Jump to content
IGNORERAD

Behöver thailändsk gatumat bättre hygien?


MPR Nyheter

Recommended Posts

Men som det ser ut i Sverige så är det mer byråkrati än sund mathållning.

Som Pizzabagarn i byn som inte kunde fylla i protokollen rätt, o fjant från hälsokontoret stängde pizzerian.

Fast ingen hade blivit sjuk av pizzan där, Man skulle också ett egenkontroll papper som han inte fixade.

Så en kompis till mig hjälpte han så fick öppna igen, egentligen så vårat kontrollsystem är under all kritik.

 

  FF

En ideell förening byggde för 18 år sedan ett somarkafe som ser fräscht ut både in och utvändigt rent o snyggt.

Varje år har hälsovårdskontoret inspekterat just innan sommarsäsongen startat.

det 19:e året fick den unga hälsovårdsinspektören för sig att göra en inspektion i juli och det var "olidligt" hett i köket varför man öppnade ett fönster för att om möjligt få lite svalka.

Detta förskräckliga brott att vädra utan att det fanns myggnät för fönstren fick inspektören att gå i taket och hon bestämde på stående fot att:

OM NI INTE REDAN I DAG SÄTTER MYGGNÄT FÖR FÖNSTREN SÅ STÄNGER JAG VERKSAMHETEN.

Inspektören är inte så gammal att hon kan lida av PMS-besvär utan det var ren demonstration av NI SKALL VETA VEM SOM BESTÄMMER.

 

Jag hoppas och önskar att sådana pampar inte kommer att anförtros uppgiften att införa bättre hygien i matbranshen i Thailand.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    6

  • Kenneth4618

    4

  • svampen

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jojo,,,,dom här "miljömupparna" är ena riktiga jävlar på att ställa till det..sunt förnuft finns inte i deras hjärna.frugan har ju en take awaybutik o åker på kontroll 1 gång pr år...ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta efter dom varit på besök.jäkla muppar med trumf på hand..hatar dessa kärringar över allt annat... :fool:  :girl_dev:

Ändrades av thai412
Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Uppsala darrar krögarna när de aviserar sina besök

 

Visst behövs de men de kan vara lite väl jävliga ibland som när en thaikrog fick anmärkning på

att det var för kallt i frysen - 23 grader

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag borde väl inte skriva i den här tråden överhuvudtaget därför att min största erfarenhet

 

av streetfood i Thailand är från byn :bag: Och där görs maten på beställning .Dessutom av en

vän till familjen :bag: .

Så jag gör en pudel ,ber om ursäkt för att jag förutsatte att det jag ser som streetfood ser annorlunda ut

 

i och med andras ögon

 

Edit; jag är egentligen ganska så ärlig.och snäll :)

Jag tror nog att du har större erfarenhet än så! Men det är stort att vara ödmjuk.

Jag har varit magsjuk fyra ggr i Thailand sedan 1985. Det tycker jaginte är farligt mycket. I stort sett så älskar jag streetfood. Den mesta gatumaten är underbart gott.

Dessa ggr har jag varit magsjuk i Thailand

* 80-talet åt en mussla på en gatuservering. Kände att den var skämd. Spottade ut och sköljde mun på en gång. Däckad 3 dagar.

* 90-talet åt på trottoarservering. Sprutade bra i tvåan. Dan efter ok.

* senare 90-tal. Köpte sockerkaka på Hulapong järnvägsstation. Värre än dentidigare magsjukan.

* 2010 åt seafood på en stor bättre restaurang. Djävlar vilka magsmärtor, spydde ordentligt. magen i olag två dar.

 

Med tanke på att jag äter mycket ute på gatan. Mycket mera än på restaurang, så tycker jag att gatustånden sköter sig riktigt bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo,,,,dom här "miljömupparna" är ena riktiga jävlar på att ställa till det..sunt förnuft finns inte i deras hjärna.frugan har ju en take awaybutik o åker på kontroll 1 gång pr år...ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta efter dom varit på besök.jäkla muppar med trumf på hand..hatar dessa kärringar över allt annat... :fool:  :girl_dev:

Har samma erfarenhet. Förrut hade vi restaurang och takeaway. Det skiljer dessutom mycket överkommungränserna. I en kommun kunde köket se ut i princip hur som helst. Medans i grannkommunen gällde sanitet till idi*ti. Hon i den kommunen fick nog orgasm av att djävlas. Vi var på den tiden verksamma i två grannkommuner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag käkar också ofta street food och blir sällan särskilt dålig, har dock åkt på salmonella två gånger men om de kom från street food eller hål i väggen restauranger är omöjligt att veta.

Åkte på en total däckning av kvällsbuffen på JW Marriott en gång däremot som varade några dagar, även Marriot courtyard i Surin beach skapade en hel del problem.

Men nu gällde det ju cancer och där tror jag bl.a. frityroljan på många ställen är en stor risk, det märks ju inte dagen efter.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...