Jump to content
IGNORERAD

Bybor drabbas av juntans politik.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Isan lover får du inte ont i där bak så många ggr du bitit dig själv i röven ? När ska det sluta ? Kanske vill du bara ha slamsor kvar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    22

  • måne

    9

  • MaiChai

    8

  • Wangthong

    8

Mest aktiva i denna tråd

Hej

 

Dessutom är jag helt övertygad om att dom som nu tycker att detta är helt rätt hade gått i taket om det hade varit Yingluck som hade beordrat att dom skulle avhysas, men nu när det är juntan som står för avhysningen så försvaras den naturligtvis till fullo av "vita riddarnas" fan club på forumet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu var det ju under Yinglucks regering som ordern kom att avhysa markockupanterna och när hon satte in sim lokala maffia-även känd som Royal Thai Police-så dödades ju flera av ockupanterna. Att de inte kommer fram förrän nu beror ju helt och hållet på den hårda censur som Yingluck och partiet använde sig utav.

 

Du grät inga tårar för dem då så vad är skillnaden nu bortsett från att militären inte dödat några?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är ganska vanligt att Människorätts Organisationer uttalar sitt stöd för människor runt om i världen som håller på att fördrivas ifrån den mark dom har bebott och odlat i generationer.

 

Jag uppmärksammade att detta sker genom att starta tråden, varför byborna protesterar och får stöd ifrån Människorätts Organisationer är inte så svårt att förstå tycker jag.

 

Dessutom är jag helt övertygad om att dom som nu tycker att detta är helt rätt hade gått i taket om det hade varit Yingluck som hade beordrat att dom skulle avhysas, men nu när det är juntan som står för avhysningen så försvaras den naturligtvis till fullo av "vita riddarnas" fan club på forumet.

 

Allt en junta gör är ju rätt i deras värld hur tokigt omvärlden och Människorätts Organisationerna än tycker att det är.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, jag tolkar dit svar, eller snarare brist på svar, som att du faktiskt inte kan komma på något specifikt för just juntan i dessa fall du har tagit upp. Du verkar också helt oförmögen att ge exempel på i vilket avseende mänskliga rättigheter på något sätts skulle ha kränkts. Med andra ord så var snacket om "juntans politik" och "brott mot mänskliga rättigheter" bara sedvanligt påhittade "fakta" som man ju kan ta på lika stort allvar som så många av dina övriga hemmagjorda "sanningar".

Själv tycker jag att det finns all anledning att förhålla sig kritisk till alla former av styrande. Den thailändsk juntan är definitivt inget undantag. Dock anser jag att det hör till allmänt hyfs och anständighet att lägga fram fakta eller åtminstone någon form av trovärdig teori om man nu vill anklaga någon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan lover får du inte ont i där bak så många ggr du bitit dig själv i röven ? När ska det sluta ? Kanske vill du bara ha slamsor kvar :)

Hej

 

Det gör inte det minsta ont att försvara demokrati och mänskliga rättigheter, du borde pröva det någon gång.

 

Att juntans fans visar huggtänderna och gläfser i flock gläder mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

snälla IL, kan du inte erkänna faktum att det var Din idols syrra dvs himselfs regering som e bovarna, don´t kill tha messenger.

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det gör inte det minsta ont att försvara demokrati och mänskliga rättigheter, du borde pröva det någon gång.

Att juntans fans visar huggtänderna och gläfser i flock gläder mig.

Med vänlig hälsning isan lover

Men hallå, den demokrati du fabulerar om har ju aldrig existerat i Thailand!

Isof när, upplys mig i så fall om när det varit en riktig RÄTTVIS demokrati där?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det gör inte det minsta ont att försvara demokrati och mänskliga rättigheter, du borde pröva det någon gång.

 

Att juntans fans visar huggtänderna och gläfser i flock gläder mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det känns ju väldigt tryggt att veta att vi har dig som så ädelmodigt och tappert försvarar demokratin mot juntans gläfsande hundar.  När planerar du förresten att åka ner och ge jyckarna nere i Bangkok en rejäl omgång? 

Link to comment
Dela på andra sajter

människorättsorganisationerna är åtminstone måttligt imponerade

Jag har missat detta. Vilken/vilka organisationer har kritiserat dessa flyttningar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men hallå, den demokrati du fabulerar om har ju aldrig existerat i Thailand!

Isof när, upplys mig i så fall om när det varit en riktig RÄTTVIS demokrati där?

Hej

 

Enligt den demokratiska omvärlden har Thailand absolut varit demokratiskt.

 

Thailands val har varit ansedda som fria och internationellt godkända.

 

Dom Internationella Människorätts Organisationerna har också sett varje kupp i landet som bakslag för Thailands demokratiska utveckling och krävt att demokratin återinförs snarast.

 

Så att Thailand har varit demokratiskt råder det ingen tvekan om, sen är det ju så att länder har kommit olika långt i sin demokratiska utveckling och har valt lite olika demokratiska system, men nu efter kuppen med diktatur och junta är landet så långt ifrån demokrati som man kan komma. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt den demokratiska omvärlden har Thailand absolut varit demokratiskt.

 

Thailands val har varit ansedda som fria och internationellt godkända.

 

Dom Internationella Människorätts Organisationerna har också sett varje kupp i landet som bakslag för Thailands demokratiska utveckling och krävt att demokratin återinförs snarast.

 

Så att Thailand har varit demokratiskt råder det ingen tvekan om, sen är det ju så att länder har kommit olika långt i sin demokratiska utveckling och har valt lite olika demokratiska system, men nu efter kuppen med diktatur och junta är landet så långt ifrån demokrati som man kan komma. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

,

 

 

Som jag andade.

Man tar sig för pannan och storknar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har missat detta. Vilken/vilka organisationer har kritiserat dessa flyttningar?

Hej

 

Bl.a är det Human Right Watch,s Brad Adams som har fördömt juntans agerande i dessa frågor, men även lokala Människorätts Organisationer har uttryckt oro över detta.

 

"In July, the military used threats and arbitrary arrest to evict more than a thousand villagers in Buri Ram province. International human rights NGOs at the time voiced concern at the worrying trend. The Asia director of Human Rights Watch, Brad Adams, condemned the evictions.

“Instead of resolving a land issue through legal means, the military is using its wide-reaching martial law powers to bludgeon human rights protections,” he said in a statement released on July 19.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Bl.a är det Human Right Watch,s Brad Adams som har fördömt juntans agerande i dessa frågor, men även lokala Människorätts Organisationer har uttryckt oro över detta.

 

"In July, the military used threats and arbitrary arrest to evict more than a thousand villagers in Buri Ram province. International human rights NGOs at the time voiced concern at the worrying trend. The Asia director of Human Rights Watch, Brad Adams, condemned the evictions.

“Instead of resolving a land issue through legal means, the military is using its wide-reaching martial law powers to bludgeon human rights protections,” he said in a statement released on July 19.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tack. Jag hade missat detta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...