Jump to content
IGNORERAD

Thailands polis tar hårdare tag mot illegal motorcykelracing


MPR Nyheter

Recommended Posts

Under de senaste tre åren så har upp till 200,000 personer arresterats för att ha ägnat sig åt illegal motorcykelracing, detta sade Ruangsak Jaritake - assisterande nationell polischef - under gårdagen.
Han fortsatte med att säga att polisen från och med nu inte bara kommer arrestera de som tävlar, utan även åskådare som hejar på dem så väl som butiksägare som säljer modifierade racingfordon samt föräldrar till minderåriga förare.
Illegal racing på allmänna vägar kan bestraffas med upp till tre månaders fängelse och böter på upp till 10,000 baht, och under de nya reglerna så kan föräldrar till minderåriga förare komma att dömas till tre månaders fängelse och 30,000 baht i böter.
Allmänheten uppmuntras att ringa 1599 dygnet runt för att rapportera illegal racing.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Crackdown-on-illegal-motorcycle-racers-30241323.html

 

post-8073-0-29573400-1408505048.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, lika illa att göra fel som att titta på - och de som straffas hårdast är inte ens där.

Hårda bud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att racing på allmäna vägar är ett oskick Dom visar föga respekt för sina medmänniskor Däremot gillar jag racing men den bör ske på bana då

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, satans otyg detta.

Hur många ggr har jag inte åkt igenom en svärm med smådårar på moppe när jag varit på väg hem på natten...

 

12+ åringar åker moppe som idi*ter på allmänna vägar.

Var är föräldrarna??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, satans otyg detta.

Hur många ggr har jag inte åkt igenom en svärm med smådårar på moppe när jag varit på väg hem på natten...

12+ åringar åker moppe som idi*ter på allmänna vägar.

Var är föräldrarna??

Dom dricker lao kao ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, satans otyg detta.

Hur många ggr har jag inte åkt igenom en svärm med smådårar på moppe när jag varit på väg hem på natten...

 

12+ åringar åker moppe som idi*ter på allmänna vägar.

Var är föräldrarna??

Hemma sa klart. slynglarna har ju tatt moppen!

 

Sen ar det inte foraldrarna som ska skota ungarna, i synnerhet pojkarna, dessa har Buddha och bymunken sin skyddande hand over!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma sa klart. slynglarna har ju tatt moppen!

 

Sen ar det inte foraldrarna som ska skota ungarna, i synnerhet pojkarna, dessa har Buddha och bymunken sin skyddande hand over!

Kanske dags att samhället fixar lite ställen där glina kan tumla runt med sina tvåhjulingar.

I så fall vet både föräldrarna och polisen var dom finns

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...