Jump to content
IGNORERAD

Två turister brutalt mördade på Koh Tao i Surat Thani


MPR Nyheter

Recommended Posts

Två turister har blivit brutalt mördade på den lilla semesterön Koh Tao - inte långt från Koh Samui och Koh Phangan - och lokalbor har under dagen blockerat hamnen för att hindra mördaren eller mördarna från att fly.
Detaljerna är i skrivande stund knapra men man vet att en brittisk kvinna och en irländsk man hittades tidigare under dagen på en av öns stränder. Kvinnan hittades nästan helt naken och mannen hittades i närheten med ett illa tilltygat huvud.
Boende berättade att en strandfest hölls kvällen innan där runt 50 personer deltog - mestadels utlänningar. Polisen tror att mannen kan ha blivit ihjälslagen med en sten och att kvinnan blivit våldtagen.

Källa: http://phuketwan.com/tourism/tourists-brutally-murdered-raped-police-spark-Thailand-holiday-island-manhunt-20983/

 

post-8073-0-29640500-1410771811.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    6

  • Tallviking

    3

  • MaiChai

    3

  • kitungmakmak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner

Ja det är farligt för fallang kärringarna att springa halvnakna eller hel nakna i Thailand...

Hoppas att dom finner mördarna och ger dom livstid i boxen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är farligt för fallang kärringarna att springa halvnakna eller hel nakna i Thailand...

Hoppas att dom finner mördarna och ger dom livstid i boxen..

 

Tror minsann Herr SC har blivit blödig på gamla dar .

 

Hade nog förväntat mig inslagna pannben ,minst .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många Burmeser på Ko Tao, låga odds på att en sån beskylls för dådet om dom inte hittar den riktiga gärningsmannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det finns många Burmeser på Ko Tao, låga odds på att en sån beskylls för dådet om dom inte hittar den riktiga gärningsmannen.

Ja det är så det går till!     Thailändarna kan vara några riktiga satans svin ibland..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gjort av öborna att spärra av alla vägar ut! Nu blir det till att testa DNA på alla män på ön samt ta sperma test på kvinnan, sedan borde brottet vara nära sin lösning! Eller använder våldsmän kondom? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nu tror dom att det är Burmeser som har gjort det!!!  Ja dom måste alltid ha en syndabock om dom inte finner rätt man!!

Men man vet inte det finns många Burmeser på ön.  Kan lika gärna vara en Göteborgare, finns många galningar där med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror dom att det är Burmeser som har gjort det!!!  Ja dom måste alltid ha en syndabock om dom inte finner rätt man!!

Men man vet inte det finns många Burmeser på ön.  Kan lika gärna vara en Göteborgare, finns många galningar där med.

Eller varför inte en gotlänning om det går att hitta nån som inte är för fet för ett fuck där nere!

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt fixat för Thaipolisen, bara att byta ut Dna man hittat på kvinnan med lämplig Burmes Dna, eller? Nu hoppas jag verkligen INTE att det går till på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Engelsman är misstänkt för dådet, men senaste rykten är att det kan vara tre Burmeser!!

Fanns ju inga Burmeser på ön skrev du tidigare, då är det väl enklare att hitta en Engelsman.

 

Trist är det hur som helst.

Bli av med lite stålar kan jag ju tåla, eller det räknar jag kallt med. Dum som jag är. men...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

fanns burmeser där 2012, som städade bungalows

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja det finns många Burmeser på ön, städhjälpere och en hel del fiskare som kommer iland där bland många andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burmes, ryss, engelsman!

Säga vad man vill om thailändsk press, men rykten låter de inte gå obehindrat förbi.

Ska nog inte våga mig ner till KT i alla fall, då kanske dom får för sig att det var en Svensk.

 

Tänkte skippa Isaan denna turen men letar dom bara efter utlänningar så får jag vara lite försiktig, är misstänkt blekfet nämligen. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog inte våga mig ner till KT i alla fall, då kanske dom får för sig att det var en Svensk.

 

Tänkte skippa Isaan denna turen men letar dom bara efter utlänningar så får jag vara lite försiktig, är misstänkt blekfet nämligen. :wink:

Klart det är en falang (eller någon annan utlänning)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har den store Prutten gjort en pudel efter uttalandet ""They [tourists] think our country is beautiful and is safe so they can do whatever they want, they can wear bikinis and walk everywhere.""Can they be safe in bikinis ... unless they are not beautiful?"

 

Typ att hon får väl skylla sig själv...  

 

http://www.bbc.com/news/world-asia-29249656

Ändrades av Acker
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu får man faktiskt ge polisen lite heder. Många av oss har ju med goda skäl varit sarkastiska när det gäller deras insats hittills, men nu verkar dom vara på rätt spår, tycker jag det ser ut som. Det tycks finnas ganska starka indicier, kanske till och med DNA som binder förövarna. Det fanns väl också en del indikationer tidigare på att folk höll tyst p g a att lokal maffia var inblandad och det verkar ju bekräftas nu när en son till en byhövding har burats in och en annan är eftersökt. Det förklarar kanske också varför det tagit lite tid att komma framåt i utredningen.

 

Detta låter ju lite skumt förstås:

"The southern police chief also assured the public that there was no arrest of scapegoats in this murder case as it now is a focal attention of the world."

 

Det låter som att standardmetoden är att skaffa en syndabock, men inte just den här gången. Skulle det arresterats syndabockar om INTE hela världen sett på, eller? Hoppas att det är ett språkfel i översättningen.

 

Hursomhelst. Thaipolisen kan om dom vill. Det är bara en fråga om att se till att dom vill, och att dom vill rätt saker, typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...