Jump to content
IGNORERAD

Söka ut


niklas

Recommended Posts

Hej thai vänner

Ska söka ut till tanten via webben.

Min fråga är,ska jag söka ifrån Sverige eller Thailand.(ska jag fylla i eller tanten eller båda)

Är lite villrådig i denna fråga..

Även barn med norsk pass ska med till Svedala

M.v.h / Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Niklas,

Hon ska söka från Thailand. Du kommer därefter antingen få ett frågeformulär eller bli kallad till utredning. Den sökande kommer att bli kallad till ambassaden i Bangkok där hon blir intervjuad, hon kommer även att få ta foto och biometriska fingeravtryck för sitt UT kort. Sen så får ni vänta på beslutet från Sverige. Behöver ni hjälp så finns jag i Bangkok. mvh

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort och koncist svar. Sånt uppskattas ;)

jag råkade snudda vid enter knappen 555

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era snabba svar

Så om jag fattat rätt. Så ska bara tanten fylla i frågorna,inga frågor som jag måste svara på i ut ansökan via webben..

M.v.h/ Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Aldrig fel att skicka med några bilder på er tillsammans om det går. Vi kunde aldrig söka via weben

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej ska söka nästa år. Jag tänker åka ner till henne då så att jag kan hjälpa henne och så jag vet hur ansökan gjorts förstås.

Vi skulle gjort det redan nu om det inte vore för de långa väntetiderna. Det fick bli 90-dagars visum igen. Vill ha henne hos mig nu när jag måste jobba i Sverige. Hoppas det blir kortare tider sen.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Även barn med norsk pass ska med till Svedala

 

Kan komma och gå som hen vill

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thai vänner

Kan man se på ut frågorna någonstans?

Man vill gärna vara förbered, om tanten får göra webb ansökan själv..

M.v.h/ Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs här om ansökan om uppehållstillstånd via e-tjänsten så slipper du spekulationer:

 

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Ansok-om-uppehallstillstand/Sa-ansoker-du.html

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej 

om man söker på internet behöver man skicka in personbevis på personen som man ska flytta till i sverige ?

mvh håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte bifoga personbevis längre om man söket UT via e-tjänsten. Migrationsverket hämtar själva in uppgifterna från folkbokföringen.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan man ansöka om UT i Thailand och efter man gjort sin intervju så kan hon komma till Sverige på besöksvisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur noga är de på att det är just 30 dagar vid förlängning av UT? Typ spelar det roll med en dag typ att man ansöker 31 dagar före?

Är ju inte hemma dag 30 och vill ha det gjort?

 

Edit: Nån som vet vad för frågor man får, om de varit hela tiden i Sverige eller om de varit nån period hemma i Thailand?

Edit2: Deras räkneverk på hemsidan accepterar inte en dag för tidigt :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ansöka om UT i Thailand och efter man gjort sin intervju så kan hon komma till Sverige på besöksvisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ansöka om UT i Thailand och efter man gjort sin intervju så kan hon komma till Sverige på besöksvisa?

Hej,

 

Visst kan du få en visering beviljad då väntetiderna är långa men risken är att ditt UT läggs på hyllan så länge ni är i Sverige och återupptas när hon är tillbaks i Thailand. Behöver ni hjälp så finns jag i Bangkok.

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...