Jump to content
IGNORERAD

Thailands junta meddelar fler regler för media och hotar med nedstängning


MPR Nyheter

Recommended Posts

Inte finns det mycket som rättfärdigar felen som begåtts av Yingluck.

Jamen då är det ju lugnt att fista folket..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Surin P3

    16

  • Joints

    15

  • MaiChai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tyckte först att det var lite märkligt att man inte fick intervjua "lärda personer" men nu förstår jag att det inte var så konstigt trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur mycket ris har försvunnit från Risprogramet? Vilka har fått dom pengarna. Är det bättre. Vilka har förlorat på det, jo Thailändska folket, för utblivna Skattepengar.

 

Sakaeo

 

Sakaeo

Ja, och vad har det med att diktaturen visa sitt rätta jag? Ännu en som inte begriper bara för att man inte tycker om det militären gör så måste man älska förra regeringen. Bara för en gör fel så är det ju ingen ursäkt för den andra att göra likadant?! Eller är det så din logik funkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vill jag minnas att fler gjort efter lite promille!

666

Ojdå! Inte vara ledsen nu, det klär dig inte. Du kommer nog över det med ska du se.

 

555

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar tydligen ingen roll vad juntan gör. För är det något som kan uppfattas som negativt griper man närmaste halmstrå och bortförklarar det med att Shinfamiljen minsann var minst lika dålig. Hjälper inte det så kör man med blodet på gatankortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar tydligen ingen roll vad juntan gör. För är det något som kan uppfattas som negativt griper man närmaste halmstrå och bortförklarar det med att Shinfamiljen minsann var minst lika dålig. Hjälper inte det så kör man med blodet på gatankortet.

Välbeprövad metod på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow nu har korruptions mobben fått luft under vingarna., apropå att famla efter ett halmstrå.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar tydligen ingen roll vad juntan gör. För är det något som kan uppfattas som negativt griper man närmaste halmstrå och bortförklarar det med att Shinfamiljen minsann var minst lika dålig. Hjälper inte det så kör man med blodet på gatankortet.

 

Nä, Shinfamiljen var värre. De utgav ju sig för att vara demokratiska och värna om demokrati och yttrandefrihet. Vilket en del upptäckt att de definitivt inte är.

 

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy. It can only fool the gullible. 

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy, and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy. 

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar tydligen ingen roll vad juntan gör. För är det något som kan uppfattas som negativt griper man närmaste halmstrå och bortförklarar det med att Shinfamiljen minsann var minst lika dålig. Hjälper inte det så kör man med blodet på gatankortet.

Dom som på forumet protesterar mest mot juntans ingripande framställer det hela som att det var helt oväntat att juntan stryper nyhetsflödet.

Tyvärr ganska normalt i en diktatur även om det är förkastligt. Så det är nog ingen som försöker bortförklara det. Vad som däremot är anmärkningsvärt är att pressfriheten har varit så dålig i nånting som många försöker framhålla var en demokrati. Pressfrihet är en av hörnstenarna i demokrati. Jag har dock aldrig hört att Pressfrihet är nånting som normalt brukar förekomma i diktatur på ett föredömligt sätt.

Ditt inlägg som jag citerar känns således likställt som du slåss med väderkvarnar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

MJa, men detta

 

Dom som på forumet protesterar mest mot juntans ingripande framställer det hela som att det var helt oväntat att juntan stryper nyhetsflödet.
Tyvärr ganska normalt i en diktatur även om det är förkastligt. Så det är nog ingen som försöker bortförklara det. Vad som däremot är anmärkningsvärt är att pressfriheten har varit så dålig i nånting som många försöker framhålla var en demokrati. Pressfrihet är en av hörnstenarna i demokrati. Jag har dock aldrig hört att Pressfrihet är nånting som normalt brukar förekomma i diktatur på ett föredömligt sätt.
Ditt inlägg som jag citerar känns således likställt som du slåss med väderkvarnar.

 

Mja, men detta är ju en fin diktatur med ädla avsikter och enkom för Thailands bästa och då är det ju lite konstigt att de är rädda för "lärda personer".

Allting har ju blivit så mycket bättre ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Välbeprövad metod på MPR.

 

Ja, väldigt. Men konstigt att samma personer som kritiserar andra för just det själva använder sig av samma taktik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, väldigt. Men konstigt att samma personer som kritiserar andra för just det själva använder sig av samma taktik.

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar tydligen ingen roll vad juntan gör. För är det något som kan uppfattas som negativt griper man närmaste halmstrå och bortförklarar det med att Shinfamiljen minsann var minst lika dålig. Hjälper inte det så kör man med blodet på gatankortet.

 

Och en hel del anser blint att ALLT juntan gör är fel oavsett vad det är :whistle:

 

Och man kör med alla möjliga kort i sin kortlek där..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en hel del anser blint att ALLT juntan gör är fel oavsett vad det är :whistle:

 

Och man kör med alla möjliga kort i sin kortlek där..

 

Frågan till vissa om juntan gör några fel alls, är mera relevant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, Shinfamiljen var värre. De utgav ju sig för att vara demokratiska och värna om demokrati och yttrandefrihet. Vilket en del upptäckt att de definitivt inte är.

 

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy. It can only fool the gullible. 

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy, and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy. 

 

Jamen då gör det ju inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en hel del anser blint att ALLT juntan gör är fel oavsett vad det är :whistle:

 

Och man kör med alla möjliga kort i sin kortlek där..

 

Ja, jag kritiserar allt juntan gör tills den dag de självmant avgår och burar in sig. Du får gärna kalla det blint men jag tycker det är tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag kritiserar allt juntan gör tills den dag de självmant avgår och burar in sig. Du får gärna kalla det blint men jag tycker det är tvärtom.

 

Kallar det nog värre än blint om du dessutom medvetet väljer det bortom all logik bara för att det är en "princip" du fått fast i skallen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallar det nog värre än blint om du dessutom medvetet väljer det bortom all logik bara för att det är en "princip" du fått fast i skallen.

 

Kul att du säger det.

Se inlägg #41

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallar det nog värre än blint om du dessutom medvetet väljer det bortom all logik bara för att det är en "princip" du fått fast i skallen.

Det är inte förrän man försöker bevisa andras dumhet som man blir medveten om sin egen.. :whistle: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte förrän man försöker bevisa andras dumhet som man blir medveten om sin egen.. :whistle: 

 

Om det vore så väl :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte förrän man försöker bevisa andras dumhet som man blir medveten om sin egen.. :whistle: 

 

Snyggt självmål ! :14:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...