Jump to content
IGNORERAD

Två rumäner gripna med 800 falska kreditkort i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

I Rumänien finns det bara två tiggare, två strandsatta Svenskar som inte har fått någon hjälp från UD. :crazy:

 

Kan de inte klä ut sig till romäner?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    6

  • Alarik

    6

  • ban99arne

    5

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan de inte klä ut sig till romäner?

Dom har inte kontaktnätet för att ta sig till Sverige, för det krävs det mycket pengar. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kanske en tigare som inte fick vara med och dela som tjallade.  :crazy:

Jag som trodde att en tigare inte sa något? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är skillnad på romer och rumäner

 

Så får man inte säga.

 

Det är skillnad på samer och svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som trodde att en tigare inte sa något? :)

 

Märkligare saker hända.

Konsttiggare är de inte.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är skillnad på romer och rumäner

Exactemente, det är även skillnad på svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte en tiggare utan många tiggare som sprider ut sig överallt varje morgon

 

 

Det var en socialchef som tyckte att det var oansvarigt att komma hit från Rumänien och tigga med ett spädbarn

 

och jävlar vad mycket kritik han fick av PK maffian. Han fick be om ursäkt :ahh:

 

Man blir tamme fan mörkrädd

 

Han borde komma på ett studiebesök till Thailand.      ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Kan det vara som så att en del är t ex bulgarer som klätt ut sig till rumäner?

Du kanske menar bulvaner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han borde komma på ett studiebesök till Thailand.      ;)

 

? Menar du att det finns säskilt mycket tiggare i Thailand eller vad avser du?

I Udon förekommer det visserligen dock inte i särskilt störande antal, och då är det ofta handikappade i olika stadier,  de flesta gör dessutom något, må vara erbarmeligt dåligt, som t.ex. spela något instrument eller sjunga nånting. (ibland frestas man att köpa instrumentet och fragmentera det, så jävla illa låter det)

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

? Menar du att det finns säskilt mycket tiggare i Thailand eller vad avser du?

I Udon förekommer det visserligen dock inte i särskilt störande antal, och då är det ofta handikappade i olika stadier,  de flesta gör dessutom något, må vara erbarmeligt dåligt, som t.ex. spela något instrument eller sjunga nånting. (ibland frestas man att köpa instrumentet och fragmentera det, så jävla illa låter det)

 

 

 

 

Nja, jag tänkte mest på att tigga med spädbarn. Och ja, det är ganska vanligt på flera platser i Thailand, de till och med hyr/lånar ut ungen till andra när de har gjort sin "runda".  Även "tiggeri" utan barn är väldigt vanligt på turistorter, att låtsas att vara blind med frugan som ledsagare är extra vanligt.

 

Kort sagt. Ja jag menar att det finns mer tiggare i Thailand än i Sverige.

 

Off topic, men den där socialchefen skulle kanske kunna ta med sig någon chef från Svensk Bilprovning om han nu skulle komma på ett studiebesök. Då skulle han (bilprovningschefen) kanske inse att man inte behöver få en 2:a för ett litet rosthål i en skärm eller glapp i ett gångjärn på dörren på bilen. Det fungerar ju alldeles utmärkt att framföra fordonet ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tänkte mest på att tigga med spädbarn. Och ja, det är ganska vanligt på flera platser i Thailand, de till och med hyr/lånar ut ungen till andra när de har gjort sin "runda".  Även "tiggeri" utan barn är väldigt vanligt på turistorter, att låtsas att vara blind med frugan som ledsagare är extra vanligt.

 

Kort sagt. Ja jag menar att det finns mer tiggare i Thailand än i Sverige.

 

Off topic, men den där socialchefen skulle kanske kunna ta med sig någon chef från Svensk Bilprovning om han nu skulle komma på ett studiebesök. Då skulle han (bilprovningschefen) kanske inse att man inte behöver få en 2:a för ett litet rosthål i en skärm eller glapp i ett gångjärn på dörren på bilen. Det fungerar ju alldeles utmärkt att framföra fordonet ändå.

 

Jo, det finns ju några fler Thailändare än svenskar eller boende i Sverige för allan del, så det vore väl konstigt annars, speciellt med tanke på den obefintliga sociala del som vi är så bortskämda med alltid finns som sista utpost!

Att det finns fler på Turistorterna är ju i o för sig vanligt i hela världen så självklart är det så även här, men att det skulle bedrivas så värst stora tiggerimaffiosoverksamheter i Thailand (förutom då i turistorterna) tvivlar jag starkt på!

Funnes det social trygghet funnes det inga tiggare heller, inte bara i Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det finns ju några fler Thailändare än svenskar eller boende i Sverige för allan del, så det vore väl konstigt annars, speciellt med tanke på den obefintliga sociala del som vi är så bortskämda med alltid finns som sista utpost!

Att det finns fler på Turistorterna är ju i o för sig vanligt i hela världen så självklart är det så även här, men att det skulle bedrivas så värst stora tiggerimaffiosoverksamheter i Thailand (förutom då i turistorterna) tvivlar jag starkt på!

Funnes det social trygghet funnes det inga tiggare heller, inte bara i Thailand!

 

Jag har väl inte sagt att det är någon maffiaverksamhet på tiggarna här i Thailand. Men om man gämför med tiggarna i Sverige som sitter i tunnelbanan och plinkar på en gitarr med gitarrfodralet öppnat framför sig som man kan kasta en peng i eller bara gå förbi, mot många tiggare här i Thailand som kommer fram till en om man sitter och äter på en utomhusrestaurang eller tar en öl på en utomhusbar och mer eller mindre vägrar att ge sig iväg utan att man måste be dem dra åt helvete, är ju en viss skillnad.

 

Ang det sociala skyddsnätet, så finns det många jobb att söka i Thailand men de är för lata för detta. Det är ju mycket enklare att gå runt och tigga pengar av blåögda turister.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ang det sociala skyddsnätet, så finns det många jobb att söka i Thailand men de är för lata för detta. Det är ju mycket enklare att gå runt och tigga pengar av blåögda turister.

 

Exactemente, det där gäller inte bara tiggare utan alla fattiga, sjuka, arbetslösa och Göteborgare samt kombinationer av dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nog tycker jag tiggeriet i Thailand har minskat betydligt medan den i lilla Uppsala ökat explosionsartat

 

Blir så jävla trött på alla som sitter utanför varenda affär, köpcentrum eller systembolag :y8:

 

Såg för övrigt ett gäng idag på väg till sitt "jobb" och den man som bar en krycka hoppa omkring utan besvär då

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nog tycker jag tiggeriet i Thailand har minskat betydligt medan den i lilla Uppsala ökat explosionsartat

 

Blir så jävla trött på alla som sitter utanför varenda affär, köpcentrum eller systembolag :y8:

 

Såg för övrigt ett gäng idag på väg till sitt "jobb" och den man som bar en krycka hoppa omkring utan besvär då

samma i sthlm vid varenda tunnelbana och vid många butiker sitter dom

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Och i Orminge centrum och Värmdö centrum spelar "dom" dragspel så att bil larmen blir tokiga på falsk speleriet! Tjo faderittan hej!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Janne Cha am

Tiggare i Sverige och kort bedragare i Thailand. Vad blir nästa Rumänien grej och vart?

 

Var han en lång tiggare i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samlar på mig mynt som ska skänkas bort i Sverige for satang är ju pengar de med och många bäckar små.

post-3132-0-12307900-1397962140_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skär tasken av dom, lås in dom eller skicka dom till Sverige så får dom bidrag!

Kan vi inte dela med oss till "broderlandet" Finland dom har väl max 5 rumäner?  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samlar på mig mynt som ska skänkas bort i Sverige for satang är ju pengar de med och många bäckar små.

attachicon.gif001.JPG

Du har ett hjärta av guld.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det alltid rumäner och öststatare som förekommer i dessa bedrägerier,är dom offer eller är dom så jäkla slipade.Många av dem är ju "kanonmat" men om 10/100 lyckas så är det ju stora pengar det handlar om.Och stefan,du har mitt bankgiro,alla bidrag är välkomna  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Kan vi inte dela med oss till "broderlandet" Finland dom har väl max 5 rumäner?  :crazy:

De har det väl tillräckligt jävligt med alla finnar som bor där? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ett hjärta av guld.  :crazy:

Ja visst har jag, :y2: 

Har lärt mig från tv-galor då det varit insamlingar än till det och än till det andra att alla bidrag är välkomna, stora som små och det måste väl även gälla tiggande Rumäner med flera eller ska dom bestämma beloppet på bidraget :crazy: .

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...