Jump to content
IGNORERAD

Bombattentat mot lärare i Pattani dödar en och skadar två


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett bombattentat mot en grupp lärare som med polisskydd färdades i provinsen Pattani under morgonen resulterade i ett dödsfall och två skadade.
Attacken inträffade runt klockan 08:00 på en väg nära en bro i distriktet Khok Pho. Fyra lärare färdades på motorcykel medan de eskorterades av poliser i en pickup. När de anlände till bron vid byn Bang Kro så detonerades en bomb vid sidan av vägen. Lärarna Patimo Saemasae, Lamduan Chuduang och polisen Pradit Iamsri skadades i explosionen och fördes till Khok Pho Hospital. Patimos skador var dock för svåra och hon avled senare.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/roadside-bomb-attack-kills-female-teacher/

 

post-8073-0-58711400-1409205686.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bombattentat mot en grupp lärare som med polisskydd färdades i provinsen Pattani under morgonen resulterade i ett dödsfall och två skadade.

Attacken inträffade runt klockan 08:00 på en väg nära en bro i distriktet Khok Pho. Fyra lärare färdades på motorcykel medan de eskorterades av poliser i en pickup. När de anlände till bron vid byn Bang Kro så detonerades en bomb vid sidan av vägen. Lärarna Patimo Saemasae, Lamduan Chuduang och polisen Pradit Iamsri skadades i explosionen och fördes till Khok Pho Hospital. Patimos skador var dock för svåra och hon avled senare.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/roadside-bomb-attack-kills-female-teacher/

 

attachicon.gif265122-imagejpeg-415459-wpcf_728x413.jpg

Dags att göra något åt dessa terrorister.Att ge sig på barn och lärare är ju likt Pol-pot sätt att göra sig av med befolkningen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att göra något åt dessa terrorister.Att ge sig på barn och lärare är ju likt Pol-pot sätt att göra sig av med befolkningen.

Det är nog så att dom försökt att lära ut fel religon i skolan.

Och att dom är i muslims land.

Bästa för Thailand är att göra Pattani delvist självstyrande.

Förbjuda munkar att åka dit ner.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog så att dom försökt att lära ut fel religon i skolan.

Och att dom är i muslims land.

Bästa för Thailand är att göra Pattani delvist självstyrande.

Förbjuda munkar att åka dit ner.

Hälsar pigge01

Och därmed konstatera att islam är den rätta religonen?Tror jag definitivt inte är rätt sätt.Det är ju känt att de krigiska islamisterna tränas där så det är bara ett sätt att utöka deras territorium,inte bra enl.mig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara ett RÄTT sätt och det är att ta avstånd för ALLA RELIGIONER!

 

Djävla vansinne att styras och påverkas av religiöst hokus pokus.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och därmed konstatera att islam är den rätta religonen?Tror jag definitivt inte är rätt sätt.Det är ju känt att de krigiska islamisterna tränas där så det är bara ett sätt att utöka deras territorium,inte bra enl.mig.

Nej men landet Pattani är ockuperat av Thailand.

Den riktiga gränsen går norr om Hat Yai.

Prinsen av Pattani bor i Malmö.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men landet Pattani är ockuperat av Thailand.

Den riktiga gränsen går norr om Hat Yai.

Prinsen av Pattani bor i Malmö.

Hälsar pigge01

Har han flyttat?Jag såg ett tv-program om honom och då bodde han i Lund.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har han flyttat?Jag såg ett tv-program om honom och då bodde han i Lund.

Så det är bara ett stenkast mellan.

11 minuter med tåget.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ett tidigare inlägg här Tänk så många som dött i religonens namn Det enda dom är överens om är att dom har rätt att göra som dom vill,  Jävla knäppskallar

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...