Jump to content
IGNORERAD

Polischef i Ratchaburi förflyttas på grund av illegalt spelande i hans distrikt


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Chefen för Ban Pongs polisstation i Ratchaburi - Itthipol Chalayondecha - förflyttades abrupt till en inaktiv post under torsdagen efter att lokala tjänstemän och militär personal slagit till mot en spelhåla under tisdag natt.

Under tillslaget lyckades man beslagta mycket spelutrustning men spelarna lyckades av oklar anledning fly. Krisana Sapdej - polischef i Ratchaburi - sade att Itthipol har misslyckats med att följa instruktioner om att inget illegalt spelande får försiggå i distriktet.

Utöver illegalt spelande så sade han att distriktet var fullt av andra brott, så som stölder och illegala droger, och flera klagomål har dessutom gjorts över polisens passivitet. Itthipol har nu ersatts av Chatchai Nathoeng - vice polischef i Ratchaburi.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/ban-pong-police-chief-ousted-failing-curb-illegal-gambling/

 

post-8073-0-92227900-1405666985.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en polis som får löneförmånerna av att främja brottslighet indragna.

Hur ska det gå med Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det var Ratchaburi så det inte var Isaan.

För hade det varit Isaan så hade det varit högst orättvis att låta honom sluta tjäna dessa pengar. ;)

För det har jag minsann läst på MPR att det är så. Dumma dom där militärerna som tycker att sådana trivialiteter som att lagar ska efterföljas. Och rent förolämpande att folk ska tvingas göra det jobb dom är anställda för... :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det var Ratchaburi så det inte var Isaan.

För hade det varit Isaan så hade det varit högst orättvis att låta honom sluta tjäna dessa pengar. ;)

För det har jag minsann läst på MPR att det är så. Dumma dom där militärerna som tycker att sådana trivialiteter som att lagar ska efterföljas. Och rent förolämpande att folk ska tvingas göra det jobb dom är anställda för... :)

Krökarn skriver ju en helvtes massa inlägg.

08 % av dem förstår jag ingen ting, när han tillägger en liknelse så för står jag no nade.

 

Var är felet hos mig eller hos krökarn, försöker han ha ett språk som ingen djävel begriper, "eget byråkrat spåk"

Är jag totalt ensam om att inte förstå vad krökarn skriver i de flesta inlägg. När han försöker med en liknelse blir det sju reser värre.

Men min fråga i detta är det några mer som uppfattar vad jag ser menar.

Detta är min uppfattning av Jannes skriverier

Link to comment
Dela på andra sajter

Krökarn skriver ju en helvtes massa inlägg.

08 % av dem förstår jag ingen ting, när han tillägger en liknelse så för står jag no nade.

 

Var är felet hos mig eller hos krökarn, försöker han ha ett språk som ingen djävel begriper, "eget byråkrat spåk"

Är jag totalt ensam om att inte förstå vad krökarn skriver i de flesta inlägg. När han försöker med en liknelse blir det sju reser värre.

Men min fråga i detta är det några mer som uppfattar vad jag ser menar.

Detta är min uppfattning av Jannes skriverier

 

Då dom flesta brukar klaga på att dina meddelanden är svåra att tyda. Så är nog risken att den inkompabiliteten med omvärlden slagit sig på din läsförståelse också . :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en polis som får löneförmånerna av att främja brottslighet indragna.

Hur ska det gå med Thailand?

Det är den dj@vla juntans fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Krökarn skriver ju en helvtes massa inlägg.

08 % av dem förstår jag ingen ting, när han tillägger en liknelse så för står jag no nade.

 

Var är felet hos mig eller hos krökarn, försöker han ha ett språk som ingen djävel begriper, "eget byråkrat spåk"

Är jag totalt ensam om att inte förstå vad krökarn skriver i de flesta inlägg. När han försöker med en liknelse blir det sju reser värre.

Men min fråga i detta är det några mer som uppfattar vad jag ser menar.

Detta är min uppfattning av Jannes skriverier

?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Krökarn skriver ju en helvtes massa inlägg.

08 % av dem förstår jag ingen ting, när han tillägger en liknelse så för står jag no nade.

 

Var är felet hos mig eller hos krökarn, försöker han ha ett språk som ingen djävel begriper, "eget byråkrat spåk"

Är jag totalt ensam om att inte förstå vad krökarn skriver i de flesta inlägg. När han försöker med en liknelse blir det sju reser värre.

Men min fråga i detta är det några mer som uppfattar vad jag ser menar.

Detta är min uppfattning av Jannes skriverier

Skönt med folk som förklarar var dom står så andra slipper fundera :14::thumbsup: :thumbsup:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Då dom flesta brukar klaga på att dina meddelanden är svåra att tyda. Så är nog risken att den inkompabiliteten med omvärlden slagit sig på din läsförståelse också . :)

Nu var ju inte frågan ställd till dig, ang ende ditt sätt att u trygga dig.. utan till övriga forum medlemmar.

Men synonymt för dig, kunde du inte låta bli ock kommentera,. räknade ut innan att du skulle vara den första att kommentera,  men du glömde en oförståelig liknelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var ju inte frågan ställd till dig, ang ende ditt sätt att u trygga dig.. utan till övriga forum medlemmar.

Men synonymt för dig, kunde du inte låta bli ock kommentera,. räknade ut innan att du skulle vara den första att kommentera,  men du glömde en oförståelig liknelse.

Då hade det väl varit bättre att inte citera mig så att jag får ett mail som talat om at "carpenter citerade ett av dina inlägg "

Eller så hade du kunnat skriva att du inte ville ha svar av mig.

Tillhör lixom god ton att den som är citerad svarar. Men inte ens det var du tydligen med på.

 

Jag ska inte insinuera att du tagit nånting man inte får köra bil på.

Men med sådana svar som du ger så ger du allvarligt underlag för en fundering i den riktningen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Krökarn skriver ju en helvtes massa inlägg.

08 % av dem förstår jag ingen ting, när han tillägger en liknelse så för står jag no nade.

 

Var är felet hos mig eller hos krökarn, försöker han ha ett språk som ingen djävel begriper, "eget byråkrat spåk"

Är jag totalt ensam om att inte förstå vad krökarn skriver i de flesta inlägg. När han försöker med en liknelse blir det sju reser värre.

Men min fråga i detta är det några mer som uppfattar vad jag ser menar.

Detta är min uppfattning av Jannes skriverier

Jag har svårt för en del saker i dina inlägg. Fast och andra sidan är de väldigt olika, pendlar mellan fullt begripliga till så gott som obegripliga.

Ofta kan man ju gissa vad som menas, men ibland kan visa saker vara svåra att komma på.

 

Till exempel i ovanstående citat "no nande", är svårtytt, nu framgår det av det övriga innehållet kan man ana sig till att det betyder "ingenting". Om det är dialekt eller något främmande språk har jag inte någon aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...