Jump to content
IGNORERAD

1,000 samlades på Phuket - vill ha tillbaka solstolar och försäljning till stränderna


MPR Nyheter

Recommended Posts

Har aldrig haft problem med overpriser jag inte vill betala. uppskatttar daremot servisen dom bestod med, 

snobbturist, haha, dar fick du nagot att haka uppp dig pa, intressant iaktagelse, du menar alltsa att det efter 10 timmars flygning skulle vara bekvamare arr sitta och fa sant i arselet an att sitta i en stol, jaja alla tycker vi olkika jag foredra att slippa sand i min HP.

Nä har man inte problem med att betala dubbla priser för att någon köper öl åt dig på seven eller använder sig av närmsta restaraurang så är det ju bra, rika faranger skiter ju ofta i vad saker kostar när de tror sig vara uppskattade.

 

Snobbturist, är det inte såna som skaffar sig en ung fru och sedan lämnar turiststråken för att leva i fattiga delar av landet där de kan leka Greve, snobb eller bara rik?

 

Och att betala lika mycket för en solstol under en dag än att köpa en på närmsta badaffär som sedan kan användas dag ut och dag in, snobberi igen antar jag om man nu inte föredrar att betala mindre för mycket mer?

 

Det var just det som var problemet, det fanns ingen plats för de som inte ville köpa en plats i den av maffian ägda solstolen, inte en halv kvadratmeter, när var du i Phuket senast, för 10 år sedan?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    36

  • Tamdai

    14

  • Khun Ken

    8

  • MaiChai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För mig fanns det plats på stranden Karon _Kata när jag var där för 2 år sedan.

Ingen protesterade när jag bredde ut handduken och lade mig på stranden.vid sidan av solstolarna

 

Taximaffian ville ha en mindre förmögenhet om dom skulle köra 500 meter till hotellet.

Fick hjälp av en "Phuckettiran" att hitta bussen som går till Phucket town. så inget taxiåkande för min del.

 

Maffian kontollerade att massageställena tog enligt deras fastställda taxa.

En dam erbjöd oss betydligt lägre priser på massage om vi inte talade om det för någon ty då fick hon problem med maffian.

 

Glasögon kostar dubbelt så mycket i Patong som i Phucket town. En tucktukförare gav ett bra pris och vi åkte till en optiker

så resan plus glasökon kostade hälften mot Patong.

 

Jag tillhör dom som aploderar upprensningen bland maffiosos.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä har man inte problem med att betala dubbla priser för att någon köper öl åt dig på seven eller använder sig av närmsta restaraurang så är det ju bra, rika faranger skiter ju ofta i vad saker kostar när de tror sig vara uppskattade.

 

Snobbturist, är det inte såna som skaffar sig en ung fru och sedan lämnar turiststråken för att leva i fattiga delar av landet där de kan leka Greve, snobb eller bara rik?

 

Och att betala lika mycket för en solstol under en dag än att köpa en på närmsta badaffär som sedan kan användas dag ut och dag in, snobberi igen antar jag om man nu inte föredrar att betala mindre för mycket mer?

 

Det var just det som var problemet, det fanns ingen plats för de som inte ville köpa en plats i den av maffian ägda solstolen, inte en halv kvadratmeter, när var du i Phuket senast, för 10 år sedan?

Jag tror inte du fattar riktigt sa jag ska uttrycka mig tydligt!

Ingen appladerar mafiian, det ar din tolkninmg som du ar ensam om!

Ingen har sagt att man MASTE betala for att SLIPPA springa till 7/11 nar man kan fa en dricka serverad vid solstolen man ligger pa av olika anledninga, snobb eller halsoproblem, ingenting du har med att gora.

Ingen hindrar dig att ha en egen stol, men det ar aven det var och ens eget val, inte ditt eller mitt!

For 10 ar sedan jobbade jag men for nio ar sedan flyttade jag till Thailand och Phuket, efter 2 ar var jag tamligen matt pa det och flyttade hit, sedan har det blivit flitiga aterbesok till mina skandinaviska vanner som driver verksamhet dar sa jag tror att jag har ratt bra koll pa laget vilket inte du verkat ha utan bara fabulerar!

 

Sa en annan sak som inte har ett skit med detta att gora, bara for att du inte formar att skilja pa vara dottrar och fruar ger ju mer an bild av ditt misslyckande an av vara liv i bekvamighet och familjelycka!

HaHa  att "risbyn" skulle vara en fattig del av landet, jo, man tar sig, du har inte mycket kjoll pa Thailand. skaffa dig ett Googlekonto sa du slipper gara dig dum hela tiden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Rawai Beach år 2000 var en härlig idyll

attachicon.gifSeafood.jpg

attachicon.gifVila på maten.jpg

Hej

 

Så här ser det ut på ett flertal ställen längs Mekong floden också både på den Thailändska och Laotiska sidan och vi missar aldrig ett tillfälle att käka och bada där om vi är i närheten, bra service, trevlig personal och god mat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du har aldrig varit i Phuket som den här tråden handlar om?

Hej

 

Helt rätt men jag har svårt att tänka mig att strandförsäljarna skulle vara helt annorlunda på just denna ö än på alla andra platser i världen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man får väl hoppas att dessa försäljare har rötterna i Issan?

Annars är dom inte att lita på enligt vissa källor på MPR.

Allra helst taxichaufförer som inte kommer från Issan är opålitliga har jag hört. :)

Hej

 

I Thailand har faktiskt dom flesta strandförsäljare jag har mött varit ifrån just Isaan och en mindre del ifrån Kambodja, jag har inget att anmärka på vare sig deras mat eller service och pratar man Lao så är det dessutom lätt att bli kompis med försäljarna och få rejäla rabatter.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med i Göteborgs Posten skrivs det om parasollerna.

 

[size=5]Forskare kräver skuggplats på stranden[/size]

 

Antalet insjuknade i malignt melanom kan fördubblas de kommande tio åren

Du kan bli rik Moritz, du har löst cancergåtan!

Ordinera alla att gå omkring med ett stort parasoll så får de inte hudcancer. Genialt!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer om vad som händer i Phuket från CNN

 

[size=5]Opinion: How the military coup saved Thailand's top holiday island of Phuket from ruin[/size]

Intressant att CNN också noterar den nytta soldaternas ankomst till Phuket haft-trots vilt klagande från de som tidugare brutit mot lagarna och deras ivriga försvarare av rätten att begå brott...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan bli rik Moritz, du har löst cancergåtan!

Ordinera alla att gå omkring med ett stort parasoll så får de inte hudcancer. Genialt!

Nu förstår jag varför en massa tjejer i Thailand går omkring med paraply trots att solen skiner :give_rose:

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nu förstår jag varför en massa tjejer i Thailand går omkring med paraply trots att solen skiner :give_rose:

 

Born41

Ja dom vill inte bli solbrända.  Det är fint att vara vit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan bli rik Moritz, du har löst cancergåtan!

Ordinera alla att gå omkring med ett stort parasoll så får de inte hudcancer. Genialt!

 

Ära den som äras bör.

Det måste ju vara journalisten du menar.

Även om såna bara undantagsvis löser ens de enklaste gåtor.

Du kommer snart att knäcka läsningens, är jag övertygad om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom vill inte bli solbrända.  Det är fint att vara vit.

Det var det i Sverige åxå när mor min var liten, då var de som var solbrända ett tecken på att man var tvungen att arbeta utomhus. Sen blev det fint att vara brun (speciellt på vintern) för då hade man råd att åka till mallis under vintern.

Men jag tror att thaiisarna även kan få lite mörkare fläckar som inte ser så bra ut.

 

Men dom beundrade hur vit och fin jag var, fast det gick ju över för jag använder bara paraply när det regnar. ;)

Men parasoll är ju skönt om jag skall sitta nån timme vid stranden. Det blir för varmt annars.

 

Så jag vill ha lite solstolar och parasoller, men inte ända ner till vattnet och så tätt att man inte ens tar sig ner till vattnet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte du fattar riktigt sa jag ska uttrycka mig tydligt!

Ingen appladerar mafiian, det ar din tolkninmg som du ar ensam om!

Ingen har sagt att man MASTE betala for att SLIPPA springa till 7/11 nar man kan fa en dricka serverad vid solstolen man ligger pa av olika anledninga, snobb eller halsoproblem, ingenting du har med att gora.

Ingen hindrar dig att ha en egen stol, men det ar aven det var och ens eget val, inte ditt eller mitt!

For 10 ar sedan jobbade jag men for nio ar sedan flyttade jag till Thailand och Phuket, efter 2 ar var jag tamligen matt pa det och flyttade hit, sedan har det blivit flitiga aterbesok till mina skandinaviska vanner som driver verksamhet dar sa jag tror att jag har ratt bra koll pa laget vilket inte du verkat ha utan bara fabulerar!

 

Sa en annan sak som inte har ett skit med detta att gora, bara for att du inte formar att skilja pa vara dottrar och fruar ger ju mer an bild av ditt misslyckande an av vara liv i bekvamighet och familjelycka!

HaHa  att "risbyn" skulle vara en fattig del av landet, jo, man tar sig, du har inte mycket kjoll pa Thailand. skaffa dig ett Googlekonto sa du slipper gara dig dum hela tiden!

 

Att maffian drivet både Tuktuk, jetski och stoluthyrningen är inget jag är ensam om att skriva, snarare precis tvärtom, på forum, i internationell press, i Thailändsk press har detta varit ett ständigt återkommande ämne de senaste 5 åren, men det har du missat antar jag.

Att du som turist i Patong t.e.x. i det närmaste varit tvingad att hyra en stol och sedan köpa mat och den dryck du ville förtära av just stolsuthyrande är fakta.

 

Om du la ut en handduk eller satte dig i den egna brassestolen så blev du i det närmaste till 100% bortkörd av den som drev denna statliga strandremsa, inte ens deras egen, utan ofta uthyrd av någon lokal politruk med ena foten i maffian och andra i statshuset.

Phuket har blivet ett eldorade för maffiaorganisationerna, om detta råder ingen tvekan, och det vet du också om du besöker ön så ofta som du säger.

Allt annat är bara lögn, okunskap eller blindhet för verkligheten.

 

Att du sedan hakat upp dig på att jag trodde det var fruar och inte döttrar jag så på några bilder kan jag inte göra något åt, har dock bett om ursäkt för detta flera gånger och är glada för er skull att fruarna fortfarande ser så unga ut(läs avundsjuk)

 

Och risbyn är alltså inte fattig, så bra då, särskilt som många påstått detta, men när jag såg IL gav dig karma så inser jag ju att detta snack om fattigdomen i denna del av landet bara är propaganda från några få på detta forum, så nu var ju detta klarlagt. Har många gånger sagt att södra delarna av landet var fattiga men fått mothugg om att det är norra delarna och risbyn som var mycket fattigare, jag började nästan tro på det, så här är jag tacksam för ditt klargörande.(och IL:s)

 

Hyr du din solstol av maffian och var nöjd med det du.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Att maffian drivet både Tuktuk, jetski och stoluthyrningen är inget jag är ensam om att skriva, snarare precis tvärtom, på forum, i internationell press, i Thailändsk press har detta varit ett ständigt återkommande ämne de senaste 5 åren, men det har du missat antar jag.

Att du som turist i Patong t.e.x. i det närmaste varit tvingad att hyra en stol och sedan köpa mat och den dryck du ville förtära av just stolsuthyrande är fakta.  Aha, sa man maste alltsa inte langre?

 

Om du la ut en handduk eller satte dig i den egna brassestolen så blev du i det närmaste till 100% bortkörd av den som drev denna statliga strandremsa, inte ens deras egen, utan ofta uthyrd av någon lokal politruk med ena foten i maffian och andra i statshuset.

Phuket har blivet ett eldorade för maffiaorganisationerna, om detta råder ingen tvekan, och det vet du också om du besöker ön så ofta som du säger.

Allt annat är bara lögn, okunskap eller blindhet för verkligheten.

 

Att du sedan hakat upp dig på att jag trodde det var fruar och inte döttrar jag så på några bilder kan jag inte göra något åt, har dock bett om ursäkt för detta flera gånger och är glada för er skull att fruarna fortfarande ser så unga ut(läs avundsjukDet kan jag mycket val forsta, men sluta da att alta om det!

 

Och risbyn är alltså inte fattig, så bra då, särskilt som många påstått detta, men när jag såg IL gav dig karma så inser jag ju att detta snack om fattigdomen i denna del av landet bara är propaganda från några få på detta forum, så nu var ju detta klarlagt. Har många gånger sagt att södra delarna av landet var fattiga men fått mothugg om att det är norra delarna och risbyn som var mycket fattigare, jag började nästan tro på det, så här är jag tacksam för ditt klargörande.(och IL:s)

 

Hyr du din solstol av maffian och var nöjd med det du.

Allt annay ar logn,? OK, da far jag val sanka mig till din niva da!

 Det ar inte logn att man kan sitta pa egen filt i sanden, sett hur manga som helst som gor det,(alltsa ljuger du!) men naturligtvis INTE mitt i de rader de organiserade stolarna for turisterna star i! (trodde det var nog med sunt fornuft att fatta det)

 

 

 Na nu har jag inte tid med dig langre,  ska ut och "snobba" med nagra andra risbyinvanare pa golfbanan!

HJoppas dom andra 300 000 som bo i byn inte kanner sig ledsna for att du tror det ar ett fattigt patrask!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du la ut en handduk eller satte dig i den egna brassestolen så blev du i det närmaste till 100% bortkörd
 

Bullshit igen från dig..:) Snabb på självmål med dina upprepade lögn domar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt annay ar logn,? OK, da far jag val sanka mig till din niva da!

 Det ar inte logn att man kan sitta pa egen filt i sanden, sett hur manga som helst som gor det,(alltsa ljuger du!) men naturligtvis INTE mitt i de rader de organiserade stolarna for turisterna star i! (trodde det var nog med sunt fornuft att fatta det)

 

 

 Na nu har jag inte tid med dig langre,  ska ut och "snobba" med nagra andra risbyinvanare pa golfbanan!

HJoppas dom andra 300 000 som bo i byn inte kanner sig ledsna for att du tror det ar ett fattigt patrask!

 

Svara gärna på mina inlägg, men om du citerar så svara på inlägget inte på något annat.

 

 

Kära Moipenyang, när var du i Phuket sist?

 

Stoluthyrarna har tvingats lämna en liten remsa på stranden för handduksturister, men vi pratar kanske 10 % av stranden, men detta vet du ju också eftersom du verkar vara så väl insatt i Phukets stränder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara gärna på mina inlägg, men om du citerar så svara på inlägget inte på något annat.

 

 

Kära Moipenyang, när var du i Phuket sist?

 

Stoluthyrarna har tvingats lämna en liten remsa på stranden för handduksturister, men vi pratar kanske 10 % av stranden, men detta vet du ju också eftersom du verkar vara så väl insatt i Phukets stränder.

10%? Nar va du i Patong eller nagon av de andra turist beacherna senast, det finns utan att ta till nagra metematiska exempel gott om plats for de som vill ha egen filt eller stol, och hur kan det komma sig att dessa sa forhatliga stolar och parasoll (trots maffiosopengar) alltid ar uthyrda till stor del. tror du mojligtvis att det kan bero pa att turisterna VILL ha det sa, eller tror du det star en maffioso med hagelspruta och tvingar dom till det?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gärna hyra en solstol med parasoll. Skulle aldrig få för mig att lägga mig i sanden direkt i solen.

 

Jag vill också kunna köpa dricka och mat av de som sköter stranden. Vill jag ta med själv så vill jag kunna göra detta.

 

Vad jag INTE vill är att en maffia organisation skall ta hutlösa överpriser för denna service.

 

Jag vill kort och gott ha det som i Pattaya! (Kanske är det maffian som styr stränderna i Pattaya också, det vet jag inte, men de tar inga överpriser i alla fall)

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många vanföreställningar om Phuket/Patong på detta forum, är ju bara paradiset Pattaya som duger :wink:

Naturligvis finns det gott om plats att ligga på medhavda filtar om man så önskar, men de enda jag brukar se som gör det är ungdomar. Inga problem för dem att komma upp/ner eller att få sand överallt. Själv föredrar jag ju en solstol helt klar.

Ja, hyra solstol på Phuket är ganska dyrt, 100 Baht per dag om jag inte missminner mig, mot 35 baht i Pattaya. Solstolarna på Phuket är dock betydligt skönare att ligga i, så om man ska vara en hel dag på stranden föredrar jag de som finns på Phuket. Den gamla modellen som fortfarande finns i Pattaya förbjöds på Phuket efter Tsunamin, och går heller inte att sola ryggen i.

När det gäller ölpriser och dricka på stranden förstår jag inget av vad som skrivs. Brukar alltid ha med eget vatten ner, ingen som protesterar mot det. Ska jag ha en öl, föredrar jag dock den kall, och har i så fall aldrig bemödat mig om att gå upp till en affär för att köpa en öl. Blir det en eller två öl på stranden à 80 Baht, tycker jag att det är värt servicen att få den levererad till solstolen.

Visst finns det sedan försäljare på stranden, och fotvård, fotmassage mm. Är man inte intresserad av dessa är det bara att artigt tacka nej, så går de genast vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10%? Nar va du i Patong eller nagon av de andra turist beacherna senast, det finns utan att ta till nagra metematiska exempel gott om plats for de som vill ha egen filt eller stol, och hur kan det komma sig att dessa sa forhatliga stolar och parasoll (trots maffiosopengar) alltid ar uthyrda till stor del. tror du mojligtvis att det kan bero pa att turisterna VILL ha det sa, eller tror du det star en maffioso med hagelspruta och tvingar dom till det?

 

Jag tror att de flesta föredrar en stol att sitta på i stället för en filt i sanden och det är dessa stolar som erbjuds där nere.

 

Det är inget fel på stolarna och därför blir de uthyrda! Det är omständigheterna kring stolarna det är fel på och det är just det som juntan håller på att fixa till.

Det kommer säkert att finnas strandstolar att hyra framöver , men under lite snyggare former än hittills.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att de flesta föredrar en stol att sitta på i stället för en filt i sanden och det är dessa stolar som erbjuds där nere.

 

Det är inget fel på stolarna och därför blir de uthyrda! Det är omständigheterna kring stolarna det är fel på och det är just det som juntan håller på att fixa till.

Det kommer säkert att finnas strandstolar att hyra framöver , men under lite snyggare former än hittills.

Inga problem med det, bara bra att man rensar i maffiatrasket, men, det jag vander mig mot ar den blinda dyrkan for glittermaffian, dom handlar forst och tanker sedan i dett fall, det hade varit en mycket enkel sak att krava i bevisforing de dokument som man skall ha for att driva verksamhet, de som inte kunde uppvisa sadana skulle ha tvingats alternativt stanga sin verksamhet eller skaffa dessa, nu kastar man ut servisen och darefter ska man se over systemet, i mina ogon en for tredjeman dalig situation som kan fa till foljd att man tappar inkomst o fortroende for myndigheten.

Det trakiga ar att det inte pa nagot vis tidigare gick att fa ett tillstand utan "expeditionsavgift". Och precis som i de flesta andra  verksamheter pa Phuket var det aven en "veckopeng" som skulle betalas. Hur lange kommer glittermaffian att ha koll pa dessa avarter? Nar man val lamnar over till civilt styre kommer detta att aterkomma sa snart den sista pansarvagnen kort over bron, tror i alla fall jag!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag senast i Thailand Pan Phe var ca 3 km till ett ställe som dom städade stranden.

Solstolarna kostade ingenting, man var tvungen att köpa all dricka på deras restaurang.

Ölen kostade 60 bath vattnet 20 bath, fruktdrinkarna 60-80bath maten var inte särskilt dyr heller.

Eftersom vi åkte moppe med sidagn dit alla, så erbjöd dom gratis hämtning o lämning vid vårat hus..

post-5021-0-56909800-1407912610_thumb.jp

 

             post-5021-0-57769000-1407912624_thumb.jp

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gärna hyra en solstol med parasoll. Skulle aldrig få för mig att lägga mig i sanden direkt i solen.

 

Jag vill också kunna köpa dricka och mat av de som sköter stranden. Vill jag ta med själv så vill jag kunna göra detta.

 

Vad jag INTE vill är att en maffia organisation skall ta hutlösa överpriser för denna service.

 

Jag vill kort och gott ha det som i Pattaya! (Kanske är det maffian som styr stränderna i Pattaya också, det vet jag inte, men de tar inga överpriser i alla fall)

 

   / Joe

Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...