Jump to content
IGNORERAD

Drönare med mobiltelefoner flögs in på fängelse i Ratchaburi


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En drönare utrustad med en videokamera och två mobiltelefoner upptäcktes av vakter vid fängelset Khao Bin i Ratchaburi under måndagen - ett fängelse som sägs ha det bästa säkerhetssystemet av alla Thailands fängelsen.

Danai Supsin som arbetar på fängelset sade under tisdagen att personalen tidigare fått ett tips om att saker skulle försökas smugglas in. Under måndag kväll så hittade vakter den kamerautrustade drönaren på en trädgren inuti fängelset. Två Nokia-telefoner, fyra SIM-kort, två Bluetooth-anordningar, en integrerad krets och ett par hörlurar hade satts fast på den obemannade farkosten.

Personen som kontrollerade den lyckades fly, men polisen kommer kontrollera med försäljare av drönare för att hitta potentiella förövare.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/421795/drone-caught-smuggling-phones-into-jail

 

post-8073-0-26460500-1406192946.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nokia, connecting  fångar!  :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nokia, connecting  fångar!  :14:

Det skall drönare till att hjälpa "drönare"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skall drönare till att hjälpa "drönare"

Ock ingen hjälper  dig  :nono:  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock ingen hjälper  dig  :nono:  :nono:

Jag har sagt att jag inte skall hoppa på dig med personliga angrepp, så jag tänker inte svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ock ingen hjälper  dig  :nono:  :nono:

 

Ja, folk som sitter i snickerboa ska inte ha hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock ingen hjälper  dig  :nono:  :nono:

 

men det var ju lite småroligt så du kan väl åtminstone ge han karma :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, folk som sitter i snickerboa ska inte ha hjälp.

Nä behövs inte dom klarar sig själva, med eller utan drönare.

 

Men fan jag vill ha en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä behövs inte dom klarar sig själva, med eller utan drönare.

 

Men fan jag vill ha en sådan.

Du får en karma för den!  :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
...

Men fan jag vill ha en sådan.

En nokia-telefon... det går nog att införskaffa ;)

 

Funderade lite på varför dom inte skickade in en smartfån, men batteritiden på en dumfån är ju överlägsen om man nu inte kan komma åt en laddare så är det ju ett listigt val.

Jag har problem att komma ihåg var jag stoppade laddaren för dumfånen, men för den smarta så är det inga problem för den är ju som en nyfödd och ska ha mat var 4e timme eller nåt.

Tja, så var det med X10min i alla fall. Bra standby (för att vara så liten) men taltiden var inte lysande.

 

Dom är nog inte så korkade i alla fall... Men om nu korruptionen är så stor så hade det väl varit enklare att skicka den med nån vakt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En nokia-telefon... det går nog att införskaffa ;)

 

Funderade lite på varför dom inte skickade in en smartfån, men batteritiden på en dumfån är ju överlägsen om man nu inte kan komma åt en laddare så är det ju ett listigt val.

Jag har problem att komma ihåg var jag stoppade laddaren för dumfånen, men för den smarta så är det inga problem för den är ju som en nyfödd och ska ha mat var 4e timme eller nåt.

Tja, så var det med X10min i alla fall. Bra standby (för att vara så liten) men taltiden var inte lysande.

 

Dom är nog inte så korkade i alla fall... Men om nu korruptionen är så stor så hade det väl varit enklare att skicka den med nån vakt.

Rätt kul det där med Noika ponotele, det skall vara sålt till Majjkråsåft men en fabrik i Indien tuffar på för fullt å tillverkar "dumphoner" i Nokias namn! :thumbsup:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Rätt kul det där med Noika ponotele, det skall vara sålt till Majjkråsåft men en fabrik i Indien tuffar på för fullt å tillverkar "dumphoner" i Nokias namn! :thumbsup:  

Pirater, eller har pyttemjuk glömt bort vad dom har köpt kanske...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Dumphone har jag.

Nokia är det.

Och laddar var 3e dag.

Mkt enkelt.

 

Men kul att höra nya namn på tel. :thumbsup:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...