Jump to content
IGNORERAD

Fem misstänkta "män i svart" från oroligheterna 2010 gripna i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Det förvånar mig inte eftersom du återkommande drabbas av minnesförlust och begär hjälp att hitta information ifrån trådar du själv har deltagit i.

Med vänlig hälsning isan lover

Dina "vänliga hälsningar" klingar ihåligt.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    8

  • Tallviking

    6

  • NiceBeaver

    5

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

 

I dagens Bangkok Post kan man läsa att dom fem män som nyligen visades upp för media har tagit tillbaka sina tidigare erkännanden och säger att dom tvingades till dessa under förhören.. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/437547/men-in-black-recant-confessions

 

 'Men in Black' recant confessions

Published: 14 Oct 2014 at 14.38

 

Five weapons suspects in connection with attacks at Kok Wua intersection during the 2010 red-shirt protests have recanted their confessions, saying they were coerced during interrogations.

 

Vinyat Chartmontri on Tuesday led a number of lawyers from the Free Thai Legal Aid group to submit a letter to Kamol Thammaserikul, director general of the Attorney General's Office, to seek justice for the five "men in black" who had been charged with possessing arms.

 

Med vänlig hälsning isan lover





 

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I dagens Bangkok Post kan man läsa att dom fem män som nyligen visades upp för media har tagit tillbaka sina tidigare erkännanden och säger att dom tvingades till dessa under förhören.. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/437547/men-in-black-recant-confessions

 

 'Men in Black' recant confessions

Published: 14 Oct 2014 at 14.38

 

Five weapons suspects in connection with attacks at Kok Wua intersection during the 2010 red-shirt protests have recanted their confessions, saying they were coerced during interrogations.

 

Vinyat Chartmontri on Tuesday led a number of lawyers from the Free Thai Legal Aid group to submit a letter to Kamol Thammaserikul, director general of the Attorney General's Office, to seek justice for the five "men in black" who had been charged with possessing arms.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Har ingen aning om de är skyldiga, men däremot vet jag en MPR medlem som var helt säker på att en annan som sköt några år senare och som först erkände men sedan tog tillbaka, var skyldig. :)

 

Gissa vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Detta är väl en av nackdelarna med framtvingade erkännanden, hur ska man veta att det är rätt person man har gripit om ex.vis personen torteras.

 

Vem som helst (slyldig eller oskyldig) erkänner väl vad som helst bara man stänger av elen i könsorganet eller tar bort påsen så att man kan andas, det skulle nog både jag och du göra också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Detta är väl en av nackdelarna med framtvingade erkännanden, hur ska man veta att det är rätt person man har gripit om ex.vis personen torteras.

 

Vem som helst (slyldig eller oskyldig) erkänner väl vad som helst bara man stänger av elen i könsorganet eller tar bort påsen så att man kan andas, det skulle nog både jag och du göra också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Men för ca 5 minuter sedan refererade du till popcornmannen i en annan tråd, han som först erkände och sedan hävdade att han blivet tvingad till detta, dråpligt IGEN.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men för ca 5 minuter sedan refererade du till popcornmannen i en annan tråd, han som först erkände och sedan hävdade att han blivet tvingad till detta, dråpligt IGEN.

Hej

 

Hurvida denne man är den rätte är helt omöjligt för både mig och dig att avgöra, men polisen måste naturligtvis ha mer bevis än ett framtvingat erkännande att komma med om man ska kunna övertyga om att det är rätt man.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hurvida denne man är den rätte är helt omöjligt för både mig och dig att avgöra, men polisen måste naturligtvis ha mer bevis än ett framtvingat erkännande att komma med om man ska kunna övertyga om att det är rätt man.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hänvisa inte till honom i andra trådar då, om du inte är säker på att det var han, men det du vill ska vara sant skriver du och tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 16 Sept 2014 - 23:57, said:Isan Lover, on 16 Sept 2014 - 23:57, said:Isan Lover, on 16 Sept 2014 - 23:57, said:

Hej

 

Jag förespråkar och försvarar demokrati, fria val och ett jämlikare Thailand som ger landets fattiga majoritet chans till ett bättre liv och det skäms jag inte för på något sätt.

 

Du borde kritisera dom som förespråkar och försvarar militärkupper, diktatur, militärjuntor samt försvarar militärt övervåld mot civila, tortyr, indragen yttrandefrihet, politisk förföljelse, censur, mötesförbud och juntans s.k "attityd korrigering" som påminner om den i Kina och Nord Korea.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ja att hitta någon som förespråkar detta lär inte bli lätt. Ge han en lättare uppgift, typ få dig att bli objektiv vad det gäller de röda och gula, skaka fram botemedlet mot Ebola eller nåt liknande :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...