Jump to content
IGNORERAD

5-åring död efter att ha bränts av kubmanet på Koh Phangan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändska myndigheter varnade under tisdagen besökare på den populära thailändska ön Koh Phangan att vara försiktiga när de badar eftersom en 5-årig fransk pojke dog under lördagen efter att ha blivit bränd av en kubmanet.
Pojken - som var på semester med sin familj - dog på lördag kväll efter att ha kommit i kontakt med en kubmanet - ett av världens giftigaste djur. Attacker från arten är sällsynta men potentiellt dödliga, vilket har fått polisen på Koh Phangan att uppmana hotell och lokala myndigheter att varna turister om att vara försiktiga i vattnet.

Källa: http://www.straitstimes.com/news/asia/south-east-asia/story/Thailand-warns-visitors-koh-phangan-toxic-jellyfish-after-french-boy

 

post-8073-0-77395700-1409064967.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars lille man,livet knappt börjat. Fattar inte hur man som förälder skulle klara av en sån förlust..:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy vad trist... Lite info om maneterna fanns ju här, men jag antar att dom inte är så lätta att se heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad grymt.En förälder kan inte råka ut för något värre.RIP lille man.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är förrädiska, och inget man tänker på när man som turist vill hoppa i böljan blå.

Har fått mina bränningar och det var inte skoj, fifan.

Härom dan på Jomtienstranden var det fullt av dom, bara 3-4 meter ut i vattnet.

 

Stackars pöjk.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är förrädiska, och inget man tänker på när man som turist vill hoppa i böljan blå.

Har fått mina bränningar och det var inte skoj, fifan.

Härom dan på Jomtienstranden var det fullt av dom, bara 3-4 meter ut i vattnet.

 

Stackars pöjk.

 

Såg du några varningsskyltar?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är för sorgligt men visst är det speciell sort som är ganska sällsynt?Vad jag vet så var förra dödsfallet en flicka

för en 3-4 år sen.Jag är inte säker här men vet att vanliga maneter inte dödar folk.Även om dom inte är roliga heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju mariga att se om man inte själv är under ytan med cyklop, och jag antar att dom inte är så lätta att se då heller för brorsdottern brände sig förra året när hon var ute och dök (med tuber och hela faderuttan).

 

Finns ju en variant (inte en manet) som kallas Portugisisk örlogsman och även om man nu ser den på ytan så har den tentakler på upp till 50m och dom bränns även efter att "djuret" har dött.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5smanet

 

Resten är nästan osynliga om det går lite vågor, och jag som tar av brillorna när jag skall leka i vattnet ser ju ingenting i alla fall. Eller ser jag en så är det nog försent :(

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...