Jump to content
IGNORERAD

Fler trottoarer och gångvägar i Bangkok rensas på försäljare


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Illegala försäljare i Tha Tian och Tha Chang kommer att bli nästa mål när Bangkoks Storstadsadministration fortsätter sin plan med att rensa upp på stadens trottoarer.

Tjänstemän har försökt rensa trottoarerna där under en lång tid, men misslyckats eftersom försäljarna betalar "maffiatyper" för skydd, uppgav en källa. "Jag vet inte vart jag ska gå om jag ombeds gå," sade en fruktförsäljare. Hon och andra försäljare har sålt vid Tha Chang i över 40 år, och hon sade att de flesta av de illegala försäljare var "utomstående" som tar över trottoarerna på kvällarna.

Under gårdagen rensade tjänstemän trottoarer vid vid Klong Lot-kanalen och Högsta Domstolen, och trottoarer vid Ramkhamhaeng och Bo Bae Market har tidigare fått samma behandling. Fyra nya platser har tillhandahållits för försäljarna - Chatuchak 2 i Min Buri, Sanam Luang 2 i Thawi Watthana, mitt emot Bon Marche i Chatuchak samt framför Rat Buranas distriktskontor.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/421684/bma-extends-plan-to-clear-pavements

 

post-8073-0-88919900-1406008043.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Maffia är i och för sig inget man vill ha. Men samtidigt förlorar staden mycket av sin charm om man skulle rensa upp till den grad att staden börjar bli så "städad" som t ex. Singapore.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sterila storstäder i sten å  betong är inte så kul! In med mera blommor å gammalt, eller hur Elim?  :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sterila storstäder i sten å  betong är inte så kul! In med mera blommor å gammalt, eller hur Elim?  :thumbsup:

 

Finns mycket betong, cement, soptippar, risåkrar, lergölar och stenrös i Thailand.

Resten kallas för nationalparker eller är täckt av parasoller.

Inte så konstigt att faranger ska betala 200 baht för att släppas in i såna rariteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...