Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tallviking

Hej

 

Själv tycker jag att jag har blivit väldigt klarsynt av dom.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jo det är en av effekterna av morfin att man känner sig väldigt starkt och tappar omdömesförmågan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Ja det kanske var lite komplicerat.

 

Jag ska se om jag kan använda mig av lite lättare ord i mina svar till dig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du är en arrogant skitstövel!

Dina "vänliga hälsningar" klingar ihåligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att detta någon gång går att lösa så Thaksin får regera igen tillsammans med sin kära syster

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att detta någon gång går att lösa så Thaksin får regera igen tillsammans med sin kära syster

Ett riktigt familjeföretag!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror IL tagit mer än en morfin-tablett idag :whistle:

Är det ingen på forumet som kan få stop på dessa drog kommentarer..

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Two killed, 21 hurt in PDRC attacks

c1_409853_140515080225.jpg

Two people were gunned down and 21 were wounded in a drive-by and a grenade attack early Thursday at the twin anti-government protest camps in Bangkok.

 

Tragiskt att människor offras för att vissa inte kan gå laglig och demokratisk väg och vänta till nästa val och försöka vinna istället.

Helvetet brakar väl lös snart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Two killed, 21 hurt in PDRC attacks

c1_409853_140515080225.jpg

Two people were gunned down and 21 were wounded in a drive-by and a grenade attack early Thursday at the twin anti-government protest camps in Bangkok.

 

 

Känns tyvärr som om Thaksin insett att slaget är förlorat och släppt loss sina "Dogs of war" mot vanliga demonstranter. Man kan ju undra hur långt CAPO har kommit i sina utredningar över de drygt 30 talet dödade under den nuvarande konflikten?

 

Eller de förlitar sig fortfarande på sin egen snickrade teori att de skjuter/bombar sig själv?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen på forumet som kan få stop på dessa drog kommentarer..

Är det ingen som kan få stopp på dina spydiga smått förvirrade kommentarer? Som man ropar får man svar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här har du svaren på varför dom röda hittills undviker att samla stora skaror som riskerar att leda till våldsamma sammandrabbningar med dom gula.

http://asiancorrespondent.com/122458/reds-unlikely-to-up-the-ante-unless-the-government-is-removed-from-office/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=reds-unlikely-to-up-the-ante-unless-the-government-is-removed-from-office

Du verkar nästan lite besviken över att dom röda inte eskalerar konflikten?

Är det för att det inte ger militären anledning att ta över makten i landet?

Själv hoppas jag att vi slipper uppleva den sista avgörande slutstriden som Suthep har tjatat om i så många månader nu, all heder åt dom röda som har avstått, en stor sammandrabbning skulle leda till tusentals döda på båda sidor och kanske leda till ett inbördeskrig.

Med vänlig hälsning isan lover

Dom lovade att en miljon människor skulle komma till Bangkok. Var är dom?
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tragiskt att människor offras för att vissa inte kan gå laglig och demokratisk väg och vänta till nästa val och försöka vinna istället.

Helvetet brakar väl lös snart..

 

Så det var deras eget fel att de dödades och skadades ?

 

Du har verkligen ett problem..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hoppas att detta någon gång går att lösa så Thaksin får regera igen tillsammans med sin kära syster

Hej

 

Vill befolkningen ha det så hoppas jag det också, folkvalda regeringar som förbättrar livet för dom sämst ställda är bättre än utsedda juntor alla dagar i veckan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Känns tyvärr som om Thaksin insett att slaget är förlorat och släppt loss sina "Dogs of war" mot vanliga demonstranter. Man kan ju undra hur långt CAPO har kommit i sina utredningar över de drygt 30 talet dödade under den nuvarande konflikten?

 

Eller de förlitar sig fortfarande på sin egen snickrade teori att de skjuter/bombar sig själv?

Hej

 

Polisen får ju inte ens leta efter och beslagta vapen och granater ifrån Suthep och PDRC,s 2000 s.k vakter efter domstolsbeslut, så vi kan nog räkna med att dödssiffran fortsätter att stiga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Polisen får ju inte ens leta efter och beslagta vapen och granater ifrån Suthep och PDRC,s 2000 s.k vakter efter domstolsbeslut, så vi kan nog räkna med att dödssiffran fortsätter att stiga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Förklara hur du menar att detta kommer öka antalet döda och skadade regeringsmotståndare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara hur du menar att detta kommer öka antalet döda och skadade regeringsmotståndare ?

Det är ju lättare att skjuta sig själv och de sina med vapen, än utan vapen.

Ganska självklart.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förklara hur du menar att detta kommer öka antalet döda och skadade regeringsmotståndare ?

Hej

 

Att antalet döda kommer att öka i Bangkok om PDRC,s svartklädda s.k vakter får behålla sina M16 och granater är jag fullständigt övertygad om, beslutet av den partiska domstolen om att stoppa polisen ifrån att ingripa och beslagta vapen var enligt mig en katastrof.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju lättare att skjuta sig själv och de sina med vapen, än utan vapen.

Ganska självklart.

Hej

 

Fram för allt riskerar nog poliser och politiska motståndare att bli offer, men risk för att helt oskyldiga kommer till skada om man tillåter folk att använda M16 och granater i en storstad är alltid stor, jag tycker därför att domstolsbeslutet var felaktigt och jag lider med polisen som inte får ingripa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Att antalet döda kommer att öka i Bangkok om PDRC,s svartklädda s.k vakter får behålla sina M16 och granater är jag fullständigt övertygad om, beslutet av den partiska domstolen om att stoppa polisen ifrån att ingripa och beslagta vapen var enligt mig en katastrof.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det var inte en förklaring till frågan

 

Försök igen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inte en förklaring till frågan

 

Försök igen !

Hej

 

Att domstolarna skyddar dom som beväpnar sig och använder vapen i samband med gula demonstrationer kommer med garanti att öka på antalet döda och skadade i Bangkok.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Att domstolarna skyddar dom som beväpnar sig och använder vapen i samband med gula demonstrationer kommer med garanti att öka på antalet döda och skadade i Bangkok.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

De vapen som används är MOT regeringsdemonstranterna

 

Ytterligare ett misslyckat försök av dig att svara på frågan

 

Försök igen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Hej

 

Vill befolkningen ha det så hoppas jag det också, folkvalda regeringar som förbättrar livet för dom sämst ställda är bättre än utsedda juntor alla dagar i veckan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du hade ju också kunnat skrivit så här så hade du varit ärligare eftersom det nästan bara är du som t.ex. fått rispengar. Egoist.

"folkvalda regeringar som förbättrar livet för sig själva"

 

BTW. Trots flera påstötningar har du ännu inte lyckats komma med förslag på något annat land där det är okej att man som "folkvald" kan plocka ut miljarder av medborgarnas pengar för egen del. Således är det inget som hör hemma i en demokrati och dina åsikter ska ifrågasättas när du förvandlas till ett litet rött troll. För dej är en sån handling endast omoraliskt, inte olagligt. Skrämmande.

Det är väl därför röda fanatiker som du och några få frilansande journalister alltid säger "folkvald". I Sverige kallas politiker oftast "förtroendevalda". Känns som det ordet har lite mer substans. En nivå som den röda klanen aldrig kommer upp till för då måste man ju t.ex. hålla sina vallöften. Det är ju inget som en "folkvald" behöver göra. Enligt dej.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns tyvärr som om Thaksin insett att slaget är förlorat och släppt loss sina "Dogs of war" mot vanliga demonstranter. Man kan ju undra hur långt CAPO har kommit i sina utredningar över de drygt 30 talet dödade under den nuvarande konflikten?

 

Eller de förlitar sig fortfarande på sin egen snickrade teori att de skjuter/bombar sig själv?

Naturligt vis har du  information inifrån.

Men någon vill nog att en militär kupp. skulle vara bra för landet.

 

Så vem vinner , vem förlorar, på dessa bomber.

 

Tror nog att man bör tänka på detta några gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De vapen som används är MOT regeringsdemonstranterna

 

Ytterligare ett misslyckat försök av dig att svara på frågan

 

Försök igen !

Hej

 

Tycker du att demonstranter ska tillåtas ha vapen som M16 och granater ?

 

Själv tycker jag absolut inte det och detta oavsett om dom är röda eller gula.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Så det var deras eget fel att de dödades och skadades ?

Du har verkligen ett problem..

Du tolkar ju som ett a...e..:) Hur tänkte du där? Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Tycker du att demonstranter ska tillåtas ha vapen som M16 och granater ?

 

Själv tycker jag absolut inte det och detta oavsett om dom är röda eller gula.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

Så länge det kastas bomber och skjuts hej vilt på demonstranterna och polis och militär inte bryr sig om att jaga de skyldiga måste de väl ha någon som helst möjlighet att skydda sig när dom blir attackerade ?

 

Visselpipor duger inte långt

 

Hade polisen skött sitt jobb hade inga som helst vapen behövts för att skydda demonstranterna från attackerna

 

Har du någonstans sett och kan visa på att dessa vapen använts i aggresivt syfte ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...