Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att sätta världshistoria!


Krafta

Recommended Posts

On 2016-08-15 at 07:01, skrev stefan5300:

 

Tycker att det är riktigt kul att titta på golf och är riktigt imponerad av spelarna men hur tusan kan man bli sliten av att jobba några timmar av dagen, lite slit måste det väl vara för de jättepengar de dra in.

Idrottsmän/kvinnor är riktiga gnällspikar om man jämför med 7 till 4 knegare som sliter för skitlöner.

Jag kan hålla med om att det kan ses som lite löjligt om att ha låg energinivå i dom här sammanhangen och då av folk som inte har insikt / hållit på med golf av kalibern "top 5" i världen, jag själv inkluderad.

 

Men om man funderar lite så inser man ju att dom satsar järnet och det handlar mer än några timmar på golfbanan om dagen:

 

Stenson har väl minst 5st personer i sitt team som hjälper honom hela tiden, fystränare, mental tränare, golftränare etc

 

Efter att han vann british open så vill alla världens journalister tala med honom hela tiden, även sponsorerna vill ha del av honom, han flyger fram och tillbaka över atlanten mellan tävlingar eller sponsorsavtal, dagen efter han vann british open så flög han för att vara med i sergio garcias välgörenhetstävling, för att därefter åka till barsebäck 1-2 dagar (som var tänkt att tillbringa med familjen) men det blev ju att visa upp sig på barsebäcks golfklubb och tv- intervjuver, därefter till usa för att spela in sig på golfbanan för årets 4:e major - han fick nog lägga mer tid på journalister (som ny BO mästare ) än han fick tid för sin träning, hade han haft lite mer energi kvar den sista dagen - så hade han även vunnit pga championship.

 

Han sa själv i en intervju innan första tävlingsdagen att "batterinivån låg på 50%" Och det handlar ju inte om att gå in i väggen - det handlar ju mer om att orka hålla uppe koncentrationen till 100% under ett antal timmar.

 

Fysiken var ju inga problem, han tränade väl med alla andra os-idrottare i byn på mornarna och enligt hans egen försiktiga utsago så gjorde han väl inte bort sig direkt.

 

TV3 intervjuade hans mentala tränare inför sista varvet i os och talade om att varken han själv eller någon annan skulle tala med honom innan start, bara för han skulle spara en gnutta energi till rundan, han gick ju själv med högtalare i öronen ända tills han skulle slå ut första slaget ( bara för att inte prata med någon annan för att spara energi, tror aldrig han ha gjort det tidigare).

 

Han gjorde väl allt han kunde vid tidpunkten för att vinna guldet men det räckte inte ända fram ( hade han hoppat över den sista majorn så hade han vunnit os-guldet överlägset)!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    26

  • stefan5300

    20

  • GreenValley

    11

  • Mankan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Krafta:

Jag kan hålla med om att det kan ses som lite löjligt om att ha låg energinivå i dom här sammanhangen och då av folk som inte har insikt / hållit på med golf av kalibern "top 5" i världen, jag själv inkluderad.

 

Men om man funderar lite så inser man ju att dom satsar järnet och det handlar mer än några timmar på golfbanan om dagen:

 

Stenson har väl minst 5st personer i sitt team som hjälper honom hela tiden, fystränare, mental tränare, golftränare etc

 

Efter att han vann british open så vill alla världens journalister tala med honom hela tiden, även sponsorerna vill ha del av honom, han flyger fram och tillbaka över atlanten mellan tävlingar eller sponsorsavtal, dagen efter han vann british open så flög han för att vara med i sergio garcias välgörenhetstävling, för att därefter åka till barsebäck 1-2 dagar (som var tänkt att tillbringa med familjen) men det blev ju att visa upp sig på barsebäcks golfklubb och tv- intervjuver, därefter till usa för att spela in sig på golfbanan för årets 4:e major - han fick nog lägga mer tid på journalister (som ny BO mästare ) än han fick tid för sin träning, hade han haft lite mer energi kvar den sista dagen - så hade han även vunnit pga championship.

 

Han sa själv i en intervju innan första tävlingsdagen att "batterinivån låg på 50%" Och det handlar ju inte om att gå in i väggen - det handlar ju mer om att orka hålla uppe koncentrationen till 100% under ett antal timmar.

 

Fysiken var ju inga problem, han tränade väl med alla andra os-idrottare i byn på mornarna och enligt hans egen försiktiga utsago så gjorde han väl inte bort sig direkt.

 

TV3 intervjuade hans mentala tränare inför sista varvet i os och talade om att varken han själv eller någon annan skulle tala med honom innan start, bara för han skulle spara en gnutta energi till rundan, han gick ju själv med högtalare i öronen ända tills han skulle slå ut första slaget ( bara för att inte prata med någon annan för att spara energi, tror aldrig han ha gjort det tidigare).

 

Han gjorde väl allt han kunde vid tidpunkten för att vinna guldet men det räckte inte ända fram ( hade han hoppat över den sista majorn så hade han vunnit os-guldet överlägset)!

 

Tackar för bra information16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog inga som tränar så mycket som golf proffs, Zlatan lever nog rena Kronbloms livet i jämförelse med Stensson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ryggen har problem med? Fick inte Parnevik också problem med ryggen eller var det något annat?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 02:08, skrev stefan5300:

 

Givetvis vill han göra det han gör och har gjort det jäkligt bra så jag har svårt att se att han är sliten för är man sliten brukar det mesta gå åt helsike.

 

Mår man inte bra av det jobb man har så bör man väl byta, för han har ju tydligen inte mått bra sista tiden.

han har ju bara dragit in ca 250 miljoner i prispengar, så han kämpar väl på för brödfödan :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
21 timmar sedan, skrev Galten:

Ja inte äter han 5 kronorskorvar på biltema;)

Stackare. Det som är så gott :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag åt på biltema så köpte jag riktig korv för kanske 15 och det är bråkdelen av vad en riktig korv i korvmoj kostar.

 

Och så har vi alla dessa guldställen med riktig mos och supergod västkustsallad som man kan åka mil för eller gjorde:pudency::pudency:

Stenson skulle nog uppskatta dem men inte 5 kronors korven;)

Vet ni vad den innehåller?

Är säker på några % galtar finns med!

On ‎2016‎-‎11‎-‎07 at 12:39, skrev rolba:

Stackare. Det som är så gott :-)

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Galten:

Sist jag åt på biltema så köpte jag riktig korv för kanske 15 och det är bråkdelen av vad en riktig korv i korvmoj kostar.

 

Och så har vi alla dessa guldställen med riktig mos och supergod västkustsallad som man kan åka mil för eller gjorde:pudency::pudency:

Stenson skulle nog uppskatta dem men inte 5 kronors korven;)

Vet ni vad den innehåller?

Är säker på några % galtar finns med!

 

Även lite galt går ner, bara den är välmald :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Även lite galt går ner, bara den är välmald :-)

 

Plus alla testiklar,tarmar och allt som inte går att sälja blir gotti gott.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Galten:

 

Och så har vi alla dessa guldställen med riktig mos och supergod västkustsallad som man kan åka mil för eller gjorde:pudency::pudency:

 

På sjuttiotalet åkte jag med polarn från Gävle till Malmö och köpte korv bara för att han tyckte det lät så sexigt när tjejen i kiosken frågade om han ville ha mos.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Grattis till Bragdguldet Stenson :clapping:

Kanoners!

Bildresultat för henrik stenson bragd

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara till att gratulera, men bedöma vilken person som under 2016 gjort årets bragd är en minst sagt delikat uppgift. Kunde lika gärna varit Jenny Rissved eller Sara Sjöström. Nu är sporterna helt väsensskilda och en del helt okända för den oinvigde, typ Jennys mountainbike, som nog låg just henne i fatet.

Vi får till våren se och höra vilken person som är mest populär(känd) bland gemene man (Jerringpriset)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-17 at 15:03, skrev mooton:

Det är väl ryggen har problem med? Fick inte Parnevik också problem med ryggen eller var det något annat?

 

å samma med Tiger woods, opererad 2 ggr för diskbrock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde bragdguldet var till för idrotter och inte sällskapsspel, vad blir nästa "idrottsaktivitet" för bragdguldsvinnare, fia-med-knuff spelare eller E-sportsspelare :crazy:

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trodde bragdguldet var till för idrotter och inte sällskapsspel, vad blir nästa "idrottsaktivitet" för bragdguldsvinnare, fia-med-knuff spelare eller E-sportsspelare :crazy:

Ja Golf är ju en älskad sport att hata för många så det var väl ingen oväntad kommentar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja Golf är ju en älskad sport att hata för många så det var väl ingen oväntad kommentar.

 

All lek med boll är rolig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTIS STENSSON        Han borde fått bragdguldet 2013, det hade varit rena stölden om han inte fått det i år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis Stenson!

 

Inte nog att han var den första, svenska herrgolfaren som vann en major,på vilket sätt han gjorde det!!! Den här duellen är redan legendarisk och kommer att visas på alla stora tv kanaler i världen under decennium framöver.

Han satte ju även rekordet för den lägsta totalscoren i major sammanhang,någonsin ( tiger hade det gamla rekordet)!

 

Legendaren Jack Nicklaus, med 18 majors under bältet, hyllar både Stenson och Mickelson på Facebook:

"Jag hade lyckan att se varenda sekund av den sista dagen av The Open och jag tycker den var fantastisk. Phil Mickelson spelade en av de bästa ronder jag sett i The Open, Henrik Stenson spelade helt enkelt bättre – han spelade en av de bästa ronderna jag någonsin sett.
Phil har ingenting att skämmas över eftersom han spelade underbart bra. Henrik spelade bra från början till slut. Han slog bra drives, hans järnspel var fantastiskt, hans närspel underbart och han puttade bra. Henrik var helt enkelt enastående.
Att vinna sin första major är något speciellt i sig själv, men att göra det på det sättet Henrik gjorde gör det extra speciellt och otroligt minnesvärt. Jag är stolt över Henrik. Glad för hans skull.
Några inom media har redan försökt att jämföra dagens finalrunda med Turnberry 1977, när jag och Tom Watson gjorde upp i vad de kallar "Duel in the sun". Jag tycker at vi spelade bra och hade en underbar match. Den gången tog Tom mig, 65–66. Vår finalrunda var verkligen bra, men deras var ännu bättre. Vilken fantastisk match det var i dag"
, skriver Nicklaus.

 

( dom andra svenskarna gjorde även bra prestationer, men inte många utanför sveriges gränser som kommer att minnas det om ett år)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...