Jump to content
IGNORERAD

Skotsk man attackerad på sin thailändska flickväns order i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Under helgen så fick en 40-årig man från Skottland allvarliga huvudskador efter att ha blivit attackerad av två thailändska män i Pattaya.
Mannen drack alkohol tillsammans med sin 24-åriga flickvän och en 36-årig vän på Soi LK Metro när de två sistnämnda började bråka. 36-åringen ska ha agerat aggressivt mot flickvännen, som blev arg för att hennes pojkvän inte gick emellan och skyddade henne.
Hon ringde därför dit två thailändska vänner som kom till platsen beväpnade med knivar. Målet var dock inte den aggressiva mannen utan den skotska pojkvännen. Han fick föras till sjukhus med en huvudskada och lindriga skador på överkroppen. Baserat på övervakningsbilder så har man nu utfärdad arresteringsordrar för de två förövarna.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/145192/scottish-man-beaten-up-in-soi-lk-metro-in-central-Pattaya/

 

post-8073-0-74972600-1410852074.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att det rörde sig om en flickvän till Skotten.

Mer troligt är det väl att det rörde sig om en i Pattaya inhyrd sängkamrat som

sedan länge var irriterad över storleken på gaget som hon har erhållit för utförda tjänster.

Hon är inte det första l*uderet som får mental härdsmälta när ett pengaproblem blandas med alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att det rörde sig om en flickvän till Skotten.

Mer troligt är det väl att det rörde sig om en i Pattaya inhyrd sängkamrat som

sedan länge var irriterad över storleken på gaget som hon har erhållit för utförda tjänster.

Hon är inte det första l*uderet som får mental härdsmälta när ett pengaproblem blandas med alkohol.

 

Ehhh, skotte... var han väl... så det kanske inte var så dåligt gissat.

 

Gissar också på att den ena av thaikillarna var hennes verkliga pojkvän.

 

Frågan är väl också varför inte "flickvännen" har en arresteringsorder på sig. Det där borde ju åtminstone i Sverige rent juridiskt vara en form av stämpling. Nej, mittåt, anstiftan skall det vara om brottet är fullföljt, vilket det ju är i detta fall. Fast det kan ju vara annorlunda i Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh, skotte... var han väl... så det kanske inte var så dåligt gissat.

 

Filurade på det åxå. Men jag vågade inte skriva det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh, skotte... var han väl... så det kanske inte var så dåligt gissat.

 

Gissar också på att den ena av thaikillarna var hennes verkliga pojkvän.

 

Frågan är väl också varför inte "flickvännen" har en arresteringsorder på sig. Det där borde ju åtminstone i Sverige rent juridiskt vara en form av stämpling. Nej, mittåt, anstiftan skall det vara om brottet är fullföljt, vilket det ju är i detta fall. Fast det kan ju vara annorlunda i Thailand...

Vaaaaaaaaaa att bartjejen skulle ha thai kille fast hon jobbar bar ? Neeeeeeeeeej då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemskt vad otrevligt

Kan hålla med, gör man inte nåt så får man skit för det - gör man nåt så får man skit för det åxå.

 

Skit i detta fall var lite mer handgripligt, men principen verkar gälla. Oavsett vad jag gör så är det fel.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med, gör man inte nåt så får man skit för det - gör man nåt så får man skit för det åxå.

 

Skit i detta fall var lite mer handgripligt, men principen verkar gälla. Oavsett vad jag gör så är det fel.

Har bara 2 fel enligt frugan.- Allt jag säjer å allt jag gör  :ledsen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara 2 fel enligt frugan.- Allt jag säjer å allt jag gör  :ledsen:

Då är det äkta kärlek... :give_heart:

Hon ser vad du gör och hör vad du säger

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara 2 fel enligt frugan.- Allt jag säjer å allt jag gör  :ledsen:

Hon verkar likna mitt ex. Det gäller att hitta mellanläget mellan att inte göra nåt och att faktiskt göra nåt, kan vara lite knepigt men går med lite övning. :wink:

Sen fungerade det bra med att snacka Svenska, hon muttrade ju åt mig på Thai så jag gav ju bara igen.

 

Fan, jag saknar den lilla virrpannan (inte Gusings).

 

Men, jag kanske skall vara lite försiktigare - det hände ju faktiskt nåt till en kille som inte är helt olik mig. Lite yngre men troligen lika naiv.

Jag utgår ifrån att dom bara vill blåsa mig på pengar, inte försöka ta livet av mig (förutom minibussförarna som jag inte är helt säker på)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...