Jump to content
IGNORERAD

Thailands Marinmyndighet allokerar tre miljarder för muddring och flodvallar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Transportdepartements Marinmyndighet kommer öronmärka 4,7 miljarder baht från 2015´s nationella budget varav 3 miljarder kommer att spenderas på att muddra floder och havsband, detta uppger myndighetens chef Chula Sukmanop.
Chula sade att muddring planeras i floderna Pa Sak, Chao Phraya och Nan samt vid havsbanden i Pattani och Prachuap Khiri Khan. Runt 45 miljoner baht kommer användas för att bygga flodvallar i provinser så som Chiang Rai, Sukhothai, Phitsanulok och Ubon Ratchathani. Han sade att runt 365 miljoner baht kommer användas för att implementera logistiska utvecklingsprojekt.
Runt 380 miljoner baht ska användas för förebyggning av jorderosion längsmed kuster för att underlätta för båttjänster att ta sig uppför Chao Phrayafloden till Ayutthaya, sade Chula.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/431293/b3bn-for-dredging-rivers-seafronts

 

post-8073-0-96777300-1410243578.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i centrala har man lagt sten en bit ut från stranden och jag tycker det är positivt

att man kan bada här varje dag oavsett väder

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i centrala har man lagt sten en bit ut från stranden och jag tycker det är positivt

att man kan bada här varje dag oavsett väder

 

I centrala Bangkok eller Pattaya :huh:

 

Kanhända cha-am, phuket eller samui.

 

Men kul att det blir bättre.

 

EDIT: jag kommer faktiskt inte ihåg varsnågerst du håller till.

 

Men det låter som en vettig åtgärd för att förhindra erosion.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

I centrala Bangkok eller Pattaya :huh:

 

Kanhända cha-am, phuket eller samui.

 

Men kul att det blir bättre.

 

EDIT: jag kommer faktiskt inte ihåg varsnågerst du håller till.får

 

Men det låter som en vettig åtgärd för att förhindra erosion.

Ja jag borde nog skriva Petchaburi för centrala är stort,men vår strand heter hat-chao och närmaste

turistort är cha-aam.Dessa stora stenkistor får nog inget skönhetspris men jag tror också att fördelarna

överväger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag borde nog skriva Petchaburi för centrala är stort,men vår strand heter hat-chao och närmaste

turistort är cha-aam.Dessa stora stenkistor får nog inget skönhetspris men jag tror också att fördelarna

överväger.

OK, Cha-am var jag ju till förra året men aldrig i vattnet. Satt bara nån dag på stranden och kikade på brudar utsikten.

 

Låter ju vettigt att förhindra erosionen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...