Jump to content
IGNORERAD

NACC planerar effektivare kamp mot korruptionen.


Khun Ken

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • Moritz

    14

  • janne_h

    9

  • Surin P3

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thaksin var med ett kort tag 97 innan demokraterna fick makten. Där var han inte med. Jag kommer inte ihåg korruptionskampanjen men du har säkert rätt där. Vad jag kommer ihåg var att demokraterna tvingades sanera statsfinanserna och till stor del lyckades men med ett ganska tungt bakslag i form av minskande popularitet. Det i sig banade vägen för TRT och sedan dess är populismen den enda sanna ideologin oavsett färg på skjortan.

Vill minnas att Thaksin var utrikesminister i Banharns regering-kanske hade han även den posten i Chavalits regering- men han satt ju med så kallad "inside information" om att bahten skulle släppas fri 1997 och såg givetvis till att värdesäkra sina tillgångar.

Telekom konssesionerna fick han ju mycket riktigt i början av 1990-talet i samarbete med de ledande generalerna i militärjuntan och belönade dem alla frikostligt. Så att Thaksin skulle vara en korruptionsmotståndare av rang är en lögn som skapats av en effektiv PR maskin.

Han kunde varit ute på Bangkoks gator och demonstrerat mot militärjuntan 1992 tillsammans med Nattawut, Abhisit och Chamlong men valde istället att göra lukurativa affärer med militärjuntan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg kommenterar janne_h nedan.

 

Detta inlägg av janne_h (som kommenterar IL's inlägg) kommenterar du nedan.

 

 

 

 

Har försökt att sammanställa händelsekedjan ovan vad först IL skriver och som leder till janne_h's kommentar som du sedan kommenterar.

Hoppas det ska hjälpa dig förstå sambandet.

 

 

Läs en gång till så framgår kanske sambandet för dig också.

Gör det inte det kan jag bara beklaga.

 

 

Så kan det gå när man ordbajsar i massor av trådar. Moritz alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att enda sättet att få ner korruptionen till en okej nivå vore att inrätta

en speciell polisstyrka som bara har en uppgift.Men jag antar att min ide inte faller

dom beslutfattande i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att enda sättet att få ner korruptionen till en okej nivå vore att inrätta

en speciell polisstyrka som bara har en uppgift.Men jag antar att min ide inte faller

dom beslutfattande i smaken.

 

Dom jobbar lite åt det hållet. 700 personer skall nyanställas för att jobba med korruptionsjakt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom jobbar lite åt det hållet. 700 personer skall nyanställas för att jobba med korruptionsjakt

Det tycker jag låter bra även om jag förstår .att misstron är stor,så även hos mig.

Men vi kan inte ta ut misslyckanden i förskott,speciellt inte pga det slukhål som den utbredda

korruptionen innebär.Min personliga tro är att korruptionen sallmännaänker Thailands allmänna

ekonomi i många steg och stackarna är dom utan möjligheter att medverka i dansen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är nån jävla rättstavningsfunktion i windows som ställer till det.

Fan ska man vara tvungen att köpa en Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom jobbar lite åt det hållet. 700 personer skall nyanställas för att jobba med korruptionsjakt

 

Hitta 700 personer i Thailand som inte kan mutas!

Good luck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta 700 personer i Thailand som inte kan mutas!

Good luck.

 

post-3227-0-52092200-1406301570.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...