Jump to content
IGNORERAD

Förnya Thaipass i Danmark? Samt resa i EU med PUT


Clash

Recommended Posts

Hej forumet, kan ni hjälpa mig med svar på detta...

 

1. Vi bor i Skåne och det är betydligt båda billigare och snabbare att resa till Thailändska ambassaden i Hellerup än Stockholm. Kan en thailändsk meborgare som bor i Sverige förnya sitt pass på thailändska ambassaden i Danmark? Och måste man då sedan hämta ut det nya personligen eller kan dom skicka det till Sverige?

 

2. Min sambo har PUT och svenskt ID-kort och nya PUT-kortet, men hennes thaipass går ut i slutet av maj. Såvitt jag vet har hon rörelsefrihet inom EU iom sitt PUT, men kan hon resa inom EU med flyg så länge passet är giltigt? Vi skulle behöva åka till Malta en kort visit i början av maj och sedan förnya passet när vi är tillbaka. Fungerar det eller kommer Malta kräva 6 mån giltighetstid vid inresa även om det är inom EU?

 

3. Kan en thailändsk medborgare skaffa nytt pass på thailändsk ambassad efter att det gamla gått ut (har giltigt ID, husbok och gamla passet) ?

 

4. Hur lång tid tar det för att få nytt pass från thailändska ambassaden i Sverige/Danmark? Erfarenheter?

 

Tack på förhand! :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde funka.

Kontakta dem.

 

Vi kan ju söka visum där.i Hellerup.

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Kan svara på frågorna ang. nytt pass. Vi var på ambassaden i Hellerup i somras, det är inga problem. Passet skickas till Sverige när det är klart, vi hämtade ut det i vår tobaksaffär. Tog ca. 4 veckor. Måste boka tid.

Ha det gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej forumet, kan ni hjälpa mig med svar på detta...

 

1. Vi bor i Skåne och det är betydligt båda billigare och snabbare att resa till Thailändska ambassaden i Hellerup än Stockholm. Kan en thailändsk meborgare som bor i Sverige förnya sitt pass på thailändska ambassaden i Danmark? Och måste man då sedan hämta ut det nya personligen eller kan dom skicka det till Sverige?

 

2. Min sambo har PUT och svenskt ID-kort och nya PUT-kortet, men hennes thaipass går ut i slutet av maj. Såvitt jag vet har hon rörelsefrihet inom EU iom sitt PUT, men kan hon resa inom EU med flyg så länge passet är giltigt? Vi skulle behöva åka till Malta en kort visit i början av maj och sedan förnya passet när vi är tillbaka. Fungerar det eller kommer Malta kräva 6 mån giltighetstid vid inresa även om det är inom EU?

 

3. Kan en thailändsk medborgare skaffa nytt pass på thailändsk ambassad efter att det gamla gått ut (har giltigt ID, husbok och gamla passet) ?

 

4. Hur lång tid tar det för att få nytt pass från thailändska ambassaden i Sverige/Danmark? Erfarenheter?

 

Tack på förhand! :)

 

Thailändska ambassaden ska komma till templet i Eslöv annars den 19:e April säger min fru. Man ska ringa ambassaden i förväg och boka att man ska ha nytt pass, sen kan man komma till Eslöv den 19:e och sen får man passet skickat när det är klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...