Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Karon till Phukets flygplats - Lika dyrt som att flyga till Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bara i landet var jag kommer ifrån.  

Soi 6 och soi 7 i landet du kommer ifrån? Kommer som i härstammar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Khun Ken

    5

  • kitungmakmak

    4

  • fiskarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soi 6 och soi 7 i landet du kommer ifrån? Kommer som i härstammar?

 

Mittåt, jag uttryckte mig fel.  Nej, har aldrig varit i Pattaya men det är ju allmänt känt varför ensamstående män vallfärdar dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Mittåt, jag uttryckte mig fel.  Nej, har aldrig varit i Pattaya men det är ju allmänt känt varför ensamstående män vallfärdar dit.

Din vanliga kunskap m.a.o.

 

Eftersom jag har varit där så kan jag tala om för dig att det finns även dom som åker dit i andra syften än det du påstår.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Din vanliga kunskap m.a.o.

 

Eftersom jag har varit där så kan jag tala om för dig att det finns även dom som åker dit i andra syften än det du påstår.

 

Kan du nämna tre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Din vanliga kunskap m.a.o.

 

Eftersom jag har varit där så kan jag tala om för dig att det finns även dom som åker dit i andra syften än det du påstår.

 

Men det är väldigt ovanligt. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Men det är väldigt ovanligt. :)

Kan så vara.

Men jag såg ett stort antal ryssar som gick hand ihand med rysk flickvän bl .a.

Kan tyvärr inte deras namn som någon efterfrågade.

 

Jag tycker inte man ska dömma om man inte besökt den plats man har så mkt åsikter om.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mittåt, jag uttryckte mig fel.  Nej, har aldrig varit i Pattaya men det är ju allmänt känt varför ensamstående män vallfärdar dit.

Jag och frugan var där för två veckor sedan. Jag är inte ensamstående. Kan bara instämma med Mr Ning Ning, ryssar överallt och ingen utav dom såg jag med någon Thailändska, jag kanske var på fel ställen.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan var där för två veckor sedan. Jag är inte ensamstående. Kan bara instämma med Mr Ning Ning, ryssar överallt och ingen utav dom såg jag med någon Thailändska, jag kanske var på fel ställen.

 

Inte ensamstående?

I så fall är det inte allmänt känt varför du åker dit.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ensamstående?

I så fall är det inte allmänt känt varför du åker dit.

Jag bjöd två av frugans syskon med familjer med barn, tillsammans 12 personer, vi hyrde en villa i två nätter för att barnen skulle få bada! Så nu är det allmänt känt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bjöd två av frugans syskon med familjer med barn, tillsammans 12 personer, vi hyrde en villa i två nätter för att barnen skulle få bada! Så nu är det allmänt känt.

 

Jo, men bland 5 miljoner besökare av Pattaya varje år,  så måste du ju förstå ditt fall måste ju tillhöra minoriteten.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden för en fråga! Vad ska en taxi på ett ungefär kosta från frihetsplatsen i Bangkok till suvan? Jag har ingen aning men ska ta mig den vägen om två veckor!

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden för en fråga! Vad ska en taxi på ett ungefär kosta från frihetsplatsen i Bangkok till suvan? Jag har ingen aning men ska ta mig den vägen om två veckor!

 

300

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden för en fråga! Vad ska en taxi på ett ungefär kosta från frihetsplatsen i Bangkok till suvan? Jag har ingen aning men ska ta mig den vägen om två veckor!

 

Beror ju mycket på rusningstrafik eller inte då du åker, men det skulle inte förvåna mig om du hamnar på strax under 300 baht.

Vill du vara helt säker på kostnaden får du ta dig dit med Skytrain.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju mycket på rusningstrafik eller inte då du åker, men det skulle inte förvåna mig om du hamnar på strax under 300 baht.

Vill du vara helt säker på kostnaden får du ta dig dit med Skytrain.

Tack för infon!

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Skytrain till suvan är helt suveränt..snabbt och billigt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skytrain till suvan är helt suveränt..snabbt och billigt

 

Jag håller med om det till 100%

Har ledsnat helt på att taxichaffisarna i BKK håller på som dom gör. BTS går nog dessutom snabbare beroende på trafiken. Men har man mycket packning kan det kanske vara jobbigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Märkligt att taxi/tuk-tuk på alla andra platser i Thailand klarar en sådan transport utan att man skall betala för chaffisens returresa. Nästa steg är väl att man skall betala för en lunch + ett par öl till den stackars utarbetade chauffören.     bah.gif

Hehe, jag brukar faktiskt göra det med pete. (En taxichaffis som jag använder när jag bara kan, han kör bra) bjuder på käk och i gengäld så får jag ganska vettiga priser och kommer fram oskadd.

 

Stannar vi till och käkar, toa osv på vägen så är det ju självklart att han ska med på lunchen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skytrain till suvan är helt suveränt..snabbt och billigt

Hej bror duktig här ,går väl ingen skytrain suvan?:):)
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej bror duktig här ,går väl ingen skytrain suvan? :):)

 

 

Hehe, jag väntade på detta :)

Jag menade givetvis expresståget 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hehe, jag väntade på detta :)

Jag menade givetvis expresståget

Jo jag kunde ju inte hålla mig ,Airport Link [emoji3]

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hehe, jag väntade på detta :)

Jag menade givetvis expresståget 

Jag kan inte skilja på MRT/BTS eller vad dom nu heter heller. Men dom är ju helt suveräna för att ta sig billigt och snabbt fram.

 

Men en eloge till dom som vågade bygga delvis underjordisk en t-bana i BKK med tanke på översvämningarna, nu börjar vi prata om "big balls". Eller så har dom aktier inom pumpindustrin. ;)

 

BTS (Sky) och MRT(Sub) tror jag det var. Men förkortningarna är så knasiga så jag glömmer det, BTS: "Bangkok mass Transit System" eller MRT "Mass Rapid Transit". Jaja... jag kallar dom tåg. :crazy:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 6 och 7 attraherar nog en hel del gubbar som inte får nåt i landet de kommer ifrån.    B)

Jo, jag har själv prövat på Soi 6, så vem är jag att döma . 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hej bror duktig här ,går väl ingen skytrain suvan? :):)

Same Same det ser likadant ut :police:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Patong till flygplatsen var år 2011, 600bath via taxi maffian.

Inga vågade pruta eller köra eget race.

Man hade egna bönder från Isaan inne i staden som raggade kunder mot provision så man slapp parkeringsböter. 

 

Samtidigt gick det att hyra samma chaufför i sin privatbil för 250 bath om man gjorde upp om resan i förväg. 

 

 

Jävla folkvalda politiker från 2011 som inte tog tag i saken.

 

Dumt av militären att förstöra en lönsam business. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...