Jump to content
IGNORERAD

När Thaksin beslutade att lämna Thailand.


Khun Ken

Recommended Posts

Du behover inte alls be om ursakt, det ar bara min sjalvpatagna ironiska aadra som spirar, :thumbsup:

Daremot betr, neutraliteten skulle du kanske vilja forklara dig lite, jag har aldrig tagit nagon sida i forsvar, snarare kritiserat klanen Shinawattra och deras beteende, daremot ogillar jag starkt de som kallar andra medlemmar for lognare bara for att man har ett annat synesatt, och da skriver jag det, sadan ar jag och det kommer jag inte att vika ifran, jag tycker det ar rent ut sagt ett jakla oskick att anvanda den nomenklaturen, vad ska man daa skriva om nagon kommer med rena logner  Trakigt att vuxna man som IRL ar riktigt trevliga faller sa djupt bara for att dom ar osynliga i skrivandets stund!

 

Just denna "nyhet" ar ju aeltad minst 4000 ggr pa forumet sa for min del ser jag det bara som ett forsok att ytterligare skaffa sig plus i kanten fran de redan fralsta!

 

Om du har å anmärka på inlägget så är det väl bättre att skriva saklig kritik mot vad det står i det. Istället för att kritisera personen som skrev det för gamla oförätter.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    18

  • Khun Ken

    13

  • janne_h

    5

  • thomas001

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du har å anmärka på inlägget så är det väl bättre att skriva saklig kritik mot vad det står i det. Istället för att kritisera personen som skrev det för gamla oförätter.

 

 

 

? Gamla oforatter, kritik? Tycker jag har varit valdigt snall, nastan timid i mina inlagg!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

? Gamla oforatter, kritik? Tycker jag har varit valdigt snall, nastan timid i mina inlagg!

Allting är ju relativt. Kan ju vara så att KK inte upplever samma snällhet som du själv som producerade inläggen. Och vad är oddsen för att man själv ska tycka att man skickar illasinnade inlägg?

Kan ju även vara så att du uppfattar det jag skriver som illasinnat?

Om man vänder på det så är din kritik mot KK nästan lika gammal och tröttande som det inslaget om Thaksin som han presenterade.

Men jag kanske har fel där. Upplevde du mig som snäll nu? Eller är vi lika goda kålsupare på den punkten?

Även om min text ovan handlar mer om en demonstration. ;):)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting är ju relativt. Kan ju vara så att KK inte upplever samma snällhet som du själv som producerade inläggen. Och vad är oddsen för att man själv ska tycka att man skickar illasinnade inlägg?

Kan ju även vara så att du uppfattar det jag skriver som illasinnat?

Om man vänder på det så är din kritik mot KK nästan lika gammal och tröttande som det inslaget om Thaksin som han presenterade.

Men jag kanske har fel där. Upplevde du mig som snäll nu? Eller är vi lika goda kålsupare på den punkten?

Även om min text ovan handlar mer om en demonstration. ;):)

Tror KK klarar sig sjalv ganska bra, men om du ska ta ordet alta i din mun tycker jag du ska satta dig ner och lasa politikertradarna fran borjan till slut, dar kan man med fog kalla 98% for altande, och inte blev det har inlagget battre for det...och betr, demonstration sa far du syssla med sadant hur mycket du vill, bara jag far gora detsamma, tillhor lixom rattigheterna i en demokrati, men inte i en diktatur!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behover inte alls be om ursakt, det ar bara min sjalvpatagna ironiska aadra som spirar, :thumbsup:

Daremot betr, neutraliteten skulle du kanske vilja forklara dig lite, jag har aldrig tagit nagon sida i forsvar, snarare kritiserat klanen Shinawattra och deras beteende, daremot ogillar jag starkt de som kallar andra medlemmar for lognare bara for att man har ett annat synesatt, och da skriver jag det, sadan ar jag och det kommer jag inte att vika ifran, jag tycker det ar rent ut sagt ett jakla oskick att anvanda den nomenklaturen, vad ska man daa skriva om nagon kommer med rena logner Trakigt att vuxna man som IRL ar riktigt trevliga faller sa djupt bara for att dom ar osynliga i skrivandets stund!

Just denna "nyhet" ar ju aeltad minst 4000 ggr pa forumet sa for min del ser jag det bara som ett forsok att ytterligare skaffa sig plus i kanten fran de redan fralsta!

Den publicerades idag av The Nation.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har högsta respekt för din åsikt.

Men det måste väl vara bättre att angripa det KK skriver på ett sakligt sätt. Istället för att döma ut ett för en gång skull ganska neutralt inlägg bara för att han har skrivit det.

Blir ungefär som kommentatorn i en fotbollsmatch börjar kritisera saker som hände i förra perioden och kräva matchstraff, istället för att kommentera spelet som är nu. Då skulle nog dom flesta undra om personen sovit dom sista 90 minuterna?

Det är lika svårt att sakligt bemöta Khun Kens och IssanLovers inlägg. 

Det var inte mot hans inlägg just nu...utan i princip mot alla hans tidigare inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lika svårt att sakligt bemöta Khun Kens och IssanLovers inlägg. 

Det var inte mot hans inlägg just nu...utan i princip mot alla hans tidigare inlägg!

se inlägg 30

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

se inlägg 30

 

 

Det blir val inte nyare for det?

Nu far man ju bade skriva och tycka vad man vill och det tycker jag denna trad ger klart uttryck for, men att betrakta detta som en nyhet ar for mig totalt missriktat. 

Nu ska han i alla fall ha fodelsedagskalas for sig och syrran kommer och halsar pa, undrar om han uppmarksammat all uppskattning han roener fran MPR, kanske nagon av medlemmarna borde blivit inbjuden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir val inte nyare for det?

Nu far man ju bade skriva och tycka vad man vill och det tycker jag denna trad ger klart uttryck for, men att betrakta detta som en nyhet ar for mig totalt missriktat. 

Nu ska han i alla fall ha fodelsedagskalas for sig och syrran kommer och halsar pa, undrar om han uppmarksammat all uppskattning han roener fran MPR, kanske nagon av medlemmarna borde blivit inbjuden!

Suck!!! Kanske det är dags för dig att publicera lite artiklar istället för att gnälla på alla andras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lika svårt att sakligt bemöta Khun Kens och IssanLovers inlägg. 

Det var inte mot hans inlägg just nu...utan i princip mot alla hans tidigare inlägg!

Jag har aldrig sett att du gnällt på IL´s inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck!!! Kanske det är dags för dig att publicera lite artiklar istället för att gnälla på alla andras!

Eftersom du bara dravlar omkring i politiktradarna sa forstar jag att du missar en hel del!

Dessutom gor jag precis som du, jag forbehaller mig ratten att kommentera vem och vad jag vill pa ett oppet forum.

Sucka pa du!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir val inte nyare for det?

Nu far man ju bade skriva och tycka vad man vill och det tycker jag denna trad ger klart uttryck for, men att betrakta detta som en nyhet ar for mig totalt missriktat. 

Nu ska han i alla fall ha fodelsedagskalas for sig och syrran kommer och halsar pa, undrar om han uppmarksammat all uppskattning han roener fran MPR, kanske nagon av medlemmarna borde blivit inbjuden!

Va fan!!! Bidrag själv med artiklar i stället för att gnälla som en "klimakteriekärring"!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan!!! Bidrag själv med artiklar i stället för att gnälla som en "klimakteriekärring"!!!!

Är det du som bidrar med artiklarna? Är dom inte publika för vem som helst att läsa på respektive hemsida?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

En del har härliga trådar om resor och livet i allmänhet. Och en del sitter i sandlådan och ser vem som kan kasta mest sand innan de skriker på pappa om att den andre varit dum. Gud hade verkligen humor när han fördelade rollerna i världen.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som bidrar med artiklarna? Är dom inte publika för vem som helst att läsa på respektive hemsida?

Ja vad fan skall vi då med MPR till? Klappa varandra på ryggen när man publicerat ett foto? MPR Nyheters publicerande klagar du inte på? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan!!! Bidrag själv med artiklar i stället för att gnälla som en "klimakteriekärring"!!!!

Vart du arg? Bra, det va liksom det som va meningen,

Klipp o klistra klarar du bra sjalv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad fan skall vi då med MPR till? Klappa varandra på ryggen när man publicerat ett foto? MPR Nyheters publicerande klagar du inte på? 

Vad som skulle vara passande är ju att du nån gång kommenterar det du länkar till. Det är ju inte direkt "breaking news" du kommer med så en liten kommentar till varför du la upp det skulle vara uppfriskande.

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Förre PM Thaksin Shinawatra valde att inte återvända till Thailand för att erkänna ett domstolsbeslut mot honom efter det att han fick lämna landet i Augusti 2008 för att delta i OS i Peking. I stället för att återvända hem, flög Thaksin till London och ansökte om asyl.

 

Men hans ansökan avslogs, vilket tvingade honom att flytta från land till land.

 

Den tidigare premiärministern har varit "själv exi"l utomlands intill denna dag, spenderar mycket av sin tid i Dubai, även om han tros ha behållit sitt inflytande över efterföljande regeringar ledda av pro-Thaksin politiska partier.

 

I september 2006 blev Thaksin avsatt från sin post medan han var på en resa till USA. Den 28 februari 2008 - cirka 17 månader efter att han först lämnat Thailand - återvände den f.d ledaren hem efter "People´s Power Party" vann de första allmänna valen efter kuppen och bildade en regering som leddes av Samak Sundaravej.

 

Vid ankomsten till Bangkoks Suvarnabhumi Airport, Thaksin - inför medierna - knäböjde och kysste han marken under högljudda jubel från sina anhängare. Han lovade att "bevisa sin oskuld" i domstol.

 

Men bara två månader innan Högsta Domstolens "Criminal Division" för "Political Office Holders"  skulle förkunna domen i ett mål mot honom, sökte Thaksin tillåtelse att åka till  Peking för att bevista OS invigningen med sin dåvarande fru Pojaman. I början av oktober 2008, fann domstolen honom skyldig till jäv och dömde honom i sin frånvaro till två års fängelse.

 

Thaksin har aldrig återvänt sedan dess.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/When-Thaksin-decided-to-go-missing-30238799.html

 

Nu är ju allt detta obestridlig och bevisad fakta och historierevisioninsterna får ju inte fakta att passa ihop med propagandan de matats med 24/7 i sina utopia byar.  Sanningen svider men den är trots allt sanningen.

 

Mycket enklare att ge sig på budbäraren när man inte klarar av att acceptera budskapet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart du arg? Bra, det va liksom det som va meningen,

Klipp o klistra klarar du bra sjalv!

Arg? 555. Du kanske lär dig att klippa och klistra så småningom. Tror du MPR Nyheter klipper och klistrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arg? 555. Du kanske lär dig att klippa och klistra så småningom. Tror du MPR Nyheter klipper och klistrar?

Jag kan klippa och klistra, har en trearing som delger sina kunskaper och dar ligger du garanterat i lae!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder ni Karlssons klister när ni klistrar? :crazy:

Thaivarianden, Somchai, stark som en chang!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju allt detta obestridlig och bevisad fakta och historierevisioninsterna får ju inte fakta att passa ihop med propagandan de matats med 24/7 i sina utopia byar.  Sanningen svider men den är trots allt sanningen.

 

Mycket enklare att ge sig på budbäraren när man inte klarar av att acceptera budskapet...

Verkar som om du vill ge mig en känga för att jag kritiserar den s.k budbäraren. Kan du svara på en enkel fråga?

Vad är en utopiaby? En by där jag bor t.ex? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan klippa och klistra, har en trearing som delger sina kunskaper och dar ligger du garanterat i lae!

Då kanske han kan lära dig skriva också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske han kan lära dig skriva också?

Jo, han har borjat sa smatt, det senaste va en halsning till farbror KK:  Trilla inte av hasten, det ar langt ner till marken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...