Jump to content
IGNORERAD

Munk erbjuder 500,000 baht till den polis som griper Ko Tee


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

500,000 baht har erbjudits till den polis som lyckas gripa Wutthipong Kotthammakhun - alias Ko Tee - som är eftersökt på grund av misstankar om lese majeste.

Pengarna erbjuds av Phra Buddha Isara - en ledare för People´s Democratic Reform Committee, och han uppgav att belöningen är menad att ge polisen drivkraft att arrestera den misstänkte. Munken gjorde under fredagen en anmälan hos Khu Kots polisstation mot Ko Tee för lese majeste och uppvigling. Han sade att han kommer resa till andra polisstationer för att göra anmälningar mot Ko Tee.

En arresteringsorder förväntas utfärdas för Ko Tee. Immigrations- och gränspolis har samtidigt beordrats att hålla ett öga öppet för honom, eftersom han kan försöka att smita ut ur landet.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/500000-baht-reward-arrest-ko-tee/

 

post-8073-0-39536800-1397274979.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    22

  • Khun Ken

    19

  • MaiChai

    14

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur kan en munk äga så mycket pengar? är det inte 3 saker som han skall ha för att kunna äta o be?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan en munk äga så mycket pengar? är det inte 3 saker som han skall ha för att kunna äta o be?

500 000 är småpotatis jämfört vad andra Thailändska munkar har.

 

Den här munken hostade upp 95 miljoner THB och köpte 22 Mercedes-Benz, på ett bräde. Han hade också en förkärlek att färdas med privata jetplan, som han hyrde.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2013/07/11/jet-setting-thai-monk-found-have-bought-22-luxury-cars.html

post-9848-0-18206800-1397290799.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

500 000 är småpotatis jämfört vad andra Thailändska munkar har.

 

Den här munken hostade upp 95 miljoner THB och köpte 22 Mercedes-Benz, på ett bräde. Han hade också en förkärlek att färdas med privata jetplan, som han hyrde.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2013/07/11/jet-setting-thai-monk-found-have-bought-22-luxury-cars.html

Kan munkens efternamn börja på T..n?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan en munk äga så mycket pengar? är det inte 3 saker som han skall ha för att kunna äta o be?

 

En stor sedel?

 

Ko Tee är redan i Kambodja. Smart av polisen att i torsdags gå ut i media och tala om att den på fredagen ska ansöka om en arresteringsorder mot honom och kanske även varsko gränspolisen efter helgen.

 

Hoppas han hade tillräckligt med tid för att packa?

 

Fast å andra sidan för 500 000 THB får du en riktigt duktig Kambodjansk hit-man som tar hand om Ko Tee

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor sedel?

 

Ko Tee är redan i Kambodja. Smart av polisen att i torsdags gå ut i media och tala om att den på fredagen ska ansöka om en arresteringsorder mot honom och kanske även varsko gränspolisen efter helgen.

 

Hoppas han hade tillräckligt med tid för att packa?

 

Fast å andra sidan för 500 000 THB får du en riktigt duktig Kambodjansk hit-man som tar hand om Ko Tee

Räcker med 5000  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ko-Tee är enligt uppgift skyddad av en hög polischef.

 

"Shielding Ko Tee and shielding their Master. There is no need to name names.
 
post-9848-0-58645600-1397304509.jpgHan har inte arresterat sin "Husse" och han kommer inte att arrestera en god vän.
 
post-9848-0-77159100-1397304365.jpgHere is the Bangkok Metropolitan Police Chief, spotted a couple of weeks ago in Singapore, applying an acupuncture needle to relief the stress of his Master".
 
 
Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

500 000 är småpotatis jämfört vad andra Thailändska munkar har.

 

Den här munken hostade upp 95 miljoner THB och köpte 22 Mercedes-Benz, på ett bräde. Han hade också en förkärlek att färdas med privata jetplan, som han hyrde.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2013/07/11/jet-setting-thai-monk-found-have-bought-22-luxury-cars.html

Har läst om det ochså. men förlorade inte han sin Status som munk då? ialla fall så kommer jag inte att ge en sikina till någon munk överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst om det ochså. men förlorade inte han sin Status som munk då? ialla fall så kommer jag inte att ge en sikina till någon munk överhuvudtaget.

Jo han blev "derobed" Men pengarna kom dom inte åt. Han kommer väl inte att återvända till Thailand i det närmaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom ska fängsla honom för leese majeste så är det nog klokast att låta bli.

Lite oklart varför man som svensk önskar fängsla folk för åsikter.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom ska fängsla honom för leese majeste så är det nog klokast att låta bli.

Lite oklart varför man som svensk önskar fängsla folk för åsikter.

Thaksin, Yingluck, UDD har tagit avstånd till krigshetsaren Ko Tee. Han har gjort mer än ett uttalande som gör att man undrar hur det står till med hans mentala hälsa.

 

Thai red shirts leader says 'It's time to get rid of the elite'

 

"This is already a war, but so far it is an unarmed war," said Ko Tee. "If there is a coup, or the election doesn't happen, then it definitely becomes an armed war."

If anyone doubted the abyss into which Thailand could be heading, Ko Tee - who has been accused of orchestrating grenade attacks on anti-government marches in the thai capital - is the living proof.http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/Thailand/10606562/Thai-red-shirts-leader-says-Its-time-to-get-rid-of-the-elite.html

 

Pheu Thai Party looks to have decided to isolate pro-government hardliner Wuthipong Kottham-makhun after he allegedly made remarks offensive to the monarchy.

http://www.thaivisa.com/forum/topic/718967-hardliner-ko-tee-has-been-cut-adrift-thai-analysis/

 

 

 

"The person who signed the order to have me arrested is Yingluck, because she wants to kow-tow to courtiers," he said.

"She has been duped into killing the person that loves and has faith in her."

Wuthipong said the police had also chosen sides because of the changing political situation.

He said National Police Chief General Adul Saengsingkaew and his deputy General Aek Angsananont had frequently dined at the homes of influential figures, and yellow-shirt leader Sondhi Limthongkul.

"Thaksin is now having heartache that his sister is kow-towing to courtiers,'' he said.

The red shirt hard man sounds desperate, apparently because there is a slim chance Pheu Thai will rescue him.

 

His controversial billboards promoting separatism prompted the military to take a tough stance against him. The lese majeste charge against him has resulted in police launching a manhunt for him.

Wuthipong did not hide his anger in his latest interview, in which he said the caretaker government had "butchered the donkey after it finished its job on the mill''.
 

 

Political observers agreed with this, saying that Ko Tee is not a key member of Pheu Thai or the United Front of Democracy against Dictatorship. He also does not lead a large group of followers and is not close to Thaksin.

The offence he appears to have committed is too heavy a burden for the party to shoulder.

The controversy surrounding Wuthipong reflects the reality that the red shirts are far from united, because of group's different outlooks.

 

However, when the time comes for them to join forces to fight for the same goal, it is likely they will - but Wuthipong will obviously not be included.

 

Lite oklart varför man som svensk skall ta en krigshetsare i försvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska skilja på munväder och handlingar.

Illegalt munväder?

Tar inte dårar i försvar men jag låser inte heller in dom bara för deras ord.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom ska fängsla honom för leese majeste så är det nog klokast att låta bli.

Lite oklart varför man som svensk önskar fängsla folk för åsikter.

Kanske detta är grundbulten ang åsikter på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska skilja på munväder och handlingar.

Illegalt munväder?

Tar inte dårar i försvar men jag låser inte heller in dom bara för deras ord.

Det verkar som du tar han i försvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som du tar han i försvar?

Ser ingen anledning att jaga munväder med polis och fängelse.

Inte ens när munvädret går emot mina egna värderingar.

Principer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ingen anledning att jaga munväder med polis och fängelse.

Inte ens när munvädret går emot mina egna värderingar.

Principer.

Är Lese Majeste ett lagbrott i Thailand? Videoklippet där han i en intervju med utländskt media sade rent ut att han skall bekämpa Kungahuset går inte längre att hitta på internet. Men det gjorde att PTP och UDD fick kalla fötter och klippte banden till honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor sedel?

 

Ko Tee är redan i Kambodja. Smart av polisen att i torsdags gå ut i media och tala om att den på fredagen ska ansöka om en arresteringsorder mot honom och kanske även varsko gränspolisen efter helgen.

 

Hoppas han hade tillräckligt med tid för att packa?

 

Fast å andra sidan för 500 000 THB får du en riktigt duktig Kambodjansk hit-man som tar hand om Ko Tee

 

Det var väl bra då om du har rätt i din teori, att han kommit undan, eller hur?? Eller tycker du att han ska arresteras för ett åsiktsbrott (les majeste som det är frågan om i detta fall)? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Är Lese Majeste ett lagbrott i Thailand? Videoklippet där han i en intervju med utländskt media sade rent ut att han skall bekämpa Kungahuset går inte längre att hitta på internet. Men det gjorde att PTP och UDD fick kalla fötter och klippte banden till honom.

Det är lagbrott i Thailand.

Men jag personligen stödjer inte att man burar in folk för munväder.

Inte ens när det skulle passa min personliga agenda tycker jag det är en bra idé.

Oavsett vilket land det gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl bra då om du har rätt i din teori, att han kommit undan, eller hur?? Eller tycker du att han ska arresteras för ett åsiktsbrott (les majestete som det är frågan om i detta fall)? 

Skall man följa eller inte följa ett lands lagar eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man följa eller inte följa ett lands lagar eller inte?

 

Läs # 20 ovan från Nicholas. Jag kan inte uttrycka det bättre.

Att du nu också försvarar les majeste i din jakt på Thaksin. Otroligt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man följa eller inte följa ett lands lagar eller inte?

Så dom som skvallrade på sina grannar åt stasi var också av det rätta virket?

Man ska kunna leva med sig själv vet du, även den dagen då den tokiga lagen försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs # 20 ovan från Nicholas. Jag kan inte uttrycka det bättre.

Att du nu också försvarar les majeste i din jakt på Thaksin. Otroligt.

Jag har inte med ett djävla ord uttryckt mitt stöd för LM lagarna, min fråga var om man skall följa ett lands lagar eller inte om man bor eller vistas i landet????

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom som skvallrade på sina grannar åt stasi var också av det rätta virket?

Man ska kunna leva med sig själv vet du, även den dagen då den tokiga lagen försvinner.

SVARA PÅ MIN FRÅGA! Skall man om man bor eller vistas i ett land följa landets lagar? Jag har inte med ett ord uttryckt mitt stöd till LM lagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...