Jump to content
IGNORERAD

Soldater rensade stranden Patong på Phuket under dagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Ja nästa steg är att checka alla Fallanger i Isaan som står som bulvaner för en massa risfält med mera

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Moritz

    20

  • Baa

    14

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL: "Det finns säkert inslag av detta i ledningen men det går inte att komma ifrån att dom allra flesta som har dessa yrken på gatunivå kommer ifrån fattiga förhållanden och tillhör socialgrupp tre." Och för dessa personer är det förstås jätteviktigt att deras chefer/företagsägare har tvingats MUTA SIG TILL att driva verksamheten. Det känns säkert mycket mer tillfredsställande för dom att arbeta i en verksamhet som bygger på korruption, så att en massa lata mutkolvar kan bli rika på deras bekostnad. Om verksamheten flyttas till en alternativ och laglig plats blir de säkert tvingade att säga upp sig av ren principfasthet! (Den som inte fattar ironin kan gå och gömma sig!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL: "Det finns säkert inslag av detta i ledningen men det går inte att komma ifrån att dom allra flesta som har dessa yrken på gatunivå kommer ifrån fattiga förhållanden och tillhör socialgrupp tre." Och för dessa personer är det förstås jätteviktigt att deras chefer/företagsägare har tvingats MUTA SIG TILL att driva verksamheten. Det känns säkert mycket mer tillfredsställande för dom att arbeta i en verksamhet som bygger på korruption, så att en massa lata mutkolvar kan bli rika på deras bekostnad. Om verksamheten flyttas till en alternativ och laglig plats blir de säkert tvingade att säga upp sig av ren principfasthet! (Den som inte fattar ironin kan gå och gömma sig!)

Hej

 

Tror du själv verkligen innerst inne på att juntan kommer att ordna så att alla dessa människor kommer att "flyttas till en alternativ och laglig plats" ?

 

Och finns det möjlighet att försörja sig och sina familjer på den plats man eventuellt kommer att bli erbjuden?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dom får väll ta ett vanligt jobb då. Burmeserna åker hem en efter en och då behövs det Thailändsk arbetskraft.

Så nog fan skall dom kunna få jobb..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du själv verkligen innerst inne på att juntan kommer att ordna så att alla dessa människor kommer att "flyttas till en alternativ och laglig plats" ?

 

Och finns det möjlighet att försörja sig och sina familjer på den plats man eventuellt kommer att bli erbjuden?

 

Mvh isan lover

Nu är det väl så att Thaimaffian blir dom som drabbas hårdast och dom lata mutkolvarna som skor sig på dom fattiga. Du har inte en jävla aning hur det fungerar för strandförsäljarna. Jag har kompisar som har eller varit tillsammans med strandförsäljare. Det är ingen lek för dem, får bara röra sig inom vissa områden, fan ta dem om dom går över gränsen, till nästa strand bit. Militären är inte så bra givetvis, men nu behövs dem för att föra Landet vidare till en demokrati som inte stämmer med din Demokrati. Fortsätt du att vara bulvan för Risfälten i Issan och tjäna Pengar på de Fattiga. Självklart kommer säljarna att hitta nya platser. 

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

IL: "Tror du själv verkligen innerst inne på att juntan kommer att ordna så att alla dessa människor kommer att "flyttas till en alternativ och laglig plats" ? Och finns det möjlighet att försörja sig och sina familjer på den plats man eventuellt kommer att bli erbjuden?" Ja, alltså, i gamla Sovjetunionen och andra "drömsamhällen", verkliga eller påhittade av politiska fanatiker på vänsterkanten, var det statens uppgift att ordna jobb åt alla och att driva all ekonomisk verksamhet i planekonomiskt garanterad ineffektivitet. Nordkorea håller fast vid det där fortfarande. Men du IL, jag har en överraskning åt dig! I nutidens demokratier har inte staten den uppgiften! Staten har till uppgift att stifta lagar och se till att dom efterlevs, t ex att stävja korruption och illegala intrång av affärsidkare på allmänna ytor, särskilt om detta innebär trafikfara eller hinder, eller gör så att lagliga affärsidkare missgynnas. Staten har INTE till uppgift att skaffa jobb eller affärslokal till alla och envar. Staten har enbart till uppgift att skapa förutsättningarna för det. Alltså har inte Thailands militärjunta någon skyldighet att anvisa legala affärslokaler åt f d mutkolvar. Nu kanske dom gör det ändå, för att minska stressen för de personer du avser, men någon SKYLDIGHET kan jag inte se att dom har. Det skall marknadsekonomin själv kunna hantera, inom givna legala och icke-korrupta ramar. Genom att ändra saker så det fungerar mer som en modern demokrati innan det förhoppningsvis blir det när juntan sedermera avskaffar sig själva ÖKAR MAN CHANSEN för att demokratin skall lyckas nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju jättefint. Men i verkligheten så fungerar det inte så... speciellt i ett land som Thailand, där korruptionen är så djupt rotad att gemen man inte ens tänker på det som korruption. Ja, man skrapar på ytan som du säger.. man slår ner mot dom fattiga och mest utsatta och det är dom som blir drabbad av denna demokratiska och fina upprensning. Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb? Nej, man ska slå till mot dom fattiga och mest utsatta i samhället. Det är så patetiskt att man blir spyfärdig... sen att andra tycker det är jättebra är helt befängt om du frågar mig. Ja, skjut den som redan ligger det löser alla problemen. Nej, nu går jag och kräks lite!

 

Har du helt missat att de flesta borgmästare och polischefer i Phuket antingen sitter häktade i väntan på rättegång eller har hamnat på så kallade "inactive posts" i väntan på att utredningarna ska bli klara?

 

Ett par exempel:

 

http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Karon-Mayor-arrested-taximafia-connections/29684

 

http://www.thephuketnews.com/crackdown-was-good-in-parts-phukets-mr-big-46850.php

 

http://phuketwan.com/tourism/patong-mayor-orders-beachfront-restaurants-produce-documents-demolished-20438/

 

http://www.thephuketnews.com/two-politicians-two-officials-surrender-over-phuket-taxi-crimes-47045.php

 

http://phuketwan.com/tourism/phuket-resident-accuses-governor-mayor-district-chief-doing-jobs-surin-beach-20549/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

wUThai: "Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb?" Hmmmm... du har inte hängt med riktigt ser jag. En av dom första åtgärderna var just att omplacera en hel massa korrupta polischefer och andra höjdare. Som jag ser det satsar man BÅDE på stort och smått, så att flödet uppåt av korruptionspengar torkar ut. Man "slår inte till" mot fattiga eller "vanligt folk" så länge dom håller sig till regler som oftast har funnits sedan innan Thaksin, med på hans tid var det OK att bryta mot dom mot pengar i rätt fickor. Ofta var det just dom minst bemedlade som tvingades betala dessa korruptionspengar. Tråden om gatuförsäljning i Bangkok skulle ha haft ett annat namn kanske, exempelvis, för det är ju inte all gatuförsäljning som ska bort utan den illegala som ställer till med trafikfara, snedvrider konkurrens och göder korruption. ("Illegal gatuförsäljning ska flyttas till lagliga ytor" vore bättre titel anser jag.)

Låter också jättefint. Men att detta skulle få nån överskådlig betydelse för landet tror jag inte en sekund på och att Thailand är på väg mot en demokrati genom ett militärt styre tror jag inte heller på. Polischefer och andra högt uppsatta tjänstemän har säkert blivit av med sina jobb eller blivit omplacerade. Frågan är väl vad är militärens syfte egentligen? Varför dessa åtgärder nu? Dessa åtgärder skulle ju kommit för flera år sen men istället så har det bara eskalerat när det kommer till oroligheter under en väldigt lång tid. Jag tycker det var rätt av militären att kliva in och förhindra mer våldsamheter. Är det bara jag som får intrycket att militären spelar ett spel för galleriet? Det enda som kan få ordning på landet är att tills nästa val och att tillkommande regering granskas minutiöst av icke korrupta domare och poliser och andra instanser som ser till att samtliga följer lagen. Tar man inte tag i rotproblemet så kommer det aldrig bli nån förändring i landet heller. Att ge sig på några olagliga strandförsäljare är ju så trivialt och patetiskt så klockorna stannar. Man kanske skulle börja titta lite högre upp i stegen och verkligen sätta dit lite tyngre spelare om man ska vinna nåt förtroende. Det jag frågar mig är hur långt vågar man gå i att försöka ta död på korruptionen? Går man inte hela vägen så är det tämligen meningslöst. Och jag förstår inte varför detta med Thaksin kommer upp hela tiden? Han är borta nu och det är skitbra.. han är en tjuv och inget annat. Att älta i det förgångna verkar vara en bra anledning att stödja militärens propaganda och det tycker jag är ganska naivt.

 

Jag hoppas att jag har fel. Men jag tror inte det, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, det kan jag säga att jag missat. Och det är ju jättebra att det blivit så.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Håller med dig här, hitills har det nästan uteslutande handlat om att slå ned på dom branscher som domineras av fattiga som Gatuförsäljning, MC taxi, Taxichaufförer, gästarbetare och strandförsäljare, när får vi t.ex se krafttag mot männen bakom inköpet av dom icke fungerande helt värdelösa G200 bombdetektorerna?

 

Dom inblandade i denna korrumperade bluffaffär fick ju 10 års fängelse för sin roll i England.

 

Mvh isan lover

Inte ofta vi är överens men nu hände det igen :-)

 

De där bombdetektorerna är förstås en affär kantad av korruption och "don´t lose face"

 

De första köptes av Thai Air Force 2006. Köpet föregicks av en upphandling där dessa kom ut som bäst. Undrar hur de testerna gick till??? Flest nya bilar eller...???)

Armén köpte strax därefter 750 enheter. Ansvarig var Gen Prayuth; numera arméchef.

 

2007 köpte flera andra myndigheter hundratals enheter.

 

PM Abhisit gav direktiv att man inte skulle köpa fler men att de som fanns kunde användas TROTS att man då visste att dom i princip var värdelösa! :crazy:

 

TIT

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan jag säga att jag missat. Och det är ju jättebra att det blivit så.

 

Ja jag hoppas ju att de verkligen löper linan ut och krossar den här maffiaorganisationen för gott. Men det kommer givetvis att ta tid så lite tålamod får vi nog ha.

 

Läste i PG idag om en dam som hade byggt ett trevåningshus på strandmark i Patong för sin verksamhet. Hon kunde visa upp byggnadstillstånd signerade, stämplade och klara från 2008 och 2009. Problemet är att marken inte får bebyggas enligt den plan som är fastslagen  och det gällde redan då.

 

Man kan sparka och åtala den som-förmodligen mot ersättning-valde att göra "ett misstag" vid tillståndsgivandet, men vad gör man med damens kåk som hon ju betalt för?

 

Rivs den, vem ska ta förlusten? Kan man hävda att hon agerat i god tro?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu är det väl så att Thaimaffian blir dom som drabbas hårdast och dom lata mutkolvarna som skor sig på dom fattiga. Du har inte en jävla aning hur det fungerar för strandförsäljarna. Jag har kompisar som har eller varit tillsammans med strandförsäljare. Det är ingen lek för dem, får bara röra sig inom vissa områden, fan ta dem om dom går över gränsen, till nästa strand bit. Militären är inte så bra givetvis, men nu behövs dem för att föra Landet vidare till en demokrati som inte stämmer med din Demokrati. Fortsätt du att vara bulvan för Risfälten i Issan och tjäna Pengar på de Fattiga. Självklart kommer säljarna att hitta nya platser. 

 

Sakaeo

Hej

 

Maffian klarar sig nog, dom oroar jag mig inte för alls. 

 

Men dom vanliga fattiga människor som går runt och säljer olika varor och bemannar stånd på gator och stränder kommer naturligtvis att drabbas av en sån här politik, dessa människor är många och inte sällan lever ju hela familjen på dessa inkomster, så även deras familjer och barn kommer naturligtvis att drabbas.

 

Jag tror inte alls att det är så enkelt att hitta bra nya platser på populära stränder och gator, hade dessa bra och lediga platser funnits hade det fömodligen redan etablerats verksamhet där.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas ju att de verkligen löper linan ut och krossar den här maffiaorganisationen för gott. Men det kommer givetvis att ta tid så lite tålamod får vi nog ha.

 

Läste i PG idag om en dam som hade byggt ett trevåningshus på strandmark i Patong för sin verksamhet. Hon kunde visa upp byggnadstillstånd signerade, stämplade och klara från 2008 och 2009. Problemet är att marken inte får bebyggas enligt den plan som är fastslagen  och det gällde redan då.

 

Man kan sparka och åtala den som-förmodligen mot ersättning-valde att göra "ett misstag" vid tillståndsgivandet, men vad gör man med damens kåk som hon ju betalt för?

 

Rivs den, vem ska ta förlusten? Kan man hävda att hon agerat i god tro?

 

Kåken kommer att rivas och damen får ta förlusten. Finns högvis med exempel från Phuket på just detta.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Kåken kommer att rivas och damen får ta förlusten. Finns högvis med exempel från Phuket på just detta.  

 

Det är ju risk man tar när man skaffar sig tillstånd genom att donera "små gåvor" till de personer som utfärdar tillstånden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så här såg det ut i Patong 1979

Inga helvetes försäljare som springer runt benen på en.

Inga jet ski  och framför allt ingen Tuk Tuk maffia.

Då var det bra i Patong.  Nu bara skit

post-7775-0-32895300-1404999885_thumb.jp

post-7775-0-75443200-1404999912_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga småpengar det handlat om för dom som hyr platser på stränderna. Måste väl ha varit svarta pengar också.  http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Phuket-beach-shops-fetched-B7mn-apiece-B400k/31121

 

Nej inte är det några fattiglappar som drabbas :

 

Shops and restaurants torn down by officials at Nai Thon Beach yesterday were bought for as much as 7 million baht apiece and fetched rental fees of up to 400,000 baht a year, officials have revealed.“It is obvious that the people who run these shops are business operators, not local people living day by day,” Sirinath National Park Chief Kitiphat Tharapiban told the Phuket Gazette. - See more at: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Phuket-beach-shops-fetched-B7mn-apiece-B400k/31121#ad-image-0

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja jag hoppas ju att de verkligen löper linan ut och krossar den här maffiaorganisationen för gott. Men det kommer givetvis att ta tid så lite tålamod får vi nog ha.

 

Läste i PG idag om en dam som hade byggt ett trevåningshus på strandmark i Patong för sin verksamhet. Hon kunde visa upp byggnadstillstånd signerade, stämplade och klara från 2008 och 2009. Problemet är att marken inte får bebyggas enligt den plan som är fastslagen  och det gällde redan då.

 

Man kan sparka och åtala den som-förmodligen mot ersättning-valde att göra "ett misstag" vid tillståndsgivandet, men vad gör man med damens kåk som hon ju betalt för?

 

Rivs den, vem ska ta förlusten? Kan man hävda att hon agerat i god tro?

Ja, det är ju såklart priset man får betala när man ge sig i lag med korruption. Men det jag ifrågasätter är ju vilka det är som sparka alla dessa chefer och vilka är det som sen anställer nya chefer? Är det militären som handplockar nya polischefer eller ny borgmästare? Det är faktiskt väldigt intressant och viktigt att veta hur dessa procedurer går till för folket. Det kanske redan finns?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och vari menar du att det översta citatet hör till sakfrågan?'

Och i  meddelandena fick du ju till och med medhåll och karma från IL.

Kasta inte slägga i gummihus. Den kan lätt ramla tillbaka och slå dig i huvet. :)

För övrigt inget illa menat med det jag skrev!

Ha en bra dag!!!

Tja, jag höll mig iaf till ämnet och tråden handlar väl om militären? Så lite får man väl skoja om ämnet. Men vad fan Danmark och annan skit  har med detta och göra vet jag inte!? Men jag tror att du blev lite putt på att IL inte gett dig nån karma. Vet inte om karma är viktigt för dig... personligen skiter jag i den... dock så finns det ju ett och annat karmaluder på forat. :)

 

Förövrigt hade vi en fin dag grabben och jag. Här kommer en sliskig milit.manet! ;)

 

 

Trevlig kväll på dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tror att du blev lite putt på att IL inte gett dig nån karma.

 

Nej skulle jag få karma därifrån så skulle jag nog undra vad jag gjort fel?

 

Fin bild apropå OT! :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju såklart priset man får betala när man ge sig i lag med korruption. Men det jag ifrågasätter är ju vilka det är som sparka alla dessa chefer och vilka är det som sen anställer nya chefer? Är det militären som handplockar nya polischefer eller ny borgmästare? Det är faktiskt väldigt intressant och viktigt att veta hur dessa procedurer går till för folket. Det kanske redan finns?

 

Borgmästare i Patong just nu är väl han som kom tvåa i borgmästarvalet som hölls för något år sedan? Den avsatte borgmästarens son är fortfarande en deputy mayor och det är kanske inte så bra?

 

Fast har man inga mer bevis mot honom än släktskapet till den förre borgmästaren så är det ju svårt att sparka honom.

 

Polischeferna från Phuket är ju på det här populära "inactive posts" för tillfället och de som basar över polisen därnere nu verkar mest vara tillförordnade så de ser nog till att hålla sig i skinnet. men det ska bli intressant att se om de lyckas reformera polisväsendet så att befordran sker på meriter snarare än kontakter.

 

Jag kommer att göra en del resor ner i det området i höst och vinter och då bör väl nyhetens behag ha gått över så får vi se om det är same-same eller different?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Borgmästare i Patong just nu är väl han som kom tvåa i borgmästarvalet som hölls för något år sedan? Den avsatte borgmästarens son är fortfarande en deputy mayor och det är kanske inte så bra?

 

Fast har man inga mer bevis mot honom än släktskapet till den förre borgmästaren så är det ju svårt att sparka honom.

 

Polischeferna från Phuket är ju på det här populära "inactive posts" för tillfället och de som basar över polisen därnere nu verkar mest vara tillförordnade så de ser nog till att hålla sig i skinnet. men det ska bli intressant att se om de lyckas reformera polisväsendet så att befordran sker på meriter snarare än kontakter.

 

Jag kommer att göra en del resor ner i det området i höst och vinter och då bör väl nyhetens behag ha gått över så får vi se om det är same-same eller different?

Ja, det hade varit väldigt intressant. Det jag motsäger mig är att vissa verkar ju svälja allt det militären gör med hull och hår. Det man vill se är ju att nån verkligen granska det militären gör nu och det är ju såklart inte så lätt nu när landet styrs av militären såklart. Men det ska bli spännande och se vart det bär av med allt och ska bli intressant och se vad du kan gräva upp för godsaker! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Borgmästare i Patong just nu är väl han som kom tvåa i borgmästarvalet som hölls för något år sedan? Den avsatte borgmästarens son är fortfarande en deputy mayor och det är kanske inte så bra?

 

Fast har man inga mer bevis mot honom än släktskapet till den förre borgmästaren så är det ju svårt att sparka honom.

 

Polischeferna från Phuket är ju på det här populära "inactive posts" för tillfället och de som basar över polisen därnere nu verkar mest vara tillförordnade så de ser nog till att hålla sig i skinnet. men det ska bli intressant att se om de lyckas reformera polisväsendet så att befordran sker på meriter snarare än kontakter.

 

Jag kommer att göra en del resor ner i det området i höst och vinter och då bör väl nyhetens behag ha gått över så får vi se om det är same-same eller different?

 

 

Patongs borgmästare heter Chalermluck  Kebsab och är en kvinna dessutom Demokrat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att kreti och pleta ska få slå upp sina ruckel och försäljningsstånd lite var som helst och skita i regler och bestämmelser?

 

Vi får väl anta att bestämmelserna är något sånär genomarbetade och motiverade.

Är det fel, tycker du, att det finns en planläggning över etableringsställen för näringsidkare. Jag tycker inte det.

Jag kan inte minnas att ha sett en enda här säga sig gilla och välja just Thailand

på grund av förnuftiga regler och att de efterlevs.

Eller behov av den svenska typen av ordning och reda som lyser upp vår vardag härhemma.

Däremot har många talat varmt om personlig frihet och avslappnade attityder.

Livsglädje.Vänlighet. Mänsklig värme.

I sin iver att försvara juntan tycks flera ha övergett detta;

nu är det "ordnung muss sein" som gäller.

Så något har styret åstadkommit.

I alla fall här.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte minnas att ha sett en enda här säga sig gilla och välja just Thailand

på grund av förnuftiga regler och att de efterlevs.

 

 

... men finns nog många som tyckte det var bättre förr.

Och i fallet Patong så kan jag nog också tycka så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar bo uppe i Nai Yang vid flyplatsen på Phuket. En lugn och härlig miljö.

Men, jag blev lite paff över hur folk byggde restauranger, barer och till och med hotell ute vid vattenbrynet.

Stranden med omnejd ÄR ett natureservat! Men folk bryr sig inte. Så, när staten återtar sina reservat så

får man anse att det är okay. Det finns gott om plats runtomkring som kan brukas för dessa ändamål

och som dessutom skonar stränderna. Utan stränder ingen turist.

 

Men man kan ju undra, vad sysslar den lokala polisen med som ser denna illegala utbyggnad?

Antagligen så ser dom rakt ner i sin egen plånbok. BRA militärer! Släng ut skojarna, och polisen på samma gång!

post-9424-0-88841000-1405011263.jpg

post-9424-0-99120000-1405011265.jpg

post-9424-0-06896900-1405011299_thumb.jp

Ändrades av SanMakha
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...