Jump to content
IGNORERAD

NACC planerar effektivare kamp mot korruptionen.


Khun Ken

Recommended Posts

Man har ju försökt, även i Sverige, men webben är ju varken ett deciderat svensk eller thailändsk fenomen.

Det betyder bara att det rockeras friskt mellan webhotellen.

 

Ligger webhotellen i landet stängs siterna och ligger dom utanför landet blockeras dom för personer i Thailand som saknar vpn eller liknande lösningar

 

Så dom försvinner på ett eller annat sätt

 

Eller hur menar du att dom finns kvar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • Moritz

    14

  • janne_h

    9

  • Surin P3

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Här nere så e det skott pengar på klanen, ingen gillar ju militärkuppen, men de va det bästa o få bort den inkompetens som regeringen ställt till

Hej

 

Ja jag antar att det skiljer rätt mycket på många olika sätt mellan ex.vis Phuket och Isaan.

 

Själv har jag aldrig varit längre söderut än Surat Thani.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han dömdes då en röd PPP-regering satt vid makten

Hej

 

Efter det att juntan via en militärkupp hade bytt ut alla personer som var positiva till demokrati, fria val och folkvalda regeringar samt installerat egna män på poster som Konstitutionsdomstol, senat, EC och Högsta Domstol så lyckades man få till ett tvåårigt straff.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger webhotellen i landet stängs siterna och ligger dom utanför landet blockeras dom för personer i Thailand som saknar vpn eller liknande lösningar

 

Så dom försvinner på ett eller annat sätt

 

Eller hur menar du att dom finns kvar ?

 

Menar du med detta att juntan har satt upp och igång en effektiv brandväg enligt kinesisk modell.

Det är ju info som du i så fall borde skriva om i mediecensurtråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Efter det att juntan via en militärkupp hade bytt ut alla personer som var positiva till demokrati, fria val och folkvalda regeringar samt installerat egna män på poster som Konstitutionsdomstol, senat, EC och Högsta Domstol så lyckades man få till ett tvåårigt straff.

 

Mvh isan lover

 

Du menar Samak som var PM då och Thaksins lakej !?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du med detta att juntan har satt upp och igång en effektiv brandväg enligt kinesisk modell.

Det är ju info som du i så fall borde skriva om i mediecensurtråden

 

IL brukar beskriva det där väldigt bra så han kan säkert redovisa hur väl den thailändska internetcensuren fungerar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vill nog påstå att mina misstankar om korruption bland Thailands statliga instutitioner och myndigheter mer är en följd av hur det fungerar i verkligheten och belagd fakta än "en stark önskan" ifrån min sida.

 

Enligt mig finns det inga kända fakta som talar för att NCPO, NACC och militären skulle vara något undantag gällande den omfattande korruptionen i landet.

 

Mvh isan lover

 

 

Du menar alltså att det IL skriver är belagt och fakta?

Är det sedan rätt att anse att brist på bevis belägger att dt är som IL anger?

IL är väl verkeligen den som vänder på sanningen och anger att det han säger är sanningen men ingenting av vad andra säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL brukar beskriva det där väldigt bra så han kan säkert redovisa hur väl den thailändska internetcensuren fungerar !

 

Du vet inte, med andra ord, så att åtgärderna mot spelbolagen skulle vara effektiva

får stå kvar i det ovissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar alltså att det IL skriver är belagt och fakta?

Är det sedan rätt att anse att brist på bevis belägger att dt är som IL anger?

IL är väl verkeligen den som vänder på sanningen och anger att det han säger är sanningen men ingenting av vad andra säger.

 

Vad har mitt citat med IL att göra.

Jag kommenterade ett inlägg av janne_h där han enligt min åsikt befann sig väldigt högt uppe över alla andra.

 

Försöker du manipulera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

 

Mvh isan lover

 

 

Det förhöll sig här - För att Thailand skulle få låna pengar av värdsbanken för att klara efterföljderna av Tom yum - krisen, så förband sig landet att göra vissa saker. Detta var 97/98 och Thaksin var med i dåvarande regering som minister. En av de saker som de blev tvingade till var att bekämpa korruption. De gjorde omfattande kampanjer. När dessa kampanjer slutade kommer jag inte riktigt ihåg. Däremot kommer jag ihåg afficherna som fanns uppsatta både här och där. Kampanjen gjorde stor inverkan på åtminstonne lokal nivå. Men sedan under Taksins regering i början på 2000-talet så slutade kampanjen och Thaksin verkade ha ensamrätt på korruption.

 

Man kan väl säga att Thaksin var tvungen av värdsbanken att vara med om att bekämpa korruptionen tack vare att han satt i den regeringen. Sedan när Thaksin fick en egen regering och kunde bestämma själv så avslutades korruptionsbekämpningen.      

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Efter det att juntan via en militärkupp hade bytt ut alla personer som var positiva till demokrati, fria val och folkvalda regeringar samt installerat egna män på poster som Konstitutionsdomstol, senat, EC och Högsta Domstol så lyckades man få till ett tvåårigt straff.

 

Mvh isan lover

 

Det stora problemet med att få Thaksin fälld var ju att han inte var ensam i sitt korrumperande. I sin väg till makten smörjde han ganska ordentligt överallt och många tjänade olagliga pengar i sitt samarbete med honom. Skulle man fälla honom för alla hans stora brott hade fallet varit stort för en mängd person på viktiga platser. Dessutom samarbetade han ju med delar av militären och de har ju aldrig behövt stå till svars för någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har mitt citat med IL att göra.

Jag kommenterade ett inlägg av janne_h där han enligt min åsikt befann sig väldigt högt uppe över alla andra.

 

Försöker du manipulera?

Läs inläggen förre janne_h's så ser du att hans inlägg är en kommentar på IL's inlägg.

Ska det inte vara samma standard på inläggen från båda sidor?

Försök svara på frågan istället!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs inläggen förre janne_h's så ser du att hans inlägg är en kommentar på IL's inlägg.

Ska det inte vara samma standard på inläggen från båda sidor?

Försök svara på frågan istället!

 

IL har ingensomhelst koppling till mitt inlägg även om du manipulerar sammanhanget

så det finns ingen fråga att svara på.

 

Jag tycker förövrigt att du bör sluta med det.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det förhöll sig här - För att Thailand skulle få låna pengar av värdsbanken för att klara efterföljderna av Tom yum - krisen, så förband sig landet att göra vissa saker. Detta var 97/98 och Thaksin var med i dåvarande regering som minister. En av de saker som de blev tvingade till var att bekämpa korruption. De gjorde omfattande kampanjer. När dessa kampanjer slutade kommer jag inte riktigt ihåg. Däremot kommer jag ihåg afficherna som fanns uppsatta både här och där. Kampanjen gjorde stor inverkan på åtminstonne lokal nivå. Men sedan under Taksins regering i början på 2000-talet så slutade kampanjen och Thaksin verkade ha ensamrätt på korruption.

 

Man kan väl säga att Thaksin var tvungen av värdsbanken att vara med om att bekämpa korruptionen tack vare att han satt i den regeringen. Sedan när Thaksin fick en egen regering och kunde bestämma själv så avslutades korruptionsbekämpningen.      

 

Thaksin var med ett kort tag 97 innan demokraterna fick makten. Där var han inte med. Jag kommer inte ihåg korruptionskampanjen men du har säkert rätt där. Vad jag kommer ihåg var att demokraterna tvingades sanera statsfinanserna och till stor del lyckades men med ett ganska tungt bakslag i form av minskande popularitet. Det i sig banade vägen för TRT och sedan dess är populismen den enda sanna ideologin oavsett färg på skjortan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vill nog påstå att mina misstankar om korruption bland Thailands statliga instutitioner och myndigheter mer är en följd av hur det fungerar i verkligheten och belagd fakta än "en stark önskan" ifrån min sida.

 

Enligt mig finns det inga kända fakta som talar för att NCPO, NACC och militären skulle vara något undantag gällande den omfattande korruptionen i landet.

 

Mvh isan lover

Detta inlägg kommenterar janne_h nedan.

 

 

 

Läs en gång till så framgår kanske sambandet för dig också.

Gör det inte det kan jag bara beklaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar Samak som var PM då och Thaksins lakej !?

Hej

 

Regeringar dömer inte folk i brottsmål, det sköter domstolarna om.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Regeringar dömer inte folk i brottsmål, det sköter domstolarna om.

 

Mvh isan lover

 

Då kan ju inte brottsmålet vara politiskt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det stora problemet med att få Thaksin fälld var ju att han inte var ensam i sitt korrumperande. I sin väg till makten smörjde han ganska ordentligt överallt och många tjänade olagliga pengar i sitt samarbete med honom. Skulle man fälla honom för alla hans stora brott hade fallet varit stort för en mängd person på viktiga platser. Dessutom samarbetade han ju med delar av militären och de har ju aldrig behövt stå till svars för någonting.

Hej

 

Ligger nog nära sanningen, men även detta resonemang leder ju till att en kupp var nödvändig för att få till en fällande dom mot personen Thaksin.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kan ju inte brottsmålet vara politiskt !

Hej

 

Det finns visst brottsmål som har en politisk bakgrund, det är ett sätt som olika regimer och juntor ofta har använt jorden runt för att göra sig av med obeväma individer och politiska motståndare på.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns visst brottsmål som har en politisk bakgrund, det är ett sätt som olika regimer och juntor ofta har använt jorden runt för att göra sig av med obeväma individer och politiska motståndare på.

Mvh isan lover

Så regeringen Samak styrde alltså brottmålsdomstolen politiskt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så regeringen Samak styrde alltså brottmålsdomstolen politiskt ?

Hej

 

Det gjorde naturligtvis kuppmakarna som hade installerat sina förtrogna på alla poster av betydelse i landet vid kuppen 2006, det borde t.o.m du kunna förstå.

 

Det sker ju precis det samma just nu efter denna kupp, ni kuppvänner ylade när Yinglucks regering bytte ut en tjänsteman, men ni tiger allihop när juntor byter ut 100 tals och kanske t.o.m 1000 tals på liknande sätt och av samma anledning, det är inte oväntat men inte heller speciellt trovärdigt.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det gjorde naturligtvis kuppmakarna som hade installerat sina förtrogna på alla poster av betydelse i landet vid kuppen 2006, det borde t.o.m du kunna förstå.

 

Det sker ju precis det samma just nu efter denna kupp, ni kuppvänner ylade när Yinglucks regering bytte ut en tjänsteman, men ni tiger allihop när juntor byter ut 100 tals och kanske t.o.m 1000 tals på liknande sätt och av samma anledning, det är inte oväntat men inte heller speciellt trovärdigt.

 

Mvh isan lover

 

Så vilka poster av betydelse i regeringen Samak hade "juntan" tillsatt ?

 

Eller vilka poster avser du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ligger nog nära sanningen, men även detta resonemang leder ju till att en kupp var nödvändig för att få till en fällande dom mot personen Thaksin.

 

Mvh isan lover

 

Ja, och även med kuppen blev det bara en fjäder av hönan. En del människor åtalar man bara inte i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg kommenterar janne_h nedan.

Detta inlägg av janne_h (som kommenterar IL's inlägg) kommenterar du nedan.

Har försökt att sammanställa händelsekedjan ovan vad först IL skriver och som leder till janne_h's kommentar som du sedan kommenterar.

Hoppas det ska hjälpa dig förstå sambandet.

Läs en gång till så framgår kanske sambandet för dig också.

Gör det inte det kan jag bara beklaga.

 

Att jag kommenterar jannes sätt att skriva på har inget att göra med de han i sin tur svarar.

Lika lite som det du skriver till mig har med janne att göra.

 

Det enda jag bestrider är att janne skulle ha patent på insikt och fakta.

Var god koppla inte ihop mig med dina förutfattade meningar om IL har rätt eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag kommenterar jannes sätt att skriva på har inget att göra med de han i sin tur svarar.

Lika lite som det du skriver till mig har med janne att göra.

 

Det enda jag bestrider är att janne skulle ha patent på insikt och fakta.

Var god koppla inte ihop mig med dina förutfattade meningar om IL har rätt eller inte.

Blanda inte in andra i dina inlägg då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...