Jump to content
IGNORERAD

NACC planerar effektivare kamp mot korruptionen.


Khun Ken

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Om det nu var känt att myndigheter var korrupta, varför tog då den "folkvalda" regeringen inte tag i det tidigare?

Var det för att dom satt i toppen av näringskedjan?

Hej

 

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • Moritz

    14

  • janne_h

    9

  • Surin P3

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

Mvh isan lover

Snacka räcker inte

Fanns "dom röda" då ens ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snacka räcker inte

Fanns "dom röda" då ens ?

Hej

 

Då hade TRT bildats och fått makten, bland det första dom gjorde var att bekämpa just korruption.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hej

 

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

 

Mvh isan lover

Var de röda för eller mot korruption?

Förvirringen är total! :crazy:

http://youtu.be/gQQTdVPxvMc

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Då hade TRT bildats och fått makten, bland det första dom gjorde var att bekämpa just korruption.

Mvh isan lover

Rödskjortorna bildades väl först ett antal år senare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

 

Mvh isan lover

 

Men det gick väl inte bra alls för Thaksin. 

Vi såg ju mycket prat på den tiden om att korruptionen skulle tas tag i, men det hände inte så mycket mera på lite längre sikt.

 

Och oavsett vad man säger om att thailändare är införstådda med viss korruption, så har de tydligt visat att de är emot den.

Thaksins fall hade, som jag ser det till stor del att göra med folket besvikelse över att han tycktes vara den perfekta kandidaten för att ta tag i just korruptionen, men fullständigt sket i det till slut och ingen var direkt olycklig över hans bortfall ifrån politiken.

Samma sak nu, folket säger till om att korruptionen är något de inte vill ha i någon större skala.

 

Nä, det har inte funnits någon högre politiker som på riktigt velat minska på korruptionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Rödskjortorna bildades väl först ett antal år senare !

Hej

 

Vi kan väl säga att Thaksin via sitt parti TRT startade kampanjer mot korruption redan i början av 2000 talet om det gör det lättare att ta till sig, rödskjortorna har mig veterligen aldrig varit ett parti utan en stödgrupp till TRT, PPP och nu PTP som en motvikt till dom gula stödtrupperna till Demokraterna. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men det gick väl inte bra alls för Thaksin. 

Vi såg ju mycket prat på den tiden om att korruptionen skulle tas tag i, men det hände inte så mycket mera på lite längre sikt.

 

Och oavsett vad man säger om att thailändare är införstådda med viss korruption, så har de tydligt visat att de är emot den.

Thaksins fall hade, som jag ser det till stor del att göra med folket besvikelse över att han tycktes vara den perfekta kandidaten för att ta tag i just korruptionen, men fullständigt sket i det till slut och ingen var direkt olycklig över hans bortfall ifrån politiken.

Samma sak nu, folket säger till om att korruptionen är något de inte vill ha i någon större skala.

 

Nä, det har inte funnits någon högre politiker som på riktigt velat minska på korruptionen.

Hej

 

Vid tidpunkten för kampanjen blev effekterna stora men visst ebbade effekterna ut med tiden och inte mycket talar väl egentligen för att det kommer att bli annorlunda nu?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi kan väl säga att Thaksin via sitt parti TRT startade kampanjer mot korruption redan i början av 2000 talet om det gör det lättare att ta till sig, rödskjortorna har mig veterligen aldrig varit ett parti utan en stödgrupp till TRT, PPP och nu PTP som en motvikt till dom gula stödtrupperna till Demokraterna.

Mvh isan lover

Udd startades 2006 och först efter det talades det första gången om rödskjortor för udd:s anhängare

Thaksin "lovade" mycket men levererade väldigt lite. Mest känd blev han för sitt eget enorma korrupta agerande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vid tidpunkten för kampanjen blev effekterna stora men visst ebbade effekterna ut med tiden och inte mycket talar väl egentligen för att det kommer att bli annorlunda nu?

 

Mvh isan lover

 

Inte var effekterna direkt stora. Hade de varit det, så hade Thaksin möjligen kunnat bli en bra PM.

Det är väl ingenting som talar för att det blir bättre nu heller, som du säger, men det känns dumt att inte ens försöka.

Oavsett vem som försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

Mvh isan lover

Tycker du att det var en lyckad kampanj?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi kan väl säga att Thaksin via sitt parti TRT startade kampanjer mot korruption redan i början av 2000 talet om det gör det lättare att ta till sig, rödskjortorna har mig veterligen aldrig varit ett parti utan en stödgrupp till TRT, PPP och nu PTP som en motvikt till dom gula stödtrupperna till Demokraterna.

Mvh isan lover

Det håller jag faktiskt med om.

Han förde kampanjer mot korruption i statsförvaltningen och bland polisen. Tyvärr så föregick han själv inte med gott exempel. Utan förde politiken redan då så att han kunde sko sig själv ekonomiskt.

Men efter 2004 eller något verkar det som han avslutade sin kamp mot korruption. Då folk verkade förstå att han gjorde detta mot andra men levde inte som han lärde. Och det är väl det och annan tvivelaktig maktutövning som han fått kritik för.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som insikt och fakta är det du står för.

Andra tror och spekulerar

T.ex. om hur ont det gör att ramla ner från en vääähäldig hög häst. :-)

Får du fortfarande ta med dom som pratar om höga hästar.

Apropå hög(som ett hus) så kan man ju undra varför du vill ta diskussion med mig hela tiden om vad andra skrivit?

Vore väl trevligare om du försökte ställa mig till svars för saker jag skrivit.

Men det kanske inte passar din retorik?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nånting som alla vet menar du?

 

Man kan alltid spekulera och tro. Men för att säga med säkerhet att nånting är så. Så bör man ha insikt och fakta framlagt.

 

 

 

 

Nu gör du mig fundersam.

Är det inte du som är janne_h så har jag citerat någon annan.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom röda hade kampanjer mot korruption redan i början på 2000 talet så detta är inte alls nytt på något sätt.

 

Mvh isan lover

Du går gärna tillbaka 10 år för att hylla dom röda för deras kampanjer mot korruption

men när NACC planerar effektivare kamp mot korruptionen då är det bara en massa gnäll.

 

Jag trodde att du ville få bort mutor o korruption så att pengarna istället kan användas för att hjälpa fattiga o sjuka 

 

 

Jag tror att det är lättare för NACC att jobba nu än när Takkiregeringen satt vid makten.

 

Yingluck ville ju införa amnesti för korrupta politiker och sopa 10 tusentals korruptionsbrott under mattan

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar tröttna på allt prat om att Thaksin någonsin skulle varit någon slags korruptionsbekämpare. Möjligtvis var han väldigt emot korruptionspengar som inte hamnade inte hans fickor. Nedan kommer ett utdrag från Pasuk Phongpaichit - Good governance, Money politics and Honest Mistakes. (finns att ladda ner)

 

 

Thaksin Shinawatra, made his initial fortune from four telecom concessions awarded by government at a time when military influence was strong. He had to lobby generals to get these concessions, and he had to reward them. In one famous instance, he gave a general a Daimler. At the launch of his satellite, he said “I could not have this day without Big Jod,” meaning General Sunthorn, the head of the 1991 coup junta.

 

 

 

In 1992, the army lost influence, and politicians now controlled the award of concessions. In 1994, Thaksin entered politics, choosing the party which controlled the communications ministry. He got another telecom contract and also extended into highway concessions.

 

 

 

But in 1995–6, Thaksin lost his influence over the ministry of transport and communications. One competitor got the phone contract. Another got a second mobile phone concession which undermined Thaksin’s monopoly. The military began making plans to put up a satellite to compete against Thaksin’s. The government signed the WTO agreement to liberalise telecommunications and other services by 2006.

 

The future success of Thaksin's business depended crucially on political decisions: who would get what concession; who would be in the right position to manage telecom market liberalisation in 2006. He needed political power for commercial survival.

 

When the financial crisis struck in 1997, Thaksin and his rivals in the telecom industry decided to stop competing with one another. Thaksin and his biggest rival, the Charoen Pokphand group (CP), agreed to merge their cable TV businesses, and cooperate in other ways. In 1998, Thaksin re-entered politics, started his new party, and launched his bid for the premiership. CP became one of his biggest boosters and backers. By the time Thaksin became prime minister, all four of the big Thai telecom companies were represented in the party and in the Cabinet.


 
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du nog sårat IL som sin allierade rejält

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du nog sårat IL som sin allierade rejält

 

Det tror jag faktiskt inte. IL kommer nog att glädja sig över att det var just en kupp-general som fifflade fram Thaksins första stora korruptionsaffär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gör du mig fundersam.

Är det inte du som är janne_h så har jag citerat någon annan.

Det är ju nånting som du borde ha insikt i?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju nånting som du borde ha insikt i?

 

Du förnekar att du är janne_h?

Det är ju faktisk smart om du skrivit något dumt.

Är det någon annan som skriver i ditt namn?

En anställd som är kompatibel med dig?

Är det ditt inlägg jag svarar på nu?

Hallo. Är du där?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag faktiskt inte. IL kommer nog att glädja sig över att det var just en kupp-general som fifflade fram Thaksins första stora korruptionsaffär.

Tror jag inte heller, men du har tidvis varit en idol för IL.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tvivlar jag på det här att man kommer att lyckas med att bekämpa korruptionen.

 

Varför jo man säger ju samtidigt att man skall bekämpa så mycket annat som spel låne hajar  etc.

 

Ok exempel man gick starkt ut under WM ock sa att man skulle bekämpa spel.

 

Nu spelar man ju friskt även före WM på fotbolls spel.

 

Har med egna ögon sett när en  lite högre officer sitter i timmar och tar emot vad över telefon.

 

Så härom dagen så frågade jag en närstående till honom, nu har han väl slutat med sina spel.

 

Svar nä det är som vanligt.

 

Fortfarande går Generalerna sina runder på sina golf banor, ock spelar om stora pengar.

 

De illegala lotteri spelen fort går, ingen är rädd.

 

Låne hajarna fortsätter.

 

Så inte litar jag på att militären kommer att bekämpa ovan stående samt korruptionen, finns nog lite för många som bygger sin ekonomi på detta.

 

Lite kosmetika ja. 

Link to comment
Dela på andra sajter

De illegala lotteri spelen fort går, ingen är rädd. Låne hajarna fortsätter.

 

Stammer tyvarr, inget hokus-pokus, man ringer och talar om att det ska bli inspektion sa alla hinner samla ihop sitt pick o pack och polisen kan stoltsera med att det minsan inte alls spelas i deras distrikt. dagen efter ar det som vanligt igen, samma sak med lanemaffian och deras indrivande MC lakejer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tvivlar jag på det här att man kommer att lyckas med att bekämpa korruptionen.

 

Varför jo man säger ju samtidigt att man skall bekämpa så mycket annat som spel låne hajar  etc.

 

Ok exempel man gick starkt ut under WM ock sa att man skulle bekämpa spel.

 

Nu spelar man ju friskt även före WM på fotbolls spel.

 

Har med egna ögon sett när en  lite högre officer sitter i timmar och tar emot vad över telefon.

 

Så härom dagen så frågade jag en närstående till honom, nu har han väl slutat med sina spel.

 

Svar nä det är som vanligt.

 

Fortfarande går Generalerna sina runder på sina golf banor, ock spelar om stora pengar.

 

De illegala lotteri spelen fort går, ingen är rädd.

 

Låne hajarna fortsätter.

 

Så inte litar jag på att militären kommer att bekämpa ovan stående samt korruptionen, finns nog lite för många som bygger sin ekonomi på detta.

 

Lite kosmetika ja. 

Så då menar du att det är meningslöst att försöka? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då menar du att det är meningslöst att försöka? 

Ju är man väldigt stor diktatur anhängare så kan man ju tolka det så.

 

Men vad du uppenbart inte förstår är att jag säger att inga förändringar skett inte ens bland militärens personal,

De borde ju nu efter två månader föregå med gått exempel.

 

Sedan kan de väl sälja av sina tillgångar som inte har med ett försvar att göra, exempel deras golfbanor.

 

Ha en bra dag 

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...