Jump to content
IGNORERAD

Uppdateringar om protesterna i Bangkok


beerchang$

Recommended Posts

Hej

 

Jag förmodar att dom inte ville gå runt med dessa synligt, men du behöver inte vara orolig dom har säkert kvar dom allra flesta vapnen ännu, det var säkert bara en liten del av deras totala arsenal.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Hej. :crazy:  :ahh:  :13:

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 3,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    360

  • Tallviking

    325

  • MaiChai

    185

  • wix

    117

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förstod du inlägget?

Kan du göra en sammanfattning? Jag har förlagt krypteringsnyckeln!  :crazy:

Jag tror inte han förstod inlägget själv vad han skrev. Jag förstod i inte det  inlägget.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Låter tyvärr precis som stämningen brukar vara i dom olika lägren inför en blodig konflikt eller ett fullskaligt inbördeskrig.

 

Själv kan jag inte se något positivt i den upptrappning av den långvariga politiska konflikten som Suthep och PDRC har skapat genom att med våld försöka avsätta landets folkvalda regering, avskaffa demokratin och hindra att fria val kan hållas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Svamel som vanligt. :crazy:  :ahh:  :not_i:  :13:   :bs_help:  :jester:   :fan1:   :angel:

 

:blah:

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kan jag inte se något positivt i den upptrappning av den långvariga politiska konflikten som Suthep och PDRC har skapat genom att med våld försöka avsätta landets folkvalda regering, avskaffa demokratin och hindra att fria val kan hållas.  
Hur många kopior har du av detta meddelande. :nono: Samma rabblande hela tiden,Jag tror infektionen spridit sig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Låter tyvärr precis som stämningen brukar vara i dom olika lägren inför en blodig konflikt eller ett fullskaligt inbördeskrig.

 

Själv kan jag inte se något positivt i den upptrappning av den långvariga politiska konflikten som Suthep och PDRC har skapat genom att med våld försöka avsätta landets folkvalda regering, avskaffa demokratin och hindra att fria val kan hållas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så lät det inte på din kommentar på måne´s inlägg "De är extremt självmordsbenägna på antiregeringssidan"
 
Din sjuka kommentar. "Det är väl det enda positiva man kan säga om dessa demokratimotståndare"
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

 

Så lät det inte på din kommentar på måne´s inlägg "De är extremt självmordsbenägna på antiregeringssidan"
 
Din sjuka kommentar. "Det är väl det enda positiva man kan säga om dessa demokratimotståndare"

 

Hur klara  du dig IRL utan MPR i 8 timmar?   :offtopic:

Link to comment
Dela på andra sajter

fattar inte varför du länkar den med mitt inlägg?

Eftersom du tyckte att man inte skall förlita sig på coconut ville jag visa att det även rapporterats i andra media.
Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Eftersom du tyckte att man inte skall förlita sig på coconut ville jag visa att det även rapporterats i andra media.

det var ju inte ens samma nyhet??

och ja jag vet att andra tidningar också rapporterar nyheter annars vore det tragiskt om bara coconuts rapporterade

Ändrades av beerchang$
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Nu är det åter dags för den sista striden för Suthep och Company, själv har jag tappat räkningen på hur många det är, är inte allt över senast den 27 maj ska han överlämna sig till polisen, kan tänka mig att be till gud (trots att jag inte är religiös) att detta löfte infrias så att läget i landet kan normaliseras, inbördeskriget undviks och att landet kan hålla sina demokratiska val och få en ny folkvald regering igen.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/410277/suthep-may-27-is-the-end-really

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu är det åter dags för den sista striden för Suthep och Company, själv har jag tappat räkningen på hur många det är, är inte allt över senast den 27 maj ska han överlämna sig till polisen, kan tänka mig att be till gud (trots att jag inte är religiös) att detta löfte infrias så att läget i landet kan normaliseras, inbördeskriget undviks och att landet kan hålla sina demokratiska val och få en ny folkvald regering igen.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/410277/suthep-may-27-is-the-end-really

 

Med vänlig hälsning isan lover

Finns det en till Shinawatra som vill bli politiker och bilda en parasitisk regering?

Men andemeningen i ditt inlägg är att om man slutar att demonstrera mot den korrupta regeringen så får bönderna sina 50%iga överpriser för sitt ris utbetalt och de röda slutar kasta handgranater mot fredliga invånare, inte heller kommer de röda att göra sina drive thru med maskingevär skjutandes när de passerar en marknadsplats...  Det är som om himelriket väntar bara Thaksin får nyckeln till valvet med skattepengar... Som ioförsig ju är tomt, så det fungerar nog inte. Funderat på nån plan utan våld eller utsugare som familjen Shinawatra?

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Finns det en till Shinawatra som vill bli politiker och bilda en parasitisk regering?

Men andemeningen i ditt inlägg är att om man slutar att demonstrera mot den korrupta regeringen så får bönderna sina 50%iga överpriser för sitt ris utbetalt och de röda slutar kasta handgranater mot fredliga invånare, inte heller kommer de röda att göra sina drive thru med maskingevär skjutandes när de passerar en marknadsplats...  Det är som om himelriket väntar bara Thaksin får nyckeln till valvet med skattepengar... Som ioförsig ju är tomt, så det fungerar nog inte. Funderat på nån plan utan våld eller utsugare som familjen Shinawatra?

Hej

 

Inte någon i familjen Shinawatra behöver ta till våld eller kuppa för att få makten, det räcker med att befolkningen får rösta i fia och demokratiska val.

 

Det är ju därför oppositionen med hjälp av Suthep och det militanta PDRC med våld försöker hindra att val kan hållas i landet.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte någon i familjen Shinawatra behöver ta till våld eller kuppa för att få makten,
Där tror jag du har fel,folket har fått upp ögonen för Shinawatras och efter senaste fiaskot med riset är det nog många som vänt sida. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där tror jag du har fel,folket har fått upp ögonen för Shinawatras och efter senaste fiaskot med riset är det nog många som vänt sida. 

Hej

 

Varför tror du då att Apishit och demokraterna deltog och samarbetade med Suthep och PDRC och med våld hindrade att godkända val i landet kunde hållas?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Varför tror du då att Apishit och demokraterna deltog och samarbetade med Suthep och PDRC och med våld hindrade att godkända val i landet kunde hållas?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu var det ju i % räknat inte många som blev hindrade,de flesta fick ju rösta.Och det resultatet hade inte räckt till seger för de röda även om de felaktigt hindrade fått rösta men Thaksin hade kanske vunnit med köpta allianser?Men det får vi inte veta.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det ju i % räknat inte många som blev hindrade,de flesta fick ju rösta.Och det resultatet hade inte räckt till seger för de röda även om de felaktigt hindrade fått rösta men Thaksin hade kanske vunnit med köpta allianser?Men det får vi inte veta.

Hej

 

Många vallokaler kunde ju inte öppna alls p.g.a att dom belägrades och att personalen hotades av demokrater och PDRC anhängare, man gjorde inbrott och stal valsedlar, man belägrade vallokaler som var öppna och använde våld mot dom som ville gå in och rösta, många befarade bomdåd och skottlossning,m.m.

 

Så många som skulle har röstat stannade förmodligen hemma av rädsla, så vi har ingen aning om hur många som egentligen skulle ha röstat om inte Demokraterna, Suthep och PDRC hade tagit till dessa våldsamma metoder för att hindra att ett godkänt val kunde hållas, tyvärr belönade EC våldsverkarna och såg till att dom fick som dom ville, så det var nog inte sista gången som vi kommer att få uppleva sånt här för att hindra val.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://m.bangkokpost.com/opinion/410362

 

Voaranai pekar ut Sia Oh som den inflytelserika personen bakom Thaksin...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...