Jump to content
IGNORERAD

Tips: Hemlösa i Thailand


AnnaMW

Recommended Posts

Hej!
Mitt namn är Anna och jag studerar Tv produktion i en skola i Bangkok och ska nu påbörja mitt slutprojekt. 

Jag tänkte göra en 15 min dokumentär och jag gjorde research på en del ämnen och läste en artikel om hemlösa svenskar i Thailand som jag tycker är intressant eftersom att jag inte visste att det fanns hemlösa farangs runtom i Thailand. 

Jag undrar om ni har tips på olika ställen i Thailand där det finns hemlösa svenskar eller farangs och om ni känner till några? 

 

Tacksam för all tips ni har att ge :)

 

MVH, Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • oberg

    10

  • Nack Laeng

    7

  • Scandinaviancorner

    7

  • AnnaMW

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

 

Det säkraste stället att komma i kontakt med hemlösa Svenskar borde väl vara Bangkok eller Pattaya, kanske även Phuket ?

 

Hemlösa utlänningar ifrån andra länder har man ju sprungit på lite överallt och inte bara på turistorter, t.o.m i Udon Thani.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Göra program om utslagna Svenskar i Thailand! Vad i helvete skall dom förnedras ännu mer.

Hjälp dom i stället för att filma dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra program om utslagna Svenskar i Thailand! Vad i helvete skall dom förnedras ännu mer.

Hjälp dom i stället för att filma dom.

Mitt mål med mitt student projekt är inte att förnedra någon utan att "raise awareness" och hjälpa utsatta svenskar i Thailand för det är ju ett problem som alla borde veta om.

 

 

Tack för era svar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker ner om 4 dar och har ingenstans att bo i 88 dar (ännu) men jag räknas kanske inte :wink:

 

Skämt åsido, så antar jag att det nog kan vara marigt att hitta dessa - jag har inte sett nån i alla fall. Fast KSR kan ju vara ett ställe för att hitta lite luggslitna backpackare i alla fall.

Borde ju bli bra TV det åxå. Tågstationer, busshållplatser eller nånstans där det rör sig mycket folk.

 

Men som sagt, jag har inte sett en hemlös Svensk förutom när jag kikar i spegeln på hotellet (det kallar jag inte hem).

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra program om utslagna Svenskar i Thailand! Vad i helvete skall dom förnedras ännu mer.

Hjälp dom i stället för att filma dom.

Nja, gör lite tv av dom, så får dom nog så mycket hjälp sen, att dom kan stanna lite längre i LOS.  :great:

 

Här är en annan tråd om dom.  

Ändrades av genesis
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Mitt mål med mitt student projekt är inte att förnedra någon utan att "raise awareness" och hjälpa utsatta svenskar i Thailand för det är ju ett problem som alla borde veta om.

 

 

Tack för era svar! 

Jag tycker du skall lägga ner dom där dumheterna, det bara spär på skitsnacket och fördomarna om Thailand uppe i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du skall lägga ner dom där dumheterna, det bara spär på skitsnacket och fördomarna om Thailand uppe i Sverige

 

Exakt, bästa sättet att lösa ev. problem är alltid att sopa dom under mattan och låtsas som det regnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Exakt, bästa sättet att lösa ev. problem är alltid att sopa dom under mattan och låtsas som det regnar.

Ja är det inte så det fungerar uppe i Sverige!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du skall lägga ner dom där dumheterna, det bara spär på skitsnacket och fördomarna om Thailand uppe i Sverige

Jag håller med dig! Spärr dessutom på fördomar om svenskar.

Själv vore jag mera intresserad av en dokumentär om tiggarna utanför butikerna i Sverige!

 

Finns så mycket fint att filma i Thailand, så varför leta efter några enstaka individer som inte är representativa för något som svenskar i gemen kommer att uppleva/vilja uppleva? 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

ett av "problemen är väl att många av dem har blivit erbjudna hemresa av organisationer och tackat nej

 

en av

svenskarna som det skrevs om förra året fick hjälp hem och åkte sen direkt tillbaks till sin Saphan loy- gångbro, psykiskt sjuk

 

han som "bor vid Nana verkar kröka upp stålarna och har tackat nej till hemresa 3ggr, vill bara ha cash...

 

en svensk kvinna i Pattaya har som bor på gatan har drogproblem, lättare o bo på gatan i ett varmt land än i Sverige.

 

finns säkert ett gäng till som "har glömt bort att åka hem innan det e försent och det har gått för långt, ofta så finns det

som sagt problem sen tidigare med psykisk ohälsa, drog/alkoholproblem, krashad ekonomi i Sverige

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag håller med dig!

Själv vore jag mera intresserad av en dokumentär om tiggarna utanför butikerna i Sverige!

 

Finns så mycket fint att filma i Thailand, så varför leta efter några enstaka individer som inte är representativa för något som svenskar i gemen kommer att uppleva/vilja uppleva? 

Ja det hade varit fan så mycket bättre att börja filma allt helvetes drägg som går löst i hennes hemland i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

många av  oss gamla "thairävar har väl stött på svenska journalister i Thailand som vill ha lite hjälp, tyvärr så i 9 fall av 10 så upptäckte man att det enda dom ville skriva om va de 3 H:na    Hiv, horor och heroin..   aldrig om det positiva i landet, har bett några av dessa att fara åt h-vete under åren.

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

många av  oss gamla "thairävar har väl stött på svenska journalister i Thailand som vill ha lite hjälp, tyvärr så i 9 fall av 10 så upptäckte man att det enda dom ville skriva om va de 3 H:na    Hiv, horor och heroin..   aldrig om det positiva i landet, har bett några av dessa att fara åt h-vete under åren.

Murvlar i jämmer och elände, kunde man väl döpa om dom till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

många av  oss gamla "thairävar har väl stött på svenska journalister i Thailand som vill ha lite hjälp, tyvärr så i 9 fall av 10 så upptäckte man att det enda dom ville skriva om va de 3 H:na    Hiv, horor och heroin..   aldrig om det positiva i landet, har bett några av dessa att fara åt h-vete under åren.

Ja får jag se någon svensk journalist filma en utslagen Scandinav kommer jag att slå sönder kameran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu dessa ar sa kanda, hur kommer det sig att dom inte utvisas som "Aliena whithout VISA"?

Tycker man laser om skarpta regelverk, forvisniingsrisk for livet o.s.v. detta maste val ga att losa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hur är det med tillgången på lägenheter i Sverige?

Dåligt med lägenheter  , men det finns en hel helvetes massa Journalister som bara skriver skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja får jag se någon svensk journalist filma en utslagen Scandinav kommer jag att slå sönder kameran

Gissade fel trodde du skulle slå in pannbenet :)
Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by har vi haft en hemlös finne, Thomas.

Han var totalt på bommen i några år, bodde i templet och fick mat där.

Han hade också gjort den resan med att få biljett hem och owerstay betald av någon samarit, men var snart tillbaka igen och samma visa upprepades.

 

Men för några år sedan så fick finsk TV, YLE nys om honom, de kom ner och gjorde ett tv-reportage om han och hjälpte han hem till Finland.

Väl i Finland hamnade han på sjukhus, antagligen senare någon utredning som slutade med att han fick någon form av tingdong-pension, och han är nu tillbaka i byn och sköter sig, bor i fd svärföräldrarnas hus och tar väl han om sin son.

 

Har sökt detta program på YLE:s motsvarighet till play, det ska finnas där men har inte lyckats hitta det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker en del av er dömer Anna i förväg, oavsett ämnet tycker jag att hennes uppgift inte alls är så konstig, pressen i Sverige skriver mycket om tiggarna som finns här. Att beskriva hemlösa svenskar i Thailand kan ev hjälpa någon, bättre känd än okänd. För egen del brukar jag säga bättre ökänd än okänd, så lycka till Anna. Tyvärr kan jag inte ge dig tips om någon särskild plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

många av  oss gamla "thairävar har väl stött på svenska journalister i Thailand som vill ha lite hjälp, tyvärr så i 9 fall av 10 så upptäckte man att det enda dom ville skriva om va de 3 H:na    Hiv, horor och heroin..   aldrig om det positiva i landet, har bett några av dessa att fara åt h-vete under åren.

Hej

 

Ett visst intresse för horande Svenskar och att framställa mer eller mindre alla män som sexturister brukar väl vara det som intresserar Svenska skribenter, journalister vill jag inte ens kalla dom.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ett visst intresse för horande Svenskar och att framställa mer eller mindre alla män som sexturister brukar väl vara det som intresserar Svenska skribenter, journalister vill jag inte ens kalla dom.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Då har du uppenbarligen inte läst kvällstidningarnas resebilagor. Ser ut som glättiga annonser skrivna av nån resebyrå där allt angående Thailand och för all del även andra resmål famställs i ett rosenrött skimmer.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...