Jump to content
IGNORERAD

59 gatutävlande ungdomar gripna i Bangkok - 47 motorcyklar beslagtagna


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Polisen i Bang Khun Thien samlade tidigt på onsdagen ihop 59 ungdomar och beslagtog 47 motorcyklar för att de tävlat illegalt på Kanchanapisek Road i distriktet Bang Bon.

Polisen agerade efter att man mottagit klagomål från lokalbor. Runt klockan 02:30 började 45 poliser att samla ihop ungdomarna genom att spärra av vägen med lastbilar. Av de 59 arresterade så var 24 av dem under 18 år. Två poliser skadades av flyende motorcyklar.

De som är över 18 år kommer att åtalas för vårdslöshet i trafik och för att ha brutit mot trafiklagen, medan de under 18 kommer att skickas till ungdomsdomstolen.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/405191/59-motorbike-street-racers-rounded-up

 

post-8073-0-87071100-1397645627.png

post-8073-0-87071100-1397645627.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon av dem som hade körkort (inte för att det skulle hjälpa, men bara för att), hjälm eller en skattad och försäkrad hoj? Lås in dem i finkan i ett halvår eller så, så kanske de lär sig.  Å andra sidan så kan de ju prova den svenska varianten, om de tror att den hjälper att få någon fason på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom verkar inte speciellt oroade över lagens långa arm.

 

Som i Sverige med alla trimmade EU moppar  :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon av dem som hade körkort (inte för att det skulle hjälpa, men bara för att), hjälm eller en skattad och försäkrad hoj? Lås in dem i finkan i ett halvår eller så, så kanske de lär sig.  Å andra sidan så kan de ju prova den svenska varianten, om de tror att den hjälper att få någon fason på dem.

Så hårda straff har vi inte ens i sverige

 

Du lär dig ju inte ens så varför skulle dom lära sig för??

 

Har du varit så mycket bättre då????

 

Du har väl aldrig gått mot röd gubbe eller kört för fort ???????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hårda straff har vi inte ens i sverige

 

Du lär dig ju inte ens så varför skulle dom lära sig för??

 

Har du varit så mycket bättre då ????

 

Du har väl aldrig gått mot röd gubbe eller kört för fort ???? ???? ???

 

Jodå, jag har lärt mig att aldrig bo i närheten av svärmor.

 

Jodå, jag har gått mot röd gubbe, men detta har knappast irriterat närboende till den grad att de ringer polisen.

 

Om du inte har fattat att detta är ett jävla otyg av detta j*vla pack till knarkande arbetslösa småglin. Lås in dem säger jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett jävla otyg av detta j*vla pack till knarkande arbetslösa småglin

 

Hur fan vet du att dom knarkar å är arbetslösa???

 

Respektlöst av dig att kalla folk knarkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...