Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Vs Aeroflot ?


Oregistrerad

Recommended Posts

Patetiskt..du ska nog inte fara utanför fjollträsks länsgräns med dessa fördomar!

Patetiskt, det är fakta men  blunda är lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    5

  • Soengsang

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nisse Hult, on 29 Nov 2013 - 00:34, said:

Är det nåt fel på finnarna?  :_russian:

 

Bara när de super och tar fram dragspelet.   :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara när de super och tar fram dragspelet.   :rotfl:

Ja detta vet ju Du! För Du känner ju mig. Vem du nu är!!!??? Har du inte min mail adress? Skicka ett PM annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla vantetider Maten Det galler val den i parastklass ( Buissness ) 1400 Ar ung 2 v pa hotel i Pattis Marin place i januari HS 4500 ung veckan LS 11000 manden samma place

Offe

Kan jag beställa en av samma du druckit? Fattar NADA av vad du skriver ;-)

 

Annars är väntetiden med Ryssen under 2 tim. Enkel biljett för 2600kr. Tydligen ganska nya plan så det skulle vara strulet med försvunnet bagage, förseningar mm som skulle kunna oroa att flyga med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gor dom

5188 med bagge o mat Fjallisarna 6200 med mat o bagge 3man billet samma tid 11/9 till 10/12 13

Offe

Jag söker på en enkel.  Hur hittar du ett flyg den 11/9???? Datumet har ju passerat! Ganska mycket LOW SEASON om jag förstår det rätt. Jag ska flyga i början av Januari 2014

Jag söker på flygresor.se men får aldrig upp en träff på Finnair. Letar inte längre ner i listan när priset är långt över vad som är skäligt för en flygbiljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagsläget känns det onekligen tryggare att åka med Aeroflot än med Norwegian. Precis som tomurdoc säger så är det nya och fina flygplan med egen tv samt bekväma säten. Så länge transfertiden är okej skulle jag nog även välja Aeroflot även framför Finnair och Norwegian. Är man dock kraftigt allergisk mot orangeinredning ska man undvika Aeroflot.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagsläget känns det onekligen tryggare att åka med Aeroflot än med Norwegian. Precis som tomurdoc säger så är det nya och fina flygplan med egen tv samt bekväma säten. Så länge transfertiden är okej skulle jag nog även välja Aeroflot även framför Finnair och Norwegian. Är man dock kraftigt allergisk mot orangeinredning ska man undvika Aeroflot.

Ja till och med jag skulle kunna att tänka mig ryssen vid ngt tillfälle om det är kort transfer max 2 tim

bara inte flygkaptenerna kör lika vårdslöst som ryska lastbilschaufförer kör ,omkörningar i kurvor osv

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort fem enkel resor med Norwegian Long Haul och är nöjd. Inget att anmärka på, väldigt nöjd faktiskt.

Mycket prisvärt om man är ute i rätt tid som med alla bokningar. 1600kr enkel för direktflyg i november.

Nästa resa hem i april blir Aeroflot. (bästa pris för en enkel)

Sen har jag bokat Emirates till sommarn av ren nyfikenhet och för det bästa priset från Umeå. (30kg bagage påverkade)

Airbus 380 vill jag åka med.

Från Arn så fick jag Thai till samma pris, men vill prova annat också.

Som HP har jag gott om tid och om jag kommer till Korat kl. 13.00 eller 18.00 spelar liten roll.

Får samma välkomnade ändå

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort fem enkel resor med Norwegian Long Haul och är nöjd. Inget att anmärka på, väldigt nöjd faktiskt.

Mycket prisvärt om man är ute i rätt tid som med alla bokningar. 1600kr enkel för direktflyg i november.

Nästa resa hem i april blir Aeroflot. (bästa pris för en enkel)

Sen har jag bokat Emirates till sommarn av ren nyfikenhet och för det bästa priset från Umeå. (30kg bagage påverkade)

Airbus 380 vill jag åka med.

Från Arn så fick jag Thai till samma pris, men vill prova annat också.

Som HP har jag gott om tid och om jag kommer till Korat kl. 13.00 eller 18.00 spelar liten roll.

Får samma välkomnade ändå

Huvudsaken du är nöjd ,det är det viktigaste
Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken du är nöjd ,det är det viktigaste

Som vuxen måste jag ta ansvar för mina handlingar och beslut. :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja till och med jag skulle kunna att tänka mig ryssen vid ngt tillfälle om det är kort transfer max 2 tim

bara inte flygkaptenerna kör lika vårdslöst som ryska lastbilschaufförer kör ,omkörningar i kurvor osv

Sedan har dom ju en viss dryckeskultur också. :nyam:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som testat någon eller båda av dessa till BKK?

Norwegian har ju riktigt bra priser med direktflyg från Stockholm. Gillar dock inte att det ska bollas med priser ang bagaget. Höj priset och sluta dölj sådant löjligt som 299kr/incheckat bagage. För hur vanligt är det att folk åker utan bagage på en långflygning!

 

Jag har dock hört att Aeroflot på just linjen till/från BKK har fina kärror som håller standarden nu för tiden. Och dom vann väll för bästa mat i någon tävling tidigare i år har jag för mig.

 

Vilket fall som helst...Har någon några synpunkter på någon av dessa så dela gärna med er. Främst intressant vad ni tycker om Aeroflot!?

 

Funderar dock på om Aeroflot är värt att ta då man bara sparar 700kr på en enkel tur.

 

MVH BC

I november 2007 åkte jag med SAS från Kastrup till Moskva - gamla flygplatsen, sen vidare till BKK med Aeroflot i ekonomiklass. Mitt betyg på flygturen med Aeroflot får fyra av fem stjärnor men ändå med anmärkningen väldigt rysk atmosfär på planet, som jag gärna hade bytt mot något annat. Mitt betyg på flygplatsen i Moskva får däremot utanför skalan lågt betyg, efter den erfarenheten betalar jag gärna 10.000kr mer för att ta direktflyget med antingen SAS eller Thai Airways, allt för att undvika Ryssland i sin helhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

I november 2007 åkte jag med SAS från Kastrup till Moskva - gamla flygplatsen, sen vidare till BKK med Aeroflot i ekonomiklass. Mitt betyg på flygturen med Aeroflot får fyra av fem stjärnor men ändå med anmärkningen väldigt rysk atmosfär på planet, som jag gärna hade bytt mot något annat. Mitt betyg på flygplatsen i Moskva får däremot utanför skalan lågt betyg, efter den erfarenheten betalar jag gärna 10.000kr mer för att ta direktflyget med antingen SAS eller Thai Airways, allt för att undvika Ryssland i sin helhet.

Japp.Thai airways med sina 747 ska det va.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokat och klart! Det blev Norrbaggarna som tog hem segern för 3400kr Enkel i Januari. För att spara några ynka hundralappar med Aeroflot var inte värt det eventuella strulet många har med dom. Förseningar, försvunnet bagage, överbokningar mm verkar enligt folk vara vardagsmat för ryssarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bokade med Finnair idag ToR göteborg- Bangkok

5600 Spänn och bara byte i Helsingfors. Jättenöjd!

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det stämma? Ingen alkohol alls tro? Det har de ju inte ens på Mellanöstern bolagen. Låter ju skit skumt, visserligen kör ju ryssarna medhaft men ändå.Nån som flugit Aeroflot senaste året och kan bekräfta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bekräfta att det är torrlagt numera. Hade en bekant som var hit för en månad sedan.

Hon tyckte det var bra att flyga med ryssen förutom att leendet saknades hos personalen.

Tror att flera bolag kommer att skippa alkoholen i framtiden.

1. Ekonomiska fördelar

2. Lugnare på flygen

3. Fler passagerare t.ex. barnfamiljer

4. Man kan fortfarande servera alkohol i business class till de som vill betala ett högre biljettpris.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja till och med jag skulle kunna att tänka mig ryssen vid ngt tillfälle om det är kort transfer max 2 tim

bara inte flygkaptenerna kör lika vårdslöst som ryska lastbilschaufförer kör ,omkörningar i kurvor osv

Tror inte du behöver oroa dig för några taskiga omkörningar in the air

Ö

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...