Jump to content
IGNORERAD

Maffian i Phuket får nu sina fiskar varma.


lenno

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Själv har jag läst tusentals inlägg där några försvarar att landet styrs av en korrupt envåldshärskare som bara tänker på sitt och de sina och genom brott förskansat sig enorma summor under sin tid som härskare,att han dessutom dömts men vägrar ta sitt straff har jag oxå läst att några  försvarar.Att en man ska få diktera(från utlandet dessutom)hur ett land ska styras låter lite märkligt i mina öron.

Hej

 

Det är bara ett problem med ditt resonemang för man räknas nog inte som "envåldshärskare" om man kommer till makten i fria, demokratiska och internationellt godkända val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    16

  • Baa

    10

  • Tallviking

    8

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det är bara ett problem med ditt resonemang för man räknas nog inte som "envåldshärskare" om man kommer till makten i fria, demokratiska och internationellt godkända val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu var det ju hans syster som kom till makten och inte brottslingen him self men det verkar inte han någon betydelse för dig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det ju hans syster som kom till makten och inte brottslingen him self men det verkar inte han någon betydelse för dig.

Hej

 

Blev hon godkänd av valkommissionen att ställa upp och dessutom vann en av dom största valsegern i Thailands historia så var hon absolut berättigad posten som PM.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Blev hon godkänd av valkommissionen att ställa upp och dessutom vann en av dom största valsegern i Thailands historia så var hon absolut berättigad posten som PM.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Men det var hennes bror som styrde och fördärvade landet,var han vald?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men det var hennes bror som styrde och fördärvade landet,var han vald?

Hej

 

Det är din och en del andras uppfattning men detta har i vart fall inte lett till några rättsliga åtgärder, förmodligen är lagligheten runt detta och bevisläget lite oklart .

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är din och en del andras uppfattning men detta har i vart fall inte lett till några rättsliga åtgärder, förmodligen är lagligheten runt detta och bevisläget lite oklart .

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du är bara patetisk i ditt försvar av brottslingen Thaksin.Du försöker ju vara Bror Rättvis,hur rimmar detta med din person?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 01 Sept 2014 - 01:55, said:

Hej

 

Jag har läst tusentals inlägg kanske 10 000 genom åren där medlemmar har försvarat militärkupper, militärt övervåld, militära konstitutioner, odemokratiska aktioner, störtande av folkvalda regeringar, diktatur och juntor, så att dessa människor finns råder det inget tvivel om, men det jag ifrågasätter är att dom skulle vara speciellt många.

 

Jag tillhör dom som inte tror att ännu en kupp (mer eller mindre lyckad) som nu är nummer 19 i ordningen skulle vara någon lösning på problemen i Thailand, hade kupper fungerat och varit lösningen på Thailands problem borde i så fall dessa ha varit lösta för länge sedan, Thailand har ju näst intill världsrekord i kupper.

 

Så jag tillhör absolut den skara som tror på demokrati, folkvalda regeringar och parlamentariska lösningar när det gäller att lösa problemen i Thailand, militära lösningar på politiska och sociala problem finns inte enligt mig.

 

Men jag håller absolut med om att juntan gör en hel del populistiska saker rätt just nu och försöker rättfärdiga kuppen på detta sätt, men frågan är hur bestående dessa förändringar blir och om grundproblemen löses. 

 

Sen går det ju inte att komma ifrån att en junta styr via förtryck, slopad yttrandefrihet, censur i kombination med politisk förföljelse så uppnådda förbättringar har uppenbarligen ett pris och baksida, man kan och ska nog inte blunda för detta och bara lyfta fram och se till det positiva med en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Om ökad censur innebär minskad demokrati så var ju de gula mer demokratiska än PTP.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är din och en del andras uppfattning men detta har i vart fall inte lett till några rättsliga åtgärder, förmodligen är lagligheten runt detta och bevisläget lite oklart .

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag antar att du med "en del andras uppfattningar" bl.a. innebär dig själv? Eller vill du, som Atom skrev, ljuga om hur det egentligen låg till med styrandet i landet?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Jag har läst tusentals inlägg kanske 10 000 genom åren

Tyvärr IL: "läst" och "läst och förstått" är två helt olika saker.

Jag har många gånger fascinerats över hur du lyckats totalt missuppfatta eller missförstå inlägg.

 

Du visar det igen genom ditt tidigare inlägg om att det finns folk här som är för juntor och militärkupper. Igen; brist på läsförståelse.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite hypad av att man i alla fall gjorde något.Men ska sanningen fram så tror jag inte generalen gör

så mycket utan att ha klartecken från sina kompisar i bangkokeliten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du visar det igen genom ditt tidigare inlägg om att det finns folk här som är för juntor och militärkupper. Igen; brist på läsförståelse.

 

Nja, om man vander pa detta sa har ju vissa anvant sin intelligens till att gora bl.a. mig (vilket jag egentligen skiter totalt i) tiil Thaksinlover ikladd rod skjorta samt hata alla andra. sa varfor ar de som apploderar Juntan med samma logiska inriktning da av nagon anledning inte bruna?

 

Ofargade Baa ( dock inte farglos)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om ökad censur innebär minskad demokrati så var ju de gula mer demokratiska än PTP.

 

/ SatanG

Hej

 

Åtminstone brukar ju gula fans hävda detta men jag tycker att dom har fel så det beror nog på hur man väljer att se det, men jag vill nog minnas att dom gula under Apishits ledning slog något slags rekord i antalet stängda internetsidor som var uppe i flera hundratusen, kanske var det t.o.m 350 000, jag har inte siffran i huvudet, det var ju ett tag sedan.

 

Tittar man sen på Reporters Without Borders Press Freedom Index så är det precis samma som med t.ex CPI (Corruption Index) att Thaksin utklassar alla efterföljare, så ska man tro på Reporters Without Borders Press Freedom Index så är gula regeringar sämst och röda bäst på pressfrihet.

 

Så här ser det ut för Thailands del sedan 2002 till 2013.

 

2002 Placering 65.

2003 Placering 82.

2004 Placering 59.

2005 Placering 107.

2006 Placering 122.

2007 Placering 135.

2008 Placering 124.

2009 Placering 130.

2010 Placering 153.

2011/2012 Placering 137.

2013 Placering 135.

 

Så enligt Press Freedom Index var bästa året för Thailands del 2004 med Placering 59.

 

Sämst enligt Press Freedom Index var för Thailands del 2010 med Placering 153.

 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar jag om inte vissa på detta forum tar sig en extra stänkare dagligen, om inte så är det mest bara tragiskt att man kan skriva så mycket skit nykter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag antar att du med "en del andras uppfattningar" bl.a. innebär dig själv? Eller vill du, som Atom skrev, ljuga om hur det egentligen låg till med styrandet i landet?

 

/ SatanG

Hej

 

Det är naturligtvis så att partiets grundare och finansiär i högsta grad har möjlighet att påverka politiken, sen gör ju det faktum att hans egen syster var PM inte påverkans möjligheten sämre på något sätt.

 

Men detta borde valkommissionen redan ha insett när partiet bildades och Yingluck kandiderade till posten som PM, att gapa över detta nu är väl lite väl sent eller ?

 

Enligt mig är ifrågasättandet av detta bland några forummedlemmar mer ett försök att rättfärdiga kuppen på och att man precis som juntan vill ha framtida val utan stora och populära partier som kan utmana dom gula om makten, ett mer eller mindre riggat val med en förutbestämd segrare är nog mer i deras smak.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Undrar jag om inte vissa på detta forum tar sig en extra stänkare dagligen, om inte så är det mest bara tragiskt att man kan skriva så mycket skit nykter.

Hej

 

Om dom bara kunde skylla på spriten vore det ju ett problem som gick att åtgärda, problemet sitter nog djupare än så.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är naturligtvis så att partiets grundare och finansiär i högsta grad har möjlighet att påverka politiken, sen gör ju det faktum att hans egen syster var PM inte påverkans möjligheten sämre på något sätt.

 

Men detta borde valkommissionen redan ha insett när partiet bildades och Yingluck kandiderade till posten som PM, att gapa över detta nu är väl lite väl sent eller ?

 

Enligt mig är ifrågasättandet av detta bland några forummedlemmar mer ett försök att rättfärdiga kuppen på och att man precis som juntan vill ha framtida val utan stora och populära partier som kan utmana dom gula om makten, ett mer eller mindre riggat val med en förutbestämd segrare är nog mer i deras smak.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu handlar denna tråd om maffian i Phuket inte om din husgud Thaksin, och att sedan dina idoler kört Thailand rakt i diket är ju tragiskt, tur då att något äntligen händer även om det är militären som får göra det.

 

Finns ingen på detta forum som sagt  sig gilla militärkupper, det är bara i ditt huvud detta är så, men med en regering som inte gjorde något mer än att försätta landet i ekonomisk kris för att de var så kåta på att tjäna pengar själva så fanns det väl inget annat val till sist än att kasta ut dem på detta sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är så cynisk när det gäller Thailand , att min första tanke blir att nu har de rensat bort dessa och nu tar generalernas kusiner över allt taxiverksamhet :)

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har läst tusentals inlägg kanske 10 000 genom åren där medlemmar har försvarat militärkupper, militärt övervåld, militära konstitutioner, odemokratiska aktioner, störtande av folkvalda regeringar, diktatur och juntor, så att dessa människor finns råder det inget tvivel om, men det jag ifrågasätter är att dom skulle vara speciellt många.

 

Jag tillhör dom som inte tror att ännu en kupp (mer eller mindre lyckad) som nu är nummer 19 i ordningen skulle vara någon lösning på problemen i Thailand, hade kupper fungerat och varit lösningen på Thailands problem borde i så fall dessa ha varit lösta för länge sedan, Thailand har ju näst intill världsrekord i kupper.

 

Så jag tillhör absolut den skara som tror på demokrati, folkvalda regeringar och parlamentariska lösningar när det gäller att lösa problemen i Thailand, militära lösningar på politiska och sociala problem finns inte enligt mig.

 

Men jag håller absolut med om att juntan gör en hel del populistiska saker rätt just nu och försöker rättfärdiga kuppen på detta sätt, men frågan är hur bestående dessa förändringar blir och om grundproblemen löses. 

 

Sen går det ju inte att komma ifrån att en junta styr via förtryck, slopad yttrandefrihet, censur i kombination med politisk förföljelse så uppnådda förbättringar har uppenbarligen ett pris och baksida, man kan och ska nog inte blunda för detta och bara lyfta fram och se till det positiva med en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

post-4394-0-10811300-1409604253.png

 

http://www.ilrecycling.com/

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr IL: "läst" och "läst och förstått" är två helt olika saker.

Jag har många gånger fascinerats över hur du lyckats totalt missuppfatta eller missförstå inlägg.

 

Du visar det igen genom ditt tidigare inlägg om att det finns folk här som är för juntor och militärkupper. Igen; brist på läsförståelse.

Det är ju inte alltid han ens förstår sina egna länkar... Patetiskt, sa Bill, Patetiskt sa Bull...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte alltid han ens förstår sina egna länkar... Patetiskt, sa Bill, Patetiskt sa Bull...

 

 

MVH Tommy

Njaee, Patetisk sa Bill, Potatis sa Bull! Dom sa aldrig lika.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är så cynisk när det gäller Thailand , att min första tanke blir att nu har de rensat bort dessa och nu tar generalernas kusiner över allt taxiverksamhet :)

Hej

 

Du är nog inte ensam om detta, jag tror att den optimism många ger uttryck för i dessa sammanhang kommer att visa sig ha varit helt eller åtminstone till största delen obefogad.

 

Det har förkommit många s.k upprensningar tidigare inte då minst av TRT på tidigt 2000 tal och andra, omedelbart blir effekterna stora men hur ska man hålla uppe trycket i längden och se till att allt inte återgår till det "normala" igen ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du är nog inte ensam om detta, jag tror att den optimism många ger uttryck för i dessa sammanhang kommer att visa sig ha varit helt eller åtminstone till största delen obefogad.

Det har förkommit många s.k upprensningar tidigare inte då minst av TRT på tidigt 2000 tal och andra, omedelbart blir effekterna stora men hur ska man hålla uppe trycket i längden och se till att allt inte återgår till det "normala" igen ?

Med vänlig hälsning isan lover

Det är ju det som militären med kraft gör idag.

Man tar grundläggande strid med korruptionen. Och för första gången visar att det faktiskt ger konsekvenser.

Under TRT,s kampanj så hotade man folk med straff i och för sig. Men man flyttade vad jag vet bara på ett fåtal på ytan. Varvid man lät dom fula fiskarna simma vidare.

Men vad som händer i framtiden får man döma när man vet utfallet.

Låter för övrigt som du påstår att TRT,s kamp mot korruptionen inte var så bra egentligen?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju det som militären med kraft gör idag.

Man tar grundläggande strid med korruptionen. Och för första gången visar att det faktiskt ger konsekvenser.

Under TRT,s kampanj så hotade man folk med straff i och för sig. Men man flyttade vad jag vet bara på ett fåtal på ytan. Varvid man lät dom fula fiskarna simma vidare.

Men vad som händer i framtiden får man döma när man vet utfallet.

Låter för övrigt som du påstår att TRT,s kamp mot korruptionen inte var så bra egentligen?

Hej

 

All kamp mot korruption är bra men det verkar uppenbarligen vara svårt att behålla dom effekter man uppnår med såna här kampanjer, vad händer när militären drar sig tillbaka eller en kampanj driven av en regering avslutas ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förkommit många s.k upprensningar tidigare inte då minst av TRT på tidigt 2000 tal o
Tänker du WOD,om du gör det så är nuvarande upprensning effektivare och utan dödsfall. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tänker du WOD,om du gör det så är nuvarande upprensning effektivare och utan dödsfall. 

Hej

 

Jag tänkte nog mer på kampanjer med upprensningar i nöjesdistrikt, nationalparker och liknande samt korruptions kampanjer.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...