Jump to content
IGNORERAD

Fyra höga domare sparkas för grova disciplinära överträdelser.


Khun Ken

Recommended Posts

Nyss hemkommen gubbjavel, nu ere nog javligt avis, Haaaaaa!

Snygga slanka o sexiga.

 

 

 

 

 

sa dom att dom va :drinks:

Har en skjutare i sängen nu,ska snart befria henne från lite luft.Hon har varit ett ess i 20 år nu,funkar för mig  :nyam:  :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • turisten

    13

  • Baa

    11

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite dun kanske?

Inte vet jag? Kanske nånting du borde ta åt dig?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet jag? Kanske nånting du borde ta åt dig?

 

Flera inlägg där du inte förstår vilket ord han kan mena med dun.

Förstår du nu?

Annars titta på tangentbordet efter möjliga tangenter han kan ha träffat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra det! Bara vi kan glömma gammalt groll och sluta och kalla varandra dumma saker för avvikande uppfattningar i framtiden. Så är allt OK

ai pompem!, bazra dom javla tangenterna va lika feta som mina fingrar...halsa vovvarna!

 

happy go lucky1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera inlägg där du inte förstår vilket ord han kan mena med dun.

Förstår du nu?

Annars titta på tangentbordet efter möjliga tangenter han kan ha träffat.

Det är tur att vi har dig Moritz som kan förklara saker och ting för oss mindre vetande. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tur att vi har dig Moritz som kan förklara saker och ting för oss mindre vetande. :)

Men jag daaa?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tur att vi har dig Moritz som kan förklara saker och ting för oss mindre vetande. :)

Ja gammeldansken han kan ,not
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Självklart är det bra att korruptionen inom rättsväsendet uppmärksamas och att domare sparkas t.o.m om det sker av en militärjunta.

 

Men jag förstår att detta inte faller dom medlemar i smaken som envist har försvarat detta korrumperade rättssystem i ca 10 år och påtalat hur väl det fungerar trots all fakta som har talar emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det bra att korruptionen inom rättsväsendet uppmärksamas och att domare sparkas t.o.m om det sker av en militärjunta.

 

Men jag förstår att detta inte faller dom medlemar i smaken som envist har försvarat detta korrumperade rättssystem i ca 10 år och påtalat hur väl det fungerar trots all fakta som har talar emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det funkade ju bra med Takky iaf och Yingluck verkar ju också tro på det :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det funkade ju bra med Takky iaf och Yingluck verkar ju också tro på det :-)

 

/ SatanG

Hej

 

Att en enda rik och inflytelserik person har fått ett 2 årigt fängelsestraff på sig beror nog mer på att hans fiender är kungahus, Bangkok elit, dom gula i överklassen och landets militär än på att rättssystemet fungerar och är korruptionsfritt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att en enda rik och inflytelserik person har fått ett 2 årigt fängelsestraff på sig beror nog mer på att hans fiender är kungahus, Bangkok elit, dom gula i överklassen och landets militär än på att rättssystemet fungerar och är korruptionsfritt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nja, den riktiga anledningen är att han begick ett brott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nja, den riktiga anledningen är att han begick ett brott.

Hej

 

Och det har inte alla dom som ex.vis dessa nu sparkade korrumperade domare har friat efter påtryckningar eller rena mutor gjort ?

 

Även du måste väl erkänna att det är ganska vanligt att rika och inflytelserika personer kan slippa straff genom kontakter, påtryckningar och mutor ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och det har inte alla dom som ex.vis dessa nu sparkade korrumperade domare har friat efter påtryckningar eller rena mutor gjort ?

 

Även du måste väl erkänna att det är ganska vanligt att rika och inflytelserika personer kan slippa straff genom kontakter, påtryckningar och mutor ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Visst är det som du säger, men efter att man begått ett brott, skylla på att ingen annan fått ett straff, är ändå fel.

Det är som jag ser det , ändå rättvist att det är just Thaksin som är "den enda" som fått ett straff. Man ska som börja med de största syndarna.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att många flyr landet efter de begått brott.Det kunde ju domstolarna hindra,och en del har ju fler åtal som ligger och väntar men vägrar att komma hem och stå sitt kast.If you cant do time dont do crime.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 15 Aug 2014 - 00:58, said:

Hej

 

Att en enda rik och inflytelserik person har fått ett 2 årigt fängelsestraff på sig beror nog mer på att hans fiender är kungahus, Bangkok elit, dom gula i överklassen och landets militär än på att rättssystemet fungerar och är korruptionsfritt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nja han är ju tillräckligt kompis med kungahuset för att springa dit och låna pengar när hans egna inte räcker till.

Men det kanske bara är en ovana, jag menar att spendera andras pengar.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det bra att korruptionen inom rättsväsendet uppmärksamas och att domare sparkas t.o.m om det sker av en militärjunta.

 

Men jag förstår att detta inte faller dom medlemar i smaken som envist har försvarat detta korrumperade rättssystem i ca 10 år och påtalat hur väl det fungerar trots all fakta som har talar emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vill nog påstå att det är rätt många på detta forum som har uttalat en hel del åsikter om korruptionen i Thailand och som har sett avsättandet av PT-styret som en stor framgång i detta avseende. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja han är ju tillräckligt kompis med kungahuset för att springa dit och låna pengar när hans egna inte räcker till.

Men det kanske bara är en ovana, jag menar att spendera andras pengar.

 

/ SatanG

 

Är det så det är ? Jag trodde han lånade ut pengar till person inom kungahuset ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det bra att korruptionen inom rättsväsendet uppmärksamas och att domare sparkas t.o.m om det sker av en militärjunta.

 

Men jag förstår att detta inte faller dom medlemar i smaken som envist har försvarat detta korrumperade rättssystem i ca 10 år och påtalat hur väl det fungerar trots all fakta som har talar emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Bara en liten undran, vilka medlemmar har försvarat korruption i Thailand under 10 år.

Den enda jag kan påminna mig om är du själv som gjort detta, men det vore intressant att få veta vilka andra virrpannor som gjort samma sak.

 

Och lugn bara lugn, jag förväntar mig inte något svar, så du kan köra huvudet i sanden ännu en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat, on 15 Aug 2014 - 10:35, said:

Är det så det är ? Jag trodde han lånade ut pengar till person inom kungahuset ?

 

Du har rätt, jag hade fel :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vill nog påstå att det är rätt många på detta forum som har uttalat en hel del åsikter om korruptionen i Thailand och som har sett avsättandet av PT-styret som en stor framgång i detta avseende. 

Hej

 

Tyvärr accepterar många på detta forum och försvarar att korrupta domare använder double standard inom politiken, dom vägrar också att inse att det inte alls finns någon likhet inför lagen när det gäller fattiga och rika samt att hela det juridiska systemet i Thailand är styrt av kungahus och militär.

 

Att sen männen bakom kuppen kan välja om dom vill avsätta dom regeringar befolkningen väljer i fria val via domstolar eller militärkupper eftersom dom kontrollerar och styr båda dessa institutioner är ju direkt stötande och förödande för den demokratiska utvecklingen i landet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr accepterar många på detta forum och försvarar att korrupta domare använder double standard inom politiken, dom vägrar också att inse att det inte alls finns någon likhet inför lagen när det gäller fattiga och rika samt att hela det juridiska systemet i Thailand är styrt av kungahus och militär.

 

Jag tror att ingen på detta forum accepterar vad du påstår. Ingen här har mej veterligen uttalad stöd  

 

för korruption eller olika rättigheter inför lagen.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att ingen på detta forum accepterar vad du påstår. Ingen här har mej veterligen uttalad stöd  

 

för korruption eller olika rättigheter inför lagen.

 

I IL:s hjärna kan de mest konstiga saker hända och de mest oväntade påståenden om andras åsikter komma fram !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att ingen på detta forum accepterar vad du påstår. Ingen här har mej veterligen uttalad stöd  

 

för korruption eller olika rättigheter inför lagen.

 

 

IL har ju i och för sig hävdat rätten för klanen Shinawatra att sko sig på statskassan samt att klanens gudfaders fällande dom i Ratchada målet är orättvis då ingen annan rik eller mäktig fällts för liknande brott.

 

Så visst finns det folk som försvarar både korruption och olika behandling inför lagen här...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL har ju i och för sig hävdat rätten för klanen Shinawatra att sko sig på statskassan samt att klanens gudfaders fällande dom i Ratchada målet är orättvis då ingen annan rik eller mäktig fällts för liknande brott.

 

Så visst finns det folk som försvarar både korruption och olika behandling inför lagen här...

 

Ojdå, tänkte inte på det, ber om ursäkt :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...