jag tycker är intressant eftersom att jag inte visste att det fanns hemlösa farangs runtom i Thailand. 

Jag undrar om ni har tips på olika ställen i Thailand där det finns hemlösa svenskar eller farangs och om ni känner till några? 

 

Tacksam för all tips ni har att ge :)

 

MVH, Anna

 

Skulle råda dig att ta kontakt med ambassaden och den konsulära avdelningen där, de kan nog ha lite tips var du kan hitta hemlösa svenskar i Thailand och kanske även hjälpa dig att komma i kontakt med några av dem.

 

Även svenska kyrkan kan nog hjälpa dig att komma i kontakt med några av dem.

 

http://www.svenskakyrkan.se/Thailand/bangkok_

 

Lycka till med ditt projekt och hör av dig om det är något mer du undrar över.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, du läser aldrig tidningar eller ser på nyheterna?

Läser ingen skvallerpress inte ens på nätet och ser sällan på "elände-elände-elände." dvs sk nyheter.

Men poängen var alltså vad som "säljer" dvs tidningar av typen Aftonfelet och Sexpessen, som jag aldrig skulle köpa eller läsa.

Mvh

BBJ

[emoji15]

Ändrades av BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var ju trådskaparen en student som skulle göra ett examensarbete

 

så lite vänligare bemötande hade varit trevligt tycker jag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var ju trådskaparen en student som skulle göra ett examensarbete

 

så lite vänligare bemötande hade varit trevligt tycker jag

MaiChai gjorde ju i alla fall ett gott intryck får jag hoppas, fattar dock inte varför man skall försöka hitta Svenskar som lever i misär när det finns så många andra nationaliteter som åxå gör det.

 

Fast just i Thailand så har jag nog missat dom, lever väl lite för bra liv ändå så jag har hamnat i fel områden.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

fattar dock inte varför man skall försöka hitta Svenskar

 

Kanske för att Anna är svensk :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Anna, kolla med denna kille, han bor i Thailand  och sysslar med en hel del olika projekt och organisationer, du kan väl pröva och pm:a honom på facebook   Neo LothongKum

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Då har du uppenbarligen inte läst kvällstidningarnas resebilagor. Ser ut som glättiga annonser skrivna av nån resebyrå där allt angående Thailand och för all del även andra resmål famställs i ett rosenrött skimmer.

 

Fritz..

Tja Cats hade alltid läsvärda resereportage  vet inte om den finns kvar i dagens it samhälle.  

 Var mycket populär i svenska båtar, ibland var det  kultur afton då man kunde byta  tidningar och diskutera olika resereportage.   :ironi: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Utsatta svenskar i Thailand..

Dom hemlösa du hittar där är knarkare och alkisar som kommit på att det är bättre att vara A-lagare i varma sköna Thailand än att frysa hemma i Sverige.

Är det verkligen dom du vill göra TV av?

Link to comment
Dela på andra sajter

vem vet, hon kanske helt enkelt vill ta reda på sanningen bakom deras leverne?

 

Anna kanske kan berätta lite mer om sin agenda?

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utsatta svenskar i Thailand..

Dom hemlösa du hittar där är knarkare och alkisar som kommit på att det är bättre att vara A-lagare i varma sköna Thailand än att frysa hemma i Sverige.

Är det verkligen dom du vill göra TV av?

 

Ja, det skulle bli alldeles perfekt att göra TV av.

En annan bild av det soliga semesterparadiset

där människor råkat riktigt illa ut skulle ge alldeles strålande tittarsiffror.

 

Då kan "Svensson och Jonsson" sitta hemma med fredagsgroggen och

förfasa sig över "dom där jävla fyllona och knarkarna",

och samtidigt tycka att dom själva är så mycket bättre.

Som gjort för att sälja reklamtid på TV5.

Ändrades av oberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Läsförståelsen är på topp :good:

 

Det handlar om en tjej som pluggar TV och ska göra ett examensprov

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsförståelsen är på topp :good:

 

Det handlar om en tjej som pluggar TV och ska göra ett examensprov

 

Ja, exakt.

Och om man pluggar TV och ska göra ett examensprov så gör man förmodligen en TV- produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, exakt.

Och om man pluggar TV och ska göra ett examensprov så gör man förmodligen en TV- produktion.

Ja men troligtvis inte för en TV kanal

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mitt namn är Anna och jag studerar Tv produktion i en skola i Bangkok och ska nu påbörja mitt slutprojekt. 

Jag tänkte göra en 15 min dokumentär och jag gjorde research på en del ämnen och läste en artikel om hemlösa svenskar i Thailand som jag tycker är intressant eftersom att jag inte visste att det fanns hemlösa farangs runtom i Thailand. 

Jag undrar om ni har tips på olika ställen i Thailand där det finns hemlösa svenskar eller farangs och om ni känner till några? 

 

Tacksam för all tips ni har att ge :)

 

MVH, Anna

 

 

 

Det är väl det hon gör?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...