Jump to content
IGNORERAD

Bortkörda försäljare på Phuket vill att Prayuth besöker dem


MPR Nyheter

Recommended Posts

Glittret kanske ska hyra Jetski? Dom finns ju kvar i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    24

  • Khun Ken

    16

  • frogfish

    15

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glittret kanske ska hyra Jetski? Dom finns ju kvar i alla fall!

 

Jetski och bananaboats tar väl mera plats i vattnet än på stranden. Kanske därför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jetski och bananaboats tar väl mera plats i vattnet än på stranden. Kanske därför.

 

Sväller dom när dom blir blöta ? :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sväller dom när dom blir blöta ? :crazy:

 

Ingen aning.

Du får titta efter i kalsongerna nästa gången du badar.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Glittret kanske ska hyra Jetski? Dom finns ju kvar i alla fall!

 

Har för mig att militären varnade jetskiuthyrarna i Pattaya, de som fortsatte lura, hota turister och ge Thailand dåligt rykte skulle snart vara out of business.

Får väl se hur det utvecklar sig.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att militären varnade jetskiuthyrarna i Pattaya, de som fortsatte lura, hota turister och ge Thailand dåligt rykte skulle snart vara out of business.

Får väl se hur det utvecklar sig.

 

/ SatanG

 

Det var ju tufft sagt.

Hoppas de blev rädda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju tufft sagt.

Hoppas de blev rädda.

 

Ja det får man väl hoppas på.

Boysen kan ju backa upp sitt snack om de nu vill det.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju tufft sagt.

Hoppas de blev rädda.

Ja dom lyckas nog bättre än Chalerm, förresten han hittade nog inte till Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och jag svarar gärna efter bästa förmåga. 

 

Jag hatar inte vare sig knugen, militären, demokraterna eller Suthep, men jag ogillar deras odemokratiska metoder, ovilja att acceptera majoritets beslut, ständigt återkommande kupper och vägran att acceptera dom regeringar befolkningen faktiskt röstar fram. 

 

Jag vill se ett mer demokratiskt, rättvist och jämlikt Thailand med en jämnare fördelning av resurser och tillgångar, jag vill ha en militär under civil kontroll helt utan politiskt inflytande, en civil konstitution, valda personer till Senat och Parlament och jag tror inte att militärkupper, juntor och diktatur leder till detta. 

 

Mvh isan lover

 

Bra. Då kanske du kan börja stava rätt, även på Abhisits namn. Annars är du bara pinsam.

Även jag ogillar odemokratiska metoder såsom att den som är "folkvald" ska kunna hålla på med korruption utan att få straff. Något du påstår är vanligt i demokratiska länder fast du har ännu inte kunnat ge något exempel på det.

Allt är bara en konstruktion från din sida som inte har det minsta med demokrati att göra. Väldigt fina ord men allt du skriver handlar bara om att rättfärdiga alla fel dom röda har gjort.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra. Då kanske du kan börja stava rätt, även på Abhisits namn. Annars är du bara pinsam.

Även jag ogillar odemokratiska metoder såsom att den som är "folkvald" ska kunna hålla på med korruption utan att få straff. Något du påstår är vanligt i demokratiska länder fast du har ännu inte kunnat ge något exempel på det.

Allt är bara en konstruktion från din sida som inte har det minsta med demokrati att göra. Väldigt fina ord men allt du skriver handlar bara om att rättfärdiga alla fel dom röda har gjort.

Hej

 

Synd att du bara gillar ogillar odemokratiska handlingar ifrån en sida i konflikten och totalt blundar för allt odemokratiskt prem, kuppmakare, junta, PAD, PDRC och demokraterna gör..

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Synd att du bara gillar ogillar odemokratiska handlingar ifrån en sida i konflikten och totalt blundar för allt odemokratiskt prem, kuppmakare, junta, PAD, PDRC och demokraterna gör..

Mvh isan lover

Gör jag?

Till skillnad mot dej tycker jag att alla ska vara lika inför lagen. Men hur ni röda fanatiker och klanens advokater har försökt, har ni ännu inte hittat något som visar att Abhisit gjort något fel, även om tillsättningen inte var via val.

Men det beror ju på att den "folkvalde" begick brott som han fälldes för.

Då ska man avsättas, precis som i alla demokratiska länder. Tills du kommer med bevis om motsatsen till detta anser jag att du inte har några som helst demokratiska värderingar.

Och hur ni än har försökt har ni ännu inte kommit upp med något som visar att Thaksin var oskyldig.

Odemokratiska handlingar, sa Bull.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har man rest runt i Asien, Europa och övriga världen också för den delen inser man nog snart att strandförsäljare är ett vanligt förekommande inslag på badsemestern, ser inte strandförsäljare som något typiskt Thailändskt och inte som ett stort problem heller för den delen .

 

Mvh isan lover

Det handlade inte om strandförsäljare dom är ju lite svårt att stoppa

det var väl dom som hade byggnader barer mm. utan tillstånd på stranden det handlade om hur skulle det

fungera om jag ställde mig i centrala stockholm och sålde thaimat utan tillstånd skulle det fungera ????

 

mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlade inte om strandförsäljare dom är ju lite svårt att stoppa

det var väl dom som hade byggnader barer mm. utan tillstånd på stranden det handlade om hur skulle det

fungera om jag ställde mig i centrala stockholm och sålde thaimat utan tillstånd skulle det fungera ????

 

mvh Pho

Inte riktigt, det va solstols och parasolluthyrare, massagedamer, drickaforsaljare med sina islaador som kickades ut, "byggnaderna" var till storsta delen typ solskydd av olika dignitet.

Visserligen har det varit varmebolja i Stockholm, men solstolar o parasoll klarar man sig utam pa Sergels torg!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och jag svarar gärna efter bästa förmåga. 

 

Jag hatar inte vare sig knugen, militären, demokraterna eller Suthep, men jag ogillar deras odemokratiska metoder, ovilja att acceptera majoritets beslut, ständigt återkommande kupper och vägran att acceptera dom regeringar befolkningen faktiskt röstar fram. 

 

Jag vill se ett mer demokratiskt, rättvist och jämlikt Thailand med en jämnare fördelning av resurser och tillgångar, jag vill ha en militär under civil kontroll helt utan politiskt inflytande, en civil konstitution, valda personer till Senat och Parlament och jag tror inte att militärkupper, juntor och diktatur leder till detta. 

 

Mvh isan lover

Jag skulle väl kalla militären demokratiska dom satte de båda partierna i ett rum för att lösa problemen även om PM blivit avsatt

men efter 2 dagar kom de inte fram till någonting och då tog de över vad skulle de göra det var ohållbart för Thailand att fortsätta

på detta vis

Och jag tycker att dem har gjort ett bra jobb polisen har fått börja jobba mm.

Om militären inte hade ingripit hur skulle det ha sett ut nu redan har flera stora bolag valt produktionen i tex i tawian

Jag är varken röd/gul tycker båda har uppträtt som amatörer

Kan du förklara för mig vad alternativen var

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt, det va solstols och parasolluthyrare, massagedamer, drickaforsaljare med sina islaador som kickades ut, "byggnaderna" var till storsta delen typ solskydd av olika dignitet.

Visserligen har det varit varmebolja i Stockholm, men solstolar o parasoll klarar man sig utam pa Sergels torg!

Orkar inte läsa om den tråden.

Men varför var militären om jag minns rätt där och rev ner om de inte hade gjort det på ett visst datum såvida

de inte hade tillstånd och vem pratat om solstolar och parasoller inte jag iallafall och lär dig svenska.

Men ditt nick talar för sig själv

 

Mvh Pho

Ändrades av pho
Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa om den tråden.

Men varför var militären om jag minns rätt där och rev ner om de inte hade gjort det på ett visst datum såvida

de inte hade tillstånd och vem pratat om solstolar och parasoller inte jag iallafall och lär dig svenska.

Men ditt nick talar för sig själv

 

Mvh Pho

Oj da, en ny stavninngschamp, jojo, nat ska du val kunna!

 

Nagot ultimatum om tid for flyttning gavs inte utan det var en direkt aktivitet. Nu var jag val snall som hjalpte dig att slippa lasa, PeeBaah!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte det hela tråden handlar om (eller från början iaf)?

Ja han har ju inget jobb så han kan väl åka och hälsa på Prayuth istället?

Det är nya tider i Thailand nu där maffian inte kan diktera villkoren längre...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa om den tråden.

Men varför var militären om jag minns rätt där och rev ner om de inte hade gjort det på ett visst datum såvida

de inte hade tillstånd och vem pratat om solstolar och parasoller inte jag iallafall och lär dig svenska.

Men ditt nick talar för sig själv

 

Mvh Pho

 

Haha, snacka om att kasta sten i glashus    :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han har ju inget jobb så han kan väl åka och hälsa på Prayuth istället?

Det är nya tider i Thailand nu där maffian inte kan diktera villkoren längre...

Det kan han säkert (du får väl fråga honom, jag har ingen aning). Var bara nyfiken på om frågan som var ursprunget till tråden hade blivit löst. Men iofs så brukar ju de flesta trådar inte handla så mkt om själva ursprungfrågan, så varför skulle den här vara annorlunda. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj da, en ny stavninngschamp, jojo, nat ska du val kunna!

 

Nagot ultimatum om tid for flyttning gavs inte utan det var en direkt aktivitet. Nu var jag val snall som hjalpte dig att slippa lasa, PeeBaah!

Om du tyckte att stavning inte var rätt är upp till dig har aldrig vad jag menade med lär dig svenska var att

vet du att man använder ÅÄÖåäö i svenskan annars kan du skriva INT

Får läsa tråden igen senare

 

Mvh Pho

Ändrades av pho
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tyckte att stavning inte var rätt är upp till dig har aldrig vad jag menade med lör dig svenska var att

vet du att man använder ÅÄÖåäö i svenskan annars kan du skriva INT

Får läsa tråden igen senare

 

Mvh Pho

INT    Du ar liiiite sen med det papekandet. INT Jo, jag vet det men INTe min dator INT

   INT Om du stor dig finns en knapp som heter ignonera medlem, tryck pa den slipper du ha angest! INT

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

INT    Du ar liiiite sen med det papekandet. INT Jo, jag vet det men INTe min dator INT

   INT Om du stor dig finns en knapp som heter ignonera medlem, tryck pa den slipper du ha angest! INT

Om jag pÅpekade det som många andra gjort enligt dig och skyller på sin dator "SBT" är 

så lågt du kunde ju inte svara på det med stavningen BAA

 

Så ta och ignorera mig istället så kanske du slipper ha Ångest.

 

Stranden Bang Thao på Phuket rensas på illegala rörelser

Fler än 40 butiker och restauranger som illegalt verkade på stränder i distriktet Thalang på Phuket monterades ner under fredagen av trupper, lokala tjänstemän och poliser som en del i upprensningskampanjen för att återta naturreservat och allmänna stränder från inkräktare.

Gårdagens operation att vräka försäljare och montera ner deras illegalt byggda butiker och restauranger på stranden Bang Thao leddes av bland annat överste Somchai Ponathong och Ma-an Samran – styrelseordförande för Choeng Thalays administrationsorganisation. Ma-an sade att tjänstemän kommer montera ner butiker som tillhör ägare som gått med på det, medan de som inte går med på det kommer att anmälas till polisen.

Överste Somchai försäkrade försäljarna att de kommer kunna fortsätta driva sina rörelser efter att en försäljningsplats organiserats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket av allt det goda som juntan sägs göra hade de kunnat göra utan kupp?

 

Hota taximaffian på Suvan   X

Sätta på tuktukmaffian på  Phuket  X

Kontrollera rislager            X

Rensa stränderna              X

Rensa ut korruption i de egna leden  X

Hota migrantarbetare   X

Göra provinserna i södern säkrare     X

Få Thailänderna att räta ryggen     X

Fixa VM-sändningar åt befolkningen  X

Fixa gratis konserter X

 

Var det viktigare att få makten   ?

Kommer det att bli demokratiska val igen ?

 

 

Nu har svammelpelle nåt en ny topp i svammelligan.

 

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag pÅpekade det som många andra gjort enligt dig och skyller på sin dator "SBT" är 

så lågt du kunde ju inte svara på det med stavningen BAA

 

Så ta och ignorera mig istället så kanske du slipper ha Ångest.

 

Stranden Bang Thao på Phuket rensas på illegala rörelser

Fler än 40 butiker och restauranger som illegalt verkade på stränder i distriktet Thalang på Phuket monterades ner under fredagen av trupper, lokala tjänstemän och poliser som en del i upprensningskampanjen för att återta naturreservat och allmänna stränder från inkräktare.

Gårdagens operation att vräka försäljare och montera ner deras illegalt byggda butiker och restauranger på stranden Bang Thao leddes av bland annat överste Somchai Ponathong och Ma-an Samran – styrelseordförande för Choeng Thalays administrationsorganisation. Ma-an sade att tjänstemän kommer montera ner butiker som tillhör ägare som gått med på det, medan de som inte går med på det kommer att anmälas till polisen.

Överste Somchai försäkrade försäljarna att de kommer kunna fortsätta driva sina rörelser efter att en försäljningsplats organiserats.

Glocalnets nya ansikte,  sluta svamla om sant du inte vet. Du har en aning om vare sig vad jag har for dator eller vad som egentligen utspelat sig pa beacherna pa Phuket, trilla inte av den kusen, det ar langt ner till marken!

 

Ga och nyp nan i din narhet sa kanske du mar battre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...