Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways lägger om rutterna till och från Europa.


Khun Ken

Recommended Posts

Lung Lennart

Borde inte alla flygbolag tänkt på detta för länge sedan. Ukraina har länge varit på risklistan för överflygningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste alltid hända en olycka innan man får tummen ur, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta undviker Ukrainas luftrum nu, men turkarna väljer fortfarande att spara bränsle trots löften.

 

A number of airlines around the world have announced they are going to reroute flights to avoid Ukrainian airspace.

The list of companies includes Russian Aeroflot, UTair and Transaero, German Lufthansa and Turkish airlines.

“After the incident we have decided to avoid Ukrainian airspace,” a Turkish Airlines spokesman said.

 

post-10507-0-36977500-1406286470_thumb.j

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt tomt just nu över östra ukraina i alla fall

 

post-3404-0-44253200-1406287028_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna har precis lämnat ukrainsk luftrum - iaf denna flight.

 

De flög där igår med.

 

Kan de ljuga om detta kan de ju påstå vadsomhelst om sin flygsäkerhet.

Att ryssarna gör det, är en sak, de har ju kontrollen över missilerna på backen.

 

post-10507-0-81382000-1406287650_thumb.j

 

 

Bortsett från ryssar och de som avgår / ankommer till Ukraina tror jag Turkarna är ensamma om att chansa.

 

post-10507-0-95207600-1406288136_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man flyger fortfarande över Afghanistan och gjort så ett bra tag...

Svårt att komma så högt med en stenslunga.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Borde inte alla flygbolag tänkt på detta för länge sedan. Ukraina har länge varit på risklistan för överflygningar.

Det kan man tycka, men de varningar som tidigare utfärdats gällde mer om oklarheter vem som ansvarar för kontroll av luftrummet och inte att civila flygplan skulle skjutas ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna har precis lämnat ukrainsk luftrum - iaf denna flight.

 

De flög där igår med.

 

Kan de ljuga om detta kan de ju påstå vadsomhelst om sin flygsäkerhet.

Att ryssarna gör det, är en sak, de har ju kontrollen över missilerna på backen.

 

attachicon.gifTA_Ukr06.jpg

 

 

Bortsett från ryssar och de som avgår / ankommer till Ukraina tror jag Turkarna är ensamma om att chansa.

 

attachicon.gifTA_Ukr07.jpg

 

Vad jag kan se så är det inga flyg som går över östra Ukraina! Rebellerna i öster kan inte skjuta ner ett flygplan som flyger över västra Ukraina.

Däremot hade ju turkarna och dom andra flygbolagen som flyger över västra Ukraina kunnat vara tydligare med att dom bara tänkte sluta flyga över dom östra delarna.

Jag anser nog risken att bli nedskjuten är större för dom många flygplanen som flyger över ryskt luftrum och slickar gränsen mot östra Ukraina.

Står man på marken med en missil så kan det vara svårt att se vart gränsen går i luften så att säga och då kan det klia i fingrarna efter några styrkande glas vodka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan se så är det inga flyg som går över östra Ukraina! Rebellerna i öster kan inte skjuta ner ett flygplan som flyger över västra Ukraina.

Däremot hade ju turkarna och dom andra flygbolagen som flyger över västra Ukraina kunnat vara tydligare med att dom bara tänkte sluta flyga över dom östra delarna.

Jag anser nog risken att bli nedskjuten är större för dom många flygplanen som flyger över ryskt luftrum och slickar gränsen mot östra Ukraina.

Står man på marken med en missil så kan det vara svårt att se vart gränsen går i luften så att säga och då kan det klia i fingrarna efter några styrkande glas vodka.

 

Som du kan se på bilderna så undviker de flesta bolagen hela Ukraina.

Turkarna sa själva, som jag skrev om tidigare...:

 

A number of airlines around the world have announced they are going to reroute flights to avoid Ukrainian airspace.

The list of companies includes Russian Aeroflot, UTair and Transaero, German Lufthansa and Turkish airlines.

“After the incident we have decided to avoid Ukrainian airspace,” a Turkish Airlines spokesman said.

 

Om man med "östra Ukraina" menar det som är "till höger om mitten"

så tycker jag nog att turkarna uppfyller alla kriterierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kan se på bilderna så undviker de flesta bolagen hela Ukraina.

Turkarna sa själva, som jag skrev om tidigare...:

 

A number of airlines around the world have announced they are going to reroute flights to avoid Ukrainian airspace.

The list of companies includes Russian Aeroflot, UTair and Transaero, German Lufthansa and Turkish airlines.

“After the incident we have decided to avoid Ukrainian airspace,” a Turkish Airlines spokesman said.

 

Om man med "östra Ukraina" menar det som är "till höger om mitten"

så tycker jag nog att turkarna uppfyller alla kriterierna.

 

Ja det tycker jag också! Västra Ukraina varnas det inte ens för. Men det varnas för att flyga över Afganistan men det gör dom flesta inklusive Thai vad jag  har kunnat se.

Afganistan kan många tro är ett stenåldersland men faktum är att USA såg till att dom fick högteknologiska vapen när dom låg i krig mad Sovjetunionen. Hur många av dessa som finns kvar i dag och kan skjuta ner ett trafikflygplan kan man bara gissa.

 

post-11166-0-73271500-1406375761_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja det tycker jag också! Västra Ukraina varnas det inte ens för. Men det varnas för att flyga över Afganistan men det gör dom flesta inklusive Thai vad jag  har kunnat se.

Afganistan kan många tro är ett stenåldersland men faktum är att USA såg till att dom fick högteknologiska vapen när dom låg i krig mad Sovjetunionen. Hur många av dessa som finns kvar i dag och kan skjuta ner ett trafikflygplan kan man bara gissa.

 

attachicon.gifflygzoner1.jpg

 

Når dessa Stinger-missiler upp till 10.000 meter? När väl knappt halvvägs har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...