Jump to content
IGNORERAD

Thailands södra rälslinje ska renoveras för sex miljarder baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands Statliga Järnvägar(SRT) har meddelat att man ska förbättra den södra rälslinjen i vad som kallas "den största förbättringen på över 100 år i järnvägshistorien".

SRTs chef Prapat Chongsanguan avslöjade att sex miljarder baht redan har öronmärkts, vilket är den största spenderingen på järnvägsinnovation på hundra år. Den stora renovering kommer att ta tre år att genomföra och startar nästa månad med förstärkning av jord samt byte av sliprar från trä till betong.

Man kommer att börja i Hua Hin, Prachuap Khiri Khan, och arbeta mot Sungai Kolok, Narathiwat. Man hoppas kunna sänka antalet urspårningar på rutten och öka hastigheten på tågen. Alla stationer kommer inte att stängas samtidigt under arbetet, och linjen ska hållas öppen konstant under de tre åren.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/southern-rail-line-undergo-major-facelift/

 

post-8073-0-94632900-1398057354.jpg

post-8073-0-94632900-1398057354.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hoppas kunna sänka antalet urspårningar på rutten och öka hastigheten på tågen.

 

Låter ju bra. Undrar hur många % av dessa  sex miljarder kommer att hamna i  Prapat Chongsanguan's ficka? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är var ju en klar förbättring och vettigt förslag, jämfört med snabbtåg TGV för B2.200Miljarder

6 Miljarder smörjer väl några fickor, men vad ska dom göra!! TIT

 

Åkte nattåget  Bkk - Surat Tani för några år sen..Det var bara att hålla i sig på den hala galonbritsen hela natten för att inte hamna på golvet. Slängde och krängde nåt förfärligt. Dåligt med sömn den natten!! &Hela nästa dag liksom förstörd...

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra. Undrar hur många % av dessa  sex miljarder kommer att hamna i  Prapat Chongsanguan's ficka? 

Troligtvis mellan 30-35%  1800-2100 miljarder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar hur trådtiteln blir förkortad i trådlistan:

 

Thailands södra rälslinje ska renoveras för sex...

 

Vilken besvikelse att se den fullständiga trådtiteln ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar hur trådtiteln blir förkortad i trådlistan:

 

Thailands södra rälslinje ska renoveras för sex... ;)

 

Herr Chang har talat.

Inte biiiilllligtttt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade dom fixat Bangkok - Ratchaburi

Så att tågen kan köra i 80

Så hade det tjänat i mycket tid

Över en timma på de 8 milen.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tågen stoppa varje 10km eller ibland tätare mellan stationerna så blir medelhastigheten väldigt låg.

 

Korat till Bkk tar med vissa tåg 10 timmar för 230km och de snabbare 3,5 till 4 timmar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Troligtvis mellan 30-35%  1800-2100 miljarder.

Ett tips i all välmening..tänk på decimalerna ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips i all välmening..tänk på decimalerna ;)

Hur mycket är 30-35 % av 6 miljarder THB? 50% är 3 miljarder. 10% är 600 miljoner 30% 600x3 1800 miljarder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket är 30-35 % av 6 miljarder THB? 50% är 3 miljarder. 10% är 600 miljoner 30% 600x3 1800 miljarder.

 

Det blir 1800 miljoner eller 1,8 miljarder!

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog minst 20 / 22 år sedan man byta södra linjen från träslip och skarvspår till betongslipers och helsvetsat, men tyvärr så valde man den svenska rälsbefästnings typen HamBo, internationellt ansedd som världens sämsta befästnings typ. För 8 / 10 år sedan gjorde man total byte av slipers till en avsevärt bättre modell av rälsbefästning kallad Pandrol. Standarden på linjen är, med helsvetsat spår, betongslip och makadam ballast mycket god för den trafik intensitet som råder på linjen. Märk väl att det är inga höga hastigheter som råder på linjen pga. många stopp för passangerar byte, dessutom är det smalspår, ser ut som det kan vara 1067mm att jämföra med den europeiska spår vidden som är 1465mm. Spår vidd mäts mellan rälernas insida av rälshuvudet, den övre delen av rälen.

Efter slipersbytet använde Thai " HamBo " slipersen till det enda vettiga man kan göra med dem. De sänkte dem i havet som grogrund för nya korall rev.     

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog minst 20 / 22 år sedan man byta södra linjen från träslip och skarvspår till betongslipers och helsvetsat, men tyvärr så valde man den svenska rälsbefästnings typen HamBo, internationellt ansedd som världens sämsta befästnings typ. För 8 / 10 år sedan gjorde man total byte av slipers till en avsevärt bättre modell av rälsbefästning kallad Pandrol. Standarden på linjen är, med helsvetsat spår, betongslip och makadam ballast mycket god för den trafik intensitet som råder på linjen. Märk väl att det är inga höga hastigheter som råder på linjen pga. många stopp för passangerar byte, dessutom är det smalspår, ser ut som det kan vara 1067mm att jämföra med den europeiska spår vidden som är 1465mm. Spår vidd mäts mellan rälernas insida av rälshuvudet, den övre delen av rälen.

Efter slipersbytet använde Thai " HamBo " slipersen till det enda vettiga man kan göra med dem. De sänkte dem i havet som grogrund för nya korall rev.     

Tack för informationen, du verkar veta vad du talar om. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...