Jump to content
IGNORERAD

20,000 illegalt planterade gummiträd fällda i naturreservat i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

hallå IL, graden av korumption e nog same same i det "vanliga samhllet... sen finns det dom som hade/har lite större fickor..

 

att Taxen o hans familj hade/har enorma fickor kan väl inte ens du förneka?  högre position,  större fickor

 

jag tycker att det e kanon att någon äntligen vågat ta tag i problemet!

 

 ett samhälle som är uppbyggt på att man köper sig statliga tjänster, byhövding, komunala tjänster osv och det är underförstått att man sen får ta del av kakan

 

om dom som juntan tvålar dit  är röda eller gula spelar ingen roll i mina ögon, bra jobbat

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • Tallviking

    8

  • MaiChai

    6

  • Khun Ken

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det gör naturligtvis alla vettiga människor, men jag kan inte annat än småle åt dom medlemmar som i snart 10 år har framställt Demokratiska politiker och den gula södern som mindre korrumperat än det röda norra och nordöstra Thailand och deras politiker.

 

Det verkar snarare bli så att dom som har framställt landets alla politiker oavsett färg och alla delar av landet som korrumperade som ligger närmast sanningen.

 

Med vänlig hälsning Isan lover 

Vi är nog många som ansett att nästan alla politiker haft tassarna i syltburken(kanske med undantag för Ahbisit enl. mig)Men det är nog ingen som försvarat en specifik politiker så envetet som du(trots att han har haft handen djupast i burken)Och det där med färgsättning av forumister står du i en klass för dig själv.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kommer aldrig att bli "Bundsförvant" med någon militärjunta i något land.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Men "bundsförvant" med den mest korrupte är inget problem för dig?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Ja det verkar ju faktiskt så eftersom militären har gått ganska hårt fram just i den Demokratiskt styrda och gula södra delen av landet, kan tänka mig att en och annan Demokratisk politiker och gul anhängare där nere är lite överraskad av detta.

 

Onekligen en lite överraskande utveckling och det ska bli spännande att följa vad som händer med Suthep, menar juntan allvar med detta så lär han och andra politiker i söder ligga riktigt dåligt till. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Här ser du skillnaden mellan när de röda styrde och nu; då hindrades militär och polis att göra sitt jobb; nu uppmanas dom (med sparken som alternativ) att ta itu med den sörja som de rödas styrelse medfört

Underbart eller hur!!?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Likhet inför lagen har varit en utopi i Thailand i hundratals år och det vet alla Thailändare, Ammart har haft en gräddfil och positiv särbehandling även i rättssystemet.

Jag förstår att forumets gula gärna vill skylla dom oegentligheter som juntan nu avslöjar i södra Thailand på Yinglucks regering, men sanningen är ju att södra Thailand har styrts och administrerats lokalt av gula Demokrater i åtskilliga årtionden, så det är knappast Yingluck eller röda politiker i norr och nordost som har skapat denna korruption eller tjänat pengar på oegentligheterna i södra Thailand.

Sanningen är nog snarare att dom röda med största sannolikhet lika lite inflytande i södra Thailand som Demokraterna har i norr och nordost.

Självklart är det så att det är lokala politiker, myndigheter, rättsväsende och polis i södra Thailand som tjänar pengar på att se mellan fingrarna med maffiaverksamhet, olaglig exploatering av nationalparker, byggande på stränder, drogindustri och andra olagliga verksamheter i sin del av landet.

Lika självklart är det att det är lokala politiker, myndigheter, rättsväsende och polis i norr och nordost som tjänar pengar på att se mellan fingrarna med maffiaverksamhet, olaglig exploatering av nationalparker, drogindustri och andra olagliga verksamheter i sin del av landet.

Skillnaderna korruptionsmässigt mellan norr och söder är nog marginella om dom överhuvudtaget finns, att gula politiker och myndigheter i södra Thailand skulle var mindre korrupta än sina kollegor i norr är enligt mig bara en myt gula medlemmar har försökt skapa.

Med vänlig hälsning isan lover

Tack för historielektionen, det var intressant men absolut inte det jag frågade.

Frågan var vad DU tycker om att alla ska vara lika inför lagen. Men eftersom du undvek att svara så anser du väl fortfarande att om man är "folkvald" står man utanför det dom vanliga medborgarna måste följa.

Och du glömde även denna gång att tala om var det du kallar demokrati finns någonstans. Kan det bero på att allt är ett påhitt från dej för att alltid försvara dom röda. Oavsett vad.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nationalparken blir ju så mycket vackrare när den ser ut som ett kalhygge :good:

Och vad är det vackra med en gummi plantage, ekologiskt förkastligt, fruktansvärt sterilt, är helt övertygad att dom planterar hygget.

Hälsningar från naturmuppen

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

hallå IL, graden av korumption e nog same same i det "vanliga samhllet... sen finns det dom som hade/har lite större fickor..

 

att Taxen o hans familj hade/har enorma fickor kan väl inte ens du förneka?  högre position,  större fickor

 

jag tycker att det e kanon att någon äntligen vågat ta tag i problemet!

 

 ett samhälle som är uppbyggt på att man köper sig statliga tjänster, byhövding, komunala tjänster osv och det är underförstått att man sen får ta del av kakan

 

om dom som juntan tvålar dit  är röda eller gula spelar ingen roll i mina ögon, bra jobbat

Hej

 

Bra att du till skillnad mot en del andra medlemar inser att "graden av korumption e nog same same i det "vanliga" samhället" och det oavsett om området administreras och styrs av gula eller röda.

 

Djupet på Thaksins fickor känns det som om vi har diskuterat länge och väl redan, visst har han anklagats för mycket av sina politiska motståndare och inte minst dom som verkligen hatar honom, men ännu så länge har väl inga stora avslöjanden gjorts som styrker dessa påståenden vare sig under Apishits tid vid makten eller dom båda juntornas, hur det verkligen ligger till får väl framtiden utvisa.  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men "bundsförvant" med den mest korrupte är inget problem för dig?

Hej

 

Jag respekterar demokratiska länders befolkningars rätt att i fria val utse sina ledare och regeringar, detta har jag inga problem med alls.

 

Men det behöver inte alltid innebära att jag tycker att befolkningen i respektive land har gjort rätt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

men ännu så länge har väl inga stora avslöjanden gjorts som styrker dessa påståenden vare sig under Apishits tid vid makten eller dom båda juntornas, hur det verkligen ligger till får väl framtiden utvisa.

 

 

 

He was convicted by the Supreme Court's Criminal Division for Holders of Political Positions of abusing his power to help his wife buy public land at an auction, and was sentenced to two years in jail. Various criminal charges also await him if he returns to Thailand.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

 

Thailand's former prime minister Thaksin Shinawatra was today sentenced to two years' imprisonment in absentia over a corrupt land deal.

In a ruling that made him the first Thai politician to be convicted of corruption committed while prime minister, Thaksin was found to have violated conflict of interest rules in helping his wife buy land from a state agency at a reduced price.

 

http://www.theguardian.com/world/2008/oct/21/thaksin-Thailand-corruption

 

n February 2010, Thailand’s Supreme Court's Criminal Division for Political Office Holders convicted Thaksin Shinawatra of conflict of interest, related to the $2.2 billion tax-free sale of his telecommunications company, Shin Corp to Singapore's Temasek Holdings and seized $1.4 billion in his assets

 

http://star.worldbank.org/corruption-cases/node/18650

 

orkar inte googla mer IL...  :wink:   ta av dig skygglapparna nu hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

He was convicted by the Supreme Court's Criminal Division for Holders of Political Positions of abusing his power to help his wife buy public land at an auction, and was sentenced to two years in jail. Various criminal charges also await him if he returns to Thailand.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra

 

Thailand's former prime minister Thaksin Shinawatra was today sentenced to two years' imprisonment in absentia over a corrupt land deal.

In a ruling that made him the first Thai politician to be convicted of corruption committed while prime minister, Thaksin was found to have violated conflict of interest rules in helping his wife buy land from a state agency at a reduced price.

 

http://www.theguardian.com/world/2008/oct/21/thaksin-Thailand-corruption

 

n February 2010, Thailand’s Supreme Court's Criminal Division for Political Office Holders convicted Thaksin Shinawatra of conflict of interest, related to the $2.2 billion tax-free sale of his telecommunications company, Shin Corp to Singapore's Temasek Holdings and seized $1.4 billion in his assets

 

http://star.worldbank.org/corruption-cases/node/18650

 

orkar inte googla mer IL...  :wink:   ta av dig skygglapparna nu hehe

Hej

 

Visst köpte han fru en bit mark i Bangkok (men det borde väl snarare hon straffas för i så fall), visst försökte han slippa betala skatt för sitt Singapore baserade företag, men jag ser ingen direkt koppling mellan han och fruns tvivelaktiga affärer till den stora och omfattande vardagskorruptionen i Thailand som innefattar politiker, företag, myndigheter, domstolar, militär och polis, m.m den korruptionen var väl lika stor före fruns markköp och hans försök till skatteplanering och inget talar väl för att den blev mindre efter heller ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag respekterar demokratiska länders befolkningars rätt att i fria val utse sina ledare och regeringar, detta har jag inga problem med alls.

 

Men det behöver inte alltid innebära att jag tycker att befolkningen i respektive land har gjort rätt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du menar att du gjort rätt val som stötter den mest korrupte genom tiderna?Hur rimmar det med din ideologi?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag respekterar demokratiska länders befolkningars rätt att i fria val utse sina ledare och regeringar, detta har jag inga problem med alls.

 

Men det behöver inte alltid innebära att jag tycker att befolkningen i respektive land har gjort rätt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du tycker(med facit i hand)att Thaksin har förvaltat det förtroende han fick av befolkningen?Och självklart ska folkets val respekteras,men när den man utsett missbrukar sitt förtroende ska det oxå finnas möjlighet att avföra vederbörande från sitt ämbete.Det är väl oxå ett krav som ingår i en fungerande demokrati eller?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Visst köpte han fru en bit mark i Bangkok (men det borde väl snarare hon straffas för i så fall), visst försökte han slippa betala skatt för sitt Singapore baserade företag, men jag ser ingen direkt koppling mellan han och fruns tvivelaktiga affärer till den stora och omfattande vardagskorruptionen i Thailand som innefattar politiker, företag, myndigheter, domstolar, militär och polis, m.m den korruptionen var väl lika stor före fruns markköp och hans försök till skatteplanering och inget talar väl för att den blev mindre efter heller ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du menar att Thaksin inte var involverad i fruns markköp?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skrivit i en annan tråd att Thailand är totalkorrumperat och det är bara att hoppas att militären

känner ett ansvar för sitt land och fortsätter upprensningarna och instiftar hårda lagar mot korruption

som jag tror är en möjlig väg ur korruptionshelvetet.Men då vill det till att 700 mannastyrkan är på

tårna vid nästa demokratiska val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skrivit i en annan tråd att Thailand är totalkorrumperat och det är bara att hoppas att militären

känner ett ansvar för sitt land och fortsätter upprensningarna och instiftar hårda lagar mot korruption

som jag tror är en möjlig väg ur korruptionshelvetet.Men då vill det till att 700 mannastyrkan är på

tårna vid nästa demokratiska val.

Ett kännbart straff för röstköp vore välkommet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kommer aldrig att bli "Bundsförvant" med någon militärjunta i något land.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Låter ju bra, för annars hade du suttit i fängelse just nu som Suthep gör utan möjlighet för borgen. Trots att han enligt dig är militärens bundsförvant...

 

Ännu ett av dina korthus har rasat!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du tycker(med facit i hand)att Thaksin har förvaltat det förtroende han fick av befolkningen?Och självklart ska folkets val respekteras,men när den man utsett missbrukar sitt förtroende ska det oxå finnas möjlighet att avföra vederbörande från sitt ämbete.Det är väl oxå ett krav som ingår i en fungerande demokrati eller?

Hej

 

Det är inte upp till mig, dig, kungliga, militären eller oppositionen att avgöra hur Thaksin har förvaltat det förtroende som befolkningen i Thailand har gett honom direkt eller hans partier i alla val på 2000 talet, det är en sak som väljarna ska avgöra i fria och demokratiska val.

 

Skulle tillräckligt många ha tyckt att han förvaltade förtroendet på ett dåligt sätt hade dom säkert röstat på något annat parti i en omfattning som hade lett till ett regeringsskifte.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska det alltså via röstning bestämmas om en brottsling ska straffas eller ej?

Senaste fallet (som jag känner till) var när Barabbas friades och Jesus korsfästes! :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte upp till mig, dig, kungliga, militären eller oppositionen att avgöra hur Thaksin har förvaltat det förtroende som befolkningen i Thailand har gett honom direkt eller hans partier i alla val på 2000 talet, det är en sak som väljarna ska avgöra i fria och demokratiska val.

Skulle tillräckligt många ha tyckt att han förvaltade förtroendet på ett dåligt sätt hade dom säkert röstat på något annat parti i en omfattning som hade lett till ett regeringsskifte.

Med vänlig hälsning isan lover

Så du menar då att det demokratiska Sverige skall lägga ner KU och alla andra kontrollfunktioner och överlåta all granskning av politikers ageranden mellan valdagarna till folket ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det gör naturligtvis alla vettiga människor, men jag kan inte annat än småle åt dom medlemmar som i snart 10 år har framställt Demokratiska politiker och den gula södern som mindre korrumperat än det röda norra och nordöstra Thailand och deras politiker.

 

Det verkar snarare bli så att dom som har framställt landets alla politiker oavsett färg och alla delar av landet som korrumperade som ligger närmast sanningen.

 

Med vänlig hälsning Isan lover 

Nu är väl frågan vilka medlemmar som framställt demokratiska politiker (i södern eller var som helst) som mindre korrupt än någon annanstanns i Thailand. Däremot så har det väl bevisats att Thaksin är oerhört korrupt och att även fast de vänt upp och ner på varje sten har de inte hittat något som bevisar att Aphisit har ängnat sig åt korruption. Påstår du något annat får du nog följa upp det med citat om du ska bli trodd. Dina fria fantasier och önskedrömmar betackar vi oss från.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är inte upp till mig, dig, kungliga, militären eller oppositionen att avgöra hur Thaksin har förvaltat det förtroende som befolkningen i Thailand har gett honom direkt eller hans partier i alla val på 2000 talet, det är en sak som väljarna ska avgöra i fria och demokratiska val.

 

Skulle tillräckligt många ha tyckt att han förvaltade förtroendet på ett dåligt sätt hade dom säkert röstat på något annat parti i en omfattning som hade lett till ett regeringsskifte.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du är otrolig i ditt försvar av Thaksin och hans marionett.Det finns andra ord att använda,men din dumhet talar för sig själv.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du menar då att det demokratiska Sverige skall lägga ner KU och alla andra kontrollfunktioner och överlåta all granskning av politikers ageranden mellan valdagarna till folket ?

Hej

 

Ser inga som helst likheter mellan KU och kuppande militärer.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du är otrolig i ditt försvar av Thaksin och hans marionett.Det finns andra ord att använda,men din dumhet talar för sig själv.

Hej

 

Det har du sagt många gånger förut och mitt svar blir det samma, jag försvarar demokratin och folkets rätt att själva tillsätta och avsätta sina regeringar via fria val utan kunglig och militär inblandning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ser inga som helst likheter mellan KU och kuppande militärer.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hade du bara otur när du tänkte nu ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hade du bara otur när du tänkte nu ?

Hej

 

Självklart ska KU kritisera regeringar både i Sverige och Thailand men var kommer militären och kuppen in i bilden?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...