MPR Nyheter Inlagd April 21, 2014 Dela Inlagd April 21, 2014 Thailands Statliga Järnvägar(SRT) har meddelat att man ska förbättra den södra rälslinjen i vad som kallas "den största förbättringen på över 100 år i järnvägshistorien". SRTs chef Prapat Chongsanguan avslöjade att sex miljarder baht redan har öronmärkts, vilket är den största spenderingen på järnvägsinnovation på hundra år. Den stora renovering kommer att ta tre år att genomföra och startar nästa månad med förstärkning av jord samt byte av sliprar från trä till betong. Man kommer att börja i Hua Hin, Prachuap Khiri Khan, och arbeta mot Sungai Kolok, Narathiwat. Man hoppas kunna sänka antalet urspårningar på rutten och öka hastigheten på tågen. Alla stationer kommer inte att stängas samtidigt under arbetet, och linjen ska hållas öppen konstant under de tre åren. Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/southern-rail-line-undergo-major-facelift/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 21, 2014 Dela Inlagd April 21, 2014 Man hoppas kunna sänka antalet urspårningar på rutten och öka hastigheten på tågen. Låter ju bra. Undrar hur många % av dessa sex miljarder kommer att hamna i Prapat Chongsanguan's ficka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 21, 2014 Dela Inlagd April 21, 2014 Jo, det är var ju en klar förbättring och vettigt förslag, jämfört med snabbtåg TGV för B2.200Miljarder 6 Miljarder smörjer väl några fickor, men vad ska dom göra!! TIT Åkte nattåget Bkk - Surat Tani för några år sen..Det var bara att hålla i sig på den hala galonbritsen hela natten för att inte hamna på golvet. Slängde och krängde nåt förfärligt. Dåligt med sömn den natten!! &Hela nästa dag liksom förstörd... Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 22, 2014 Dela Inlagd April 22, 2014 Låter ju bra. Undrar hur många % av dessa sex miljarder kommer att hamna i Prapat Chongsanguan's ficka? Troligtvis mellan 30-35% 1800-2100 miljarder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Jag gillar hur trådtiteln blir förkortad i trådlistan: Thailands södra rälslinje ska renoveras för sex... Vilken besvikelse att se den fullständiga trådtiteln Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Jag gillar hur trådtiteln blir förkortad i trådlistan: Thailands södra rälslinje ska renoveras för sex... Herr Chang har talat. Inte biiiilllligtttt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Hade dom fixat Bangkok - Ratchaburi Så att tågen kan köra i 80 Så hade det tjänat i mycket tid Över en timma på de 8 milen. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Ska tågen stoppa varje 10km eller ibland tätare mellan stationerna så blir medelhastigheten väldigt låg. Korat till Bkk tar med vissa tåg 10 timmar för 230km och de snabbare 3,5 till 4 timmar. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd April 23, 2014 Dela Inlagd April 23, 2014 Troligtvis mellan 30-35% 1800-2100 miljarder. Ett tips i all välmening..tänk på decimalerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Värst är väl resetiden BKK-Pattaya 7timmar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Ett tips i all välmening..tänk på decimalerna Hur mycket är 30-35 % av 6 miljarder THB? 50% är 3 miljarder. 10% är 600 miljoner 30% 600x3 1800 miljarder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Hur mycket är 30-35 % av 6 miljarder THB? 50% är 3 miljarder. 10% är 600 miljoner 30% 600x3 1800 miljarder. Det blir 1800 miljoner eller 1,8 miljarder! // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Det blir 1800 miljoner eller 1,8 miljarder! // mrco Tack för rättelsen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Det är nog minst 20 / 22 år sedan man byta södra linjen från träslip och skarvspår till betongslipers och helsvetsat, men tyvärr så valde man den svenska rälsbefästnings typen HamBo, internationellt ansedd som världens sämsta befästnings typ. För 8 / 10 år sedan gjorde man total byte av slipers till en avsevärt bättre modell av rälsbefästning kallad Pandrol. Standarden på linjen är, med helsvetsat spår, betongslip och makadam ballast mycket god för den trafik intensitet som råder på linjen. Märk väl att det är inga höga hastigheter som råder på linjen pga. många stopp för passangerar byte, dessutom är det smalspår, ser ut som det kan vara 1067mm att jämföra med den europeiska spår vidden som är 1465mm. Spår vidd mäts mellan rälernas insida av rälshuvudet, den övre delen av rälen. Efter slipersbytet använde Thai " HamBo " slipersen till det enda vettiga man kan göra med dem. De sänkte dem i havet som grogrund för nya korall rev. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 24, 2014 Dela Inlagd April 24, 2014 Det är nog minst 20 / 22 år sedan man byta södra linjen från träslip och skarvspår till betongslipers och helsvetsat, men tyvärr så valde man den svenska rälsbefästnings typen HamBo, internationellt ansedd som världens sämsta befästnings typ. För 8 / 10 år sedan gjorde man total byte av slipers till en avsevärt bättre modell av rälsbefästning kallad Pandrol. Standarden på linjen är, med helsvetsat spår, betongslip och makadam ballast mycket god för den trafik intensitet som råder på linjen. Märk väl att det är inga höga hastigheter som råder på linjen pga. många stopp för passangerar byte, dessutom är det smalspår, ser ut som det kan vara 1067mm att jämföra med den europeiska spår vidden som är 1465mm. Spår vidd mäts mellan rälernas insida av rälshuvudet, den övre delen av rälen. Efter slipersbytet använde Thai " HamBo " slipersen till det enda vettiga man kan göra med dem. De sänkte dem i havet som grogrund för nya korall rev. Tack för informationen, du verkar veta vad du talar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.