Jump to content
IGNORERAD

Phi Phi blir nästa thailändska turistort att rensas upp


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Ja självklart vill du hävda det, men på de flesta stränder i världen(nästan alla) bygger man inte upp en stad baserad på knark, turistblåsningar och framförallt sexindustri med fattiga bondflickor.

Det är ju detta politiker skall förhindra, men som sagt, 20 000 fattiga tjejer från landet jobbar ju numera med underlivet och du tycker detta är naturligt.

 

Men du var i andra länder i världen hittar du denna utveckling som du hyllar?

Hej

 

Du har helt rätt en del stränder blir som Pattaya, Jomtien och Patong m.fl, andra blir privata och stängda tillhåll för Jet set och miljardärer, andra blir offentliga familjestränder och en del förblir öde och ödsliga, så är det och jag har ingen patentlösning på hur man ska lösa detta om det nu behöver lösas.

 

Nu har jag inte varit i Jomtien på några år men jag har väldigt svårt för att tro på siffran 20 000 prostituerade enbart där, var du har fått det ifrån att jag tycker att detta skulle vara naturligt vet jag inte var du har fått ifrån?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    21

  • Tamdai

    10

  • Wangthong

    7

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herrn har mojligen inte forvaxlat Jomtien med grannen "Fiskebyn"?

 

Nä, Jomtien är idag på väg att bli precis samma, och dessutom är kunderna till de Isaanska damerna numera uteslutande ryssar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det kan kanske vara bra om det finns fredade stränder utan försäljare direkt på stranden, problemet är ju att allt fler och fler vill in och sälja direkt på stränderna, när ska man då sätta stop, när är gränsen nådd, vilka ska få sälja eller inte få sälja etc. Tycker personligen det är ok med fredade stränder, sedan kanske man ska tillåta försäljning på en del stränder så det finns ett val men då reglerat om möjligt.

Tidigare fanns det en del lugna stränder i Phuket inte allt för långt från Patong, men idag är dom sällsynta.

Själv har jag inga problem med att vandra upp på gatan om jag behöver handla något, men jag vet att det finns många som vill ha allt på en armlängds avstånd, men det finns hotel som har strandrätter så då kan man ju välja ett av dessa hotel.

Vad det gäller Phi phi så kan det kanske också vara bra om man begränsar båttrafiken i området, en övernattning är kanske inte det som behövs men en begränsning på antal turer per dag ut till öarna kanske är klokt.

Kampen om turisternas pengar ökar ständigt och inte minst på stränderna och någonstans måste man säga stop, annars förvandlas samtliga stränder till ett kaotsiskt kiviksmarknad.

Jag tycker det är bra om man seriöst vill reglera och freda stränder och känsliga marina delarna av Thailand.

 

Hej

 

Håller med om mycket i ditt inlägg men är detta något som man ska behöva en militärkupp, diktatur och junta för att göra?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har helt rätt en del stränder blir som Pattaya, Jomtien och Patong m.fl, andra blir privata och stängda tillhåll för Jet set och miljardärer, andra blir offentliga familjestränder och en del förblir öde och ödsliga, så är det och jag har ingen patentlösning på hur man ska lösa detta om det nu behöver lösas.

 

Nu har jag inte varit i Jomtien på några år men jag har väldigt svårt för att tro på siffran 20 000 prostituerade enbart där, var du har fått det ifrån att jag tycker att detta skulle vara naturligt vet jag inte var du har fått ifrån?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Pattaya Daily News,PDN som jag skrev, lätt att hitta men eftersom du aldrig länkar själv så kan du glömma det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju Jomtien ett ställe där det enligt PDN arbetar mer än 20 000 tjejer, nästan alla från Isaan, vad de jobbar med?

Jo de knullar faranger för 200 kronor per dygn.

 

Dessutom har Jomtien enorma problem med knark och våld, och maffian styr en hel del av verksamheten. Ungdomsgängen skjuter varandra sönder och samman och vattnet är numera så nedsmutsat att det i det närmaste är farligt att bada där.

 

Men jag antar att du IL anser detta är en bra utveckling, både för miljön och tjejerna som har fått arbete.

 

20,000 horor i jomtien!? den källan kan du glömma el ta en tur dit så inser du snart hur felaktig den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med om mycket i ditt inlägg men är detta något som man ska behöva en militärkupp, diktatur och junta för att göra?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Tydligen behövdes det för det är nu det sker, och en hel del annat med som

 

de "demokratiska" röda regeringarna inte ville ta i.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

20,000 horor i jomtien!? den källan kan du glömma el ta en tur dit så inser du snart hur felaktig den är.

 

Jag var där senast för en månad sedan och jag räknade aldrig, men de som förnekar att allt från Soi Welcome ner till Gay Corner(soi 1) numer bygger helt på sexhandel måste vara blind.

 

Dessutom har ett antal stora barområde skapats på andra sidan nya SoiSong, men som sagt mina siffror hittade jag i PDN.

Link to comment
Dela på andra sajter

20,000 horor i jomtien!? den källan kan du glömma el ta en tur dit så inser du snart hur felaktig den är.

Tja, jag var där i Augusti och såg inte vidare många köpedamer (tittade inte så noga heller om jag nu skall vara ärlig).

Men jag antar att om man slår ihop J+P så kanske man kommer upp i dom siffrorna (bara en gissning, jag har inte varit i pattis ännu).

 

Men att man rensar lite bland olagliga säljare, om det är på phi phi eller samui tror jag kan vara bra för Thailand på längre sikt.

Scams med jetskis och verksamheter som inte har rätt tillstånd stöter ju bort dessa som faktiskt gör rätt för sig.

 

Det går jäkligt fort att få ett dåligt rykte, men det tar en bra stund att skaffa sig ett bra.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror knappast att det finns 20.000 tjejer i Jomtien, skulle förvåna mig mycket om alla var prostituerade. Bara för att en tjej jobbar i en bar betyder det inte att hon går med en kund för pengar.

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Pattaya Daily News,PDN som jag skrev, lätt att hitta men eftersom du aldrig länkar själv så kan du glömma det.

Hej

 

Läser ytterst sällan någon av dessa tidningar och jag tvivlar som sagt på uppgiften om 20 000 prostituerade i enbart Jomtien, någon boende där kanske vet hur det ligger till?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Läser ytterst sällan någon av dessa tidningar och jag tvivlar som sagt på uppgiften om 20 000 prostituerade i enbart Jomtien, någon boende där kanske vet hur det ligger till?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Har väl ingen betydelse om det är 30 000 eller 10 000, hela Jomtien bygger ju på sexhandel, och du, jag bor där till och ifrån.

Att försvara denna totala avsaknad av politiskt styre, polismakt som inte följer lagen och att prostition är förbjudet i Thailand men accepteras av myndigheter, är bara löjligt.

 

Ett land med lagar måste se till att ha politiker som ser till att dessa lagar följs, även om de vunnit val, men i Thailand funkar inte detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är en massa regler och konstigheter I Phiphi.

Här lite bildet på Charlies hotelldörr.

Trevligt.

post-3333-0-07127000-1408904069_thumb.jp

post-3333-0-79912900-1408904176_thumb.jp

post-3333-0-70228600-1408904434_thumb.jp

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har väl ingen betydelse om det är 30 000 eller 10 000, hela Jomtien bygger ju på sexhandel, och du, jag bor där till och ifrån.

Att försvara denna totala avsaknad av politiskt styre, polismakt som inte följer lagen och att prostition är förbjudet i Thailand men accepteras av myndigheter, är bara löjligt.

 

Ett land med lagar måste se till att ha politiker som ser till att dessa lagar följs, även om de vunnit val, men i Thailand funkar inte detta.

Hej

 

Jag vidhåller att siffran 20 000 låter hög och naturligtvis verkar det både troligare och har det stor betydelse om det bara vore hälften eller kanske ändå mindre.

 

Så du vill alltså stoppa prostitutionen i Thailand?

 

Är inte militären själva bland dom trognaste kunderna dom prostituerade har?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstå hur man försvara att man tar ifrån försörjningen av ärliga människor mina ögon sett.

Varför kan inte den fattiga få tjäna försörja sin familj för glitterchefen.

Är det för han är född i en rik (GUL) Bangkoksfamilj oi fått en bra utbildning.

Nu räcker det väl inte för glitterchefen att var general, nu ska han bli statsminister som han fixat med sin bössa i bakfickan.

Jag kan inte förstå denna lösning att få tillbaks turisterna..

 

   FF

De fattiga människorna ärväl de som har sämsta utgångsläget om Thailand körs i botten. De är också de som förlorar mest på korruptionen. Att folk ska muta sig fram hela tiden är väl inget att stå efter. Vilka förlorar eller vinner på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vidhåller att siffran 20 000 låter hög och naturligtvis verkar det både troligare och har det stor betydelse om det bara vore hälften eller kanske ändå mindre.

 

Så du vill alltså stoppa prostitutionen i Thailand?

 

Är inte militären själva bland dom trognaste kunderna dom prostituerade har?

 

Med vänlig hälsning isan lover

En vän till oss har en resort utanför Khon ken- den starkaste kunden där iaf

en sk. röd ledare samt polis som domderar å vill bestämma  jaja röda är jättebra för

landet   BAHAA

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu har jag inte varit i Jomtien på några år men jag har väldigt svårt för att tro på siffran 20 000 prostituerade enbart där, var du har fått det ifrån att jag tycker att detta skulle vara naturligt vet jag inte var du har fått ifrån?

Såååå. nu vill du ha verifikationer? du som alltid tycker att det inte behövs men när informationen inte passar; ja DÅ plötsligt skall det till länkar el dyl.

Kom igen IL! Skärpning för nu börjar du gå in i tratten för mycket.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En vän till oss har en resort utanför Khon ken- den starkaste kunden där iaf

en sk. röd ledare samt polis som domderar å vill bestämma  jaja röda är jättebra för

landet   BAHAA

Hej

 

Det handlar inte om vilken färg som är bäst utan att befolkningen ska få välja färg i fria och demokratiska val, tillsätta egna regeringar utan påtryckningar, fiffel och inblandning ifrån militär och kungahus.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Såååå. nu vill du ha verifikationer? du som alltid tycker att det inte behövs men när informationen inte passar; ja DÅ plötsligt skall det till länkar el dyl.

Kom igen IL! Skärpning för nu börjar du gå in i tratten för mycket.

Hej

 

Jag tycker som sagt att siffran 20 000 prostituerade på enbart Jomtien låter hög.

 

Visserligen är det några år sedan jag var där men att en sådan explosiv ökning skulle ha ägt rum verkar lite osannolik.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Man maste nog ha lite kunskap i amnet for att bedomma summan av manniskor. 20 000 som star med 0,5 meter mellan sig i alla riktningar, dar kan du rakna lite Tamdai, blir en rattg hyfsad yta dessa upptar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man maste nog ha lite kunskap i amnet for att bedomma summan av manniskor. 20 000 som star med 0,5 meter mellan sig i alla riktningar, dar kan du rakna lite Tamdai, blir en rattg hyfsad yta dessa upptar!

 

Du har inte varit i Jomtien antar jag, jag är där ofta.

 

Ta t.e.x. Soi 6 en gata på kanske 300 meter antagligen Jomtiens kortaste Soi, bara där hittar du säkert 300 arbetande damer.

Nya barområdet ovanför Soi 5, ja hur många barer det finns där vet jag inte, men det saknas inte damer och då är dessa två exempel smådelar, verksamheten.

 

Men när jag nämnde 20 000 hänvisade jag också till områdes största nyhetsredaktion PDN, och det är de som uppskattat denna siffra.

 

Anledningen till att jag nämnde detta var att IL tog Jomtien som ett bra exempel på hur ohämmad och okontrollerad utveckling av strandområde är bra för de fattiga.

Och det klart, tycker man det är bra att 5-kanske 10 eller 20, varför inte 30 000 Isaanska tjejer har fått jobb inom sexindustrin då är ju Jomtien ett bra exempel.

 

Då tycker man ju också att det som pågår i Patong, håller på att hända på Phi Phi skall få fortgå, men det gör inte jag, jag anser att det är myndigheters ansvar att se till att skydda och hjälpa folk samt implementera lagar istället för att skita i detta helt.

 

Sån är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte varit i Jomtien antar jag, jag är där ofta.

 

Ta t.e.x. Soi 6 en gata på kanske 300 meter antagligen Jomtiens kortaste Soi, bara där hittar du säkert 300 arbetande damer.

Nya barområdet ovanför Soi 5, ja hur många barer det finns där vet jag inte, men det saknas inte damer och då är dessa två exempel smådelar, verksamheten.

 

Men när jag nämnde 20 000 hänvisade jag också till områdes största nyhetsredaktion PDN, och det är de som uppskattat denna siffra.

 

Anledningen till att jag nämnde detta var att IL tog Jomtien som ett bra exempel på hur ohämmad och okontrollerad utveckling av strandområde är bra för de fattiga.

Och det klart, tycker man det är bra att 5-kanske 10 eller 20, varför inte 30 000 Isaanska tjejer har fått jobb inom sexindustrin då är ju Jomtien ett bra exempel.

 

Då tycker man ju också att det som pågår i Patong, håller på att hända på Phi Phi skall få fortgå, men det gör inte jag, jag anser att det är myndigheters ansvar att se till att skydda och hjälpa folk samt implementera lagar istället för att skita i detta helt.

 

Sån är jag.

Egentligen ar det ganska latt, finns det 2000 barer i Jomtien?  Och i sa fall finns det 10 damer i varje bar?

Betank nu hur manga barer det far plats pa en Soi, jag har svart att tro pa dessa uppgifter! Men det va du som drog igang detta egentligen i sammanhanget ovesantliga, det handlar ju om huruvida upprensning behovs eller ej, och dar ar vi faktiskt overens, hur otroligt det an kan lata, dock har jag inte en blind tilltro over det tillvagagangsatt "glittret" anammat. Det rimmar foga med smartness att ta ifran en massa manniskor inkomst for dom kommer garanterat att skaffa medel att leva for pa nagot annat vis och risken ar stor att det inte blir mindre korruption och kriminalitet. I ett land dar korruption ses som en del i varedagen struntar gemene man i om det ar en rod, gul eller glittrande overhet, det viktiga ar att det dagliga livet funkar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen ar det ganska latt, finns det 2000 barer i Jomtien?  Och i sa fall finns det 10 damer i varje bar?

Betank nu hur manga barer det far plats pa en Soi, jag har svart att tro pa dessa uppgifter! Men det va du som drog igang detta egentligen i sammanhanget ovesantliga, det handlar ju om huruvida upprensning behovs eller ej, och dar ar vi faktiskt overens, hur otroligt det an kan lata, dock har jag inte en blind tilltro over det tillvagagangsatt "glittret" anammat. Det rimmar foga med smartness att ta ifran en massa manniskor inkomst for dom kommer garanterat att skaffa medel att leva for pa nagot annat vis och risken ar stor att det inte blir mindre korruption och kriminalitet. I ett land dar korruption ses som en del i varedagen struntar gemene man i om det ar en rod, gul eller glittrande overhet, det viktiga ar att det dagliga livet funkar!

 

Ja så kan man ju se det, du tycker det är alltså meningslöst att ens försöka, folk vill att det skall finnas korruption, att deras döttrar hamnar i baren och våldet mellan ungdomsgäng skall fortsätta.

 

Jag tycker dock inte det och jag skiter i vem som försöker göra något åt detta bara de gör något, inte som de senaste 15 åren när politiker mer och mer deltagit i korruptionen istället för att försöka förbättra läget.

 

Om du nu har en dotter, vill du att hon skall k**lla faranger för småpengar eller vill du att de Thailändska ledarna oavsett vad försöker förändra så att hon kanske kan få jobb någon annanstans.

Hela Thailand behöver rätas upp och innerst inne vet du det, finns ju rätt många länder med stränder i världen, hur har de lyckats få ordning?

Jo knappast genom att låta försäljare av kopior på allt, prostituion, okontrollerade restaurangen etc. få härja fritt, nä de har gjort tvärtom, och javisst går det.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så kan man ju se det, du tycker det är alltså meningslöst att ens försöka, folk vill att det skall finnas korruption, att deras döttrar hamnar i baren och våldet mellan ungdomsgäng skall fortsätta.

 

Jag tycker dock inte det och jag skiter i vem som försöker göra något åt detta bara de gör något, inte som de senaste 15 åren när politiker mer och mer deltagit i korruptionen istället för att försöka förbättra läget.

 

Om du nu har en dotter, vill du att hon skall k**lla faranger för småpengar eller vill du att de Thailändska ledarna oavsett vad försöker förändra så att hon kanske kan få jobb någon annanstans.

Hela Thailand behöver rätas upp och innerst inne vet du det, finns ju rätt många länder med stränder i världen, hur har de lyckats få ordning?

Du ar tamefan otroligt otrevlig i dina infantila forsok att leka smart!

Om du har en dotter, viket gud forbjude, hoppas jag det gar bra for henne!

Du fattar inte att det finns olika vagar att ga, istallet for att chablonmassigt kasta ur dig skit kan du val i alla fall forsoka anvanda hjarnan!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ar tamefan otroligt otrevlig i dina infantila forsok att leka smart!

Om du har en dotter, viket gud forbjude, hoppas jag det gar bra for henne!

Du fattar inte att det finns olika vagar att ga, istallet for att chablonmassigt kasta ur dig skit kan du val i alla fall forsoka anvanda hjarnan!

 

Jo jag har flera döttrar och jag tror att de vill leva i ett samhälle som har lagar och styrs av folk som skyddar dom inte använder dem.

 

Och det där med otrevlighet får du nog sätta dig ned och fundera på, har bara varit med här i fem år men bittrare än dig finns det ingen medlem som är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Åk till Thailand och gör det ni skall och ge sen fan i att försöka ändra på lagar och paragrafer.

För det finns inte en fallang som är född än som kan ändra på dom i alla fall ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...