Jump to content
IGNORERAD

Thailands junta meddelar fler regler för media och hotar med nedstängning


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ja, och vad har det med att diktaturen visa sitt rätta jag? Ännu en som inte begriper bara för att man inte tycker om det militären gör så måste man älska förra regeringen. Bara för en gör fel så är det ju ingen ursäkt för den andra att göra likadant?! Eller är det så din logik funkar?

Diktatur som Diktatur. Hur är din Logik, när du jämför. Thaksin Klanen med Juntan?

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Surin P3

    16

  • Joints

    15

  • MaiChai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är inte förrän man försöker bevisa andras dumhet som man blir medveten om sin egen.. :whistle: 

 

Inte för att jag vill vara elak, men med tanke på dina inlägg de senaste månaderna så tror jag att en kommentar likt denna verkligen inte är passande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag vill vara elak, men med tanke på dina inlägg de senaste månaderna så tror jag att en kommentar likt denna verkligen inte är passande.

Tyst Ben Dover..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog skulle det vara av intresse, åtminstone för mitt vidkommande, att få ta del av din analys av att press- och åsiktsfriheten numera i praktiken är helt borta.

 

Det trodde jag var en rättighet som journalister höll som "heligast" av allt och en förutsättning för att bedriva sin yrkesverksamhet.

 

Snälla du var tror du att en diktatrurens lakej ska svar på det..

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag ogillar Thaksin och Yingluck är väl inget som gått någon förbi.

Deras regeringar har förstört så mycket för Thailand.

Med det sagt, så har jag nog sällan om någonsin uttryckt mitt gillande till någon annan regering heller.

Fast det är klart, det verkar ju som att om man är emot Thaksin och Yingluck så spelar det mindre roll vad man själv tycker utan får påklistrade åsikter av de som gillar dem.

 

 

Nä, inte så likt mig. Lägger ut en bild på mig själv och familjen från mitt födelsedagskalas nyss.

 

attachicon.gifIMG_1215.jpg

Absolut inte men att tycka en totalitär stat är bättre än en form av diktatur är för mig förkastlig. Jag köper vom flestas åsikt att det har blivit bättre men på vilka orsaker? Diktatur? 

Där kommer jag ALDRIG hålla med er som JAG anser vara diktaturens ÄRKESVIN!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallar det nog värre än blint om du dessutom medvetet väljer det bortom all logik bara för att det är en "princip" du fått fast i skallen.

Skojar du mig med mig nu eller är du bara korkad TV du brukar vara saklig i dina inlägg fast jag tycker att dom är pro diktatoriska?

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du mig med mig nu eller är du bara korkad TV du brukar vara saklig i dina inlägg fast jag tycker att dom är pro diktatoriska?

 

Nej

 

Jag är synnerligen allvarlig

 

Och med tanke på vad du uttalat de senaste minuterna i olika trådar är du kanske en av de mest blinda/hatiska/osakliga av alla här kanske vad det gäller att blint hata ALLT som militären gör oavsett vad eller varför

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej

 

Jag är synnerligen allvarlig

 

Och med tanke på vad du uttalat de senaste minuterna i olika trådar är du kanske en av de mest blinda/hatiska/osakliga av alla här kanske vad det gäller att blint hata ALLT som militären gör oavsett vad eller varför

Du fick en karma för VAD du tycker. Jag tycker uppenbart inte samma sak som dig då en diktatur ALDRIG kan föra en stat framåt. Jag tycker att du ska tänka llite utsidan boxen när det gäller militären och deras aganda, Förstår att DU tycker att militärdiktaturen är bra för Thailand när dom har fått bort Thaksin och hans Puppiesyster YL men det är fortfarande HELT förksatligt när vi pratar demokrati.

 

Varför kan inte militären gå in i Svensk demokrati och se till att genonföra något av blockens politik (självklart är det demokratiskt då militären går in och hjälper till att genomföra den) Förstår inte du som en i Sverige uppvuxen människa att diktatur kan aldrig jämföras med diktatur hur du än försöker att förmedla den bilden. Fy och skäms på dig. btw jag ser fram emot att träffas igen och fortsätta denna diskussion!

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en karma för VAD du tycker. Jag tycker uppenbart inte samma sak som dig då en diktatur ALDRIG kan föra en stat framåt. Jag tycker att du ska tänka llite utsidan boxen när det gäller militären och deras aganda, Förstår att DU tycker att militärdiktaturen är bra för Thailand när dom har fått bort Thaksin och hans Puppiesyster YL men det är fortfarande HELT förksatligt när vi pratar demokrati.

 

Varför kan inte militären gå in i Svensk demokrati och se till att genonföra något av blockens politik (självklart är det demokratiskt då militären går in och hjälper till att genomföra den) Förstår inte du som en i Sverige uppvuxen människa att diktatur kan aldrig jämföras med diktatur hur du än försöker att förmedla den bilden. Fy och skäms på dig. btw jag ser fram emot att träffas igen och fortsätta denna diskussion!

 

Du är så otroligt blind i ditt hat så det blir lite pinsamt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så otroligt blind i ditt hat så det blir lite pinsamt !

Gav dig en ny karma. 

Har absolut inget hat mot dig eller andra som skriver här. Mitt hat är mot att militären ger sig in i den demokratiska debatten och dess utformning. Jag ber om ursäkt att jag inte har förmedlat denna uppfattning för dig och andra på detta forum! Kan även berätta att JAG tycker att Thaksin är sjukt korrupt. Men det tycker jag också att många andra fler är i den Thailändska politiken!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så otroligt blind i ditt hat så det blir lite pinsamt !

 

Det finns fler ....... :whistle: 

 

(bland båda sidor)

 

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fler .... :whistle:

 

(bland båda sidor)

 

 

 

Mvh Hobbe

 

tjoho!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav dig en ny karma. 

Har absolut inget hat mot dig eller andra som skriver här. Mitt hat är mot att militären ger sig in i den demokratiska debatten och dess utformning. Jag ber om ursäkt att jag inte har förmedlat denna uppfattning för dig och andra på detta forum! Kan även berätta att JAG tycker att Thaksin är sjukt korrupt. Men det tycker jag också att många andra fler är i den Thailändska politiken!

 

Ja. Det är just det hatet som förblindar dig och gör att du inte längre kan se händelserna i Thailand i ett perspektiv

 

Ställ dig själv frågorna nedan och försök se om du kan svara på dom

- Vad har hänt i Thailand de senaste 10 åren ?

- Varför har detta hänt

- Vilka är skyldiga

- Vilka problem finns i landet idag och de senaste månaderna ?

- Vilka åtgärder krävs för att vrida landet på rätt kurs

- Vilka maktgrupper i landet är mest lämpade att få landet på rätt kurs

- Vilka kan presentera en plan för hur landet skall kunna sätta fart framåt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Det är just det hatet som förblindar dig och gör att du inte längre kan se händelserna i Thailand i ett perspektiv

 

Ställ dig själv frågorna nedan och försök se om du kan svara på dom

- Vad har hänt i Thailand de senaste 10 åren ?

- Varför har detta hänt

- Vilka är skyldiga

- Vilka problem finns i landet idag och de senaste månaderna ?

- Vilka åtgärder krävs för att vrida landet på rätt kurs

- Vilka maktgrupper i landet är mest lämpade att få landet på rätt kurs

- Vilka kan presentera en plan för hur landet skall kunna sätta fart framåt

 

Herrgud TV

 

Jag har inget hat men du visar upp mer och mer fasader över att du gillar en militärdiktatur. Vad är det inte du förstår?

En militärdiktatur är alltid en militärdiktatur även om dom visar intuntioner att dom är pro demokratiska.

 

Usch och schas på dig om du inte inser detta.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte glittermaffians övertagande o bestämmande för det fria ordet, Patetiskt är det.

Jag kan inte släppa vad som hände Kambodja, dom dödade alla indlektuella skapade kaos med sitt mördande.

När Thaiarna börjar protestera,  ska dom stoppa det med sina bössor o granater..

Jag kan bara se det som en nödlösning, som inte är en lösning på att skapa demokrati i landet..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrgud TV

 

Jag har inget hat men du visar upp mer och mer fasader över att du gillar en militärdiktatur. Vad är det inte du förstår?

En militärdiktatur är alltid en militärdiktatur även om dom visar intuntioner att dom är pro demokratiska.

 

Usch och schas på dig om du inte inser detta.

 

Du pratar i din blindhet. Förklara istället i sak vad du menar !

 

Försök kom med vettiga argument som svara på frågorna ovan istället för blinda floskler !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du pratar i din blindhet. Förklara istället i sak vad du menar !

 

Försök kom med vettiga argument som svara på frågorna ovan istället för blinda floskler !

 

Svårt att diskutera med undanflykternas mästare. Men här kommer ett försök.

 

Militären SKA ALDRIG BLANDA SIG I DEMOKRATIN.

 

Har du förstått min synpunkt?

 

Annars då är allt bra?

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att diskutera med undanflykternas mästare. Men här kommer ett försök.

 

Militären SKA ALDRIG BLANDA SIG I DEMOKRATIN.

 

Har du förstått min synpunkt?

 

Annars då är allt bra?

 

Men släng flosklerna och diskutera verkligheten istället !!

 

Så hur skall då demokratin komma på fötter och fås att fungera i en nära framtid i den verklighet Thailand befinner sig i sedan ett år tillbaka ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men släng flosklerna och diskutera verkligheten istället !!

 

Så hur skall då demokratin komma på fötter och fås att fungera i en nära framtid i den verklighet Thailand befinner sig i sedan ett år tillbaka ?

till exempel att militären hjälper den sittande regeringen och om den sittande regeringen gör bort sig så kan dom röstas bort. dvs demokrati!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

till exempel att militären hjälper den sittande regeringen och om den sittande regeringen gör bort sig så kan dom röstas bort. dvs demokrati!

 

Jösses.

 

Och det tror du skall fungera med tanke på vad som hänt de senaste 10 åren

 

är du så blind ?

 

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses.

 

Och det tror du skall fungera med tanke på vad som hänt de senaste 10 åren

 

är du så blind ?

 

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Jag kanske är så blåögd och blind men det är vad vi som har någon utbildning över huvud taget kallar demokrati. Inte det du kallar blåögdhet och blindhet utan en sån som simpel tanke som jag kallar demokrati! Visst får du fortsätta att kalla mig blåögd och blind men frågan är om inte du framställer dig som en en diktatorisk människa utan empati för demokratiska rörelser. Så nu kommer min lilla fråga, ska du fortsätta att försvara militärdiktaturen och framställa dig som en "dum" människa vilket jag inte tycker att du är utan bara låta vår lilla konservation bara få rinna ut i sanden!

 

Hoppas verkligen att du förstår att det är MILITÄRDIKTATUREN jag inte gillar!

 

Hoppas verkligen inte att jag får ett svar av dig nu, då du kommer att bevisa att du i så fall gillar alla former av militärdiktaturer om det bara blir bra för dig!

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är så blåögd och blind men det är vad vi som har någon utbildning över huvud taget kallar demokrati. Inte det du kallar blåögdhet och blindhet utan en sån som simpel tanke som jag kallar demokrati! Visst får du fortsätta att kalla mig blåögd och blind men frågan är om inte du framställer dig som en en diktatorisk människa utan empati för demokratiska rörelser. Så nu kommer min lilla fråga, ska du fortsätta att försvara militärdiktaturen och framställa dig som en "dum" människa vilket jag inte tycker att du är utan bara låta vår lilla konservation bara få rinna ut i sanden!

 

Hoppas verkligen att du förstår att det är MILITÄRDIKTATUREN jag inte gillar!

 

Hoppas verkligen inte att jag får ett svar av dig nu, då du kommer att bevisa att du i så fall gillar alla former av militärdiktaturer om det bara blir bra för dig!

 

Men hur satans enkelriktat blind kan du bli. Du börjar bli pinsam nu

 

Släpp hörnflaggan och glöm för en liten stund att du HATAR militärer och försök istället på ett konstruktivt sätt att diskutera hur Thailands problem skall lösas !

 

Hur skall man få stopp på korruptionen bland de ledande politikerna

 

Hur skall man få stopp på korruptionen på lägre nivå

 

Hur skall man bygga upp ett demokratiskt system i landet som tvingar valda politiker att följa demokratiska principer, lagar och regler ?

 

Hur skall man få landet på rätt köl och börja utvecklas istället för som senaste tiden bara brytas ner och närma sig allt mer ett kaos med inbördeskrig ?

 

Det är du som hela tiden påstår att jag "försvarar militärdiktaturen" men tala dom om på vilket sätt jag gör det !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så otroligt blind i ditt hat så det blir lite pinsamt !

 

För att vara en som säger sig inte gilla floskler använder du otroligt många själv.

Ett axplock:

 

Snyggt självmål !

är du så blind ?

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Men släng flosklerna och diskutera verkligheten istället !!

Du pratar i din blindhet. Förklara istället i sak vad du menar !

Försök kom med vettiga argument som svara på frågorna ovan istället för blinda floskler !

har du bara otur när du tänker nu eller ?

Om du inte ens själv förstår skillnaden blir det rätt meningslöst att ens diskutera detta med dig !

Hoppas du bara spelar dum

God dag strutsen !!

Du är så otroligt mekaniskt förutsägbar som en lite robot !

Skriv in dig på någon skola som utbildar i demokrati

Det beror nog i huvudsak på din totala brist på kunskap om vad demokrati egentligen är

Sicket svammel !

Inte ens IL kan bete sig så illa som du gör !

Det saknas alla förutsättningar för en konstruktiv debatt med dig

Som vanligt en massa ordbajsande utan verkligt innehåll

Men du som kan och vet allt om alla kanske skulle söka som PM:s rådgivare

Sämre än förra kan det ju inte bli i alla fall !

Är din UT-kanal så enormt dominerande i dig så det helt enkelt inte får plats en IN-kanal ?

Eller vad är det annars för fel på dig när du beter dig så illa mot andra personer ?

Hett tips: slutatro så mycket om andra och försök istället förklara vad du själv tycker

Du har hittills bara sysslat med det första och du är riktigt dålig på det.

Eller så är din förmåga att läsa vad andra skriver och tycker strax under noll.

Har precis samma tanke just nu för maken till otrevlig och osympatisk människa på MPR var det väldigt länge sedan det fanns

Hur f:n skall man kunna debattera men en sådan vidrig typ som dessutom representerar båda parterna i en diskussion själv !?

Du skulle f:n få gå om alla 9 årens grundskoleutbildning i läsförståelse

Och du har som vanligt bara en lam eller personinriktad kommentar utan nytta.

Jag är den jag är och tänker inte ändra mig

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses.

 

Och det tror du skall fungera med tanke på vad som hänt de senaste 10 åren

 

är du så blind ?

 

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Ps läs mitt tidigare inlägg. Det räcker så! ps du får en karma till..

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...