Jump to content
IGNORERAD

Fem misstänkta "män i svart" från oroligheterna 2010 gripna i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Kära Isan Löver, Du borde kanske fundera på skillnaden mellan en Dialog & en Monolog...

 

om Du kunde lyssna lite på dina "antagonisters fakta och argument emellanåt & erkänna för Dig sjäv att Din idol Kim il.  sry  Thaksin Shinawatra de facto har begått diverse kriminela handlingar så kanske det skulle underlätta..

 

Med Metta     Lung King :wink:
 

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    8

  • Tallviking

    6

  • NiceBeaver

    5

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy

It can only fool the gullible. That move is the expansion of family-controlled politics.

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy,

and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy.

 Voranai Vanijaka

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Har du tänkt tanken att det är för att vi svenskar är vana med och har insyn i vad demokrati är, som gör att man inte tycker att shinawatras är några demokrater och inte leder Thailand mot demokrati, utan det motsatta. 

Sen finns det svenskar på detta forum som blir blöt i brallan när någon har röd färg med i partiet. För mig krävs större saker än en röd skjorta i något sammanhang för att jag ska jubla. 

 

Rött och brunt är ju ganska lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemt är när man som du tillskriver andra personer som du aldrig har träffat en massa åsikter de inte har och aldrig uttryckt så blir det ju du som till slut står med brallorna nere när du tror på dina egna lögner om andra medlemmar här.

För inte en enda gång har du lyckats backa upp dina påståenden om mig. Inte en enda gång. Du är en man som lider av allvarlig mytomani och du bör söka hjälp för detta.

Hej

 

Jag har överbevisat dig många gånger med allt möjligt men du är som en gås allt bara rinner av dig utan reaktion. 

 

Du är en man (tveksamt i.o.f.s om du verkligen är en man) som lider av allvarligt demokrati hat och mytomani och du bör söka hjälp för detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kära Isan Löver, Du borde kanske fundera på skillnaden mellan en Dialog & en Monolog...

 

om Du kunde lyssna lite på dina "antagonisters fakta och argument emellanåt & erkänna för Dig sjäv att Din idol Kim il.  sry  Thaksin Shinawatra de facto har begått diverse kriminela handlingar så kanske det skulle underlätta..

 

Med Metta     Lung King :wink:

 

Hej

 

Jag förespråkar och försvarar demokrati, fria val och ett jämlikare Thailand som ger landets fattiga majoritet chans till ett bättre liv och det skäms jag inte för på något sätt.

 

Du borde kritisera dom som förespråkar och försvarar militärkupper, diktatur, militärjuntor samt försvarar militärt övervåld mot civila, tortyr, indragen yttrandefrihet, politisk förföljelse, censur, mötesförbud och juntans s.k "attityd korrigering" som påminner om den i Kina och Nord Korea.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förespråkar och försvarar demokrati, fria val och ett jämlikare Thailand som ger landets fattiga majoritet chans till ett bättre liv och det skäms jag inte för på något sätt.

 

Du borde kritisera dom som förespråkar och försvarar militärkupper, diktatur, militärjuntor samt försvarar militärt övervåld mot civila, tortyr, indragen yttrandefrihet, politisk förföljelse, censur, mötesförbud och juntans s.k "attityd korrigering" som påminner om den i Kina och Nord Korea.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vilka är det ?

 

Ge oss några namn så vi vet vilka du vill vi skall "kritisera" och kom inte med en massa svävande otrevliga påståenden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka är det ?

 

Ge oss några namn så vi vet vilka du vill vi skall "kritisera" och kom inte med en massa svävande otrevliga påståenden ?

Hej

 

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

 

Med vänlig hälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har överbevisat dig många gånger med allt möjligt men du är som en gås allt bara rinner av dig utan reaktion. 

 

Du är en man (tveksamt i.o.f.s om du verkligen är en man) som lider av allvarligt demokrati hat och mytomani och du bör söka hjälp för detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu är det väl så att överbevisa någon gör man genom att framställa verifierbara fakta och det är ju uppenbarligen en form av argumentationsteknik du gång efter annan uttrycker din starka motvilja inför, men som för dom flesta andra är en fråga om vanlig anständighet. Jag betvivlar inte att du själv anser att du ägnar dig åt högklassig debatteknik när du drar fram dina strålande argument i form av "vita riddare", "Apishit", "demokratimotståndare", "kuppvänner" etc. Detta har dock ingenting med bevisning att göra. Det enda detta bevisar är brist på sakliga argument. Om du vill bevisa något, varför t.ex inte ägna några väl valda kommentarertill ämnet som avhandlas, dvs. dessa svartklädda mördare, deras uppdragsgivare och varför Yingluckregeringen ansåg det så viktigt att torpedera utredningen kring deras verksamhet? Du skulle ju också tänkas ge dig på ett försök att överbevisa FN:s, HRW:s och Amnestys rapporter om Thaksins massmord och gärna också förklara för oss andra hur dessa mord som Thaksin med sådan förkärlek ägnade sig åt skulle vara ett uttryck för demokrati.  Fast det kanske är enklare att komma med ytterligare tarvligheter?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

Med vänlig hälsning

Det är ju bara du som vet uppenbarligen så stå för vad du påstår nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har överbevisat dig många gånger med allt möjligt men du är som en gås allt bara rinner av dig utan reaktion. 

 

Du är en man (tveksamt i.o.f.s om du verkligen är en man) som lider av allvarligt demokrati hat och mytomani och du bör söka hjälp för detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Har du en enda gång bevisat att jag som du medvetet ljuger i mina inlägg här om saker som går att verifiera så lovar jag att sluta skriva här och då slipper du ju att jag avslöjar dig gång efter annan.

Klara du inte det en enda gång är det ju ganska solklart vem som ljuger...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en enda gång bevisat att jag som du medvetet ljuger i mina inlägg här om saker som går att verifiera så lovar jag att sluta skriva här och då slipper du ju att jag avslöjar dig gång efter annan.

Klara du inte det en enda gång är det ju ganska solklart vem som ljuger...

Misstänker att IL kommer att svara att du är en skitstövel eller något annat lika trevligt "argument" och därmed har han således "överbevisat" dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

 

Med vänlig hälsning

Typiskt IL-svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har du en enda gång bevisat att jag som du medvetet ljuger i mina inlägg här om saker som går att verifiera så lovar jag att sluta skriva här och då slipper du ju att jag avslöjar dig gång efter annan.

Klara du inte det en enda gång är det ju ganska solklart vem som ljuger...

Hej

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

Med vänlig hälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

Med vänlig hälsning

 

Med andra ord så erkänner du nu att du ljuger om vad jag har skrivit här. Bra, då har vi fått det bekräftat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemt är när man som du tillskriver andra personer som du aldrig har träffat en massa åsikter de inte har och aldrig uttryckt så blir det ju du som till slut står med brallorna nere när du tror på dina egna lögner om andra medlemmar här.

För inte en enda gång har du lyckats backa upp dina påståenden om mig. Inte en enda gång. Du är en man som lider av allvarlig mytomani och du bör söka hjälp för detta.

Mytomani skall du nog inte ta i din mun.

 

Men å andra sidan så bryter det väl mot en hel del forum regler att uttrycka sig som du gör, i sista stycket.

 

Men du väl frisedel för att skriva nervärderande av andra .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det överlåter jag till dom som läser trådarna att avgöra och ta ställning till.

Med vänlig hälsning

Ok, jag är en av dom som läser trådarna och jag kan inte påminna mig om något sådant fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förespråkar och försvarar demokrati, fria val och ett jämlikare Thailand som ger landets fattiga majoritet chans till ett bättre liv och det skäms jag inte för på något sätt.

 

Du borde kritisera dom som förespråkar och försvarar militärkupper, diktatur, militärjuntor samt försvarar militärt övervåld mot civila, tortyr, indragen yttrandefrihet, politisk förföljelse, censur, mötesförbud och juntans s.k "attityd korrigering" som påminner om den i Kina och Nord Korea.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Så fint att påstår att du försvarar demokratin. Nu är det ganska tydligt att du tar väldiga avsteg från det för att ständigt parera dom rödas snedsteg från den demokratiska vägen. Och eftersom du trots minst 10 påminnelser inte har kunnat tala om ett enda land där korruption är tillåtet av en "folkvald" så har du fel. Eller åtminstone använder lite finare ord för att dölja att du som vänsterextremist föredrar den typ av politik man har i Kina och Nordkorea. Eftersom du själv nämner dessa länder visar ju att du är insatt och dina åsikter liknar väldigt mycket deras. "Attitydkorrigering" är väl det du håller på med här som försöker få andra att tro att du är för demokrati. Tack och lov är det ganska få som har gått på den lögnen.

 

Och när du påstår att du vill ha fria val så glömde du att skriva att det gäller under förutsättning att dom röda vinner. Det är väldigt svårt att ta en person på allvar som tycker att röstköp är en naturlig del i ett val och som dessutom anser att det är rätt att tysta ned oppositionen. Du tycker ju att politiska debatter är "slöseri med tid" och att motparten "ändå inte har en chans". Detta om något är väl "indragen yttrandefrihet". Således håller du alltså med om att det är rätt att ifrågasätta dina avvikande åsikter.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, jag är en av dom som läser trådarna och jag kan inte påminna mig om något sådant fall. 

Hej

 

Det förvånar mig inte eftersom du återkommande drabbas av minnesförlust och begär hjälp att hitta information ifrån trådar du själv har deltagit i.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så fint att påstår att du försvarar demokratin. Nu är det ganska tydligt att du tar väldiga avsteg från det för att ständigt parera dom rödas snedsteg från den demokratiska vägen. Och eftersom du trots minst 10 påminnelser inte har kunnat tala om ett enda land där korruption är tillåtet av en "folkvald" så har du fel. Eller åtminstone använder lite finare ord för att dölja att du som vänsterextremist föredrar den typ av politik man har i Kina och Nordkorea. Eftersom du själv nämner dessa länder visar ju att du är insatt och dina åsikter liknar väldigt mycket deras. "Attitydkorrigering" är väl det du håller på med här som försöker få andra att tro att du är för demokrati. Tack och lov är det ganska få som har gått på den lögnen.

 

Och när du påstår att du vill ha fria val så glömde du att skriva att det gäller under förutsättning att dom röda vinner. Det är väldigt svårt att ta en person på allvar som tycker att röstköp är en naturlig del i ett val och som dessutom anser att det är rätt att tysta ned oppositionen. Du tycker ju att politiska debatter är "slöseri med tid" och att motparten "ändå inte har en chans". Detta om något är väl "indragen yttrandefrihet". Således håller du alltså med om att det är rätt att ifrågasätta dina avvikande åsikter.

Hej

 

Det viktiga med demokrati är inte vem som vinner utan att medborgarna faktiskt får välja, när du inser detta så kanske du förstår vad det handlar om.

 

Det är inte demokrati om kungahus och militär bestämmer vem som får vinna och vilka folk får rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det viktiga med demokrati är inte vem som vinner utan att medborgarna faktiskt får välja, när du inser detta så kanske du förstår vad det handlar om.

Det är inte demokrati om kungahus och militär bestämmer vem som får vinna och vilka folk får rösta på.

Med vänlig hälsning isan lover

Men röstköp och tystad opposition går bra i en demokrati menar du?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Evidence Ties Kritsuda to Blackshirt Militants, Police Chief Says

Bangkok — Thailand’s police chief has renewed the accusation that a 26-year-old Redshirt activist currently in exile supplied weapons to armed militants who fought with security forces during the political unrest in 2010.

Pol.Gen. Somyot Pumpanmuang said police found receipts of weapons purchases and money transfers that link Kritsuda Kunasen to the members of the militant group, known as the Blackshirts.

According to Pol.Gen. Somyot, Ms. Kritsuda, who is currently residing in Europe, kept records of illegal purchases of AK-47 rifles, RPGs, and M-79 grenade launchers in her home in Thailand. The documents were uncovered by police during a raid on her residence, Pol.Gen. Somyot claimed.

Police also found records that Mr. Kritsuda transferred up to "hundreds of thousands of baht” to accused members of the Blackshirt militants that were arrested last week, Pol.Gen. Somyot said.

 

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1411126784

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förespråkar och försvarar demokrati, fria val och ett jämlikare Thailand som ger landets fattiga majoritet chans till ett bättre liv och det skäms jag inte för på något sätt.

 

Du borde kritisera dom som förespråkar och försvarar militärkupper, diktatur, militärjuntor samt försvarar militärt övervåld mot civila, tortyr, indragen yttrandefrihet, politisk förföljelse, censur, mötesförbud och juntans s.k "attityd korrigering" som påminner om den i Kina och Nord Korea.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

absolut! Jag är inte för militära inventioner eller militärt styre men med den situationen som rådde i Thailand där våldet började eskalera så anser Jag att det var bättre än att om det hade legat en massa lik på gatorna.

 

anser Jag att det snarast möjligt borde bli nyval - svar ja

 

tycker Jag att det är bra att militären inskränker yttrandefrihet osv - svar nej

 

anser Jag att Thaksin klanen var/är korrupt - svar ja

 

tycker Jag att Thaksin har gjort något gott för landet och befolkningen - svar ja, men ett rätt uppväger inte 3 fel...

 

Jag tror att denna lilla"analys representerar hur de flesta av oss, dina antagonister resonerar.

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Evidence Ties Kritsuda to Blackshirt Militants, Police Chief Says

Bangkok — Thailand’s police chief has renewed the accusation that a 26-year-old Redshirt activist currently in exile supplied weapons to armed militants who fought with security forces during the political unrest in 2010.

Pol.Gen. Somyot Pumpanmuang said police found receipts of weapons purchases and money transfers that link Kritsuda Kunasen to the members of the militant group, known as the Blackshirts.

According to Pol.Gen. Somyot, Ms. Kritsuda, who is currently residing in Europe, kept records of illegal purchases of AK-47 rifles, RPGs, and M-79 grenade launchers in her home in Thailand. The documents were uncovered by police during a raid on her residence, Pol.Gen. Somyot claimed.

Police also found records that Mr. Kritsuda transferred up to "hundreds of thousands of baht” to accused members of the Blackshirt militants that were arrested last week, Pol.Gen. Somyot said.

 

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1411126784

Tillslaget mot Kritsuda´s hem.

 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

absolut! Jag är inte för militära inventioner eller militärt styre men med den situationen som rådde i Thailand där våldet började eskalera så anser Jag att det var bättre än att om det hade legat en massa lik på gatorna.

 

anser Jag att det snarast möjligt borde bli nyval - svar ja

 

tycker Jag att det är bra att militären inskränker yttrandefrihet osv - svar nej

 

anser Jag att Thaksin klanen var/är korrupt - svar ja

 

tycker Jag att Thaksin har gjort något gott för landet och befolkningen - svar ja, men ett rätt uppväger inte 3 fel...

 

Jag tror att denna lilla"analys representerar hur de flesta av oss, dina antagonister resonerar.

Hej

 

Tack för din tydlighet i dessa frågor.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det viktiga med demokrati är inte vem som vinner utan att medborgarna faktiskt får välja, när du inser detta så kanske du förstår vad det handlar om.

 

Det är inte demokrati om kungahus och militär bestämmer vem som får vinna och vilka folk får rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

 

Men ingen tydlighet från dej när man frågar något. Men jag förstår att du undviker att svara. Då skulle du avslöja dina avvikande åsikter som du har fantiserat fram för att ständigt försvara dom rödas felsteg vad det gäller demokrati. Du är ju tämligen ensam om att tycka så eftersom du inte har lyckats med att visa någon annan som har samma regler du hävdar.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...