Jump to content
IGNORERAD

Lärare i Mae Hong Son misstänks ha skurit elev med linjal som straff


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En lärare i Mae Hong Son har nyligen nekat till anklagelser om att hon ska ha skurit en 4-årig elev med en linjal i metall framför hela klassen som ett straff.

Läraren från Mae Yuan Municipial School hävdar dock att hon gick till toaletten och att elevens öra redan blödde när hon kom tillbaka. Pojken var tvungen att sy fem stygn och alla hans klasskamrater insisterar att det var läraren som skadade honom.

Hon har arbetat på skolan i två år och två gånger tidigare så har klagomål inkommit på hennes våldsamma bestraffningar. En kommitté ska nu utreda händelsen och läraren kommer tillsvidare arbeta på ett postkontor.

Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2014/07/23/teacher-accused-cutting-kindergarteners-ear-ruler

 

post-8073-0-55849100-1406112431.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en manlig lärare så vet jag vad man kan skära av! Är det en kvinnlig lärare så vet jag vad man kan sy ihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en manlig lärare så vet jag vad man kan skära av! Är det en kvinnlig lärare så vet jag vad man kan sy ihop!

 

Det finns flera kulturer som vet vad man skall skära bort på kvinnor..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera kulturer som vet vad man skall skära bort på kvinnor..

 

Vad är det månne som man skall skära bort anser du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars pojk. Borde va ett solklart polisärende, grov misshandel typ.

 

Bra av grabbens klasskamrater o våga säga vad som hände.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars pojk. Borde va ett solklart polisärende, grov misshandel typ.

 

Bra av grabbens klasskamrater o våga säga vad som hände.

Förbannat modigt att ge sig på en 4 åring, man skulle skicka ner förövaren till Khao Lak och lämna över vederbörande till  SC!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Får inte lärarna riktiga knivar?

 

Hur kan man förvänta sig en bra utbildning när lärarna ska behöva kompromissa med dåliga verktyg?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det var väldigt vad dom börjar skolan tidigt i Thailand. 4år... vet inte vad jag gjorde då, men inte satt jag i skolan iallafall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väldigt vad dom börjar skolan tidigt i Thailand. 4år... vet inte vad jag gjorde då, men inte satt jag i skolan iallafall.

 

Det är som dagis med mer eller mindre undervisning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla idi*t. Tyvärr sitter gamla aga takter kvar hos vissa. Vår dotter fick på fingrarna när hon

råka ta en banan. Lärarn lär inte göra om det efter frugan var där. Hon hade lust att ge henne

en klase bananer o be henne stoppa upp dem nånstans..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ingår ju i den Thailandska uppfostringskulturen att ge barn fysisk bestraffning  när dom är "olydiga" så jag är inte förvånad.

Har själv sett en 3-årig få dask för att han inte höll tyst så fort mormor sa till.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ingår ju i den Thailandska uppfostringskulturen att ge barn fysisk bestraffning  när dom är "olydiga" så jag är inte förvånad.

Har själv sett en 3-årig få dask för att han inte höll tyst så fort mormor sa till.

 

Born41

 

Det har sedan många år varit förbjudet för lärare att aga barn.

Synd bara att lagen inte gäller föräldrar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har sedan många år varit förbjudet för lärare att aga barn.

Synd bara att lagen inte gäller föräldrar också.

Minns ett inlägg från IL att det var OK att "daska" barnen, hoppas han har ändrat uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ett inlägg från IL att det var OK att "daska" barnen, hoppas han har ändrat uppfattning.

 

Mnjaaa, tycker nog att det är skillnad på att "daska" eller smiska sitt barn lite lätt mot att faktiskt skada sitt barn.

När jag väl kunde prata med William (han var väl runt tre-fyra år) om rätt och fel, så behövs ju inte den lätta, fysiska tillrättavisningen, utan ord räckte.

 

En definitionsfråga och en svår sådan, men inte tar barn någon större skada av att få en liten dask på fingrarna om de gör något dumt.

Tror det är värre med detta daltande. Det är ju ändå en förälders jobb att lära sina barn skillnad på rätt och fel. 

 

(Ta nu inte detta som att jag tycker det är ok att slå sina barn hur som helst).

Link to comment
Dela på andra sajter

Mnjaaa, tycker nog att det är skillnad på att "daska" eller smiska sitt barn lite lätt mot att faktiskt skada sitt barn.

När jag väl kunde prata med William (han var väl runt tre-fyra år) om rätt och fel, så behövs ju inte den lätta, fysiska tillrättavisningen, utan ord räckte.

 

En definitionsfråga och en svår sådan, men inte tar barn någon större skada av att få en liten dask på fingrarna om de gör något dumt.

Tror det är värre med detta daltande. Det är ju ändå en förälders jobb att lära sina barn skillnad på rätt och fel. 

 

(Ta nu inte detta som att jag tycker det är ok att slå sina barn hur som helst).

Haller med 100%, den dar javla velourkulturen har forstort minst en generation som aldrig fick nagra granser i livsstarten!

Det ar en oerhord skillnad pa en "smisk i rumpan" och misshandel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn är mycket klokare och medvetna än vad många vuxna tror.

Barn förstår gester och tillrättavisningar men dom prövar gränserna hela tiden.

 

Ibland räckte det att man petade på någon, för att dom skulle känna skuld och börja gråta.

Kanske dom fick medömkan från mamma och om dom fick det så hade dom vunnit.

 

Att fostra barn får aldrig bli detsamma som att kuva dom,det är en balansgång mellan att bli självständiga och kreativa eller passiva.

 

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...