Jump to content
IGNORERAD

Fem misstänkta "män i svart" från oroligheterna 2010 gripna i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändsk polis har gripit fem av de så kallade "männen i svart" som tros vara ansvariga för att ha dödat minst fem soldater under rödskjortornas antiregeringsprotester 2010.
De misstänkta - fyra män och en kvinna - greps under tisdagen och tros ha gjort sig skyldiga till att illegalt ha burit och använt skjutvapen, kulor och bomber. Man har även efterlyst ytterligare två misstänkta.
Somyot Phumpanmuang - vice nationell polischef - sade att de fem personer har erkänt att de var inblandade i våldet som ledde till att soldater miste livet nära Demokratimonumentet i april 2010. Arresteringarna visar tydligt att de ökända "männen i svart" verkligen existerade, tillade han.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/431692/police-arrest-5-of-infamous-men-in-black-for-2010-protest-violence

 

post-8073-0-44699300-1410426758.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    8

  • Tallviking

    6

  • NiceBeaver

    5

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det bara invänta hela förnekelseprocessen från Bagdad Bob ännu ett varv.. 

 

 

Bagdad Bob håller på och kollar upp fakta och återkommer med förnekelsen därefter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast de påminner ju mer om skrotsamlare än denna man som jag nu hoppas också fångas in för gott...

 

post-3473-0-94352500-1410431256.jpeg

 

Det är kanske även dags för hans kompisar/uppdragsgivare på denna scenen att krypa in i spjället för gott?

 

post-3473-0-59066000-1410431348.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan 2010 försökte några av dom få 5 miljoner baht var för att avslöja vilka deras uppdragsgivare var

 

Men in black sought millions to reveal name of mastermind'
The Sunday Nation 

 

x30243231-01_big.jpg.pagespeed.ic.k-vPNv

Police commandos provide security as five suspects accused of involvement in an armed attack during the 2010 political unrest are taken to the Criminal Court yesterday for permission for police to detain them during further investigation.

Bangkok: -- Some of the "men in black" who launched attacks during the political unrest in 2010 offered to reveal the mastermind in exchange for millions of baht, Democrat Party politician Thaworn Senneam said yesterday.

Thaworn claimed to have been approached by four of the armed militants who took part in the violent - sometimes deadly - attacks during the 10 weeks of street protests by red shirts protesters against the Democrat-led government led by Abhisit Vejjajiva four years ago.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Men-in-black-sought-millions-to-reveal-name-of-mas-30243231.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av er som raljerar över att det är en militärdiktatur som skriver ut sanningen. Denna gång så vänder jag mot dig Mai Chai som anser dig vara en fristående journalist. Har du verkligen sökt alla svar bakom  diktaturens fasad?

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av er som raljerar över att det är en militärdiktatur som skriver ut sanningen. Denna gång så vänder jag mot dig Mai Chai som anser dig vara en fristående journalist. Har du verkligen sökt alla svar bakom  diktaturens fasad?

 

 

Har du tänkt över vad en demokrati är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av er som raljerar över att det är en militärdiktatur som skriver ut sanningen. Denna gång så vänder jag mot dig Mai Chai som anser dig vara en fristående journalist. Har du verkligen sökt alla svar bakom  diktaturens fasad?

Har lite svårt att se vart du vill komma. Om du anser att någon uppgift är felaktig är det lite svårt att ta ställning till den saken om du inte specificerar vad den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gång så vänder jag mot dig Mai Chai som anser dig vara en fristående journalist.

 

Fast här på MPR är han vanlig medlem, precis som du. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fast här på MPR är han vanlig medlem, precis som du. 

Hej

 

Men "vanlig" på MPR betyder ju inte med automatik att man är vanlig i det demokratiska Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Men "vanlig" på MPR betyder ju inte med automatik att man är vanlig i det demokratiska Sverige.

Med vänlig hälsning isan lover

Vad har det med Thailand att göra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad har det med Thailand att göra ?

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Men "vanlig" på MPR betyder ju inte med automatik att man är vanlig i det demokratiska Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Men han är inte på MPR i egenskap av journalist.

 

Lika lite som du är här i egenskap av demokratiförespråkare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men han är inte på MPR i egenskap av journalist.

 

Lika lite som du är här i egenskap av demokratiförespråkare. :)

Hej

 

Helt rätt och det är bra även om inte jag inte ofta delar hans åsikter.

 

Jag är samma person både på nätet och i verkligheten, föredrar yttrandefrihet, mänskliga rättigheter, förespråkar demokrati och fria val på både nätet och i alla andra forum, inte bara på MPR som Isan Lover.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Problemet är väl att det du kallar "demokrati" i Thailand är det väldigt få som anser vara en riktig demokrati. Det är tyvärr Diktatur med syfte att återställa demokrati eller demokratur som är valen i Thailand så jämförelsen med Sverige haltar dramatiskt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

Med vänlig hälsning isan lover

Och det verkar som om det finns ett gäng svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati där det är naturligt med röstköp, maktmissbruk, tystad opposition och att det är i sin ordning att hålla på med korruption.

Bara säga att man är "folkvald" så har dom fria händer.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, Augusto Pinochet var ju en herre som tillsammans med sitt anhang lyckades ha ihjäl ca 3 500 personer under 17 år i regering. Hans anhängare kallas (med rätta) för fascister. Thaksin lyckades ta död på 2 800 personer under endast 3 månader. Det finns somliga som anser att detta var en demokratisk handling. Som tur är tror jag att den sortens åsikter är ganska ovanliga i Sverige och anses förhoppningsvis som avvikande.   

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Som sagt så är ju synen på demokrati, fria val och mänskliga rättigheter väldigt olika här på forumet, men jag håller mig till den som FN, Amnesty och HRW står för, det känns tryggt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som sagt så är ju synen på demokrati, fria val och mänskliga rättigheter väldigt olika här på forumet, men jag håller mig till den som FN, Amnesty och HRW står för, det känns tryggt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så FN, Amnesty och HRW tyckte också att detta massmord var demokratiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

I denna artikel tycker skribenten att Police General Somyos Pumpanmuang som har talat med media om dom svartklädda männen verkar vara rörig, han ändrar sig och tar tillbaka olika besked han gett tidigare, läser man artikeln är man nog beredd att hålla med om att det ser både rörigt och märkligt ut.

Backpedaling on men in black

15092014

No sooner had the policeman who will be Thailand’s top cop shouted that he had captured men in black who killed soldiers in April 2010, than he’s backpedaling.

Just a day or so ago, Police General Somyos Pumpanmuang proudly declared that exiled red shirt Kritsuda Khunasen was involved in money and weapons transfers to the alleged men and women in black arrested by the police. Now Somyos says that “police have not established a clear link between the 26-year-old activist and the armed militants.”

Yesterday, Somyos “insisted that police’s ongoing effort to extradite Ms. Kritsuda is needed to question her about the Blackshirts.” Today he says the police don’t know where she is and, at present, can prove nothing about the claimed links.

A couple of days ago, Somyos was declaring that he arrested “men in black” were connected to “Redshirt militant group [that] were responsible for the murder of an army colonel during the political unrest in 2010.” This refers to Colonel Romklao Thuwatham. Even the soldier’s widow thanked the cops. Today, the police have stated: “This case is not related to the killing of Col. Romklao Thuvatham…”.

Khaosod reports the obvious:

The retraction of the link between the Blackshirt suspects and the murder of Col. Romklao is only the latest inconsistency to puzzle observers and raise questions about the accuracy of the police investigation.

If backpedaling was an Olympic sport, Somyos would have the gold medal.

 

http://thaipoliticalprisoners.wordpress.com/2014/09/15/backpedaling-on-men-in-black/

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

när viss skribent går till försvar, vet man direkt vem som var uppdragsgivare och finansär

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det verkar som om det finns ett gäng Svenskar på forumet som tycker att det är självklart med demokrati och fria val i Sverige men det verkar inte vara så noga med detta i Thailand, där går det bra med diktatur och juntor samt att försvara både militärkupper, censur, slopad yttrandefrihet, militärt övervåld, odemokratiska metoder och otidsenliga skolreformer.

 

Enligt mig är detta inte alls vanligt i Sverige utan snarare ansett som ovanligt och avvikande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Problemt är när man som du tillskriver andra personer som du aldrig har träffat en massa åsikter de inte har och aldrig uttryckt så blir det ju du som till slut står med brallorna nere när du tror på dina egna lögner om andra medlemmar här.

För inte en enda gång har du lyckats backa upp dina påståenden om mig. Inte en enda gång. Du är en man som lider av allvarlig mytomani och du bör söka hjälp för detta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt så är ju synen på demokrati, fria val och mänskliga rättigheter väldigt olika här på forumet, men jag håller mig till den som FN, Amnesty och HRW står för, det känns tryggt.

Med vänlig hälsning isan lover

Intressant att du tar upp FN.

"UN is not my father". Men nu passar det tydligen.

Och HRW är ju en organisation som ser till mänskliga rättigheter och självklart ska dom vara kritiska. Dom tittar ju på konsekvenserna men inte på anledningen. Den är nationell.

Ingen tycker det är bra att militären tog över, men som du vet fanns inget annat val då dom "folkvalda" gjorde klara övertramp vad man får göra i en demokrati.

Jag har kommit med flera bevis där ministrar har blivit avsatta på grund av korruption. Du har inte lyckats visa ett enda land där det du kallar demokrati finns.

Inte speciellt förvånade då du anpassat allt efter dom rödas snedsteg.

Så fortsätt vara självgod och intala dig själv om dom rödas förträfflighet. Dock har dom flesta genomskådat dej.

Och när det gäller demokrati har du mycket kvar att lära. Du kanske borde ta en kurs i ämnet. Lycka till.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...