Jump to content
IGNORERAD

Lokala båtar ignorerade två ungdomar och lämnade dom att drunkna i floden Chao Phraya.


Khun Ken

Recommended Posts

är skitsstövlar
Knepigt att de finns så gott om dem när det handlar om trafikolyckor etc

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    8

  • leifen

    7

  • matti4869

    6

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Jaha, här drog du alla över en kam, lätt som en plätt. Alla Thailandsresenärer och expats reser/bor inte till/i Pattaya, Patong.

 

Ja, det var dessutom lite rasistiskt av honom att dessutom påstå att alla svenskar köper sex av mideråriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

och att sexköp skulle vara ovanligare i städer med få turister, vilken missuppfattning.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

och att sexköp skulle vara ovanligare i städer med få turister, vilken missuppfattning.

I Thailand är den Thailändska mannen den största sexköparen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du tror att det är någon skillnad mellan thailändare och svenskar i detta sammanhang...?

Knappast.

Det finns dåliga beteende båda i Thailand och i Sverige, likadant goda...

Jag förstår inte, varför är det så vanlig här på mpr att med en enskild händelse stämplas en hel land.

Och så påstår man att man älskar Thailand?

Det är en enorm skillnad mellan thailändare och svenskar i dessa sammanhang.

Jag skulle vilja påstå att svenskarna sätter ett betydligt större värde på vad som ett människoliv är värt än vad thailändarna gör.  

I detta generalliserar jag helt klart och anser till och med att det är riktigt att göra det i det fallet. Sedan visst finns det fantastiska thailändare som gör oerhört fina insatser gentemot andra. 

 

Naturligtvis har religionen med detta att göra också. Fast din teori om hur det hänger ihop med karma den förkastar jag. Däremot så ser thailändarna helt anorlunda på döden än vad vi med våra vanligtvis kristna värderingar anser. Att dö är ju bara ett steg vidare enligt budismen. 

 

Fast säkert spelar många andra faktorer också roll när det gäller hur thailändare agerar i olika situationer. Jag tror säkert att vi med våra kunskaper om ABC och livräddning är betydligt bättre rustade för att bistå än thailändarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

När tsunamin inträffade var vi i Phuket ,frugan och pojken var kvar på hotellet i Patong som låg nära stranden och jag var på moppetur i Rrawai.

Fick ett samtal från en släkting till frugan som skrek och var helt förtvivlat, hon fick inte tag i frugan och såg eländet som hade hänt och fruktade det värsta.Slängde mig på moppen och körde genom köer och tjatade mig igenom polisspärrar och kom ner mot karon ,men fick vända för en våg, fortsatte sen men fick punka och tänkte jag måste upp för backarna och sätta mig i säkerhet ,fick lämna moppen och fick lift med en skräddare av alla personer till Patong.

Strax utanför Patong var det stopp igen ,dom väntade en ännu större våg så ingen blev insläppt i Patong.

Jag gick uppför berget och såg hotellet där min fru och lille son var och tänkte att jag kan inte lämna dom där om det var en ny jättevåg på gång.

Det satt ett gäng tuktuk förare där som jag frågade om dom kunde skjutsa mig till hotellet för 500 bath dom bara skrattade och ville ha 5000 :nono: var väl ca 2 km till hotellet.

Hade jag haft det så har jag betalat dom ,men jag hade bara 500 på fickan, dessa vidriga skithögar började skratta och skämta mm säger bara jävla avskum.

Sen kom det en yngling på moppe som jag frågade ,inga problem och vi stack iväg ,det blev tjat med poliserna som sa ok go if u want to die.

Vi åkte iväg in i Patong  ,fastnade i vattnet sköt moppen springande i flera hundra meter, lite längre fram på lite högre höjd  var det ett tiotal personer som sopade bort sand från gatan? ???? alla väntade på en jättevåg och ingen fick åka in i Patong men dessa höll på att sopa bort sand,man blir ju helt mållös.

Vi kom fram till hotellet ,det första närmaste stranden som klarat sig ,det var skadade människor överallt.vi slängde oss allihop på moppen och skulle åka,massa folk kom springande och fråga om thaiynglingen kunde komma tillbaka och skjutsa dom också.

Han var så otroligt vänlig och förklara att han skulle komma tillbaka och skjutsa alla som ville bort från hotellet.

När vi kom tillräckligt högt upp på berget så gick vi av ,han ville inte ens ha betalt utan stack ner igen,jag tänkte jag tvingar på honom pengar när han kommer tillbaks,men vi såg honom inte igen i allt kaos .

Men jag tänker tillbaka på hur olika folk kan vara.

Denna fantastiska grabb som riskerade sitt liv för inget och dessa tuktuk förare som fann nöje i att göra narr och utnyttja  personer i nöd.

Och folk som riskerade sina liv för att sopa bort sand ,man undrar hur infon funkar där ..

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

det är tragiskt att det finns människor som bara tittar på när folk är i nöd!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis har religionen med detta att göra också. Fast din teori om hur det hänger ihop med karma den förkastar jag. Däremot så ser thailändarna helt anorlunda på döden än vad vi med våra vanligtvis kristna värderingar anser. Att dö är ju bara ett steg vidare enligt budismen. 

 

Så du "förkastar" mina teorier? Det var ju intressant, för mig veterligen har jag inte presenterat några sådana här. Fast jag kan väl för din skull förtydliga mig och säga som så att jag tror på de flesta religioners teori/budskap om att behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och folk som riskerade sina liv för att sopa bort sand
När det händer hemska saker, handlar människan inte rationellt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och du tror att det är någon skillnad mellan thailändare och svenskar i detta sammanhang...?

Knappast.

Det finns dåliga beteende båda i Thailand och i Sverige, likadant goda...

Jag förstår inte, varför är det så vanlig här på mpr att med en enskild händelse stämplas en hel land.

Och så påstår man att man älskar Thailand?

Ja, jag tror, med nastan overtydlighet till o med tycker att det ar en oerhort stor skillnad mellan Thailandskt och t.ex. svenskt beteende.

Om du inte upplevt detta har du haft en valdig tur eller gatt med skygglappar pa i Thailand, de sker dagligen saker i detta land som knappast skulle accepteras i andra lander i framfor allt vastvarlden.

Hur menar du att jag pastatt mig alska Thailand med alla oegentligheter bara for att jag trivs med majoriteten av befolkningen och kulturen behover jag val inte tyckaom  eller  lata bli att se baksidan av det. Jag tycker inte om allt i Sverige heller, det skulle vara en mansklig katastrof om alla fodda i samma land skulle tycka lika i allt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sag jag filmen pa nyhetern/

 Uppenbarligen har man hittat och forhort batforarna och deras forsvar var att "sa dar gor ungarna ganska ofta, ropar pa hjalp och nar vi stannar skrattar dom bara och simmar ivag". Lite av Petter o  vargensyndromet!

!Personligen undrar jag om det ar, eller var sa enkelt

!Tror fortfarande att man kan se skillnad pa akta panik om man anstranger sig lite

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

och att sexköp skulle vara ovanligare i städer med få turister, vilken missuppfattning.

 

Korrekt, det köps och säljs sex i den minsta lilla byhåla, trots att det inte finns några turister att tala om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, här drog du alla över en kam, lätt som en plätt. Alla Thailandsresenärer och expats reser/bor inte till/i Pattaya, Patong.

Inte alls alla, bara de tusentals sexturister och långtidsboende sexköpare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls alla, bara de tusentals sexturister och långtidsboende sexköpare...

Jobbar du pa Aftonblaskan?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja, jag tror, med nastan overtydlighet till o med tycker att det ar en oerhort stor skillnad mellan Thailandskt och t.ex. svenskt beteende.

Om du inte upplevt detta har du haft en valdig tur eller gatt med skygglappar pa i Thailand, de sker dagligen saker i detta land som knappast skulle accepteras i andra lander i framfor allt vastvarlden.

Hur menar du att jag pastatt mig alska Thailand med alla oegentligheter bara for att jag trivs med majoriteten av befolkningen och kulturen behover jag val inte tyckaom  eller  lata bli att se baksidan av det. Jag tycker inte om allt i Sverige heller, det skulle vara en mansklig katastrof om alla fodda i samma land skulle tycka lika i alSantÄL

Set ligger nåt i det du säger Baa.Jag och di övriga vart på hemväg från gbg till kungälv på motorvägen en jul .vi hade vart hos svågern .

När jag hade kommit mellan ungefär hallväggs så får jag se en bil som voltar bakom mig .exet yla stanna inte din nyfikne gubbe. :ahh: 

Det är ju självklart i Sverige att hjälpa till .Jag ringde 112112 Brandkåren ambulans kom  efter 10 minuter ? snuten kom efter ytterligare 5 minuter och exet yla fortfarande kör kör .Jag försökte förklara lugnt och sansat att jag måste redovisa för polisen vad jag sett men nädå kör kör du gillar olyckor va :ahh:  Huga

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen gräver djupare för information om händelsen där två tonåringar drunknade i Chao Phraya floden.

 

Som en del av undersökningen av olyckan där två ungdomar drunknade i Bangkoks Chao Phraya River på tisdagen,  säger polisen att de kommer att kalla flera ögonvittnen, inklusive den person som tog videoklipp av händelsen, samt förarna av de två färjor som passerade .

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Police-dig-deeper-for-info-on-Chao-Phraya-drowning-30232096.html

 

 

post-9848-0-83466500-1398338551.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Set ligger nåt i det du säger Baa.Jag och di övriga vart på hemväg från gbg till kungälv på motorvägen en jul .vi hade vart hos svågern .

När jag hade kommit mellan ungefär hallväggs så får jag se en bil som voltar bakom mig .exet yla stanna inte din nyfikne gubbe. :ahh:

Det är ju självklart i Sverige att hjälpa till .Jag ringde 112112 Brandkåren ambulans kom  efter 10 minuter ? snuten kom efter ytterligare 5 minuter och exet yla fortfarande kör kör .Jag försökte förklara lugnt och sansat att jag måste redovisa för polisen vad jag sett men nädå kör kör du gillar olyckor va :ahh:  Huga

 

Dom kanske tror att olyckor smittar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan YouTube och internet kom aldrig sånt här fram i dagens ljus.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i en taxi Just nu utanför Klaeng. En dam på moped har just blivit påkörd.

Hon sitter ligger i vägkanten och mängder av durian frukter, som hon hade på sidovagnen, rullar runt på vägen. Åtminstone 5 thai försöker hjälpa henne.

Ett undantag? Skulle inte tro det!

//S, live and direct

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du tror att det är någon skillnad mellan thailändare och svenskar i detta sammanhang...?

Knappast.

Det finns dåliga beteende båda i Thailand och i Sverige, likadant goda...

Jag förstår inte, varför är det så vanlig här på mpr att med en enskild händelse stämplas en hel land.

Och så påstår man att man älskar Thailand?

Det ar stor javla skillnad I Sverige skulle knappast passerade båtar vägra att hjälpa någon som haller på att drunkna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev räddad av thailändare när jag höll på att drunkna i strömt vatten för några år sedan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...