Jump to content
IGNORERAD

Pattaya Beach blir nästa mål för upprensning av illegala rörelser


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Pattaya Beach kommer snart bli mål för en liknande omorganisering som de som genomförts på Phuket, i enlighet med det Nationella Rådet för Fred och Ordnings policy om att återge stränderna till folket.

Militären och lokala myndigheter arbetar nu för att tackla problemen i Pattaya och ordna upp stranden precis som man gjort på Phuket. Med upprensningskampanjen siktar man på att lösa problem med orättvist användande av allmän mark samt lokala inflytelserika maffiagrupper. Hittills så har man framgångsrikt städat upp på Patong och 14 andra stränder.

Myndigheterna säger att man ska diskutera hur planen ska genomföras i Pattaya och speciellt hur man ska adressera de kryphål som finns i områdets administrativa metoder. När en komplett plan tagits fram så kommer personal från flottan och relaterade myndigheter iscensätta den.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/Pattaya-beach-cleaned/

 

post-8073-0-31996200-1405929114.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurra för bort med jetski men måste man nu ta med sig egen solstol och parasoll för att få sitta i skuggan?

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen, ett av Thailands största problem har ju varit stränderna, Pattayaborna kommer att dansa av glädje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen, ett av Thailands största problem har ju varit stränderna, Pattayaborna kommer att dansa av glädje.

 

Jag trodde största problemet var bristen på glass, men det kanske är löst nu det också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde största problemet var bristen på glass, men det kanske är löst nu det också?

Utgår från att en av de kommande åtgärderna är fri glass till alla i Pattaya :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket elande, va ska froken Chang nu syssla med?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sicket elande, va ska froken Chang nu syssla med?

Misstänker att hon har papperen i ordning
Link to comment
Dela på andra sajter

Bilden är inte från Pattaya Beach utan från Jomtien Beach, från en plats ganska långt söderut. Tornet i bakgrunden är en del av Pattaya Park.

 

Det skall bli intressant att se slutresultatet. Som vanligt verkar det behöva påpekas att det är illegala rörelser som skall tas bort. Dom som har korrekta tillstånd och har sin rörelse på rätt ställe borde inte behöva oroa sig. Som boende i närheten kommer jag nu att kunna se med egna ögon hur det går till och eftersom jag är bekant med en rörelseidkare på Jomtien Beach skall jag försöka ta reda på lite saker från den sidan oxo. Jag tror inte det blir en brist på solstolar och parasoller, men vi får som sagt se.

 

Om dom tar ett krafttag mot jetskimaffian vore det en välgärning. Inte för att jag själv är så dum så jag gör affärer med dom och blir lurad och/eller halvt ihjälslagen, men dels är dom en skam för området och landet i stort och dels så är dom en plåga att höra och känna lukten av. Det mesta åkandet på dom där stinkande apparaterna görs av uthyrarna själva, det är jag övertygad om. Det är sällan man ser kunder på dom där åken. Mestadels är det uthyrarna själva som far omkring som dårar längs med stranden och orsakar livsfara för badande och ett jävla oväsen. Att dom blir tvungna att lura av turister stora pengar för att få rörelsen att gå ihop är väl en naturlig följd av att det finns så få kunder... få kunder finns det för att det är överetablerat... vilket tvingar dom till att luras, så blir det ännu färre kunder...  överetablerat blir det p g a bristande etableringskontroll från myndigheterna... orsakat av korruption förstås!

 

Så nog kommer många att tycka detta är välkommet! Det finns många som behöver ha sig en rejäl attitydjustering här i Thailand och detta kommer tillsammans andra åtgärder från NCPO med flera att ge positiva exempel för de som sköter sig och skarpa varningar till mafiosi och mutkolvar.

 

"...hur man ska adressera de kryphål som finns i områdets administrativa metoder..."  Med detta antar jag att man avser den speciella status som Pattaya har. Som jag fattat det lyder man inte under "provinsguvernören" i Chonburi utan är sin egen "provins" och borgmästaren styr, på samma sätt som Bangkok Metropolitan Authority (?). Kan det vara riktigt uppfattat, frågas till de som vet bättre?

 

På grund av familjebokssystemet är det mycket få som bor i Pattaya som faktiskt är skrivna i stan och får rösta. Det behövs inte många röster för att bli Mayor, jag har hört siffran 25000, kan det stämma? För en halvmiljonstad! Skulle man ha råd att köpa sig dom rösterna finns det möjlighet till fina mutaffärer antar jag. Igen, input önskas från bättre vetande. Ett demokratiunderskott orsakas i alla händelser av systemet med familjeböcker. Det antika systemet har jag länge tyckt varit ett hot mot demokratin i Thailand - att folk inte får rösta där dom faktiskt bor! (Jaja, när dom väl får rösta igen, får jag skriva - innan någon besserwisser hoppar på mig...)

 

För övrigt: Glassförsäljarna på Jomtien är ambulerande, så dom kanske klarar sig. Annars finns alltid 7-Eleven en liten bit bort, så oroa sig inte för glassen, kära vänner!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att hon har papperen i ordning

Spelar det nagon roll?

Ska det rensas galler det val samtliga, de som senare kan uppvisa "riktiga" papper far val komma tebax!

Finns det riktiga papper? Har ingen aning, men utan "backshis" verkar det ha varit svart!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurra för bort med jetski men måste man nu ta med sig egen solstol och parasoll för att få sitta i skuggan?

 

born41

träffade en skåning för några år sedan hans kärring hyrde plats för solstolar så dom är nog legala, men allt annat omkring typ som du säger

jetski rövhålen tror jag knappast att dom någonsin gjort rätt för sig.för mej personligen så får dom gärna ta i med hårdhandskarna..

kanske en sista chans att rädda pattayas anseénde... min gamla favorit plats som sjunker för varje gång jag besöker stan.

Synd men verkar vara klantskallar som styrt Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

träffade en skåning för några år sedan hans kärring hyrde plats för solstolar så dom är nog legala, men allt annat omkring typ som du säger

jetski rövhålen tror jag knappast att dom någonsin gjort rätt för sig.för mej personligen så får dom gärna ta i med hårdhandskarna..

kanske en sista chans att rädda pattayas anseénde... min gamla favorit plats som sjunker för varje gång jag besöker stan.

Synd men verkar vara klantskallar som styrt Pattaya.

 

Nej min vän! Knappast klantskallar. Snarare ytterst slipade och skickliga mutkolvar!!!

 

I övrigt är vi fullkomligt överens!

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

I Patong fick ju av nagon outgrundlig anledning Jetskiuthyrarna vara kvar medans till synes serviceinriktade solstols o parasolluthyrare fick "bumsen"!

Om jag vill sitta i sanden finns det ju plats for det med, men vill jag ha "fast mark" under arselet sa finns det inte, snacka om att prioritera for turisterna, sitt i sanden och hyr jetski, annars kan ni halla er vid poolen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Patong fick ju av nagon outgrundlig anledning Jetskiuthyrarna vara kvar medans till synes serviceinriktade solstols o parasolluthyrare fick "bumsen"!

Om jag vill sitta i sanden finns det ju plats for det med, men vill jag ha "fast mark" under arselet sa finns det inte, snacka om att prioritera for turisterna, sitt i sanden och hyr jetski, annars kan ni halla er vid poolen!

Ja sjukt är det när glittren sätter regelverket; när jag var där sist så tog solstolar en lång bit från stranden för slippa höra oväsendet jetskina.

Ska nog  åka tillbaks till Phuket för att hur mycket som finns kvar av min favouthyrare, hela tiden serviemaid o trevlig..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är åt helvete är väl dessa bedrägerier som vi sett exempel på

är på forumet och att maffian tar plats men vi får väl hoppas att

utrensningarna funkar även i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Dom pratar om att städa stränderna. Undra hur många papperskorgar dom tänker sätta ut för att behålla stränderna rena från skräp och se till och bötfäll dom som kastar skräp omkring sig? Hitta en papperskorg är fan inte det lättaste i Thailand... tror fan Bangkok är den papperskorgsfattigaste stad jag nånsin varit i! :)

 

Hoppas det gäller Naklua Beach med, för den var riktigt vedervärdig sist jag var där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom pratar om att städa stränderna. Undra hur många papperskorgar dom tänker sätta ut för att behålla stränderna rena från skräp och se till och bötfäll dom som kastar skräp omkring sig? Hitta en papperskorg är fan inte det lättaste i Thailand... tror fan Bangkok är den papperskorgsfattigaste stad jag nånsin varit i! :)

 

Hoppas det gäller Naklua Beach med, för den var riktigt vedervärdig sist jag var där.

 

I Hua Hin har de löst problemet genom att  kränga parasoll / strandstolar hela vägen ner till och en bit ut i vattnet.

Eller hade sist jag var där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

I Cha Am fick dom  varken sälja något eller hyra ut solstolar på Onsdagar om jag minns rätt.

Då blev ju stranden städad en gång i veckan.

Någon "höjdare i staden åkte förbi å kollade den dagen.

Tomt och rent med Thaimått i a f.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilden är inte från Pattaya Beach utan från Jomtien Beach, från en plats ganska långt söderut. Tornet i bakgrunden är en del av Pattaya Park.

 

Det skall bli intressant att se slutresultatet. Som vanligt verkar det behöva påpekas att det är illegala rörelser som skall tas bort. Dom som har korrekta tillstånd och har sin rörelse på rätt ställe borde inte behöva oroa sig. Som boende i närheten kommer jag nu att kunna se med egna ögon hur det går till och eftersom jag är bekant med en rörelseidkare på Jomtien Beach skall jag försöka ta reda på lite saker från den sidan oxo. Jag tror inte det blir en brist på solstolar och parasoller, men vi får som sagt se.

 

Om dom tar ett krafttag mot jetskimaffian vore det en välgärning. Inte för att jag själv är så dum så jag gör affärer med dom och blir lurad och/eller halvt ihjälslagen, men dels är dom en skam för området och landet i stort och dels så är dom en plåga att höra och känna lukten av. Det mesta åkandet på dom där stinkande apparaterna görs av uthyrarna själva, det är jag övertygad om. Det är sällan man ser kunder på dom där åken. Mestadels är det uthyrarna själva som far omkring som dårar längs med stranden och orsakar livsfara för badande och ett jävla oväsen. Att dom blir tvungna att lura av turister stora pengar för att få rörelsen att gå ihop är väl en naturlig följd av att det finns så få kunder... få kunder finns det för att det är överetablerat... vilket tvingar dom till att luras, så blir det ännu färre kunder...  överetablerat blir det p g a bristande etableringskontroll från myndigheterna... orsakat av korruption förstås!

 

Så nog kommer många att tycka detta är välkommet! Det finns många som behöver ha sig en rejäl attitydjustering här i Thailand och detta kommer tillsammans andra åtgärder från NCPO med flera att ge positiva exempel för de som sköter sig och skarpa varningar till mafiosi och mutkolvar.

 

"...hur man ska adressera de kryphål som finns i områdets administrativa metoder..."  Med detta antar jag att man avser den speciella status som Pattaya har. Som jag fattat det lyder man inte under "provinsguvernören" i Chonburi utan är sin egen "provins" och borgmästaren styr, på samma sätt som Bangkok Metropolitan Authority (?). Kan det vara riktigt uppfattat, frågas till de som vet bättre?

 

På grund av familjebokssystemet är det mycket få som bor i Pattaya som faktiskt är skrivna i stan och får rösta. Det behövs inte många röster för att bli Mayor, jag har hört siffran 25000, kan det stämma? För en halvmiljonstad! Skulle man ha råd att köpa sig dom rösterna finns det möjlighet till fina mutaffärer antar jag. Igen, input önskas från bättre vetande. Ett demokratiunderskott orsakas i alla händelser av systemet med familjeböcker. Det antika systemet har jag länge tyckt varit ett hot mot demokratin i Thailand - att folk inte får rösta där dom faktiskt bor! (Jaja, när dom väl får rösta igen, får jag skriva - innan någon besserwisser hoppar på mig...)

 

För övrigt: Glassförsäljarna på Jomtien är ambulerande, så dom kanske klarar sig. Annars finns alltid 7-Eleven en liten bit bort, så oroa sig inte för glassen, kära vänner!

 

 

Tack. Kunde inte ha formulerat det bättre, Men mkt sämre

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom pratar om att städa stränderna. Undra hur många papperskorgar dom tänker sätta ut för att behålla stränderna rena från skräp och se till och bötfäll dom som kastar skräp omkring sig? Hitta en papperskorg är fan inte det lättaste i Thailand... tror fan Bangkok är den papperskorgsfattigaste stad jag nånsin varit i! :)

 

Hoppas det gäller Naklua Beach med, för den var riktigt vedervärdig sist jag var där.

Tror att alla papperskorgarna försvan när några la bomber i dem i Bkk. Förr fanns de överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr i tiden i Pattis var det mc uthyrana som var snakkisen Bluff påstådda fel osv Mc utan nr-plåt uthyrdes av ja just POLISEN genom bulvaner Är det borta nu efs. det bara nämns jetski De var också problem då Tidigt 80tal

Offe 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps

Nu har jetski blivit ett problem i S med Och våra udugliga politiker ( Oavsett färg ) Klar inte av att göra något Men i N Dk o Finland klarar man det

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att alla papperskorgarna försvan när några la bomber i dem i Bkk. Förr fanns de överallt.

 

Tror många papperskorgar försvann i samband med att böter för nedskräpning infördes.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hallo

 

Hur ser stränderna i Pattis ut nu?

Finns det inte ett parasoll och Chang inom synhåll?

Åker om 2 veckor och en rätt trevlig sysselsättning är ju att ta en Chang på stranden och kanske en liten massage

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...