Jump to content
IGNORERAD

När Thaksin beslutade att lämna Thailand.


Khun Ken

Recommended Posts

Jag har aldrig sett att du gnällt på IL´s inlägg!

Orkar varken länka eller leta upp  tidigare inlägg! Men jag kan lova dig att jag har gnällt på IL-s inlägg ibland!

Tror du mig inte.så leta bland tidigare inlägg. Du är ju duktig på att hitta det mesta. lovar att du hittar en del godis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    18

  • Khun Ken

    13

  • thomas001

    5

  • Moritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mr Ning Ning

Thaivarianden, Somchai, stark som en chang!

Jag kan tyvärr inget om Chang. ???

Nam Soda får duga för mig. :nyam:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tyvärr inget om Chang. ???

Nam Soda får duga för mig. :nyam:

Nja, den animala varianten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Nja, den animala varianten!

Huvva!

Måste vara starkare än Björnklister då.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan klippa och klistra, har en trearing som delger sina kunskaper och dar ligger du garanterat i lae!

ä = alt 132 ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir val inte nyare for det?

Nu far man ju bade skriva och tycka vad man vill och det tycker jag denna trad ger klart uttryck for, men att betrakta detta som en nyhet ar for mig totalt missriktat. 

Nu ska han i alla fall ha fodelsedagskalas for sig och syrran kommer och halsar pa, undrar om han uppmarksammat all uppskattning han roener fran MPR, kanske nagon av medlemmarna borde blivit inbjuden!

För oss uvar finns det inga nyheter,men juniorerna kanske inte läst det  :crazy: Hoppas han får en trevlig fest med knallskott i tårtan och andra saker han gillar :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om du vill ge mig en känga för att jag kritiserar den s.k budbäraren. Kan du svara på en enkel fråga?

Vad är en utopiaby? En by där jag bor t.ex? 

Där det finns paraboler på varje hus,där hela byn lever i samklang och inga andra än de med röda åsikter bor,inga kostnader för sjukvård oavsett sjukdom,asfalt överallt,alla äter och delar med sig till den som inget har,sprit och öl delas broderligt och man håller käften om grannkärringa har fyra faranger av olika nationalitet.Glömde att alla hjälper varandra i jordbruket med egentillverkade redskap.Varje kväll spelar man unisont "sista färden" och inväntar mörkret för att gå till sovsalen för gemensam napp.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

ä = alt 132 ;)

Solly, funkar inte pa min Thailap!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, han har borjat sa smatt, det senaste va en halsning till farbror KK:  Trilla inte av hasten, det ar langt ner till marken!

Jag har inte suttit på hästryggen sen jag var på "Little Norway Ranch" i Kanada. 55555.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar varken länka eller leta upp  tidigare inlägg! Men jag kan lova dig att jag har gnällt på IL-s inlägg ibland!

Tror du mig inte.så leta bland tidigare inlägg. Du är ju duktig på att hitta det mesta. lovar att du hittar en del godis.

Säger du så måste jag ju tro dig för det hade varit lätt men tidsödande att motbevisa dig. Men Thomas 001 du måste inte läsa mina inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Där det finns paraboler på varje hus,där hela byn lever i samklang och inga andra än de med röda åsikter bor,inga kostnader för sjukvård oavsett sjukdom,asfalt överallt,alla äter och delar med sig till den som inget har,sprit och öl delas broderligt och man håller käften om grannkärringa har fyra faranger av olika nationalitet.Glömde att alla hjälper varandra i jordbruket med egentillverkade redskap.Varje kväll spelar man unisont "sista färden" och inväntar mörkret för att gå till sovsalen för gemensam napp.

Men herre jävlar :ahh:

 

Där bor ju jag :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Solly, funkar inte pa min Thailap!

Håll alt nere samtidigt du slår koden..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Håll alt nere samtidigt du slår koden..

Alternativt att han tar ett snack med treåringen som kanske kan hjälpa honom [emoji41]

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativt att han tar ett snack med treåringen som kanske kan hjälpa honom [emoji41]

Nu ar det faktiskt pa detta viset att det inte hjalper med vad du an hittar pa, denna laptop har ett Thai/egelskt tangentbord. inget numeriskt falt pa hogersidan utan bara den ovre raden men dar forekommer en massa andra tecken som formodar jag gor att det inte fungerar.

Har du stora pompem rekommenderar jag negligerafunktionen!

For ovrigt klarar trearingen att starta upp, navigera till onskat program, oftast youtube dar han kor sina favoriter utan inblandning av taskiga formyndare! Kottar och pinnar ar ute!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det faktiskt pa detta viset att det inte hjalper med vad du an hittar pa, denna laptop har ett Thai/egelskt tangentbord. inget numeriskt falt pa hogersidan utan bara den ovre raden men dar forekommer en massa andra tecken som formodar jag gor att det inte fungerar.

Har du stora pompem rekommenderar jag negligerafunktionen!

For ovrigt klarar trearingen att starta upp, navigera till onskat program, oftast youtube dar han kor sina favoriter utan inblandning av taskiga formyndare! Kottar och pinnar ar ute!

Be fin treåring hålla ner alt-tangenten och slå de tre siffrorna på siffertangenterna i överkant på tangentbordet och sedan släppa alt-tangenten skall du se att det funkar

Vad det är för vit färg ovanpå plasten i tangenterna påverkar inte datorns funktion

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu ar det faktiskt pa detta viset att det inte hjalper med vad du an hittar pa, denna laptop har ett Thai/egelskt tangentbord. inget numeriskt falt pa hogersidan utan bara den ovre raden men dar forekommer en massa andra tecken som formodar jag gor att det inte fungerar.

Har du stora pompem rekommenderar jag negligerafunktionen!

For ovrigt klarar trearingen att starta upp, navigera till onskat program, oftast youtube dar han kor sina favoriter utan inblandning av taskiga formyndare! Kottar och pinnar ar ute!

Ok.

Har herrn' en Fn knapp på datorn.

Min norska dator har æ och ø, men lik förbannat kan jag skriva ä och ö. Ja, t.o.m ü om det skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Har herrn' en Fn knapp på datorn.

Min norska dator har æ och ø, men lik förbannat kan jag skriva ä och ö. Ja, t.o.m ü om det skulle behövas.

 

Du menar att om han kan hitta prickarna så kan han skriva a eller o under dom?

Spelar det roll. Jag lagger knappt marke till det.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Men förstår ni inte? Det finns bara ett sätt för Baa att lyckas skriva prickfria inlägg här på forumet! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Be fin treåring hålla ner alt-tangenten och slå de tre siffrorna på siffertangenterna i överkant på tangentbordet och sedan släppa alt-tangenten skall du se att det funkar

Vad det är för vit färg ovanpå plasten i tangenterna påverkar inte datorns funktion

 

Det fungerar inte med nummerknapparna längst upp på tagentbordet, du måste använda nummerdelen till höger.

Varför vet jag inte så det får någon tagentbordsuveklare svara på.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Funkar inte att använda annat än den numeriska delen+alt. Dock finns det lösa USB tangentbord och även bara numeriska delar.

Men det är nog enklare att tala om för thaidatorn att den ska ha Svenskt tangentbord och sen använda ett löst tbord med rätt knappar alternativt tejpa på dom vanligaste krumelurerna man använder.

 

Men hade inte Baa linux av nåt slag? då kanske inte windowstrix fungerar så bra. Utan man får klura lite på att lägga till en layout med Inställningar -> Tangentbord -> Layout

Hur man sen växlar layout mellan thai/Swe efteråt har jag ingen aning om, pillar inte mycket alls med *NIX system. Speciellt inte med att installera utan det är mer att drifta nån burk som jag stött på.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Funkar inte att använda annat än den numeriska delen+alt. Dock finns det lösa USB tangentbord och även bara numeriska delar.

Men det är nog enklare att tala om för thaidatorn att den ska ha Svenskt tangentbord och sen använda ett löst tbord med rätt knappar alternativt tejpa på dom vanligaste krumelurerna man använder.

Men hade inte Baa linux av nåt slag? då kanske inte windowstrix fungerar så bra. Utan man får klura lite på att lägga till en layout med Inställningar -> Tangentbord -> Layout

Hur man sen växlar layout mellan thai/Swe efteråt har jag ingen aning om, pillar inte mycket alls med *NIX system. Speciellt inte med att installera utan det är mer att drifta nån burk som jag stött på.

Om herr baa har lite tur så kan det finnas numeriskt tangentbord som är inbyggt i de vanliga tangenterna.

Sedan kan han använda Fn knappen i kombination med Alt och siffrorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om herr baa har lite tur så kan det finnas numeriskt tangentbord som är inbyggt i de vanliga tangenterna.

Sedan kan han använda Fn knappen i kombination med Alt och siffrorna.

Jo, jag hade det på lilllaptoppen. Men då är det enklare att sno åäöÅÄÖ och ha i en write-fil vid sidan om och kopiera in när man är klar med texten.

 

Jag höll ju på att bryta ihop innan jag hade fattat att jag råkat slå på det numersika tangentbordet och det började komma siffror när jag skrev som vanligt.

Den växlade över en del av tangentbordet till numeriskt läge då jag råkat trycka fel och skulle ha extern skärm istället.

 

Demospöket slog till igen ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo, jag hade det på lilllaptoppen. Men då är det enklare att sno åäöÅÄÖ och ha i en write-fil vid sidan om och kopiera in när man är klar med texten.

Jag höll ju på att bryta ihop innan jag hade fattat att jag råkat slå på det numersika tangentbordet och det började komma siffror när jag skrev som vanligt.

Den växlade över en del av tangentbordet till numeriskt läge då jag råkat trycka fel och skulle ha extern skärm istället.

Demospöket slog till igen ;)

Fast lättast är nog att fixa allt via någon språkinställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdans vad man blev intressant, jag har provat alla tips, tack for det, men det fungerar inte.

Jo, jag kor Linux men det brukar ga med windowstricks i alla fall, men nu ar det ju bara en liten fantasisak, jag klarar, och klarade aven tidigare av att fatta vad som avses utan en massa prickar o ringar, det borde val ni unga och smarta HP befriade ocksa klara, annars vetefan vart det ar pa vag med manskligheten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast lättast är nog att fixa allt via någon språkinställning.

 

Fel.

Lättast är att du slutar klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...