Jump to content
IGNORERAD

Yingluck säger att hon är redo att sluta politiken om det är majoritetens önskan.


Khun Ken

Recommended Posts

Hej Jan53 Läs inläggen han skriver igen. Håller man inte med honom så är man Gul. Jag är inte Gul men jag får ta skit för det i alla fall och det är mobbing i mina ögon.

En person som förespråkar Köpta röster som IL och tycker att Thaksin klanen gör rätt står inte för fria val och Demokrati. Jag har spenderat 14, år till och från och sett utvecklingen där. Jag har frågat IL om bilder från hans by i isaan men det har inte kommit några. Jag vill så gärna se utvecklingen i hans by. Att skriva på ett Forum och man kan inte visa bilder på det han påstår om att det går så bra i byn. Det är oseriöst. Men det är väl som vanligt han ljuger om verkligheten.

 

Sakaeo

 

Har IL någonsin påstått att det är ok att köpa röster?

Att han är röd hela han betyder inte per automatik att köpta röster är ok. Det tragiska i den här konflikten är att det finns väl ingen sida som inge begått eller begår fel.

Även Suthep har haft fingrarna i syltburken.

 

Medlen som båda sidorna anser sig har rätt att ta till för att uppnå sina syften kommer inte på något sätt föra landet fram mot mot en fungerande demokrati.

Suthep vill ju till och med avskaffa den.

 

Jag är rätt övertygad om att båda sidor köper röster och dessutom betalar dom som demonstrerar för att dom skall göra det.

När dom gula ockuperade flygplatsen befann jag mig i Thailand och vår chauför som vi brukar anlita hade bråda dagar med att bussa folk från Korat till Suvan för att dom skulle dit och "jobba"! Jag tyckte han nämnde 2000 Baht om dagen för att sitta där med skallror och visselpipor.

 

Tyvärr ser inte jag att någon part har så rent samvete att dom kan anklaga den andre.

Och därför ser jag heller inget närstående slut på denna konflikt om nu inte Yingluck frivilligt lämnar posten.

 

För vår egen del påverkar dessa oroligheter oss eftersom en myndighet vi väntar på ett viktigt besked av varit stängd i fyra månader nu.

För oss personligen är det katastrof och det ser inte ut att bli något slut på oroligheterna heller.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    7

  • audirs2

    6

  • leifen

    6

  • jan53

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilken myndighet har varit stängd i fyra månader?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken myndighet har varit stängd i fyra månader?

 

DSDW

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

DSDW

Får googla för att stilla min nyfikenhet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Redo att sluta med politiken?Har hon någonsin börjat?Inga möten,inga omröstningar,bara shopping.Inte min syn på en "folkvalds arbete för folket"  :nono:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

jan53, on 23 Apr 2014 - 20:41, said:

var å en har rätt att utrycka sina åsikter, men att det i varje åsikt man skriver så spyr en jäkla massa skribenter galla över personen i fråga. å många kommentatrer år mycket riktigt personangrepp.. . vilket är jäkligt tjatigt att läsa, ingen saklig kommentar ut bara en jäkla otrevlig stämning fort han har skrivet något. å det tycker jag  precis som hobbe att det är tjatigt.

 

Jag tror IL sitter och flabbar läppen av sig ofta när han skriver sina inlägg som tveklöst endast är till för att provocera andra.

Jag börjar undra om inte IL är anställd av Surin P3, inte heller tror jag han tycker annat än det är riktigt kul när brasan är tänd.

Så du ska nog inte oroa dig för mycket om IL, han står nog stadigt där han är.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror IL sitter och flabbar läppen av sig ofta när han skriver sina inlägg som tveklöst endast är till för att provocera andra.

Jag börjar undra om inte IL är anställd av Surin P3, inte heller tror jag han tycker annat än det är riktigt kul när brasan är tänd.

Så du ska nog inte oroa dig för mycket om IL, han står nog stadigt där han är.

 

/ SatanG

IL får utan tvekan fart i trådarna med sina inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror IL sitter och flabbar läppen av sig ofta när han skriver sina inlägg som tveklöst endast är till för att provocera andra.

Jag börjar undra om inte IL är anställd av Surin P3, inte heller tror jag han tycker annat än det är riktigt kul när brasan är tänd.

Så du ska nog inte oroa dig för mycket om IL, han står nog stadigt där han är.

 

/ SatanG

 

Vi får verkligen hoppas att du har rätt. För har du inte det är det riktigt illa ställt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror IL sitter och flabbar läppen av sig ofta när han skriver sina inlägg som tveklöst endast är till för att provocera andra.

Jag börjar undra om inte IL är anställd av Surin P3, inte heller tror jag han tycker annat än det är riktigt kul när brasan är tänd.

Så du ska nog inte oroa dig för mycket om IL, han står nog stadigt där han är.

 

/ SatanG

Jag är inte orolig för hans del. men det är ändå ett jäkla hackande så fort  politik kommer på tal så hänvisas det till vad IL har sagt eller vad säger han nu och han har sagt det o det,.??? lite tråkigt att det inte kan föras en diskution utan att en viss persons åsikter o påstående skall framhävas,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SatanG, om han nu är ett Troll och gapaflabbar för att han kan reta flera här på MPR. Så har han gjort det i flera år det är Värdsrekord för ett Troll. Men samtidigt tycker jag att det är något fel i Hjärnan att hålla på så länge och tjata om samma saker. Fria val och Demokrati är inget för honom det är helt klart han är ju en Betongbunker Kommunist. Sen Stickan har han ju försvarat Köpta röster i flera inlägg när det gäller Thaksin klanen. Jag tycker att det är fel med köpta röster från både Gula och Röda. Jag tycker att Sutep är en skit, men inte folket som demonstrerade. Dom ville bara göra sin röst hörd, det är Demokrati inte som IL vill. När man stoppar andra att framföra sina åsikter i Parlamentet, då är det slöseri med tid. Det kallar jag för Diktatur. Nej fria val och Demokrati är vad Thailand behöver. Ingen Thaksin eller Sutep.

 

Sakaeo  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte orolig för hans del. men det är ändå ett jäkla hackande så fort  politik kommer på tal så hänvisas det till vad IL har sagt eller vad säger han nu och han har sagt det o det,. ??? lite tråkigt att det inte kan föras en diskution utan att en viss persons åsikter o påstående skall framhävas,

It takes two for a tango.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SatanG, om han nu är ett Troll och gapaflabbar för att han kan reta flera här på MPR. Så har han gjort det i flera år det är Värdsrekord för ett Troll. Men samtidigt tycker jag att det är något fel i Hjärnan att hålla på så länge och tjata om samma saker. Fria val och Demokrati är inget för honom det är helt klart han är ju en Betongbunker Kommunist. Sen Stickan har han ju försvarat Köpta röster i flera inlägg när det gäller Thaksin klanen. Jag tycker att det är fel med köpta röster från både Gula och Röda. Jag tycker att Sutep är en skit, men inte folket som demonstrerade. Dom ville bara göra sin röst hörd, det är Demokrati inte som IL vill. När man stoppar andra att framföra sina åsikter i Parlamentet, då är det slöseri med tid. Det kallar jag för Diktatur. Nej fria val och Demokrati är vad Thailand behöver. Ingen Thaksin eller Sutep.

 

Sakaeo  

 

Håller med dig men vad det gäller att demokraterna inte fick så mycket tid de ville ha i parlamentet så var det ju klart för alla att de ämnade försena / fördröja röstningen.

PRDC stoppade folk från att rösta i senaste valet, inte heller det är ju demokrati eller hur? De hindrade även motståndare från att registrera sig till att bli valda, precis som röda skrämmer och slår oliktänkande för att uppnå samma resultat. Finns mycket skit på bägge sidor tyvärr, likväl som det finns rik elit OCH fattiga på båda sidor.

Själv inbillar jag mig att det här är en maktkamp på allra högsta nivå, Suthep och Abhisit är bara små schackpjäser i ett mycket stort spel.

Det ser ut som demokraterna inte vill leda landet för tillfället, inte konstigt efter hur PTP har skött styret men i andra vågskålen ligger också makten över kommande lån på ca 2500 miljarder B samt det är sittande regering som föreslår tronföljden när den gamle går hädan. Kan utvecklas explosivt!

 

/ SatanG

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

När skrev Abisit på detta forum?

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl: njet komentos,da! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...