Jump to content
IGNORERAD

20,000 illegalt planterade gummiträd fällda i naturreservat i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

En 500 man stor styrka startade under gårdagen en operation för att få slut på inkräktning i nationalparken Mu Koh Phi Phi-Nopparathara i Krabi, och fällde i samband med det fler än 20,000 gummiträd.
Den kombinerade styrkan bestod av personer från diverse myndigheter samt armén. Runt 20 bybor bevittnade operationen, men ingen protesterade och ingen sade sig varken träden eller marken. Chaipat Boonphuphantanti - parkens chef - sade att operationen kommer att fortsätta tills på fredag och att målet är att rensa bort alla inkräktare från parken.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/427650/ncpo-orders-20000-rubber-trees-felled

 

post-8073-0-37880800-1408506339.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • Tallviking

    8

  • MaiChai

    6

  • Khun Ken

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nationalparken blir ju så mycket vackrare när den ser ut som ett kalhygge :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att de har motorsåg,,,yxa lär väl studsa mot gummiträd.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nationalparken blir ju så mycket vackrare när den ser ut som ett kalhygge :good:

Kalhygge ?  Syns ju på lång väg att det är en föryngringsyta !  :6:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Konstigt att såna här oegentligheter i nationalparker har kunnat förekomma i det Demokratiskt styrda södra Thailand, är inte gula politiker ärligare än röda ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Konstigt att såna här oegentligheter i nationalparker har kunnat förekomma i det Demokratiskt styrda södra Thailand, är inte gula politiker ärligare än röda ?

Med vänlig hälsning isan lover

Samma sak i Khao Yai. Men det ligger väl å andra sidan inte i södra Thailand?

Varför sänka debatten till en så låg nivå?

Jag skiter i var militären går in och rensar ut illegala verksamheter, norr, söder, väst eller öst.

Det viktiga är att det äntligen sker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Samma sak i Khao Yai. Men det ligger väl å andra sidan inte i södra Thailand?

Varför sänka debatten till en så låg nivå?

Jag skiter i var militären går in och rensar ut illegala verksamheter, norr, söder, väst eller öst.

Det viktiga är att det äntligen sker.

Hej

 

Självklart är det bra att byggande och odlande i nationalparker stoppas här och där.

 

Men jag tycker ändå att det var på sin plats att påpeka att detta verkar vara vanligt även i den del av landet som styrs av demokraterna eftersom en del skribenter genom åren har påstått att dessa skulle vara mindre korrupta än andra partier i landet, nu tyder ju militärens tillslag på stränderna och i National Parker söderut på motsatsen. 

 

Väntar dessutom på vad militären kommer att göra med Sutheps annektering och exploatering av mark i Nationalparker på Koh Samui och i Surat Thani, dessa intrång har ju flera gånger uppmärksammats i media och varit uppe i lokala domstolar ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart är det bra att byggande och odlande i nationalparker stoppas här och där.

Men jag tycker ändå att det var på sin plats att påpeka att detta verkar vara vanligt även i den del av landet som styrs av demokraterna eftersom en del skribenter genom åren har påstått att dessa skulle vara mindre korrupta än andra partier i landet, nu tyder ju militärens tillslag på stränderna och i National Parker söderut på motsatsen.

Väntar dessutom på vad militären kommer att göra med Sutheps annektering och exploatering av mark i Nationalparker på Koh Samui och i Surat Thani, dessa intrång har ju flera gånger uppmärksammats i media och varit uppe i lokala domstolar ?

Med vänlig hälsning isan lover

Vi har blivit informerade att militären kommer till Samui den 25:e den här månaden.

Jag och många med mig ser fram emot att det ska städas upp här också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak i Khao Yai. Men det ligger väl å andra sidan inte i södra Thailand?

Varför sänka debatten till en så låg nivå?

Jag skiter i var militären går in och rensar ut illegala verksamheter, norr, söder, väst eller öst.

Det viktiga är att det äntligen sker.

wai.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi har blivit informerade att militären kommer till Samui den 25:e den här månaden.

Jag och många med mig ser fram emot att det ska städas upp här också.

Hej

 

Ja det ska bli spännande att se hur juntan väljer att hantera sin bundsförvant Suthep både på Koh Samui och fastlandet i National Parkerna, åker han också ut eller blir han kvar? 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl anta att politikerna på Phuket också var/är anhängare av militären och där verkar det som att ingen skonas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man får väl anta att politikerna på Phuket också var/är anhängare av militären och där verkar det som att ingen skonas?

Hej

 

Ja det verkar ju faktiskt så eftersom militären har gått ganska hårt fram just i den Demokratiskt styrda och gula södra delen av landet, kan tänka mig att en och annan Demokratisk politiker och gul anhängare där nere är lite överraskad av detta.

 

Onekligen en lite överraskande utveckling och det ska bli spännande att följa vad som händer med Suthep, menar juntan allvar med detta så lär han och andra politiker i söder ligga riktigt dåligt till. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det verkar ju faktiskt så eftersom militären har gått ganska hårt fram just i den Demokratiskt styrda och gula södra delen av landet, kan tänka mig att en och annan Demokratisk politiker och gul anhängare där nere är lite överraskad av detta.

 

Onekligen en lite överraskande utveckling och det ska bli spännande att följa vad som händer med Suthep, menar juntan allvar med detta så lär han och andra politiker i söder ligga riktigt dåligt till. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Jag gläds av varje ruttet ägg som avslöjas,vare sig de är röda eller gula.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det verkar ju faktiskt så eftersom militären har gått ganska hårt fram just i den Demokratiskt styrda och gula södra delen av landet, kan tänka mig att en och annan Demokratisk politiker och gul anhängare där nere är lite överraskad av detta.

 

Onekligen en lite överraskande utveckling och det ska bli spännande att följa vad som händer med Suthep, menar juntan allvar med detta så lär han och andra politiker i söder ligga riktigt dåligt till. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag förstår att det är jobbigt för dej när det avslöjas olagligheter flera gånger i veckan som den "folkvalda" regeringen ska vara ytterst ansvarig för.

I vanlig ordning försöker du göra allt till en färgfråga. Vi andra som vet lite mer hur det ska fungera i en demokrati är nog mest glada för illegal verksamhet begränsas. Oavsett vad, var eller vem det gäller.

Lika inför lagen är ju ett begrepp som är främmande för dej.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det ska bli spännande att se hur juntan väljer att hantera sin bundsförvant Suthep både på Koh Samui och fastlandet i National Parkerna, åker han också ut eller blir han kvar? 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Ja du IL, du ska nog akta dig för att bli juntans "Bundsförvant" för då sitter du inne i spjället vid det här laget som Suthep gör-utan möjlighet till borgen.

 

Han hade det bättre när han var Thaksins bundsförvant, då fick han låna pengar på falska papper ivriigt påhejad av den framtida rymlingen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag gläds av varje ruttet ägg som avslöjas,vare sig de är röda eller gula.

Hej

 

Det gör naturligtvis alla vettiga människor, men jag kan inte annat än småle åt dom medlemmar som i snart 10 år har framställt Demokratiska politiker och den gula södern som mindre korrumperat än det röda norra och nordöstra Thailand och deras politiker.

 

Det verkar snarare bli så att dom som har framställt landets alla politiker oavsett färg och alla delar av landet som korrumperade som ligger närmast sanningen.

 

Med vänlig hälsning Isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag förstår att det är jobbigt för dej när det avslöjas olagligheter flera gånger i veckan som den "folkvalda" regeringen ska vara ytterst ansvarig för.

I vanlig ordning försöker du göra allt till en färgfråga. Vi andra som vet lite mer hur det ska fungera i en demokrati är nog mest glada för illegal verksamhet begränsas. Oavsett vad, var eller vem det gäller.

Lika inför lagen är ju ett begrepp som är främmande för dej.

Hej

 

Likhet inför lagen har varit en utopi i Thailand i hundratals år och det vet alla Thailändare, Ammart har haft en gräddfil och positiv särbehandling även i rättssystemet.

 

Jag förstår att forumets gula gärna vill skylla dom oegentligheter som juntan nu avslöjar i södra Thailand på Yinglucks regering, men sanningen är ju att södra Thailand har styrts och administrerats lokalt av gula Demokrater i åtskilliga årtionden, så det är knappast Yingluck eller röda politiker i norr och nordost som har skapat denna korruption eller tjänat pengar på oegentligheterna i södra Thailand. 

 

Sanningen är nog snarare att dom röda med största sannolikhet lika lite inflytande i södra Thailand som Demokraterna har i norr och nordost.

 

Självklart är det så att det är lokala politiker, myndigheter, rättsväsende och polis i södra Thailand som tjänar pengar på att se mellan fingrarna med maffiaverksamhet, olaglig exploatering av nationalparker, byggande på stränder, drogindustri och andra olagliga verksamheter i sin del av landet.

 

Lika självklart är det att det är lokala politiker, myndigheter, rättsväsende och polis i norr och nordost som tjänar pengar på att se mellan fingrarna med maffiaverksamhet, olaglig exploatering av nationalparker, drogindustri och andra olagliga verksamheter i sin del av landet. 

 

Skillnaderna korruptionsmässigt mellan norr och söder är nog marginella om dom överhuvudtaget finns, att gula politiker och myndigheter i södra Thailand skulle var mindre korrupta än sina kollegor i norr är enligt mig bara en myt gula medlemmar har försökt skapa.  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja du IL, du ska nog akta dig för att bli juntans "Bundsförvant" för då sitter du inne i spjället vid det här laget som Suthep gör-utan möjlighet till borgen.

 

Han hade det bättre när han var Thaksins bundsförvant, då fick han låna pengar på falska papper ivriigt påhejad av den framtida rymlingen...

Hej

 

Jag kommer aldrig att bli "Bundsförvant" med någon militärjunta i något land.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...