Jump to content
IGNORERAD

När Thaksin beslutade att lämna Thailand.


Khun Ken

Recommended Posts

Förre PM Thaksin Shinawatra valde att inte återvända till Thailand för att erkänna ett domstolsbeslut mot honom efter det att han fick lämna landet i Augusti 2008 för att delta i OS i Peking. I stället för att återvända hem, flög Thaksin till London och ansökte om asyl.

 

Men hans ansökan avslogs, vilket tvingade honom att flytta från land till land.

 

Den tidigare premiärministern har varit "själv exi"l utomlands intill denna dag, spenderar mycket av sin tid i Dubai, även om han tros ha behållit sitt inflytande över efterföljande regeringar ledda av pro-Thaksin politiska partier.

 

I september 2006 blev Thaksin avsatt från sin post medan han var på en resa till USA. Den 28 februari 2008 - cirka 17 månader efter att han först lämnat Thailand - återvände den f.d ledaren hem efter "People´s Power Party" vann de första allmänna valen efter kuppen och bildade en regering som leddes av Samak Sundaravej.

 

Vid ankomsten till Bangkoks Suvarnabhumi Airport, Thaksin - inför medierna - knäböjde och kysste han marken under högljudda jubel från sina anhängare. Han lovade att "bevisa sin oskuld" i domstol.

 

Men bara två månader innan Högsta Domstolens "Criminal Division" för "Political Office Holders"  skulle förkunna domen i ett mål mot honom, sökte Thaksin tillåtelse att åka till  Peking för att bevista OS invigningen med sin dåvarande fru Pojaman. I början av oktober 2008, fann domstolen honom skyldig till jäv och dömde honom i sin frånvaro till två års fängelse.

 

Thaksin har aldrig återvänt sedan dess.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/When-Thaksin-decided-to-go-missing-30238799.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    18

  • Khun Ken

    13

  • thomas001

    5

  • Moritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bara att hoppas han stannar borta.

 

& SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

En s.k. reminder i brist pa nyheter!

 

Till vilken nytta vet jag inte men gammal skapmat gillas ju av vissa "falanger" !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En s.k. reminder i brist pa nyheter!

 

Till vilken nytta vet jag inte men gammal skapmat gillas ju av vissa "falanger" !

Kanske för nya medlemmar och besökare på MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för nya medlemmar och besökare på MPR?

Kanske for att visa sig pa styva linan, tror de som har intresse av detta kanner historien alltfor val, aven om dessa inte blivit bombade med MPR vetenskap!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske for att visa sig pa styva linan, tror de som har intresse av detta kanner historien alltfor val, aven om dessa inte blivit bombade med MPR vetenskap!

Så du tror inte det finns människor med ett "nytt" intresse för Thailand? Or do you just want to shoot the messanger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror inte det finns människor med ett "nytt" intresse för Thailand? Or do you just want to shoot the messanger?

In some case, the messanger is a good replacement!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror inte det finns människor med ett "nytt" intresse för Thailand? Or do you just want to shoot the messanger?

I ärlighetens namn. Du är ju den okrönte mästaren här på MPR då det gäller att hitta länkar,s.k nyheter m.m

Helst ska dom ju vara junta-vänliga och framförallt kasta skit på allt vad tidigare regeringar,Thaksin m.m har gjort!

Varje normalt funtad person vet förhoppningsvis det mesta om vad Thaksin och hans sällskap har gjort då det

gäller ris-program,stoppa kulor i egen ficka m.m

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vetgirige

Personligen ser jag Khun Khens inlägg i och omkring syster Yinglucks kommande utlandsresa som en påminnelse om hur hennes bror agerade i liknande situation. Historien ser ut att upprepa sig! Tack för uppdateringen.

Ändrades av Den vetgirige
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel på länkar, gamla eller nya, om man kommenterar dom.

KK säger inte ens om han delar uppfattning med artikelförfattaren.

Inte  in- eller upplägg.  Bara antydningar. Fegt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel på länkar, gamla eller nya, om man kommenterar dom.

KK säger inte ens om han delar uppfattning med artikelförfattaren.

Inte  in- eller upplägg.  Bara antydningar. Fegt.

Kan val vara ett s.k. opolitiskt inslag, men vid narmare eftertanke skulle det vara foega troligt med den TS!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel på länkar, gamla eller nya, om man kommenterar dom.

KK säger inte ens om han delar uppfattning med artikelförfattaren.

Inte in- eller upplägg. Bara antydningar. Fegt.

Gnällkärring, du gnäller när jag kommenterar och när jag inte kommenterar gnäller du. PMS? Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

I ärlighetens namn. Du är ju den okrönte mästaren här på MPR då det gäller att hitta länkar,s.k nyheter m.m

Helst ska dom ju vara junta-vänliga och framförallt kasta skit på allt vad tidigare regeringar,Thaksin m.m har gjort!

Varje normalt funtad person vet förhoppningsvis det mesta om vad Thaksin och hans sällskap har gjort då det

gäller ris-program,stoppa kulor i egen ficka m.m

Du glömmer väl inte bort att det finns ett antal människor som höjer tidigare regeringar och deras kronies till skyarna och anser att dessa bara gjort gott.

Ska dessa få stå helt emotsagda enligt vissas censoruppfattningar, att bara ena sidan ska få nämnas/synas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan val vara ett s.k. opolitiskt inslag, men vid narmare eftertanke skulle det vara foega troligt med den TS!

För att kalla dig själv neutral. Så är det du skriver ganska partiskt.

Och utifrån min personliga reaktion ganska lågt att ge dig på KK,s inlägg bara för att det är han.

Har herr Baa möjligtvis käkat taggtråd till frukost?

Misstänker att reaktionen skulle vara annorlunda om till exempel P3 skulle posta samma text?

Har jag fel så kanske du kan skriva en manual vad man får posta utan att bli hånad?

Jag ber naturligtvis i Så fall om ursäkt för mina insinueringar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitler näms ju fortfarande som avskräckande exempel och en sån var ju det Thaksin eftersträvade att bli(tror jag )Om nu oxå Yingluck gör samma sak och flyr rättvisan,vad sänder det för signaler till andra med svarta förflutna.Nej,även om hon varit en cronie så ska hon få en rättvis bedömning,ingen semestertripp.If you cant do the time dont do the crime.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kalla dig själv neutral. Så är det du skriver ganska partiskt.

Och utifrån min personliga reaktion ganska lågt att ge dig på KK,s inlägg bara för att det är han.

Har herr Baa möjligtvis käkat taggtråd till frukost?

Misstänker att reaktionen skulle vara annorlunda om till exempel P3 skulle posta samma text?

Har jag fel så kanske du kan skriva en manual vad man får posta utan att bli hånad?

Jag ber naturligtvis i Så fall om ursäkt för mina insinueringar.

 

Ja det är ju ett jättehån att bli kallad politisk.

Borde rendera månaders utvisning.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för nya medlemmar och besökare på MPR?

Japp! Det är viktigt att att de vet vad som gäller här på MPR och att åsiktskorridoren inte breddas, då vet man ju inte vad som kan hända... :thumbsup:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju ett jättehån att bli kallad politisk.

Borde rendera månaders utvisning.

Ja tills det blir så får vi stå ut med att du klagar på allt som händer just nu.

Dysterkvist borde väl bara räcka till förnamnet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömmer väl inte bort att det finns ett antal människor som höjer tidigare regeringar och deras kronies till skyarna och anser att dessa bara gjort gott.

Ska dessa få stå helt emotsagda enligt vissas censoruppfattningar, att bara ena sidan ska få nämnas/synas?

Nej,det glömmer jag inte bort. Skrev ju att jag tror att dom flesta vet om Thaksin-klanens roffande m.m

Alla har rätt till en åsikt...så här har du min. Jag känner inte Khun Ken,har aldrig träffat honom.

Vi som Svenskar eller icke Thai kan inte påverka ett skit men vi kan ju diskutera och ha olika uppfattningar.

Men jag har aldrig träffat på någon som har detta enorma HAT i sitt skriveri som Khun Ken visar upp i 

princip varje dag. Mot Thaksin-familjen Röda politiker i allmänhet och mot en del medlemmar här på MPR.

I mina ögon ett mycket märkligt beteende. Det är min personliga åsikt.och den står jag för!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tills det blir så får vi stå ut med att du klagar på allt som händer just nu.

Dysterkvist borde väl bara räcka till förnamnet.

 

Jaha vi ska prata om något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,det glömmer jag inte bort. Skrev ju att jag tror att dom flesta vet om Thaksin-klanens roffande m.m

Alla har rätt till en åsikt...så här har du min. Jag känner inte Khun Ken,har aldrig träffat honom.

Vi som Svenskar eller icke Thai kan inte påverka ett skit men vi kan ju diskutera och ha olika uppfattningar.

Men jag har aldrig träffat på någon som har detta enorma HAT i sitt skriveri som Khun Ken visar upp i 

princip varje dag. Mot Thaksin-familjen Röda politiker i allmänhet och mot en del medlemmar här på MPR.

I mina ögon ett mycket märkligt beteende. Det är min personliga åsikt.och den står jag för!!

 

Jag har högsta respekt för din åsikt.

Men det måste väl vara bättre att angripa det KK skriver på ett sakligt sätt. Istället för att döma ut ett för en gång skull ganska neutralt inlägg bara för att han har skrivit det.

Blir ungefär som kommentatorn i en fotbollsmatch börjar kritisera saker som hände i förra perioden och kräva matchstraff, istället för att kommentera spelet som är nu. Då skulle nog dom flesta undra om personen sovit dom sista 90 minuterna?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,det glömmer jag inte bort. Skrev ju att jag tror att dom flesta vet om Thaksin-klanens roffande m.m

Alla har rätt till en åsikt...så här har du min. Jag känner inte Khun Ken,har aldrig träffat honom.

Vi som Svenskar eller icke Thai kan inte påverka ett skit men vi kan ju diskutera och ha olika uppfattningar.

Men jag har aldrig träffat på någon som har detta enorma HAT i sitt skriveri som Khun Ken visar upp i 

princip varje dag. Mot Thaksin-familjen Röda politiker i allmänhet och mot en del medlemmar här på MPR.

I mina ögon ett mycket märkligt beteende. Det är min personliga åsikt.och den står jag för!!

Det finns en motsvarighet på den motsatta sidan som Khun Ken tydligen har tagit till sin livsuppgift att vara motpol till.  

Jag förstår honom i detta, fast i båda dessa fall så anser jag nog att det har drivit iväg för långt och att ensidigheten från båda sidor är märklig. Med tanke på den källkritik som normala människor bör kunna använda sig av, har många ett ofattbart arkiv av fakta som är den enda sanna sanningen. Påminner till stor del om vissa fanatiker i relionssammanhang.

 

Ska väl inte påstå att jag själv är någon ofelbar typ i detta sammanhang, men jag hoppas i varje fall att jag inte upplevs som någon större fanatiker. I vilket fall som helst anser jag att båda sidor ska få komma till tals.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

För att kalla dig själv neutral. Så är det du skriver ganska partiskt.

Och utifrån min personliga reaktion ganska lågt att ge dig på KK,s inlägg bara för att det är han.

Har herr Baa möjligtvis käkat taggtråd till frukost?

Misstänker att reaktionen skulle vara annorlunda om till exempel P3 skulle posta samma text?

Har jag fel så kanske du kan skriva en manual vad man får posta utan att bli hånad?

Jag ber naturligtvis i Så fall om ursäkt för mina insinueringar.

Du behover inte alls be om ursakt, det ar bara min sjalvpatagna ironiska aadra som spirar, :thumbsup:

Daremot betr, neutraliteten skulle du kanske vilja forklara dig lite, jag har aldrig tagit nagon sida i forsvar, snarare kritiserat klanen Shinawattra och deras beteende, daremot ogillar jag starkt de som kallar andra medlemmar for lognare bara for att man har ett annat synesatt, och da skriver jag det, sadan ar jag och det kommer jag inte att vika ifran, jag tycker det ar rent ut sagt ett jakla oskick att anvanda den nomenklaturen, vad ska man daa skriva om nagon kommer med rena logner  Trakigt att vuxna man som IRL ar riktigt trevliga faller sa djupt bara for att dom ar osynliga i skrivandets stund!

 

Just denna "nyhet" ar ju aeltad minst 4000 ggr pa forumet sa for min del ser jag det bara som ett forsok att ytterligare skaffa sig plus i kanten fran de redan fralsta!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...