Jump to content
IGNORERAD

Upp till 90,000 säckar ris fattas från rislager i Pathum Thani


MPR Nyheter

Recommended Posts

Även ICA har stora lager här på Årsta fältet,

 

Mystiskt.

 

Hur funkar dom ?

 

hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    33

  • Moritz

    16

  • Surin P3

    9

  • Baa

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att du har en "crush on" Yingluck..OK Men Thaksin. :ahh:

Just som man trodde det inte kunde bli dummare

så kommer du farande från ingenstans

och sopar alla konkurrenterna av banan,

och intar ensam alla tre pallplatser.

Ingen över och ingen vid sidan.

Du är knug.

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även ICA har stora lager här på Årsta fältet,

 

Mystiskt.

 

Hur funkar dom ?

 

hehe

Men ICA`s lager är nog fräschare.

post-9848-0-12925400-1404808801.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu försnillar 90 000 säckar ris,

Hur kan man då lämna dokumentation efter sig ang detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Även ICA har stora lager här på Årsta fältet,

 

Mystiskt.

 

Hur funkar dom ?

 

hehe

Ica och andra detaljhandlare i Sverige kalkylerar med ett svind enbart i butik på 3%.

Med skatteverkets godkända sats som jag minns den för en del år sedan.

Enorma summor talar vi om, som rediga och ärliga svenskar försnillar och stjäl varenda år.

Eftersom de inte alla bär röda skjortor vet ingen vem de är.

Kalla in flygvapnet eller flottan, vetja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just som man trodde det inte kunde bli dummare

så kommer du farande från ingenstans

och sopar alla konkurrenterna av banan,

och intar ensam alla tre pallplatser.

Ingen över och ingen vid sidan.

Du är knug.

Grattis!

Ja vad skall man tro när du desperat försöker försvara henne? 25 kilo ris? Patetiskt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis ett rejält svinn men ganska rejält saltat enligt militärjuntan. Dessa korruptionspengar har nog ganska säkert trillat ner i ett antal olikfärgade fickor, och inte enbart Thaksin´s som man kan få en känsla av när man läser på  MPR.

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

 I lagret fann man endast 8,928 ton ris när det skulle finnas 13,986 ton. Riset var dessutom inte av rätt sort och verkade komma från en äldre skörd. Fynden kan vara bevis för ett bedrägeri där ris av bra kvalitet från risprogrammet har ersatts med äldre och sämre ris.

 

 

 

När svinnet i Sverige också är uppe i 63% så kan det vara befogat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ica och andra detaljhandlare i Sverige kalkylerar med ett svind enbart i butik på 3%.

Med skatteverkets godkända sats som jag minns den för en del år sedan.

Enorma summor talar vi om, som rediga och ärliga svenskar försnillar och stjäl varenda år.

Eftersom de inte alla bär röda skjortor vet ingen vem de är.

Kalla in flygvapnet eller flottan, vetja.

 

Så kan det ju vara i Sverige.

 

Här talar vi dock om 70% som saknas i ett lager.

Det skulle egentligen finnas 130.000 säckar men bara 39.000 fanns kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu försnillar 90 000 säckar ris,

Hur kan man då lämna dokumentation efter sig ang detta?

Fuska med bokföringen är inte svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fuska med bokföringen är inte svårt.

Dom glömde att frisera bokföringen, är det det du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fuska med bokföringen är inte svårt.

Jag visste att du har ett brokigt forflutet med foretagande varlden over, men att detta var din huvudsyssla anade jag faktiskt inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste att du har ett brokigt forflutet med foretagande varlden over, men att detta var din huvudsyssla anade jag faktiskt inte!

Var har jag skrivit att det är min huvudsyssla?  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har jag skrivit att det är min huvudsyssla?  ???

Man gar inte ur malet nar motstandarna har straffspark, du far ta en gliring du med, fast du gillar ju mest att ge dom till andra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu försnillar 90 000 säckar ris,

Hur kan man då lämna dokumentation efter sig ang detta?

 

Ta betalt för lagerkostnader av 90 000 säckar ris som inte finns ,en lysande affärside.

 

Den förra folkvalda regeringen har ju försäkrat sitt folk om att det inte finns något mygel o korruption i risprogrammet,

 

och så kommer dom där dumma militärerna och förstör allting.

 

Det hade varit bättre om Yingluck inte avgått, då hade det här aldrig upptäckts.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta betalt för lagerkostnader av 90 000 säckar ris som inte finns ,en lysande affärside.

 

Den förra folkvalda regeringen har ju försäkrat sitt folk om att det inte finns något mygel o korruption i risprogrammet,

 

och så kommer dom där dumma militärerna och förstör allting.

 

Det hade varit bättre om Yingluck inte avgått, då hade det här aldrig upptäckts.

Men vad du nu säger är att det inte fattas 90 000 säckar ris, eller har jag totalt missuppfattat dig.

 

Vi får väl fråga Khun Ken som vet hur det ligger till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta betalt för lagerkostnader av 90 000 säckar ris som inte finns ,en lysande affärside.

 

Den förra folkvalda regeringen har ju försäkrat sitt folk om att det inte finns något mygel o korruption i risprogrammet,

 

och så kommer dom där dumma militärerna och förstör allting.

 

Det hade varit bättre om Yingluck inte avgått, då hade det här aldrig upptäckts.

Thaksin föll på eget grepp, i sin iver att se till att "hans parti" skulle få igenom hans amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad du nu säger är att det inte fattas 90 000 säckar ris, eller har jag totalt missuppfattat dig.

Vi får väl fråga Khun Ken som vet hur det ligger till.

Och med en dåres envishet bla bla bla..

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspektioner av ris lagren har avslöjat problem med förvaring av  ris i 12 provinser, stora mängder saknas, har ruttnat, eller angripits av vivlar, säger chefen för teamet som inspekterar lagerlokalerna.

 

ML Panadda Diskul, ständig sekreterare i statsrådets kansli, sade igår att en kontroll visade att mer än 80 av grad 2 Hom Mali ris spannmål saknas.

 

I andra lager, var högar av ris säckar i ett oorganiserat tillstånd, med ruttet och uppblandat ris, vivlar i säckarna, en del av det ruttna riset har pulveriserats, och en del av riset är vatten skadat, säger ML Panadda.

 

Han sade att resultaten kommer att rapporteras till det Nationella Rådet för Fred och Ordning (NCPO). De 12 provinser inkluderar Suphan Buri, Surin, Amnat Charoen, Kamphaeng Phet, Nakhon Ratchasima och Ubon Ratchathani.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/419409/rice-check-woes-spread-to-12-provinces

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med en dåres envishet bla bla bla..

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Fattas det 90 000 säck eller inte.

 

Det är den frågan jag ställer.

 

Man blir ju lite fundersam i bland, framför alt när man lever under en militär diktatur, med alt det innebär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattas det 90 000 säck eller inte.

 

Det är den frågan jag ställer.

 

Man blir ju lite fundersam i bland, framför alt när man lever under en militär diktatur, med alt det innebär.

Dom fyra första dagarna har visat att det saknas 290 000 säckar a 100 kg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattas det 90 000 säck eller inte.

Det är den frågan jag ställer.

Man blir ju lite fundersam i bland, framför alt när man lever under en militär diktatur, med alt det innebär.

Haha det vet nog ingen ännu.

50 000 säck eller flera hundra tusen säck är egentligen oväsentligt, den förra regimen har plundrat landet, på hur mycket lär ta en tid att reda ut.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det vet nog ingen ännu.

50 000 säck eller flera hundra tusen säck är egentligen oväsentligt, den förra regimen har plundrat landet, på hur mycket lär ta en tid att reda ut.

Bangkok, 24 April 2014 (NNT) – Prime Minister Yingluck Shinawatra has asserted that rice in the government's stockpile has not gone missing as suspected by the National Anti-Corruption Commission (NACC), urging the latter to conduct an inspection of the government's rice stock to determine whether rice was really missing.

Ms. Yingluck wrote on her Facebook that figures in the documents from the rice mortgage accounting sub-committee did not take into account the 2.9 million tons of rice in the possession of the Government Warehouse Organization and the Marketing Organization for Farmers, refuting the claim that some rice had gone missing.

She suggested that for the purpose of transparency, the NACC should seek more evidence and inspect the rice stock itself. The suggestion has been forwarded to the NACC through Deputy Commerce Minister Yanyong Phuang-rat.

Minister Yanyong visited the NACC on Wednesday to submit a letter asserting that inspections of the rice stock in warehouses, carried out in March by Ministry of Commerce officials and members of the rice stock inspection committee, found that the entire 18.7 million tons of rice was intact and another 1.1 million tons was being fumigated.

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/721043-pm-yingluck-urges-nacc-to-inspect-rice-stock-to-determine-whether-rice-was-really-missing/

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspektioner av ris lagren har avslöjat problem med förvaring av  ris i 12 provinser, stora mängder saknas, har ruttnat, eller angripits av vivlar, säger chefen för teamet som inspekterar lagerlokalerna.

 

ML Panadda Diskul, ständig sekreterare i statsrådets kansli, sade igår att en kontroll visade att mer än 80 av grad 2 Hom Mali ris spannmål saknas.

 

I andra lager, var högar av ris säckar i ett oorganiserat tillstånd, med ruttet och uppblandat ris, vivlar i säckarna, en del av det ruttna riset har pulveriserats, och en del av riset är vatten skadat, säger ML Panadda.

 

Han sade att resultaten kommer att rapporteras till det Nationella Rådet för Fred och Ordning (NCPO). De 12 provinser inkluderar Suphan Buri, Surin, Amnat Charoen, Kamphaeng Phet, Nakhon Ratchasima och Ubon Ratchathani.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/419409/rice-check-woes-spread-to-12-provinces

post-9848-0-33939900-1404872123.gifDamaged rice is found at a warehouse in Nakhon Si Thammarat on Tuesday. (Bangkok Post photo)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det klarnar ju mer och med varför PTP´s amnestiförslag ändrades i sista stund den 18 oktober 2013 för att omfatta perioden 2004-2013.

 

Hade förslaget gått igenom så hade ingen kunnat åtalas för vad som verkar vara det största bedrägeriet mot en statskassa i modern tid, det thailändska risprogrammet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...